Auttaako miehesi ikinä sinua konkreettisesti? esim. kiusaaminen
Niin, jos esimerkkitilanne on vaikka se että sinulla on tilanne, jossa joku käyttäytyy sinua kohtaan epäasiallisesti/kiusaa sinua ja et ole pystynyt ratkaisemaan tilannetta itse. Kerrot tilanteesta miehelle. Miten hän reagoi?
Kuuntelee ja sanoo jotain lohduttavaa tyyliin "onpa kurja juttu, toivottavasti asia selviää" vai tekeekö hän konkreettisesti jotain asian eteen, sinua auttaaksesi. En tarkoita että menee luolamiehenä riehumaan jne. mutta voisiko hän osata antaa sinulle jonkun uuden ihan käytännön tason neuvon/ohjeen joka auttaa, tai jopa puhua puolestasi.
Kommentit (63)
Well if we talking about my man, hes not my man and neither yours if he aint mine. If hes your man theres quit bit broblem as man use to have and they will have in finland because of mother fuckers. And thats just begining to your mother fucker mind.
Mun avomies auttaa aina kun voi. Yleensä toki hoidan asiat itse niinkuin aikuisten kuuluukin, etenkin nyt kun olen "tervehtynyt". Aiemmin kärsin siis masennuksesta, paniikkikohtauksista ja sosiaalisten tilanteiden pelosta. Mieheni usein konkreettisesti auttoi minua esimerkiksi soittamalla virastoihin puolestani yms. Olimme noin 20v. kun muutimme kaupunkiin asumaan pienestä kylästä jossa kasvoimme. Aloin kulkea kouluun bussilla enkä ollut koskaan käyttäny tällaisia joukkoliikenteen palveluja (kotikylässämme ei ollut paikallisbusseja, ainoastaan pitkän matkan busseja paikkakunnalta toiselle). En sitten jotenkin osannut ensimmäisenä päivänä käyttää bussikorttilaitetta oikein ja bussikuski alkoi huutamaan/pilkkaamaan minua kaikkien matkustajien edessä. Purskahdin itkuun kun pääsin kotiin. Avomieheni suuttui silmittömästi kuullessaan kuljettajan käytöksestä ja soitti bussiyhtiöön erittäin äkäisen puhelun puolestani ja pyytämättäni. Tämä nyt on yksi esimerkki ja tulen edelleen iloiseksi kun mietin tuota. Avomieheni on aina aidosti puolustanut minua olematta kuitenkaan mikään nolo testosteroni-nyrkkisankari.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on puolustanut minua sukulaisiani vastaan. Itse olin silloin masennuksen syvissä vesissä. Mieheni kannatteli, kannusti ja auttoi minut sieltä ylös. Hoiti samalla lapset ja kodin silloin kun en siihen itse pystynyt. Ei parisuhde ole meillä ruusuilla tanssimista mutta tiedän että mulla on käynyt mieslotossa hyvä tuuri. Arvostan suuresti.
Todellakin on käynyt tuuri!
Kun minä olin masentunut, mieheni ei auttanut arjen askareissa yhtään (joita en itsekään pystynyt hoitamaan aina). Välissä kärsin todella pahasta ahdistuksesta ja jos pyysin miestäni poikkeamaan esim. kauppaan, niin hän ilkkui, että olenko niin vitun ahdistunut, etten edes kaupassa voi käydä. Mies haukkui mielipuoleksi, vitun hulluksi ja mitä lie. Käski hoitaa pään kuntoon, koska kaikki parisuhteemme ongelmat johtuvat kuulema siitä, että olen päästäni vialla.
Lisättäköön vielä, että sairastuin vähitellen masennukseen menetettyäni useita läheisiä lyhyen ajan sisällä. Arvatenkaan miehestä ei ollut minun tukijaksi, kun läheiseni kuolivat.
T. Se, jonka mies ilkeilee ja naamioi ilkeydet vitseiksi
Miehet joiden kanssa parisuhde on mennyt yhteiseloksi asti, ovat olleet alusta asti oikeamielisiä ja heikommassa asemassa olevien puolustajia. Heillä on ollut myös rohkeutta asettua taakseni ja "puolustaa" tarvittaessa minua. Sellaisia miehiä ihailen ja arvostan, joilla on munaa "antaa äänensä" . Heistä sen näkee jo ulkonäöstä. Alfa-uroksia <3 ..muut ovat lampaita.
Tätähän naiset mieheltä haluavat. Turvallisen isihahmon joka osaa, tekee naisen itsensä puolesta, suojelee ja lohduttaa. Mikäpäs siinä, mutta kyllähän se vähän naisia passivoi. Ja passiivisuus on suurin syy siihen, miksi naisia ei näy yhteiskunnan huipulla samalla tavalla kuin miehiä.
Mun mies tukee, auttaa (myös konkreettisesti) ja kuuntelee mua ihan kaikessa. Joskus tosin sanon, että en kaipaa ratkaisua, vaan ainoastaan kuuntelijaa. :) Ihana mies, ja koitan parhaani mukaan olla hänelle yhtä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet joiden kanssa parisuhde on mennyt yhteiseloksi asti, ovat olleet alusta asti oikeamielisiä ja heikommassa asemassa olevien puolustajia. Heillä on ollut myös rohkeutta asettua taakseni ja "puolustaa" tarvittaessa minua. Sellaisia miehiä ihailen ja arvostan, joilla on munaa "antaa äänensä" . Heistä sen näkee jo ulkonäöstä. Alfa-uroksia <3 ..muut ovat lampaita.
Mikä se ulkonäköpiirre on, josta nämä tunnistaa? Entä miten ilkkuja- miesten olemusta voisi kuvailla?
Vierailija kirjoitti:
Tätähän naiset mieheltä haluavat. Turvallisen isihahmon joka osaa, tekee naisen itsensä puolesta, suojelee ja lohduttaa. Mikäpäs siinä, mutta kyllähän se vähän naisia passivoi. Ja passiivisuus on suurin syy siihen, miksi naisia ei näy yhteiskunnan huipulla samalla tavalla kuin miehiä.
Aika monet miehet haluavat naiselta perinteistä naisellisuutta mutta eivät itse pysty tarjoamaan perinteistä miehekkyyttä. Se tässä ongelma on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monet miehet haluavat naiselta perinteistä naisellisuutta mutta eivät itse pysty tarjoamaan perinteistä miehekkyyttä. Se tässä ongelma on.
No eivät kyllä naisetkaan pysty perinteista naisellisuutta tarjoamaan - mikä ei ole tätä nykyajan ns. naisellisuutta eli prinsessaleikkien jatkumista koko aikuisiän.
Ei olisi tämäkään maa pystyssä, jos sota-aikana naisemme olisivat olleet yhtä herkkiä ja heikkoja turhasta itkuun pillahtajia kuin nykynaiset feministien kannustamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät kyllä naisetkaan pysty perinteista naisellisuutta tarjoamaan - mikä ei ole tätä nykyajan ns. naisellisuutta eli prinsessaleikkien jatkumista koko aikuisiän.
Ei olisi tämäkään maa pystyssä, jos sota-aikana naisemme olisivat olleet yhtä herkkiä ja heikkoja turhasta itkuun pillahtajia kuin nykynaiset feministien kannustamana.
Ei silti poista sitä tosiasiaa että monista miehistä ei ole ketään puolustamaan.
Ei olisi tämäkään maa pystyssä, jos sota-aikana naisemme olisivat olleet yhtä herkkiä ja heikkoja turhasta itkuun pillahtajia kuin nykynaiset feministien kannustamana.[/quote]
Sota aikana naistenkin piti olla miehiä. Hoitaa miesten työt kun miehiä ei ollut ja itkeminen vie voimia, fyysisesti. Onneksi Suomi ei ole sodassa.
Maailma muuttuu, muutu sinäkin :)
Vierailija kirjoitti:
Moni tuntemani nainen tarjoaa miehelleen äidillistä hoivaa ja huolenpitoa. Empaattisesti kuunnellaan miehen työhuolet ja muut ongelmat.
Ei mielestäni ole liikaa, että mieheltä toivotaan vastavuoroisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se ulkonäköpiirre on, josta nämä tunnistaa? Entä miten ilkkuja- miesten olemusta voisi kuvailla?
Piti miettiä pitkään, miten sen ulkonäköasian konkreettisesti näkee.
Se on suoraselkäisyys ihan fyysisesti ja avoin katse. Esim avoimesti kiinnostunut naisesta, ei häpeile näyttää sitä. Katseesta ja tuosta suoraselkäisyydestä huomaa myös sen ettei kiinnostus ole pelkästään seksuaalista. Ehkä niin, että on valmis kohtaamaan maailman sellaisena kuin se tulee, "koko pituudeltaan" tjtn. Oikeanlainen itseluottamus siis. Näkyy fyysisesti.
Olen ollut myös pelkästään seksisuhteessa miehen kanssa joka oli eräässä tiukassa tilanteessa valmis puolustamaan minua jos sitä tarvitsin. Eli puolustaa heikommassa asemassa olevia, vaikkei edes oma perhe kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteistä?? Milloin miehet on pystyneet tarjoamaan naiselle suojelua ja puolustamaan naisen heikkoutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteistä?? Milloin miehet on pystyneet tarjoamaan naiselle suojelua ja puolustamaan naisen heikkoutta?
Red pill ajattelun mukaan näin oli vanhoina hyvinä aikoina kun naisilta puuttui äänioikeus jne. Tosin silloinkin oma mies oli monesti se jota piti pelätä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti miettiä pitkään, miten sen ulkonäköasian konkreettisesti näkee.
Se on suoraselkäisyys ihan fyysisesti ja avoin katse. Esim avoimesti kiinnostunut naisesta, ei häpeile näyttää sitä. Katseesta ja tuosta suoraselkäisyydestä huomaa myös sen ettei kiinnostus ole pelkästään seksuaalista. Ehkä niin, että on valmis kohtaamaan maailman sellaisena kuin se tulee, "koko pituudeltaan" tjtn. Oikeanlainen itseluottamus siis. Näkyy fyysisesti.
Olen ollut myös pelkästään seksisuhteessa miehen kanssa joka oli eräässä tiukassa tilanteessa valmis puolustamaan minua jos sitä tarvitsin. Eli puolustaa heikommassa asemassa olevia, vaikkei edes oma perhe kyseessä.
Juuri tällaiset miehet on niitä oikeita alfauroksia. Miehiä joita kaikki arvostavat ja pitävät korkeassa asemassa. Harvalle tällaisia riittää sillä heitä ei ole montaa ja ovat varmasti haluttuja.
Ei auta kiusaamisessa. Kun kiusaan muita, ihan yksin joudun piikittelemään. Ei oo miehestä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta kiusaamisessa. Kun kiusaan muita, ihan yksin joudun piikittelemään. Ei oo miehestä mihinkään.
Mutta varmasti ihailee sun nokkeluutta. Sä olet nimittäin ehkä hauskin ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei silti poista sitä tosiasiaa että monista miehistä ei ole ketään puolustamaan.
No sittenhän tasa-arvo on edistynyt :)
Minun mieheni on puolustanut minua sukulaisiani vastaan. Itse olin silloin masennuksen syvissä vesissä. Mieheni kannatteli, kannusti ja auttoi minut sieltä ylös. Hoiti samalla lapset ja kodin silloin kun en siihen itse pystynyt. Ei parisuhde ole meillä ruusuilla tanssimista mutta tiedän että mulla on käynyt mieslotossa hyvä tuuri. Arvostan suuresti.