Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä ne ihmiset(yleensä naiset) elää, jotka ei ehdi syödä?

Vierailija
04.03.2017 |

Moni pienen vauva äiti valittaa ettei ehdi syödä mitään koko päivänä vaikka olisi esikoinen kyseessä ja mammalomalla. En ole koskaan käsittänyt sitä etteikö vauvan nukkuessa ehtisi syödä jotain tai jos 24/7h huutava koliikkivauva; eikö äidin hengissäpysymisen kannalta ole pakko syödä jossain välissä jotain?

Toinen on töissäkäyvät äidit, jotka kirkaastaa kärsimyskruunuaan kertomalla etteivät ehdi syödä. Tänään oli joku blogijuttu, jossa äiti kertoi arjestaan ja siitä, kuinka arki-illassa ei ehtinyt kuin pestä pyykkiä ja hoitaa lasten asioita. Kertoi pyykinpesusta, kaupassakäynnistä, koululaisen auttamisesta, harrastuskuskauksista ja iltasadun lukemisesta pienimmälle. Mutta oli erehtynyt kirjoittamaan että söi kotiintultuaan - oliko peräti niin, että aiemmin kotiintullut mies oli valmistanut ateria- Ja eikös siihen joku kommentoinut ettei kirjoittaja ole kiireinen jos kerran ehtii syödä. Hän ei kuulemma koskaan ehdi syödä.

En vaan käsitä miten aikuinen pysyy hengissä syömättä ja miten ei ehdi edes voileipää/hedelmää/juotavaa jugurttia napata vaikka työmatkalla? Tiedän että hoitoalalla ei työpäivänä ole taukoja mutta kun se on tiedossa, eikö työmatkalla ehdi syödä eväitä vaikka ajaisi autoa tai istuisi bussissa?

Vai tarkoittaako "en ehdi syödä" sitä ettei ehdi istua alas syömään lämmintä ruokaa lautaselta? Sen ymmärrän, mutta syödä ehtisi silti.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua syömättömyys ahdista vaan se "en ehdi syödä kotona/ koko päivänä" Kun se nyt yleensä on oma valinta jos mitään ei saa suuhunsa

Vierailija
22/59 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua syömättömyys ahdista vaan se "en ehdi syödä kotona/ koko päivänä" Kun se nyt yleensä on oma valinta jos mitään ei saa suuhunsa

Monilla kiire ja stressi vaikuttavat ruokahaluun vahvasti. Jopa kykyyn syödä, ellei tilanne ole riittävän rauhallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on terveitä ja hoikkia toisinkuin palstavalaat

Vierailija
24/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla kiire ja stressi vaikuttavat ruokahaluun vahvasti. Jopa kykyyn syödä, ellei tilanne ole riittävän rauhallinen.

Minulle rauhallinen ympäristö on välttämätön. Myös aterian jälkeen tarvitsen ns. tuumaustauon. Tarvitsen pitkähköt siirtymävaiheet erilaisten toimintojen välillä. Jos rauhallista hetkeä ei ole, en syö mitään.

Vierailija
25/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kas, kun ei ole sitä organisointikykyä saati tervettä järkeä. Kaksilitrainen vesipullo kyllä on näyttävästi mukana kaikkialla, eikös?

Koska paras ja naisellisin nainen on se, joka on just sen verran tyhmä, että ei kuole nestehukkaan, mutta ei "muista" syödä. Ah kun söpöä ja liikuttavaa!

Vierailija
26/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri Äitiyslomalla esikoisesta, ja menee aikalailla niin että aamupuuroon jälkeen syön ehkä salaatin lounaaksi ja seuraavan kerran vasta illalla myöhään, kamala nälkä ja syön liikaa.

Vierailija
27/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttävät nämä "olen liian kiireinen syödäkseni"-ihmiset, jotka selvästi yrittävät vain kerätä jotain ihailevia myötätuntopisteitä. Minulta niitä ei ainakaan heru, olen sitä mieltä, että aikuinen ihminen pärjää kyllä työpäivän mittaisen jakson syömättäkin jos kerran niin kiire on. Ihminenhän on alunperin suunniteltukin juuri sitä silmälläpitäen, että sitä ruokaa ei välttämättä aina ole saatavilla.

Vierailija
28/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset a) teeskentelevät b)laskevat virheellisesti ruuaksi vain lämpimän aterian c)heillä on elämänhallinta ja organisointitaidot hukassa. Joku aiempi vastaaja priorisoi kahvin juomisen syömisen edelle, eihän silloin ole liian kiire syödä :D

Vierailija
29/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä en ehdi syödä -kollegat mättivät keksejä, suklaata ja pähkinöitä.

He eivät olleet kovin hoikkia, vaikka pähkinät ovat terveellisiä... :D

Vierailija
30/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatauko pitää olla rauhallinen, sen ymmärsivät hirveät työtoveritkin.  Ei vaan saa alas jos on vauhti päällä.  Sama kun kävelisi pitkän raskaan lenkin, ei pysty ennen kuin lepää hetken.

Onhan se brassailua, meillä syödään seisten. Heh.

Vierailija
31/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ärsyttää nämä, jotka on niiiiiin kiireisiä ja tärkeitä ettei muka syömäänkään ehdi, niinkuin tuo blogikommentoija aloitusviestissä. Itse syön vaikka sitten riisikakkuja ja omenoita työpöydän ääressä ettei vatsa nyt kuuluvasti kurise. Tai avokadoa, joka on suht rasvaista = paljon energiaa ja täyttävää. Oikeaa ruokaa syön sitten kotona illalla, eikä senkään valmistamiseen kovin kauan mene jos ei kamalasti kikkaile. 

Kaikki eivät voi syödä riisikakkuja ja omenoita työpöydän ääressä. Vai miten ajattelit, että esim kaupan kassat söisivät siinä kassalla?

Vierailija
32/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ihan ymmärrä. Minulla on 1,5-vuotias esikoinen ja paljon itkevä vauva. Usein vauva on sylissä, samalla syön itse ja syötän esikoista. Ehkä nuo oikeasti eivät muista tai jaksa syödä?

Vierailija
33/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ärsyttää nämä, jotka on niiiiiin kiireisiä ja tärkeitä ettei muka syömäänkään ehdi, niinkuin tuo blogikommentoija aloitusviestissä. Itse syön vaikka sitten riisikakkuja ja omenoita työpöydän ääressä ettei vatsa nyt kuuluvasti kurise. Tai avokadoa, joka on suht rasvaista = paljon energiaa ja täyttävää. Oikeaa ruokaa syön sitten kotona illalla, eikä senkään valmistamiseen kovin kauan mene jos ei kamalasti kikkaile. 

Kaikki eivät voi syödä riisikakkuja ja omenoita työpöydän ääressä. Vai miten ajattelit, että esim kaupan kassat söisivät siinä kassalla?

Kaupan kassoille pitäisi olla 2x10 minuutin tauko + lounastauko normaalin työpäivän aikana. Jos paikka on niin kiireinen, että taukoja ei ehdi pitämään eikä silloin edes vessassa käydä, jolloin voisi samalla matkalla syödä esim. energiapatukan, tulee ottaa yhteys työsuojeluun.

Vierailija
34/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään se ei ole oma valinta, jos töissä on oikeasti välillä kiire. Ja vaikka ehtisitkin istua syömään, se ruoka pitäisi myös saada tehtyä tai säilytettyä tai ostettua, joten sekin tuo omat rajoitteensa. Joo, aina voi kantaa jotain pähkinäpussia tai energiapatukkaa mukanaan ja vetää sen vessassa, mutta en minä kyllä sitä laske syömiseksi.

Vierailija
35/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään se ei ole oma valinta, jos töissä on oikeasti välillä kiire. Ja vaikka ehtisitkin istua syömään, se ruoka pitäisi myös saada tehtyä tai säilytettyä tai ostettua, joten sekin tuo omat rajoitteensa. Joo, aina voi kantaa jotain pähkinäpussia tai energiapatukkaa mukanaan ja vetää sen vessassa, mutta en minä kyllä sitä laske syömiseksi.

Kerropa millainen on sun kiireinen päivä ja missä olosuhteissa teet töitä, niin katsotaan löytyisikö palstalta ratkaisua siihen, ettet ehdi syödä :)

Vierailija
36/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassoille pitäisi olla 2x10 minuutin tauko + lounastauko normaalin työpäivän aikana. Jos paikka on niin kiireinen, että taukoja ei ehdi pitämään eikä silloin edes vessassa käydä, jolloin voisi samalla matkalla syödä esim. energiapatukan, tulee ottaa yhteys työsuojeluun.

Sinulle tulee ihan yllätyksenä, että aina tuo ei voi toteutua? Joo, kyllä vessaan pääsee, mutta joskus se 10 minuutin tauko yhtämittaisenakin on mahdottomuus saati sitten mikään lounastauko.

Vierailija
37/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tällä "en ehdi syödä"-sanonnalla korostetaan jotenkin omaa tärkeyttä toisille, siis epäitsekkyyttä.

Kyllä tiedän, että on olemassa töitä, joissa oikeasti ei ehdi syödä ja pienten lasten äidin ruoka ehtii jäähtyä lautaselle, kun pitää kesken kaiken mennä vaikka pyyhkimään.

Kumma kun niin moni noista "en ehdi syödä"-ihmisistä on kuitenkin selvästi ylipainoisia.

Vierailija
38/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen töihin viiden ja kuuden välillä aamulla, silloin ei maistu ruoka missään muodossa, juon vain lasillisen vettä. Ei mitään tietoa koska pääsen kotiin, hyvällä onnella klo 10, mutta on ollut päiviä, jolloin pääsen kotiin puolilta päivin. Sitten nautin pari kuppia kermakahvia ja syön jos ehdin. Ruokaa alan laittamaan niin, että se olis valmis klo 14, joskus onnistuu joskus ei. Syön ruoan tai jotain muuta ja lähden töihin. Töistä tulen aikaisintaan klo 19 eikä yleensä ruoka maistu heti silloin useimpina päivinä. Iltapalaa sitten klo 21 jälkeen ja nukkumaan. Eli joskus on päiviä, kun sinnittelen kahden kermakahvin voimalla iltapäivään, syön ruoan ja illalla iltapalan. Sitten on taas niitä päiviä, kun ehdin syödä neljästikin päivässä.

Vastaus kysymykseen, millä sinnittelen kun en ehdi syödä; kermakahvi (voisilmällä).

Sinun kohdallasi ei olekaan kyse siitä, että et EHDI vaan siitä, että EI MAISTU.

Vierailija
39/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se smoothie ei tällä laihtumisominaisuudella varustetulla kropalla riitä lounaaksi...

Mun mies on tällänen ja teen sille aina töihin evääksi tuhdin smoothien siltä varalta ettei ehdi syödä (tosin jos on lounaspalveri sovittu niin sitten laitan vain jonkun välipalapatukan). Ei sen smoothien tarvi sisältää pelkkiä marjoja ja vettä.

Esim. yksi miehen suosikeista

-Iso kourallinen tai kaksi pähkinöitä

-kaurahiutaleita

-banaani

-mustikkaa

-kaardemummaa mausteeksi

-heraa

-täysmaitoa/kauramaitoa

Vierailija
40/59 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa millainen on sun kiireinen päivä ja missä olosuhteissa teet töitä, niin katsotaan löytyisikö palstalta ratkaisua siihen, ettet ehdi syödä :)

Sanoinko, että minä en ehdi syödä?

No, joskus tällaisia päiviä tulee töissä vastaan. Olen siis kaupassa töissä. Kassalla ei todellakaan puputeta yhtään mitään. Töissä sunnuntaisin vain kaksi ihmistä. Koko ajan jomman kumman tulee olla kassalla. Myymälän puolella on monta asiaa, mitä pitää tehdä työpäivän aikana, joten se hetki, jolloin ei tarvita kuin yhtä kassaa, ei tarkoita automaattisesti taukoa. Jos lähdet kassalta tauolle, taukotila on toisessa päässä myymälää ja sinne kävelyyn menee jo se minuutti. Kun pääset taukotilaan, saat juuri ruokasi lämmitettyä mikrossa tai käytyä siellä vessassa, kun saattaa soida jo kassakello. Sitten kipität sinne kassalle ja yrität 15 minuutin päästä uudestaan. Eli joo, on mahdollista kyllä syödä, mutta on kyllä todella hankalaa ja useimmiten sen yhden pätkissä pidetyn tauon pitää riittää, koska toista ei ehdi pitää.