Käytättekö alkoholia? Miksi/miksi ette?
Kommentit (45)
Ap, teit kyselyn vääränä päivänä. Täällä on omituisen paljon vähän tai ei ollenkaan alkoholia käyttäviä. Kaikki kuitenkin varmaan arvaa että totuus on toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän mutta en koskaan ole humalassa,juon max 2 olutta viikossa ja olen 80kg mies.
Eikös tuollainen määrä vain ala väsyttämään?
Se on tarkoituskin.
En juo. Nuorempana oikein kadehdin ihmisiä, jotka pystyivät juomaan hilpeän kännin itselleen. Minulle alkoholi vaikuttaa niin, että tulen kalpeaksi, puhumattomaksi, väsyneeksi ja pää alkaa särkemään. Onneksi mulla on vähän tätä syntymähumalaa, eli pystyn olemaan juhlissa hyvällä tuulella selvinpäinkin.
Mulla on kaapissa vajaa 30 litraa viskiä. Hyvää skottilaista. Jos lakkaisin ostamasta lisää, pärjäisin nykykulutuksella noilla n. 5 vuotta. Eli se siitä ryyppäämisestä, maistelen siis. Krapula on nykyisin harvoin.
Kyllä. Se on mukavaa, juoda hyvää viiniä puolison kanssa ja rupatella. Me juomme säännöllisesti alkoholia mutta aniharvoin olemme humalassa. Humalassa olosta en pidä kun juttelee tyhmiä, liiasta juomisesta krapula on vältettävä asia. Tänään olen juonut pari lasia viiniä, hyvä hetki viikossa. Vähän niin kuin nautin suunnattomasti myös aamukahvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän mutta en koskaan ole humalassa,juon max 2 olutta viikossa ja olen 80kg mies.
Eikös tuollainen määrä vain ala väsyttämään?
Se on tarkoituskin.
Se on hienoa minusta että pystyy pitämään sen noin maltillisena. Olen tässä lipitellyt viiniä noin 4 litraa kahden päivän aikana. Täytyy yrittää hieman hillitä tahtia.
Alkoholi, lääkitys ja epämääräiset elämäntapani saivat maksa-arvoni nousemaan. Lääkäri käski lopettaa alkoholinkäytön. Vähensin keskimäärin reilusta kymmenestä viikottaisesta annoksesta keskimäärin pariin annokseen viikossa. Maksa-arvot sahailevat yhä sinne, tänne.
Ensimmäiset kuukaudet vähäisellä alkoholilla olivat helpot. Vähitellen minua on alkanut vaivata se, etten oikein saa rentouduttua kunnolla ilman alkoholia ja oikein hersyvää iloakaan en ole kokenut. Kauankohan kestää, että pystyn noihin asioihin alkoholitta, vai pystynkö ikinä?
Väittäisin, että kohtuullinen tai jopa kohtalainen alkoholinkäyttö helpottaisi elämääni. Säälin kuitenkin sisikuntaani.
En käytä, koska
1) alkoholi ja siihen liittyvä bilettäminen ei ole minua koskaan kummemmin kiinnostanut. Olen aika hissukka kotihiiri :P
2) olen todella nirso alkoholijuomien suhteen. Siideri maistuu minusta ällömakealta, olut taas karvaalta, punaviini on ainoa, jonka mausta pidän :D
Ennen ostin itselleni useimpiin illanistujaisiin pienen viinipullon. Tuossa joulukuussa erehdyin sitten vetämään kaverin pikkujouluissa kotiviiniä liiaksikin ja sain tuloksena niin hirveän krapulan, että sen jälkeen ei ole maistunut ollenkaan :D
Alkoholi ei enää kuulu elämääni. Se vain luonnollisesti jäi, tippui kuvioista pois. Heinäkuussa tulee 2-vuotta täyteen alkoholitonta elämää! :) Kummasti katosivat ne kaveritkin kun lopetin alkolin.. Kummasti katosi pikku hiljaa myös masennus, väsynyt olo ja hormonihäiriöt. Ei kyllä ole ikävä niitä krapula-aamuja jotka loppua kohden alkoi tulemaan esim kahdesta edellisiltana juodusta oluesta, ei ollut sen arvoista, että koko seuraavan viikon yöunet on huonolaatuiset ja kroppa yrittää saada itseään takaisin balanssiin. Alkoholi on solumyrkky. En ota kantaa muiden tekemisiin, jokaisen täytyy elää omalla tavallaan, ja itse olen löytänyt omani :)
18: Miksi pitäisi käyttää jotain päihteitä?
Käytän alkoholia kun ei ole savuja.
Hyvin harvoin. Se maistuu pahalta ja on päihteenäkin aika ankea.
Käytän alkoholia reippaasti. Eilen ostin "eurokossun" ja tänä aamuna tein lopusta pari paukkua. Toleranssi on noussut vuosien kuluessa.
Silti en käsitä, miten tuo viinanjuonti ei vaikuta ulkonäkööni kuin mitä yleensä puhutaan. Minua luullaan usein n. 10 vuotta nuoremmaksi, hampaani ovat valkoiset, vaikka tupakkaakin menee sen kossun kanssa melkoisesti.
Itse aloitin alkoholin käyttämisen verraten myöhään, vasta noin 30- vuoden jälkeen. Sitä ennen en ollut, kuin korkeintaan maistellut alkoholia.
Alkoholin käytön aloittamista olen itse asiassa katunutkin. Kun on tuota alkoholismia perimässä.
Siinä onkin sellainen jännä juttu. Nuorempana alkoholin hajukin saattoi tuntua etovalta.
Mutta mitä enemmän sitä käyttää, siihen tavallaan turtuu ja tottuu liiankin helposti.
Jokaisen krapulan jälkeen tulee vannottua, ei koskaan enää.
Alkoholi kun heikentää merkittävällä tavalla työtehoa.
Ja toki siinä on liian paljon terveyttä vaarantavia ja alaspäin vieviä tekijöitä.
Yritän lopettaa alkoholin käyttämistä.
Siinä olevat rentouttavat pointit ei oikein innosta enää jatkamaan.
Käytän: lähinnä denaturoituna desifiointiin, joskus myös mallasjuoman seassa sisäisesti saunassa. Myös terveydenhuollossa käsidesin muodossa. En sylje lasiin, mutta käytän sitä äärimmäisen harvoin siinämäärin, etten olisi ajokunnossa. Työ, vapaa-aika ja vastuuntunto, ehkä tuossa syyt, lomalla sitten muutama enemmän.
Tässä sen taas näkee, on AV-maailma ja todellisuus. Tästä ketjusta voisi päätellä, että Suomi on absolutistiksi täynnä, ja kaikki me tiedämme totuuden.
Vastaus itse kysymykseen: Käytän, kiitos mielellään 😄 Otan seurassa kännit ja biletän. Myös viini ruoan kanssa maistuu ja erityisesti ravintolaillallisen yhteydessä. Viime kuukaudet on tosin menneet suht kuivin suin, ja mitään kotona tissuttelua en harrasta. Alkoholi on seurajuoma.
En juo, koska pärjään ihan hyvin ilmankin. Joskus harvoin saatan ottaa yhden ilta sidukan. Muuten minun täytyy yrittää pitää huolta kunnostani jolloinka säännöllisellä juomisella teen itselleni vain hallaa. Se vaikuttaa kuntoutukseen eli salitreeneihin. Mitä enemmän treenaan sitä enemmän epäterveelliset tuotteet tuntuvat turhalta ja tyhjältä ja liia popsiminen/juominen tuo vain pahaa oloa useammaksi päiväksi.
Vain silloin kuin mieli tekee tai se sopii tilanteeseen. Viimeisin kerta oli joululomalla jolloin kylmän ulkoilupäivän jälkeen otin viskituikun.
En kiellä itseltäni alkoholia enkä suunnittele seuraavaa kertaa. Siinä ei ole minulle mitään tabuelementtiä jonka takia tarvitsisi perustella suuntaan tai toiseen käytöstäni.
En tällä hetkellä, koska laihdutan. Katson kesällä, mikä on tilanne. Minulla on muutenkin aika huono viinapää, niin ei tule hirveästi juotua kerralla.
Huomasin ikäännyttyäni, että tule pää kipeäksi jo parista viinilasillisesta, niin en enää viitsi sitäkään juoda. Jossain juhlissa voin juoda lasillisen kuohuvaa, mutta enempi on liikaa.