Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tulen toimeen kaikkien hankalien ihmisten kanssa? Mikä ominaisuus minulla on?

Vierailija
04.03.2017 |

Töissä on yleisesti tiedossa ns hankalia ihmisiä. Minulla ei ole mitään ongelmia heidän kanssaan. Ehkä he eivät ole kaikista sympaattisimpia ihmisiä, mutta en ole koskaan joutunut heidän kanssaan riitoihin. Muut loukkaantuvat ja valittavat.

Olen liki 59 v, ja olen huomannut tämän joka työpaikassa. Mikä on minun ominaisuuteni, että näin on? En ole seinätapetti enkä mitenkään huomaamaton. Jokin muu juttu se on.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täältä kyselet, tiedät sen kai itse kun noin vanha olet?

Olen miettinyt tätä jo parikymmentä vuotta. Onko jokin yksi piirre, johon kaikki kulminoituu?

Olisin tietysti voinut asettaa otsikon näin: tuletko toimeen hankalien ihmisten kanssa, miksi?

Niin "hankalat" ihmiset eivät olisi vetäneet hernettä nenään tästä aloituksesta.

AP

Vierailija
22/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole liian kaunis, liian hyvä tai muuten kadehdittava. Jotkut ihmiset eivät voi sietää esim. naisia, joilla on rikas puoliso. Sillä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa, kuinka ihminen käyttäytyy heitä kohtaan, vaan naista inhotaan jo lähkökohtaisesti,.

Ei todellakaan pidä paikkaansa. Ihminen, joka näin sanoo, heittäytyy uhriksi ja kieltää näkemästä omaa osuuttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, olen joustava. Ymmärrän kaikkia näkökulmia aina, jokaisella on syynsä ajatella niin kuin ajattelee. Mutta jos toinen osapuoli on riitelijä eikä hyväksy mitä minä ajattelen, niin riita syntyy. Miksi minulle ei synny silloinkaan?

Ap

Fiksut ihmiset eivät tarraa syöttiin, vaan yrittävät myötäillä, kun joku tahtoo saada puolustautumaan, näitä tunnettu jotka odottavat aina samaa kaavaa, sitten ihmettelevät joku onkin hiljaa.

Totuus kumminkin taitaa olla että hiljaiset ja huomaamattomat ovat suosituimpia.

Vierailija
24/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täältä kyselet, tiedät sen kai itse kun noin vanha olet?

Olen miettinyt tätä jo parikymmentä vuotta. Onko jokin yksi piirre, johon kaikki kulminoituu?

Olisin tietysti voinut asettaa otsikon näin: tuletko toimeen hankalien ihmisten kanssa, miksi?

Niin "hankalat" ihmiset eivät olisi vetäneet hernettä nenään tästä aloituksesta.

AP

Kyllä sulla joku erityispiirre todella on, kun sait keskustelun pysymään näinkin neutraalilla tasolla :D

Vierailija
25/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole liian kaunis, liian hyvä tai muuten kadehdittava. Jotkut ihmiset eivät voi sietää esim. naisia, joilla on rikas puoliso. Sillä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa, kuinka ihminen käyttäytyy heitä kohtaan, vaan naista inhotaan jo lähkökohtaisesti,.

Ei todellakaan pidä paikkaansa. Ihminen, joka näin sanoo, heittäytyy uhriksi ja kieltää näkemästä omaa osuuttaan.

Eli mammat ovat sitä mieltä, että kiusaaminen on aina kiusatun syy. Ok. Muistakaa tämä sitten, kun omaa lasta kiusataan.

Vierailija
26/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus, turhautuneisuus?

Vierailija
27/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet sellainen "jees jees- tyyppi" Luulin itse aiemmin, että olen kaikkien kanssa toimeentuleva symppis, koska harvemmin mitään sanomista kenenkään kanssa on. Mutta pelkästään omia (epäterveitä) läheisiä suhteita katsomalla tajusin, että syy olikin siinä, että olen aikamoinen kynnysmatto ja miellyttäjä.

Tietysti työyhteisössä nyt ehkä onkin parempi olla tällainen. Mutta kyllä silti omia "oikeuksiin" pitää puolustaa, eikä antaa toisten kävellä ylitse, koska on "liian kiltti."

Pelkästään sillä, että aloin välillä sanomaan "ei" ja puolustamaan omia näkemyksiäni lähipiirissä aiheutin sanaharkkaa mitä ennen ei ole ollut.

Eli kyse ei ollut siitä, että olin kaikkien kanssa toimeen tuleva miellyttävän luonteeni ansiosta, vaan olinkin kynnysmatto. Ehkä sulla on sama?

Tai sitten olet itse hieman hankala luonne ja tulet toimeen kaltaisiesi kanssa. :-)

Vierailija
28/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, olen joustava. Ymmärrän kaikkia näkökulmia aina, jokaisella on syynsä ajatella niin kuin ajattelee. Mutta jos toinen osapuoli on riitelijä eikä hyväksy mitä minä ajattelen, niin riita syntyy. Miksi minulle ei synny silloinkaan?

Ap

Riitaan tarvitaan aina kaksi. Jos muut ovat huomanneet, että sinä et lähde riitelyyn mukaan, sinun kanssasi on hyödytöntä riidellä. 

Harvoin työpaikoilla avoimesti lähdetään riitelemään. En siis tarkoita varsinaisia riitatilanteita vaan sitä, etyä tulen toimeen myös niiden ihmisten kanssa, joita muut karttavat.

En ole sosiaalinen ihminen, vaan luonteeltani erakko. Juttelen, mutta viihdyn parhaiten yksin.

Ap

Mä olen samanlainen, vähän erakko, mutta silti tulen toimeen kaikkien kanssa.

Vierailija
29/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet sellainen "jees jees- tyyppi" Luulin itse aiemmin, että olen kaikkien kanssa toimeentuleva symppis, koska harvemmin mitään sanomista kenenkään kanssa on. Mutta pelkästään omia (epäterveitä) läheisiä suhteita katsomalla tajusin, että syy olikin siinä, että olen aikamoinen kynnysmatto ja miellyttäjä.

Tietysti työyhteisössä nyt ehkä onkin parempi olla tällainen. Mutta kyllä silti omia "oikeuksiin" pitää puolustaa, eikä antaa toisten kävellä ylitse, koska on "liian kiltti."

Pelkästään sillä, että aloin välillä sanomaan "ei" ja puolustamaan omia näkemyksiäni lähipiirissä aiheutin sanaharkkaa mitä ennen ei ole ollut.

Eli kyse ei ollut siitä, että olin kaikkien kanssa toimeen tuleva miellyttävän luonteeni ansiosta, vaan olinkin kynnysmatto. Ehkä sulla on sama?

Tai sitten olet itse hieman hankala luonne ja tulet toimeen kaltaisiesi kanssa. :-)

Sinä olet asian ytimessä! Hankalat tyypit eivät voi sietää ihmisiä, joilla on omia mielipiteitä, varsinkin jos ne mielipiteet poikkeavat omista.

Vierailija
30/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa on vähän samaa "vikaa". Ne työkaverit ja naapurit, joita muut pitävät liian yrmyinä, tympeinä ja suorasanaisina (siis niitä suorasanaisia, jotka todella sanovat miten asiat ovat mutta eivät kuitenkaan mene henkilökohtaisuuksiin) ovat minusta parin tutustumiskerran jälkeen ihan tavallisia, jopa mukaviakin ihmisiä. Kyllä minä huomaan heissä sen tietyn piirteen joka on minustakin vähän epämukava, mutta jotenkin pääsen aina sen yli ja huomaan jossain kohtia, että jutellaan ja vitsaillaankin siinä ihan normaalisti. 

Tulen siis ihan hyvin itse toimeen kaikkien kanssa, mutta sitten huomaan sen että moni joutuu myös minun kanssani ensin vähän sulamaan ennen kuin saan saman kohtelun ja hyväksynnän kuin moni muu. En ole kaikkein suupaltein ihminen, mutta olen huumorintajuinen. En puhu muista pahaa, olen rauhallinen ja lähes aina ystävällinen (en ole mikään Jeesus joten huonoja päiviä on minullakin, silloin olen enemmän omissa oloissani ja joudun pinnistelemään että pääsen sellaiselle olen - nyt -ihmisten - kanssa - levelille). 

Vierailija
31/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut aina sovussa ihmisten kanssa. Johtuu siitä että en kilpaile mistään heidän kanssaan. Työpaikalla ihan sama kuinka etenevät ja nuoleskelevat. Keskityn omaan suoritukseeni.