Jättäkää sipsit kauppaan ja sammuttakaa telkkari. Tänään on lauantai ja tänään liikutaan!
Nyt kaikki liikkumaan niin loppuu se sohvalla turpoaminen! Suorastaan kammottavaa, miten heikossa kunnossa suomalaiset naiset ovat nykyään. Ihan puistattaa.
Kommentit (56)
Kavin jo tankotanssimassa aamupaivasta, mutta kohta vetaisen viela tanssimaton esiin :) kun on hauskaa, niin ei tunnu edes kuntoilulta vaikka tulee kunnon hiki.
Minne tää karatepotkugigolo katosi?
Voih oli upea ilma päivällä, ja mielellään olisin ulkoillut lapsen kanssa. Mutta pikkuisella kuumetta ja korvatulehdus, joten päivä mennyt aika paljolti tv:nkin äärellä...
Olin just menossa hakemaan jätskiä pakkasesta, kun kissa tuli syliin. En mä nyt siis tästå mihkää nouse, sori ap.
PS. Treenattu n. 4 h alkuviikosta, saa luvan riittää.
Olen mukamas kasvissyöjä, mutta kun olen yksin kotona niin ostin salaa kana vitun nugetteja. Ei varmaan ole huonompaa ravintoa ihmiselle kuin nuo jätteista ja lisäaineista tehdyt mollukat, mutta hemmetti että maistuvat hyviltä, kai se synti ja häpeä antaa ihan oman mausteen siihen. En ole siis moisia ostanut moneen vuoteen, mutta nyt ajattelin nauttia sohvalla niistä, ranskalaisista, kolasta ja netflixistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen mukamas kasvissyöjä, mutta kun olen yksin kotona niin ostin salaa kana vitun nugetteja. Ei varmaan ole huonompaa ravintoa ihmiselle kuin nuo jätteista ja lisäaineista tehdyt mollukat, mutta hemmetti että maistuvat hyviltä, kai se synti ja häpeä antaa ihan oman mausteen siihen. En ole siis moisia ostanut moneen vuoteen, mutta nyt ajattelin nauttia sohvalla niistä, ranskalaisista, kolasta ja netflixistä.
Tiäksä uusi tuote, nuketti eli vegaaninen nugetti. Hyväääää.
Migreenikohtaus aamulla vei päiväksi petiin. Muutaman tunnin päästä sallin itselleni jätskiä, jos maistuu niin koko paketin. Muuta kun ei oikeasti tee nyt edes mieli.
Ja jatkan makoilua myös huomisen. Sen verran vei voimia ja lihakset kramppaavat aamun kovan oksentelun takia. Jätskiä voisin hakea lisää kävellen lähikaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppyspagaattipotku? Mikä ihme se on?
Liikunnallisuus ja liikkuvuus ovat eri asioita. Minulta ei todellakaan onnistu spagaatti, mutta jaksan juosta, kävellä, uida ja hiihtää pitkiä lenkkejä.
Vaatii vain sen että on elämänsä aikana hyppinyt monipuolisesti ja venhytellyt.
Eli hypätään ilmaan ja ojennetaan molemmat jalat hypyn aikana sivuille siten että ne hypyn aikana ojentuvat spagaattiin. Alas tullessa tullaan takaisin maahan suorin jaloin.
Ei vaadi mustaavyötä karatessa vaan liikunnallisuutta joka on kestänyt lapsuudesta aikuisuuteen.
Aika tavallinen lämmittelyliike kuntopiiristä. Esiaste tuohon liikkeeseen on tasajalkapomppu ja polvet rintaan. Liike varioidaan siten että polvet nostetaan sivuille ja jalat ojennetaan suoriksi.
Yleensä törmää siihen ettei ihminen vaadi itseltään liikunnallisuutta vaan tyytyy siihen että lönkötellään laiskasti se kymppi ja ei edes venytellä tai venyttely ei ole edistyksellistä siten että liikkuvuus kehittyy. Siksi moni onkin kömpelys.
Olin tänään karatetreeneissä, enkä ole nähnyt mustavöistä karatekaa joka pääsisi spagaattiin edes maassa, saati ilmassa...
Turhan myöhään tuli ohjeesi. Ei olisi tullut mieleenkään lähteä enää kuuden jälkeen kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunto voi olla monella ihan kivakin, mutta sitten kun mietitään miten ne karatepotkut lähtee niin aika naurettavan näköisiä potkuja on monilla.
Ei edes yli oman navan pystytä potkimaan ja jokainen potkusuoritus aiheuttaa horjahtamisen puhumattakaan hypyllä tehtävistä potkuista joihin on yhdistetty kiertävä liike.
Pointtini oli se että ei se hyvä kunto riitä vaan pitää oikeasti osata jotain liikunnallisesti näyttävää.
Pelkästään voltin tekeminen lisää aika paljon liikunnallisuutta.
Tarkoitatko todella, että esim. hyvä juoksukunto tai hyvä uintikunto ei riitä? Pitäisi osata jotain karatepotkuja ja voltteja? Miten voltin tekeminen lisää liikunnallisuutta?
Kumpi on mielestäsi parempi taito: kyky juosta 10 km yhtä soittoa vai kyky potkaista horjahtamatta?
Ei ole paljon vaadittu että kykenee molemmat ja tuo 10km on aika lässyä toimintaa jos vertaa että potkii perustekniikkaa saman ajan kuin juoksee. Oletan että kymppi menee alle 40 min?
Tuossa ajassa kerkeää potkimaan 3000 potkua molemmilla jaloilla hallitusti ja nopeasti.
Jos asettaa itselleen liian matalia vaatimuksia esimerkiksi että juoksee vaan niin eihän siinä liikunnallisuus kehity mihinkään. Tehkää nyt edes kärrynpyöriä ja voltteja sentään. Elimistö vaatii akrobatiaa.
Nyt kun tarkemmin ajattelen, niin olet oikeassa. Jos potku ei onnistu, on aika huono liikkuvuus. Pointtini oli se, että jos "liikunnallisesti näyttävä" tarkoittaa esim. voimistelutemppuja, niin missä niitä treenataan? Mielummin käyn siellä lenkilläni ja teen vaikka erilaisia hyppyjä kuin vietän aikaa opettelemassa jotain käsilläkävelyä.
Olet hyvä esimerkki tylsistyneestä lenkkeilijästä joka tyytyy liikunnallisuudessa vain vähään.
Jos et harjoittele monipuolisesti et tule kehittymään edes siinä lenkkeilyssäsi. Jos osaisit potkaista hyppytakakiertopotkun molemmilla jaloilla seinänkautta takakierteellä omenaan puussa olet onnekas.
Pelkkä lenkkeily on aivoille tylsistyttävä toiminto. Pysyäksesi innokkaana ja virkeänä on hyvä opetella haastavia liikunnallisia temppuja. Vain siten aivot ja hermosto kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppyspagaattipotku? Mikä ihme se on?
Liikunnallisuus ja liikkuvuus ovat eri asioita. Minulta ei todellakaan onnistu spagaatti, mutta jaksan juosta, kävellä, uida ja hiihtää pitkiä lenkkejä.
Vaatii vain sen että on elämänsä aikana hyppinyt monipuolisesti ja venhytellyt.
Eli hypätään ilmaan ja ojennetaan molemmat jalat hypyn aikana sivuille siten että ne hypyn aikana ojentuvat spagaattiin. Alas tullessa tullaan takaisin maahan suorin jaloin.
Ei vaadi mustaavyötä karatessa vaan liikunnallisuutta joka on kestänyt lapsuudesta aikuisuuteen.
Aika tavallinen lämmittelyliike kuntopiiristä. Esiaste tuohon liikkeeseen on tasajalkapomppu ja polvet rintaan. Liike varioidaan siten että polvet nostetaan sivuille ja jalat ojennetaan suoriksi.
Yleensä törmää siihen ettei ihminen vaadi itseltään liikunnallisuutta vaan tyytyy siihen että lönkötellään laiskasti se kymppi ja ei edes venytellä tai venyttely ei ole edistyksellistä siten että liikkuvuus kehittyy. Siksi moni onkin kömpelys.
Olin tänään karatetreeneissä, enkä ole nähnyt mustavöistä karatekaa joka pääsisi spagaattiin edes maassa, saati ilmassa...
ihmisilta katoaa halu oppia ja kehittyä. Moni tykkää vain junnata samalla tasolla koko elämänsä. Ei se voltin tekeminen niin vaikeaa ole. Sen osaa apinakin. Vain apinaa alempi ajattelee että en minä osaa volttia. Jossain päin Keravaa jos volttia ei osaa, ei ole suosittu. Voltin heittäminen voi nostaa statusta.
Söin äsken puoli pussia Taffelin perunalastuja dipin kanssa, nam nam kun oli hyvää! Siihen päälle vielä vetelin Maraboun Symphony konvehteja. Muutama viinilasillinen vielä niin kyllä pistää mielen korkeaksi!
Kävin tänään tunnin reippaalla kävelylenkilläkin, mutta siitä ei tullut läheskään näin euforinen olo, kun tästä sohvalla makoilemisesta ja sipsien, konvehtien ja viinin nauttimisesta.
Jep, tänään baariin kuntoa kohottamaan tanssilattialla!
Kauluspaita check
Siniset farkut check
Loaferit check
Kondomit lompakossa check check :)
Harjoittelen tyttiksen kanssa kiertopotkuja. Tyttis heittää stringit ilmaan ja yritän hyppykiertopotkulla osua niihin ja saada lentämään pyykkikoriin. Hitto että on nivunen jo kipeenä, mutta toistoja ainakin tulee.
Emmää voi. Ostin jo juustonaksuja, sipsejä ja suklaata. Sitäpaitsi mun polvet on rikki ja rytmihäiriöitä, lääkäri sanoi että rasittava liikunta pois. Sooori!