Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-kuumeilijoiden vko 1 :)

29.12.2008 |

Joulun aikana täällä on ollutkin aika hiljaista. Tuossa ennen joulua tuli tosi monta plussaa ja varmaan väki väheni aika paljon mutta muutamia uusiakin oli ilmestynyt.

Mä tikutin oviksen ennen joulua ja sitten pupuiltiin oikein kunnolla. Toivottavasti tuotti tulosta, nyt täytyy vaan maltaa odottaa että pääsee testailemaan.

Mulla on 7 v ja 4 v lapset, joten koulun aloitukseen tähdättiin tätä kolmosta mutta nyt rupee aika loppumaan kesken jos ei pian tärppää.

Yk 2 , 20/26-32

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat menkkaivut on ollut jo viikon ajan, mutta vuotoa ei vielä näy. Eilen tosiaan One Stepin herkällä testillä selvä roskishaamu, mutta en usko, että on oikea plussa, kun on näin kovat kivut. :( Nyt päiv'än myöhässä.

Odotellaan.

Kp 29/26-30

Vierailija
2/39 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, uskaltaisko jo varovasti onnitella 2pojan äitiä...toivotaan nyt parasta!

Meillä se ovis lähestyy ja rakettien paukkeessa on se h-hetki kierron mukaan, kylläpäs on romanttista!

Lämmöt on paraikaa tosi alhaalla ja fyysisistä tuntemuksista on ilmassa vain pientä jomotusta vatsalla. Kohta sitten pitäis rintojen jo olla kipeet.

pp yk1 12/28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tulinpa tänne kuitenkin kuikuilemaan ja katsomaan mitä uutta.

Toivottavasti 2poj@näidillä oliskin raskauskipuja ja täti jäisi tulematta :)

Mulla edelleen pessimistinen ote tähän vauva touhuun, ja kallistun jo miehen tulee jos on tullakseen linjalle. Ainakin pää pysyy näin paremmin kunnossa. Sen verran innostusta vielä on, että houkuttelin miehen eilen pupuilemaan, kun olo tuntu NIIN limaiselta. Ovis varmaan lähipäivinä tulossa, eli onpahan siemenet jo valmiiksi sisällä.

Miellä myös esikoinen syksyllä kouluun, kuopus on neljä vuotta. Välillä on vaikea tietää kumpaa haluaa enemmän, - vauvaa, vai sitä kotonaoloa lasten kanssa. Ehkäpä jos vauvaa ei lähivuosinakaan tule, otan vuorotteluvapaata tai opintovapaata. Ehkä kaipaankin elämään vain jotain muutosta, en välttämättä vauvaa!??

Harakkahuttu

13/28 yk18

Vierailija
4/39 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun alla tuli tosiaan noita plussauutisia roppakaupalla. Toivotaan että uusi vuosi jatkuisi yhtä plussarikkaana!

Omaan oloon ei kuulu erikoista. Isännän kanssa ei olla ehditty kauheasti panostamaan tähän vauvatouhuun ja siksi en nyt kovasti piinailekaan tässä. Olen liki 100 % varma, että täti tulee ensi viikolla kylään, joten uutta yritystä sitten tammikuussa.

Marju, yk 2, kp 20/26-29

Vierailija
5/39 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olen hetken seuraillut tätä 3. kuumeilijoiden palstaa, kun asia tuli itselle ajankohtaiseksi tässä syksyn aikana. Minä olen 32v, tällä hetkellä kotiäitinä ollut 4 vuotta ja jälkikasvua on poika 02/05 ja tyttö 04/06. Takana on aikaisemmin lapsettomuus ja hoitojen tuloksena saatiin poika ja sitten tulikin luomuihme,kun esikko oli 5kk. Siksi tuo pieni ikäero, koska ei yksinkertaisesti tajuttu ehkäistä, kun vuosien yrittämisen jälkeen ei voinut ajatellakaan, että tarvitsisi jotain ehkäistä.

Sen verran rankka oli tuo noiden kahden pikkuvauvavaihe, varsinkin kun jälkimmäinen huusi ekat 6kk ja nukkui miten sattui, söi vain tissiä jne. Lopulta käytiin sairaalassakin nukkumassa ja tänä päivänä meillä on maailman aurinkoisin tyttölapsi, josta ei todellakaan usko, että alkutaival oli vaikea. Näin siis vielä 2008 alkuvuonna oli täysin sitä mieltä, että tässä on meidän lapset ja enempää ei tule, mutta herran pieksut sentään, kun joskus maalis-huhtikuussa iski aivan kauhea vauvakuume!! Se oli ihan kauheeta. En ikinä olis uskonut sellaisen vielä tulevan. Onneksi miehellä oli järki päässä ja sanoikin, että että haluaa katsoa syksyyn, miten jaksan ja voin, kun lapsemme aloitti 3 pv viikossa 5 tuntia päivässä olevassa kirkon preschoolissa tai päiväkodissa, kuten me lapsille puhutaan. Muutettiin vuosi sitten Amerikkaan ja ollaan tässä vielä toinen vuosi, mutta halu palata suomeen on suuri.

No, 2 v sitten syksyllä laitetun Mirena-kierukan halusin pois, mutta kas kummaa, kyseistä kapistusta ei löytynyt millään, ei edes ultralla, kunnes kuvauksissa se löytyi mun vatsaontelosta. Eli oli mennyt kohdun seinämästä läpi. Se poistettiin marraskuun lopulla leikkauksella, samalla poistettiin endometrioosia ja kysta, jotka löytyivät samalla. Ovistikut olikin sit jo hankittu kaappiin ennen kuin koko kierukkaa oli löytynyt :) Eli saman tien kaikki keinot käyttöön. Oviksen tikutin jouluaattona,kp15 ja nyt odotukset on korkealla. Pelkään, että välillä liiankin korkealla. Niin ja Clearbluen uudet raskausdigitestit on myös jo odottamassa :)) Kun vaan muistelen sitä kauheata lapsettomuusaikaa ja niitä pettymyksiä kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen niin välillä ajattelen, että on hullu, kun uskallan olla näin toivorikas.

Mutta on siis kiva vaihtaa ajatuksia ja tuntemuksia. Oletteko muuten kirjoitelleet myös noidin kuukausittain vaihtuviin masuihin eli nyt syysmasuihin?

t:Emu, yk1, 20/28

:_| ;)

Vierailija
6/39 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan kolmannen kuumeilija, vaikka olin jo päättänyt lapsiluvun jäävän kahteen. Nyt kuitenkin mieli on muuttunut ja kolmas olisi haaveissa. Yritys alkaa heti. Voi kuinka ihmismieli vaan on niin muuttuva..en olisi ikinä uskonut, että haluan vielä sen kolmannen! Saanenko liittyä porukkaanne!

Vierailija
7/39 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu olevan hiljaista...

mukavaa, jos plussia on tullut niin paljon, että ei tarvitse täällä roikkua!

Mä olen seurannut tätä ketjua jo pari kk ja nyt vasta meillä ekat yritykset käynnissä. Eli meilläkin päätettiin kahden jälkeen ettei tehdä enää kolmatta, mutta on mieli muuttunut. Mutta meille käy siltikin ihan hyvin tuo kaksi, jos kolmatta ei tule. Mulla on raskaudet kyllä alkaneet nopsasti, joten en ole kovin huolissani siitä.

pp yk1 ja kp 14/28 (virhe ed.)

Vierailija
8/39 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 32 - vuotias kahden tytön äiti olen. Tytöt nyt 3v ja 5v. Kolmatta lasta aloin kuumeilla tänä syksynä ja tiesin, että aika pienellä lämmittelyllä saan miehenkin innostumaan asiasta :). Joulukuussa sitten olin itse valmis yritykseen ja jouluna miehenikin oli kypsä ajatukseen. Ovulaatio oli aatonaattona ja nyt eletään jännityksessä.

Valkovuodon huomaan lisääntyneen ja vatsaa jomotteli kummasti tuossa muutama päivä sitten.

Rakennetaan omaa taloa ja olisi kiva päästä sisustamaan sinne " soppi " kolmannellekin lapselle :)

Yk1, 22/ ? ( ensimmäinen kierto ehkäisyn lopettamisen jälkeen )

Vierailija
9/39 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärpännyt. :( Eilen tuhrutteli ja tänään alkoi kunnon vuoto. Kivut on olleet sitä luokkaa nyt kahdessa kierrossa, että varasin ajan gybelle kahden viikon päähän. Jospa silloin näkyisi mahdollinen tuleva oviskin (munarakkulat). Ja tutkitaan, että onko endometrioosia vai ei. Vai näkyykö se välttämättä ultrassa?

Eilen ehdin jo tehdä r-testinkin, mutta illalla alkoi tuhruttelu sitten. Pöh! :-/

Minä jään nyt vähän taka-alalle täältä ja jos tärppää niin sitten tärppää, jos ei niin sitten ei. Mutta varsinainen yritys ja oviksen bongailu loppui nyt jokisikin aikaa tähän. Tauko on paikallaan. Käyn ensin gynellä ja katsotaan sitten. Aion pyytää Teroluteja tms. näihin kipuihin. Viikon ennen menkkoja oli ihan kamalat kivut. Ja koko ajan piti syödä buranaa. Yhtenä päivänä meni jopa 5 kpl 400mg buranoita. Joten tämä ei siis voi kovin normaalia olla. Sen takiakin varasin gynelle ajan.

Tsemppiä kaikille! =) Ja oikein hyvää Uutta Vuotta! :)

Kp 1/26-30

Vierailija
10/39 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi ikävää, ettei tärpännyt. Harvemmin endometrioosi näkyy ultrassa, joskus jollakin näkyy, mutta enemmän on niin ettei näy. Itselläni ei näkynyt ja siskollani, jolla 5 krt leikattu todella paha endo, ei koskaan näkynyt ultralla. Mutta koska erittäin pahat/voimakkaat kuukautiskivut voi olla yksi oire endosta kannattaa siitä ehdottomasti jutella gynen kanssa.

Mut toisaalta....eikös sulla ollut roskishaamu eli jos ei hcg:tä kropassa ole niin ei testin sitä plussaa pitäis näyttää. Tulee vaan mieleen, että jos siellä on jotakin kuitenkin tarttunut matkaan ja nyt tulee kesken niin kivut voivat olla voimakkaammat senkin vuoksi. Joka tapauksessa ikävä juttu. Toivottavasti sulla on hyvä gyne ja saat vastauksia kysymyksiisi.

Emu

Vierailija
11/39 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan ollut hiljaista palstalla nyt loppukuusta. Ei ole kuulumisia kuulunut niiltä, joilla kriittiset päivät oli joulun tienoilla. Tulkaapas nyt kertomaan niistä plussista meillekin!!!

2poj@äidille pahoitteluni! Kannattaa tosiaan käydä tarkistuttamassa tilanne, jos kivut on noin koviksi käyneet. :(

ON: Ovishetki lähestyy, joten pitäisi tästä alkaa varastoimaan vauvasiemeniä sisäänsä... =) Olen nyt yrittänyt ottaa kovasti rennompaa asennetta tähän touhuun. Tulee, jos on tullakseen...Jep! Kunnes taas sitten piinapäivinä asenne muuttuu aivan toisenlaiseksi. :p

Bakteeri yk 4, kp10/27-31

Vierailija
12/39 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Joulun vietosta palanneena lueskelin noita ketjuja. Plussia on näkyy tullut, onnittelut kaikille....pitkään yrittäneiden ketju perustettu...ja epäonneakin ollut pahoittelut tädin kohdanneille.

Me tehtiin "joulutaikoja", kun ovis sattui 23pv iltaan, niin puuhailtiin meille sitten jouluihmettä jouluaattoyönä :). Meillä ei ole ollut sitten ensimmäisen kierron jälkeen paineita, tulee jos on tullakseen.

Oikein onnekasta, plussarikasta UUTTA VUOTTA kaikille,

wilukisu hetkinen täytyy oikein laskee....

yk 3 kp 19/24-26

Vierailija
13/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet tänne kuumeilemaan.

Odotan itse kovasti jo sitä hetkeä että pääsisi testaamaan. Kovasti olisi sellainen olo että nyt on tärpännyt mutta yhtään en uskalla luottaa omiin tuntemuksiin vaan koitan pitää jarrut päällä kun viimeksi meni ihan metsään. Haluaisin testata herkällä testillä jo aikaisin mutta mies sanoi että nyt odotellaan että testistä ei tule raskaaksi :)

Mä olen lukenut noista roskishaamuista että testi "kuivuessaan" voi näyttää mitä tahansa tulosta eikä niitä saa katsoa sen noin puolen tunnin jälkeen. Elimistössä ei siis tarvitse olla raskaushormoonia vaikka testi näyttää monien tuntien päästä plussaa. Mutta kauhea kiusaus sitä on katsoa vaikka sen on jo heittänyt roskikseen ja itsekin olen siiheen syyllistynyt ja siinä näkyy kyllä silloin selkeästi molemmat viivan paikat eikä se ole tarkoittanut mitään.

Hyvää uutta vuotta kaikille.

yk 2, 22/24-26

Vierailija
14/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierronpäivissä 22 menossa, mut mulla on pari päivää pidempi kokoispituudessaan toi kierto. Itsekin mietin, että pitäiskö tulevana sunnuntaina jo testata, mieli tekisi, mutta pettymyksen pelko on kauhea. Ostin herkkiä Clearbluen digitestejä ja niillä vois testata 4 päivää aikaisemmin, mutta yritän kyllä odottaa vielä viikon eli siihen päivään, kun kuukautiset pitäis alkaa.

Eilen illalla tuli jomotuksia alavatsalla ja kauhea kuvotus/oksuolo, mähän tietenkin kehitin jo kiinnityskivut ja hyvä etten alkuraskauden pahoinvointiakin jo :)

Vaikka mulla aikaisin on molemmista tullutkin kuvotus (oksentanut en ole kertaakaan kummastakaan) niin tuskin se nyt näin aikaisin alkaisi. Mulla on yleensä ennen kuukautisia alkanut viikko ennen tuhruttelu ja nyt sit joka vessareissulla tätä pelkään, että tuleeko vai ei.

Toivotaan, että sulla nappasi.

Emu, yk1, 22/28

Vierailija
15/39 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet ja tosiaan paljon onnea kaikille plussanneille (en joulun aikoihin täällä paljon pyörinyt, mutta taisi niitä plussia paljon tulla?

Niin ja hyvää uutta vuotta kaikille! Teittekös uuden vuoden lupauksia? Minä lupasin taas luopua kaikista herkuista, saa nähdä kuinka kauan lupaus pitää... Lupaan myös pitää itsestäni parempaa huolta.

Kiertopäivä nyt 33.... (yleensä siinä 29-30 paikkeilla) ei kuulu menkkoja vielä. Mutta kyllä ne sieltä varmaan tulee, en jotenkin jaksa uskoa että olisi mitenkään tärpännyt kun meillä meni ne tärkeät päivät ohi sen vatsataudin takia.

Testailen viikonloppuna jos mitään ei kuulu.

nro3

yk2 kp33/29-30

Vierailija
16/39 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alavatsalla tuntuu outoa paineen tunnetta ja sellaista menkkamaista jomotusta. Valkovuotokin todella runsasta. Mulla siis ensimmäinen kierto ehkäisylaastareista luopumisen jälkeen, joten luulen että oma hormoonitoiminta heräilee, siitä nuo tuntemukset.

No,aatonaatolle sattui ovis ja touhuiltiin ihan urakalla ( mieskin nauroi että jää joulu 2008 mieleen ). Mulla on tänään kp 23 ja menkkojen pitäis alkaa maanantaina. Kierto ollut 28 päivää just ton laastarin ansiosta, nyt en tietenkään voi olla varma milloin alkaa kuukautiset.

Mies jutteli jo meidän 3v ja 5v tytöillekin, että olisko kiva jos meille tulis vauva. Saunassa sitten 3v pesi mun vatsaa ja tuumasi, että siellä on vauva. Korjasin toki ja sanoin, että riisipuuro se siellä pullottaa :)

Toivon plussaonnea kaikille ja tsempitys kaikille pettyneille!

Minsku

Vierailija
17/39 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt pari päivää tosi runsas valkovuoto mitä ei viime kierrossa ollut, alavatsaa juimii oudosti edeleen ja tissut on tosi kipeät. Kovasti toivon että nyt olisi tärpännyt ja mieli tekisi testata jo viikonloppuna mutta koitan kärsiä tonne tiistai aamuun ja sitten ostan sen clear blue testin millä pystyy aamu pisusta testaamaan jo 4 päivää ennen kuukautisten alkua.

Meillä jäi varmasti joulu viikko mieleen molemmille pupuilun vuoksi kun bongasin oviuksen silloin alkuviikosta niin sitten pupuiltiin kaksi kertaa päivässä koko viikko ja varmuudeksi vielä senkin jälkeen.

Toiveet on kovat mutta koitan koko ajan hillitä itseäni koska pettymys tulee olemaan muuten kauhea... Kyllä nainen on hassu olento : )

Vierailija
18/39 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eikös tässä ole jo aika monta testaajaa ens viikolle. Näyttäisi siltä, että joulutaikoja on tehty joulujumpan muodossa, kun monien ovis sattui joulun aikoihin. Äkkiä nyt katsoin, että ainakin Minsku,Wilukissa ja maikki sekä minä itse olisi testausaika. Onko näin?

Mulla on nyt eilisen päivän ja tänäänkin valkovuoto selvästi lisääntynyt, mutta en tiedä mistä johtuu, toivon tietysti, että olisi raskausoire :) rinnoissa ei tunnu ainakaan vielä miltään, ellei sit eilinen kuntosalitreeni.

Sellainen asia myös on mielessä, että kun tässä näitä kolmansia työstetään ja useillakin on lapsilla jo muutamia vuosia ikäeroa, että onko teillä kaikki vauvakamat esim. turvakaukalo,pinnis, vaatteita säästetty vai ehdittekö myydä/antaa kaiken pois?

Me oltiin NIIN varmoja, että lapsiluku on täynnä, että kaikki rattaat ja vaunut, kaukalo, pinnis ja vastasyntyneen vaatteet on myyty tai annettu. Eli kaiken hankinta on edessä. Toisaalta ihan kiva. Vähän käytettynä löytyy hyväkuntoistakin tavaraa ja näin saa kierrätettyä, mutta jotkut on vaan sellaisia tavaroita, että haluan uutena ostaa.

**NIIN JA OIKEIN ONNELLISTA JA ERITYISEN PLUSSARIKASTA UUTTA VUOTTA 2009 KAIKILLE KUUMEILIJOILLE**

Emu, yk1, 23/28

Vierailija
19/39 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja tekisi jo kauheesti mieli testa clear bluella jo huomen aamulla, mutta taitaa täytyä vielä odottaa, plääh.

Mulla on myös ollut nyt monta päivää tosi runsasta valkovuotoa mitä aikaisemmissa kierroissa ei tässä vaiheessa ollut. Eilen illalla oli ihan kuumeinen olo, palelsi ja olin ihan varma että tulen kipeäksi. Muistin tietty heti että eikö pieni llämmön nousu voi olla myös alkuraskauden merkki.

Me ollaan säilytetty vain osa vauvan vaatteista ja sitten vaunut. Mutta turvakaukalot ja sänky tulisi hankintalistalle sitten aluksi.

Joo täytyy nyt vaan jotenkin malttaa odottaa että saisi testata, kuinka moni teistä on testannut ennen kun kuukautisten pitäisi alkaa tai kuinka moni meinaa testata ennen kuukautisten alkamista?? Kurjaa kun toivoo että aika menisi nopeasti että voisi testata ja toisaalta toivoo että menisi hitaasti kun lomaa on vielä jäljellä.

Plussa tuulia kaikille ketkä odottavat että pääsevät testaamaan.

Vierailija
20/39 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä jännäillään, kun toisaalta minulle ei olisi nyt paras aika tulla raskaaksi, mutta sydän sanoo muuta. Vauvakuume taas oikein hyppäsi silmille ja tuntuu, että en nyt jaksa kuunnella järkeä! Lapsi tulee jos on tullakseen :) (mä haluan sen :)

Mitä vauvakamoihin tulee, niin mä olen kerennyt laittaa jo miltei kaiken eteenpäin. Meillä kun lapsiluvun piti olla täynnä ja ei ne tavarat säilömällä ainakaan parane. Viimeisenkin olemassa olevan pinniksen lupasin pari kuukautta sitten ystävälleni, joka odottaa viimeisillään lasta. No toisaalta rattaiden, kaukaloiden sun muiden suhteen olisin varmasti joka tapauksessa ostanut uudet. Muita tarvikkeita, vaatteita, sun muita tulee varmaan taas aivan liikaakin muiden nurkista jos tässä nyt raskaudun. Viime raskauksissakin olen aivan joutunut kieltäytymästä vastaanottamasta kaikkea mitä ystävät olisivat halunneet vauvalle tuoda. Oikeastaan ihana ajatus päästä ostamaan uusia juttuja uudelle vauvalle ja rahatilannekin on paljon parempi kuin edellisten lapsien kanssa. :)

Angelinako, yk1, 12/27-30