Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRASMUKSUT uuteen viikkoon!

20.03.2006 |

Tässäpä siis luvattu viikkolista.Tuo edellinen kävikin jo aika pitkäksi...

= )

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Sain lopulta nukuttua näin pitkään vaikka heräsinkin ekan kerran klo.7. Tulikin nyt nukuttua sellaiset 12h yöunet ;) Eli Kamu2 täällä väsyttää myös ja se on ihan tähän alkuraskauteen kuuluvaa, vaikka ei olisi huono hemoglobiinikaan. Mulla tosin se hemppakin voi olla huono, mutta sain jostain sellaisen käsityksen, että varsinaisia rautalääkkeitä ei vielä tässä vaiheessa saisi syödä. No sekin selviää sitten ma neuvolassa. Ja tosiaan vaikka minä nukkuisin 11h yöunet niin silti väsymys iskee puolen päivän jälkeen ja yöunille menen klo20-22 riippuen miten olen saanut yön nukutuksi ja kuinka paljon on tullut päiväunia nukuttua. Väsymys onkin ollut ainoa raskausoire, joka on ollut jokapäiväinen, muut näyttävät vaihtelevan tosi paljon. No sitä pahoinvointiakin on ollut nyt päivittäin, mutta senkin voimakkuus vaihtelee tosi pahasta olosta ajoittaiseen ällötykseen. Nyt on sitten rinnatkin ruenneet temppuilemaan: yhtenä päivänä ne on ihan superkipeät niin että pelkkä käveleminen sattuu ja kuten tänä aamuna niin ei tunnu oikeastaan missään. Taisin tosin nukkua koko yön selälläni (kyljellään tai mahallaan nukkumista ei ole voinut ajatellakaan), että liekö sitten se vaikuttanut. Vähän minua kyllä hermostuttaa tuo tissikivun katoaminen, mutta samanlainen ilmiö oli kyllä tiistainakin ja iltaa kohti ne sitten taas kipeytyivät. Että tissikipu säteitä nyt tänne, kiitos ;)

Annimaarilla oli ultrassa käynti, toivottavsti kaikki on mennyt hyvin bd

Leiska7lle onnittelut pienen ihmisen näkemisestä!

Pikminkin sitten oli jo päässyt oireiden makuun, pitäisikö nyt sitten onnitella pahoinvoinnista vai ei ;)

Mondis: PAKKO päästä ultraan! Minä kyllä menen siihen ultraan rv10 minne tahansa ja mihin hintaan tahansa! Mulla ei hermot kestä odotella sinne 12 raskausviikolle asti sitä sydänäänten kuulumista tai ultraa. Sitten saisi vähän huokaista, jos siinä olisi edelleen kaikki hyvin. Yritänkin nyt neuvolatädiltä tingata sen yhden ilmaisen ultran tuonne 10rvviikolle. Välillä minusta kyllä tuntuu, että olisin mielluummin oireeton, kun on tämä hermoja rassaavaa tämä oireiden kyttäminenkin, että olenko yhtä oireinen kun eilen ja hetihän se paniikki iskee, jos jokin on eri tavalla ;)

Tällaisin terkuin,

Mörötin rv8+2

Vierailija
22/32 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD Elikkäs nyt mennään rv 5+5. Viikko sitten tein testin, enkä meinaa vieläkään uskoa asiaa todeksi, tätä kun on puolitoista vuotta yritetty ja hoitojen aloitukseenkin oli jo aika varattu, minkä sitten " jouduin" perumaan :)

Pari viikkoa olen ollut ihan älyttömän väsynyt iltaisin, ennen valvoin pitkään yöhön, nyt pakko mennä viimeistään 23 nukkumaan, herään öisin monta kertaa minäkin ja vähintään kerran pakko käydä veskissä. Rinnat on arat ja painavat, mutta pahoinvointia ei onneksi ole ollut (vielä ainakaan). Mutta otan vastaan vaikka kaikki oireet kunhan meidän pikku ihme pysyy matkassa loppuun asti =)

Susa-Juulia rv 5+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susa-Juulialle ja tervetuloa mukaan! Millainen hoitohistoria teillä on? :)

Mörötin: juuri katselin Femedan nettisivuja sillä silmällä, (se yksityinen klinikka Hkissä) jos varaisi sieltä ajan toiseen ultraan. Ajattelin siinä rv 9-10 mennä...no maanantaina mulla alkaa " jo" rv9, jaksaisiko sitä pinnistellä vielä ensi viikon, ja mennä vasta vkolla 10. Kun tuolta Femedasta kuulemma saa hieman edullisemmin ultran, kuin esim. Fertinovassa, jossa olimme varsinaisissa hoidoissa. Toisaalta kyllä haluaisin mennä omalle tutulle lääkärille, joka tietää historiani. Miten jotkut ovat niin kylmähermoisia, että odottavat rauhassa sinne ekaan niskapoimu-ultraan vkolla 12? Itse kävisin mielelläni joka toinen päivä ultrassa:-D Miten neuvolantädiltä saa kinuttua toisen ultran? Eikös ne ole vain hätätapauksissa, jos esim. tulee vuotoa yms.? Ei kai ne ultria jaa hermoheikkoisuuden perusteella...:-)

Mistäpäin muuten te kaikki olette? Me siis Hkistä (juuret kyllä maalla:-))

Vierailija
24/32 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli turhaan taas hermoilin. Tuossa juuri kopioin omalle koneelle aikaisemmin kirjoittamiani viestejä ja niistäkin näki miten ne oireet ovat tosiaan vaihdelleet päivästä ja viikosta toiseen. Äsken oli kyllä oksentaminenkin lähellä ja vielä äitin kanssa piti puhua vkl ruuista ;) Ollaan tosiaan menossa tänään viikonlopuksi minun kotiini ja saamme vihdoin kertoa pikkuisestamme äidille ja sisaruksille :) On tullut venytettyä sitä kertomista näin pitkään siksi, että ensin halusi varmistua, ettö siellä todella on elämää ja sitten ajatteli, että on mukavampi kertoa näin suuri uutinen ihan kasvotusten. Äiti vähän ihmetteli kun sanoin, että osta sitten kaupalta paljon viiliä ja hedelmiä ;)

Kohta lähden käymään kampaajalle niin saadaan tämä ulkoinenkin olemus vähän siistimpään kuntoon. En ole kyllä jaksanut viime viikkoina panostaa yhtään ulkonäön hoitoon hyvä jos suihkussa on jaksanut käydä. Mukavaa yllättää mieskin vähän eri näköisellä vaimolla ;)

Vapaapäiväänsä vietellen,

Mörötin

Vierailija
25/32 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Pakko jo kirjoittaa tänne, vaikka ensimmäinen neuvolakin on vasta edessäpäin. Plussattu on ja oireet ovat olleet tervetulleita. Toivotaan parasta kuten teille kaikille!

Tittara rv 6+0

Vierailija
26/32 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tittara ja Susa-Juulia tervetuloa joukkoon ja suurenmoiset onnittelut plussasta! :)

Mondis, mekin kävimme hoidossa Fertinovassa ja Helsingissä asustellaan vielä puolisen vuotta. Sitten on edessä muutto Espooseen.

Annimaarin ultrakuulumisia odotellaan myös täällä!

Väsymystä on liikkeellä myöskin täälläpäin! Iltaisin ei jaksa valvoa ja päivisin on pakko ottaa päiväunet. Kotityöt ja opiskelut jäävät taka-alalle tämän väsymyksen vuoksi. Mutta mitä sitä ei kärsisi pienen ihmeen vuoksi :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!!

-Myyry rv.5+2

Vierailija
27/32 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätpäivä ei voi tästä enää kaunistua, mutta silti meitä kaikkia (?) tuntuu väsyttävän. Onneksi siihen on maailman ihanin syy. Tuo Mondlichtin väsyoirekuvaus oli hyvä! Yleensä mulle tulee lisävirtaa hurjasti kun ensimmäiset kauniit kevätpäivät tulevat, mutta tänä vuonna on kaikki toisin. On se kumma kun ei tv:stäkään tule enää mitään niin mielenkiintoista, että pysyis iltaisin hereillä. Mun piti tänään pysähtyä tien sivuun nukkumaan puoleksi tunniksi matkalla kokouksesta kotiin, vaikka kotiin olis ollut enää n. 30 min matka. Toivottavasti kukaan tuttu ei nähnyt¿ Olo on pilvissä ja siihen syynä on ultrakäynti, jossa pienen otuksen keskellä näkyi ja kuului suunnilleen sataakolmeakymppiä pompottava sydän!

Susa-Juulialle ja Tittaralle paljon onnea ja tervetuloa, meitä onkin täällä jo tosi mukava ja mukavan kokoinen poppoo koossa. Möröttimelle mukavaa viikonloppua ihanien uutisten ja äidin valmiiden ruokapatojen parissa!

ultraonnellinen Annimaari ja 6+5

Vierailija
28/32 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mondlicht: Kärsin puolisen vuotta extra-pitkistä kierroista, joihin sain Terot, söin niitä puolisen vuotta. Sitten kävin ultrassa, jossa todettiin etten ovuloi, sain 4 kk clomi-kuurin, ei tärpänny vieläkään. Saatiin lähete sinne jatkotutkimuksiin ja se aika olis ollut huhtikuun alussa.. Miehen spermatestin tuloskaan ei ollut kummoinen, liikkuvia vain 15 %..

Mutta sitten ihmeen kautta tärppäsikin toisella luomukierrolla clomien jälkeen ;) Joten voit uskoa että olen Super-onnellinen tästä ihmeestämme xD ja siitä ettei tarvinnut lähteä rankempiin hoitohin.

Susa-Juulia rv. 5+5

Vierailija
29/32 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eka neuvola-aika maanantaina. Jänskää. Kirjoittelin tuonne jo oman viestiketjun alun surkeasta palvelusta neuvolassa, joten en jaksa tilittää sitä enää tässä. = )

Jännittää, koska pääsen seuraavan kerran ultraan. Joka sekunti mietin, onko se meidän masuasukas vielä hengissä... Kamalaa. Kuinkahan yleistä se on, että sikiö kuolee, mutta ei " tule ulos" ? Eikös sellainen ole keskeytynyt keskenmeno nimeltään? Hui kamala.

Nyt tuntuu kyllä juuri siltä, että en kestäisi enää, jos jotain menisi pieleen. On tämä ollut niin pitkä ja raskas matka.

Edelleen joudun viikkoja syömään Progynovaa ja laittamaan Progesteron-puikkoja. Nekin tekee oireita. Muutenkin olen tosi sairaalloinen koko ajan. Uutena oireena alkoi muutama päivä sitten kammottava päänsärky, joka kyllä vie ilon ja voimat. Muut oireet (jatkuva nälkä ja jano, hirmuinen väsymys, etova olo aamusta iltaan, jatkuva vessahätä) jatkuvat edelleen. Onneksi ne alavatsakivut ovat lähes loppuneet! Niitähän minulla oli viikolta 4 viikolle 7, ja kovasti.

Kerron sitten maanantaina, miten neuvolassa kävi. = )

Hyvää ja iloa ja kaikkea hienoa kaikille!

Vierailija
30/32 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan ajatella, että rintakipukin johtuu vain hormoneista joita ahdan itseeni. Pelkään että se on lopettanut kasvamisen ja tulee ulos ehkä vasta parin viikon päästä :( Toisessa hetkessä ajattelen, että kyllä se elää, tietysti! 95% todennäköisyydellä. Ihmiselämä on sinnikäs. Pienestä asti. Kun kohdussa tuntuu vihlaisu, olen onneni kukkuloilla. Siellä se sinnittelee! Ja kohta taas tulee pelko ja ahdistus siitä, selviänkö ikinä jos nyt vauvaa ei tulekaan.

On tämä vaan piinallista aikaa. Sekin tuntuu väärältä. Epäoikeudenmukaista kaikkia heitä kohtaan, jotka ovat yhä hoidoissa ilman plussaa ja antaisivat mitä vaan että saisivat olla mun housuissani. Ja minä kehtaankin olla nauttimatta tästä täysin rinnoin.

En ole enää paijaillut masuakaan kuten ihan alussa. Pelkään rakastua tähän tilaan, jos joudunkin tästä luopumaan. Voi kauhistus. Kuluisi jo nuo viikot! Kävin vedet silmissä vauvanvaateosastolla, mutta en uskaltanut ostaa mitään.

Onnitteluni Annimaarille ultrasta, ihanaa :)

Leiska7, kovasti onnea sinullekin ultran johdosta :)

Susa-Juulialle, Myyrylle, Silveriinalle ja Tittaralle lämpöiset tervetulotoivotukset ja onnittelut!

Niinanii, sun mietteet on niin tuttuja. Toivotan mukavaa neuvolakäyntiä. Toivotaan, että sillä oli viimeksi vaan huono päivä ja ensimmäinen käyntisi on mukava.

Mondlicht, tiedätkö paljonko se Femedan ultrakäynti maksaisi? Mä olen myös pk-seudulta. Enpä usko että ne Fertinovalla pitää sua kovinkaan outona jos haluat uuden ultran, eiköhän se ole meikäläisten keskuudessa melko suosittua, kuten tämäkin ketju osoittaa :)

sandee, kyllä keskenmeno voi tapahtua niinkin, että alkio kuolee eikä tule heti ulos. Jos joku tietää onko se kuinka yleistä, niin kertokoon. Tavallisemmin kai keskenmeno alkaa kovana alavatsa- tai selkäkipuna ja sitten vuotaa. Sellaisessa käsityksessä mä elän.

Mörötin, taidetaan tosiaan kaikki olla yhtä hermostuneita. Olemme huolesta soikeana jos oireita ei ole ja jos niitä on, kyttääminen on ihan samaa luokkaa, jos ne eivät tunnu koko ajan yhtä paljon. Ei kai meitä mikään muu auta, kuin se että nuo viikot kuluisivat pian sinne turvallisemmalle puolelle!

Minullakin on rytmi muuttunut. Illalla nukkumaan kahdeksan aikaan ja kuudelta pirteänä ylös. Ennenkuulumatonta :)

Teille kaikille tsemppiä ja uskoa toivottaen,

karelia

Vierailija
31/32 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui tosi tutulta tuo Karelian kirjoitus. Mulla tulee maanantaina 12 viikkoa täyteen, mutta silti jotenkin on täysin epäuskoinen olo eikä uskalla edes kuvitella kaiken menevän hyvin. Väsymys on ainoa oire joten en tiedä voiko alkio oikeasti olla enää elossa. Rinnat ei ole kipeät ja masussa ei tunnu eikä näy mitään. Onneksi ensi torstaina on NP-ultra, joten sittenhän tuo selviää. Tosin sitäkin pelkään, että tulos ei ole normaali, jos alkio sattuisi olemaan vielä elossa. Mulla on kuitenkin ikäni (39) puolesta korkeampi riski...

Hyvää viikonloppua ja valoisampia ajatuksia teille!

Kamu

Vierailija
32/32 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun tietääkseni Femedassa ultra maksaa Kela-korvauksen jälkeen n.70¿, vaikka odottajien palstalta luinkin, että lääkäri nimeltä Larkio-Miettinen ultraisi siellä 45¿:lla, mutta tuo tieto ei pitänytkään paikkaansa. Eli saman hintainen sitten kuin mitä Fertinovassa olisi, joten jos siihen ultraan menen, niin menen omalle lääkärilleni Fertinovaan.

Mulla tuli tänään verta ikenistä, eikös sekin ole raskauden merkki? Ikenet pehmenevät kuulemma raskausaikana. Jotenkin sitä yrittää kaikista pienistäkin merkeistä todistella itselleen, että raskaana on. Pelko on täälläkin läsnä ihan joka päivä. Sydänäänteen kuunteluun on 3 viikkoa, ja piinaavan pitkä se aika on.

Kamu, onnittelut, että olet jo noin pitkällä!:)

Millaisia olotiloja muilla?

Huomenna alkaa rv 9! :-D

t. Mondis ja " Martta-Eerikki" 8+6