Sanokaa olenko kiittämätön vai anoppi omituinen!
Nyt jotain perspektiiviä tähän asiaan..
Asumme lähes eri puolella maata, me ja anoppi+appi. meillä on puolivuotias lapsi, ja sanomattakin on selvää että appivanhemmat eivät paljon pysty osallistumaan lapsemme elämään. lapsi on kuitenkin heidän ensimmäinen lapsenlapsensa ja luulisi, että olisivat aivan haltioissaan pienokaisesta. ja varmasti ovatkin, mutta mun mielestä on omituista se, että olemme suunnitelleet matkaa mummolaan jo kauan, mutta matka tökkää rahoitukseen.
meillä ei ole varaa, vaikka aikaa olisikin. olen harmitellut tätä anopille moneen otteeseen. omat vanhempani maksaisivat meille matkan vaikka afrikkaan asti, kunhan näkisivät lapsenlapsensa ja meidät. musta on tosi outoa että anoppi ei tajoudu auttamaan rahallisesti tässä asiassa! heillä kuitenkin on varaa, vaikkeivat mitään kroisoksia olekaan.
sanokaa, olenko itsekäs, pilalle hemmoteltu, lapsellinen.. kun mun mielestä tämä on omituista!
Kommentit (60)
Tuntuu pahasti siltä, että liioittelet aika rajusti. Minä myös ihmetteln tuota rahasummaa, jonka arvioit menen matkustamiseen!
700 eurolla mennään jo aika pitkälle...
ELI eikö sinulle todellakaan ole tullut pieneen mieleesi, että heillä ei ole varaa! Kamala summa laittaa yhteen reissuun, eihän teilläkään sitä rahaa ole...
Miten noin pieni vauva kaipaa isovanhempiaan, joita tuskin koskaan on nähnyt?!
Alkakaa säästää, jos sinne hinkuatte. Älytöntä itkeä, kun isovanhemmat eivät maksa matkaanne.
lukekaa viestit ennen kuin alatte taas arvostelemaan!
700e todella menee siihen, kun 2+1 ihmistä matkustaa toiselle puolelle suomea ensin bussilla, sitten lentokoneella, junalla ja taas bussilla. ja tämä on halvin tapa!! ja käytetty kaikki mahdolliset alennukset mitä vaan on mahdollista hyödyntää.
enkä " vaadi" isovanhempia maksamaan koko matkaa, mutta jos VÄHÄN edes auttaisivat.
ja eihän puolivuotias vielä KAIPAA isovanhempiaan, mutta toivoisin että lapsen ja heidän välille voisi kehittyä hyvä suhde. ja niinhän ei pääse käymään jos kerran vuodessa nähdään.
ap
Vierailija:
ei tässä ole kysymys rahasta tai periaatteesta tms, vaan siitä, että tuntuu että isovanhemmat eivät kovasti välitä lapsenlapsestaan. se tuntuu lapsen puolesta niin pahalta, kun isovanhemmat ovat kuitenkin lapselle niin tärkeitä!ap
Väitätkö siis, että puolivuotias lapsi osaa pitää isovanhempiaan tärkeinä, jos ei heitä ole edes juurikaan nähnyt?!
Voisiko miehesi pyytää vanhemmiltaan LAINAKSI rahaa, jotta pääsisitte käymään? Kyllä 700 euroa on varmasti heillekin suuri raha antaa, vaikka kuinka lapsenlapsensa haluavaisivatkin tavata!
lapselle isovanhemmat ovat tärkeitä -lauseeni tarkoitti lapsia YLEISELLÄ TASOLLA.
700 ON iso raha, mutta esim 200 ei heille!!
Väitätkö siis, että puolivuotias lapsi osaa pitää isovanhempiaan tärkeinä, jos ei heitä ole edes juurikaan nähnyt?!
Voisiko miehesi pyytää vanhemmiltaan LAINAKSI rahaa, jotta pääsisitte käymään? Kyllä 700 euroa on varmasti heillekin suuri raha antaa, vaikka kuinka lapsenlapsensa haluavaisivatkin tavata!
[/quote]
Mutta musta on käsittämätöntä, että se raha pitäisi saada jonkun muun pussista. Jos mulla ei ole rahaa johonkin, mä olen sitten ilman sitä jotain. Musta se on ihan selvä, että on elettävä sen mukaan, mihin on varaa. En mä koskaan ajattele, että jonkun muun pitäisi maksaa mulle jokin hyödyke vain siksi että sillä toisella on rahaa ja mulla ei.
Mahdatko ap äänestää demareita?
ja he eivät pääse tulemaan (eivät tosin ole maatilallisia niin kuin joku oma-aloitteisesti päätteli) tietystä syystä.
tämähän on yhtä saman toistoa koko keskustelu. miksei lueta viestejä vaan suoraan kommentoidaan ja taas VEDETÄÄN TOINEN LOKAAN.. huhhuh.
ap
Pyörittävät porofarmia kahdestaan?
ihmisillä muitakin syitä pysytellä kotimaisemissa kuin maatila tai porofarmi! pitääkö täällä kaikki levitellä jotta saatte taas mollata vähän enemmän.
surettaa tää tällainen.
ap
voisivat he jotenkin yrittää tasapainottaa sitä vaivaa, joka matkustavalle perheelle tulee. Tosin minusta vieraat hoitavat matkansa ja isäntäväki huolehtii vieraista. Pääsääntöisesti pidän omituisena, että pitää maksaa esim bensarahaa jollekin joka tulee kylään tai sitten että kylässä ei tarjota pitkämatkalaisille mitään tai kysytään että toitteko te mitään ruokaa tullessanne. Tai että käykää kaupassa, jos haluatte syödä ja tuokaa meillekin ruokaa.
Vierailija:
ihmisillä muitakin syitä pysytellä kotimaisemissa kuin maatila tai porofarmi! pitääkö täällä kaikki levitellä jotta saatte taas mollata vähän enemmän.surettaa tää tällainen.
ap
Onhan maanviljelijöilläkin lakisääteiset vuosilomansa vaikka yksin tilaa pyörittäisivät. Alkaa haiskahtaa porvoolta..
Miksi et kommentoinut ehdotustani _lainata_ appivanhemmilta matkarahaa? Miksi heidän pitäisi antaa, vaikka 200 euroa olisikin pieni raha?
Ymmärrän kyllä ajatusmaailmasi, jos olet itse tottunut omassa perheessäsi toisenlaiseen käyttäytymismalliin. Mutta olisi ihan hyvä tajuta, että kaikissa perheissä ei niin toimita! Jos et kehtaa lainata appivanhemmiltasi niin entä omiltasi?
Ja edelleen on epäselvää, miksi appivanhempasi eivät voisi tulla teille!? Voisiko heilläkin kuitenkin olla kiinni rahasta? Laita miehesi selvittämään asia, ja kertokaa, että teille olisi tärkeää että lapselle ja heidän välille muodostuisi hyvä suhde!
Ei noin kaukaa varmasti voi usein käydä. Nyt on kyllä teidän vuoro. Ala säästämään, jos rahasta on pulaa myös isovanhemmilla, jotka siis rahoittivat oman matkansa teille viimeksi.
" appivanhemmat eivät pysty lähtemään kotiseudultaan, ovat siellä kiinni jatkuvasti."
Minä asun Helsingissä ja sukuni Joensuussa. Matkustan 2-3 kertaa vuodessa sukuani tapaamaan kolmen lapseni kanssa. Menemme junalla, koska se on ehdottomasti halvin tapa matkustaa. Nyt kun vanhin tarvitsee juniorilipun, maksamme edestakaisesta matkasta 120-180 euroa per reissu. Tämä hintavaihtelu tulee siitä, käytämmekö yöjunaa vai päiväjunaa. Tämä välimatka on 440 kilometriä.
Lentokoneella tämä matka olisi tuon 700 euron hintainen - tai ainakin melkein.
En vain voi käsittää, missä ihmeessä appivanhempasi oikein asuvat, jos ette pääse edes lähelle junalla siten, että joku hakisi teidät autolla.
Tulitko ajatelleeksi, että appivanhempasi saattavat olla niin " vanhanaikaisia" että heille käy pahasti ylpeyden päälle sanoa että " autettaisiin mutta ei ole rahaa meilläkään" ? Vanhoille ihmisille on vaikeaa myöntää ajoittain että tiukkaa tekee (toinen ääripää on tietysti alati ruikuttavat). He ovat eläneet juuri sitä aikaa jolloin köyhyys on ollut suurikin häpeä.