Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMUKSUT uuteen viikkoon!

20.03.2006 |

Tässäpä siis luvattu viikkolista.Tuo edellinen kävikin jo aika pitkäksi...

= )

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarturriin sitten molemmat samaan aikaan tuumasta toimeen. No tärkeintä että saatiin viikkopino aloitetuksi :)

Vierailija
2/32 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun kyselen, onko teillä muilla ollut viiltäviä, pistäviä teräviä kipuja kohdun alueella? Se kipu on kova, mutta menee nopeasti ohi ja muutama saattaa tulla peräkkäin. Sellaisia tuli eilen ja yöllä ja muutama nyt aamulla. Minähän kehittelen sellaisesta oitis alkaneen keskenmenon, joten rauhoittaisi kuulla muiden kokemuksia. Lohduttavaa on, että kovatkin ohimenevät kivut kuulemma kuuluvat asiaan. Onko keskenmenossa sitten jatkuvaa kipua...?

mörötin ainakin kuvailit että masussa myllertää, ehkä se tosiaan on samantyyppistä. Mulla on ollut myös nipistelyä paljonkin joinain päivinä.

Kamu2 tervetuloa ja onnea kun olet jo ohittanut kriittisen kympin :)

pikmin myös tervetuloa!

Niinanii, onnea kovasti ultrasta! Anno samoin, lämpimät onnittelut!

mooch, pahoittelut vuodosta. Kyllä sitä varmasti säikähtää vaikka sitä monelle tuleekin ja on usein harmitonta. Hyvä asia kuitenkin on, että pikkuisen on jo todettu siellä olevan. Onko vuodellut enää?

Annolla ja Mooch:lla siis on toiset ultrat 2 viikon päästä automaattisesti. Voi kun tekee mieli itsekin mennä vielä kun edelleen on kova huoli. Meille lääkäri sanoi, että kun sykkeen näkee 7. viikolla, niin lähes kaikki raskaudet silloin päättyy synnytykseen eikä puhunut mitään kontrolleista vaikka kyselin.

Annimaari, on se kieltämättä suuri askel kun saa tietää että pikkuinen on hengissä. Sykettä ei vielä kuule, sen vasta näkee pienenä tuikkeena monitorilla. Ihana tuike olikin :)

sandee, onnea ultrasta!! Minäkin OLIN melko kova urheilemaan ennen raskautta, mutta nyt lähinnä kävelen ja crossaan/soudan ja vahdin jopa sykettä ettei nouse yli 140. Eli siis hysteerinen olen siinäkin. Koska olen ottanut kevyemmin ja vain muutaman kerran tehnyt käsipainoilla (3kg vain), urheilusta ei ole tullut mitään vihlomisia. Olen ymmärtänyt kyllä että monelle äkkinäisistä liikkeistä tulee vihlaisuja.

Mondlicht, täällä on ihan samat mietteet eli hätävarjelun liioittelua suunnitellaan. Käyn vielä jossain välissä joko ensi tai seuraavalla viikolla. Minäkin kun oon kohtuullisen vähäoireinen, niin kai sitä on sitten todisteita haettava ultrasta kun niitä ei kauheasti saa kropasta.

Jos humaus vielä luet ketjua, olisi kiva jos tulet vielä joskus kertomaan meille kuulumisia. Selviääkö keskenmenojen syy ja muutenkin kuulumisia. Jaksamista!

Ja kaikille vielä kiitokset onnitteluista!

karelia 7+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaan aikaan aloitettiin. Vaan eipä haitanne mitään. = )

Mulla menee hermot kun en saa neuvolan tätiä kiinni! Täällä Helsingissä ainakin on kaikille katuosoitteen mukaan nimetty neuvolatäti, jolle on ajanvarausta varten soittoaika. No, tämä meidän hoitaja ei ikinä ole paikalla soittoaikansa aikana! Hermostuttaa, kun haluaisin jo kovasti saada sen neuvola-ajan...

Mä luulen että tossa neuvolassa ei ole ultralaitteita eikä muitakaan,vaan ne hommat hoidetaan sit vasta lääkärikäynneillä.

Rankat oireet jatkuu - koko päivän etoo ja koskee päähän, maha on turvoksissa ja koko ajan nälkä ja jano. Huh, raskasta on.

Vierailija
4/32 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Viime viikolla tosiaan testasin haalean viivan, mutta onneksi verikoe vahvisti plussan :) Hcg oli 466. Vielä on aika epävarma olo koko plussan suhteen. Oireita ei enää ole ja se tietenkin huolestuttaa. Onneksi ultra on reilun kahden viikon päästä 6.4

Taustasta sen verran, että tätä pikkukakkosta on " tehty" viime elokuusta lähtien. Reiluun seitsemään kuukauteen mahtui kolme icsiä ja kaksi passia, joista jälkimmäinen siis onnistui. Esikoinen on myös saanut alkunsa hoitojen avulla. Hän on nyt 1,5 vuotias.

Onko tässä pinossa muita, joilla on lapsia ennestään?

Ihanaa saada liittyä teidän seuraanne :)

-Myyry ja huimat 4+5

Vierailija
5/32 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli todellakin viime viikolla saimme tiedon että ensimmäinen ICSImme näyttää hyvältä plussalta! Viikkoja on nyt huimat 4+6 jos nyt lasken oikein. Oireiden puuttumista kanssa ihmettelen, mutta ehkä nälkä ja jatkuva palelu sitten lasketaan, kun ne eivät yleensä allekirjoittanutta vaivaa.

Mullakin eka ultra on 6.4, sitten nähdään. Ja sain heti eka yrityksellä yhteyden neuvolantätiini täällä Helsingissä ja ajankin varattua! Ajattelin että se varmaan sanoo että mitä sä tänne vielä soittelet mutta ei, sehän oli oikein kiltti.

Noista mahan vihlaisuista, mulla on niitä kyllä monta kertaa päivässä. Menevät yhtä nopeasti ohi kuin tulevatkin. Toivottavasti eivät ole mitään vaarallista...

Vierailija
6/32 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatonta, mutta nyt alkoi jo yhdeksäs raskausviikko! jee!

KARELIA mulla ainut " raskausoire" edelleen on vihlonta välillä kohdun tietämillä. Ei ole ihan järettömän kovaa, mutta muutaman kerran vihlonut niin, että pitää pysähtyä, muuten aina välillä vihloo ja jomottaa vähän hellemmin :) Mutta välillä on päiviä, jolloin ei vihlo eikä tunnu miltään ja silloinhan minä paniikissa olen, kun nämä ovat tosiaan ainut raskausoire.

ANNIMAARI sullakin oli vähän oireita, niin onko satunnaisia vihlontoja esiintynyt? Onnea ultran odotteluun, kyllähän se uskomaton hetki on nähdä kohdussa jotain, kun on aivan varma, että ei sielllä näin oireettomana mitään eloa voi olla.

Tervetuloa mukaan uudet! mukava saada lisää porukkaa pinoon.

Hulluksi tulee, kun yhtäkkiä lopettaa urheilun. pakko lähtä koittaan reipasta ja pitkää kävelyä, jospa se ei tällä kertaa vuotas...

T. Sandee (joka soitti neuvolaa ja hävettävää kyllä ruikutti, että voinko olla raskaana, kun ei mitään oireita ole, vaikka ultra viime viikolla näytti että olisin... )

Onko kenelläkään muuten tietoa, että jos tässä vaiheessa saa KESKENMENON, niin näkyykö se mitenkään? voiko se alkio pysyä mukana elottomana pitkään vai tuleeko se jonain kramppeina ja verenä ulos??????????????

Vierailija
7/32 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä se nyt taas sitten lähtee uusi viikko käyntiin ja täällä Keski-Suomessa ainakin auringon paistaessa :)

Mondlicht: Ihan samat aatokset kuin sulla tuon ultraamisen suhteen. Täällä meillä kaupunki tarjoaa yhden ultran rv10-12, jossa vain tarkastetaan, että raskaus on normaalisti edennyt ja annetaan laskettuaika. Todella toivon, että saisin tuon ajan rv10, koska sinne 12 raskausviikolle en tosiaankaan jaksa odottaa, vaikka oireita on kyllä riittämiin. Minä en vaan aina luota näihin oireisiin ja helpottaisi kovasti kun tietäisi pienokaisen kasvavan kuten pitää ja samalla tarkentuisi ne raskausviikot. Minä en tiedä uskaltaisinko minä edes pyytää sydänääniä neuvolassa kuunneltavaksi, koska ne eivät vielä sillä viikolla välttämättä kuulu (rv8+5) ja sitten mulla vasta olisikin paniikki. Normaalisitihan ne sydänäänet kuuluvat doplerilla vasta rv12-->, mutta joillakin ne kyllä kuuluu aikaisemminkin. Eli ajattelin mennä sitten vaikka yksityiselle, kunhan pääsen tuossa 10rvviikolla ultraan. Johan noihin hoitoihin tuli mentyä sen verran rahaa, että pari ultrausta sinne tai tänne ei tunnu missään, vähennetään se vaikka sitten siitä " turhat vauvatavarat" -budjetista ;)

Ja vielä oireista, niin eilen oli kyllä aika rankka päivä, kun oli jatkuva pahaolo päällä. Se oikeastaan hellitti vasta illalla seitsemän jälkeen. Tänään pitää kyetä töihin, joten todella toivon, ettei ihan samankaltaista oloa tulisi tälle päivälle. Rinnat kipuili myös tosi pajon varsinkin eilen illalla ja nyt ne minusta näyttää vähän erilaisilta. Mahankasvusta en tiedä muuta kuin että housut puristaa ja illasta ei mahdu kuin verkkarit jalkaan, mutta se on sitten sitä turvotusta. Neuvola meillä vasta ensi viikolla, joten sitä odotellessa :)

Mörötin rv7+5

Vierailija
8/32 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo kipuilu ollut ajoittain sellaista pientä nipistelyä ja vihlontaa kohdun sivuilla. Kerran viikossa on nyt kuitenkin joka viikko ollut sellainen päivä, jolloin tuntuu hetkittäin menkkamaista jomotusta ja noina päivinä turvotus on aivan mahdotonta. Varmaan se turvotuskin vielä lisää sitä tukalaa oloa vatsassa. Tuollaisina päivinä kyllä kovasti pelottaa se keskenmeno, mutta huvittavaa kyllä niinä päivinä jolloin ei ole niin paljon tuntemuksia alavatsassa niin sekin huolettaa ;)

Työpäivästä tuli selvittyä hengissä hyvillä eväillä. Ostin eilen sellaisia suolatikkuja ja niitä kun sopivasti napostelee niin ei tule niin kurja olo. Liharuoka ei kyllä tee kauppaansa, tänäänkin jäi osa lihapyöryköistä syömättä. Ajattelin katsoa nyt illalla sen prisman dokumentin sikiön kehityksestä ja sitten vaan lepäillä.

Onnittelut muuten uusille marrasmuksujen odottajille!

Mörötin rv7+5 edelleen ;)

Vierailija
9/32 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin tänään H&M:stä ensimmäiset MAMA-farkut, ihanaa! Tiedän, että on vielä aika aikaista, mutta kun maha on jo aika turvonnut ja kai ihan vähän jo kasvanutkin, että tavalliset farkut ahistaa ja puristaa. Näissä on ihana lokoisa olla, kun mistään ei kiristä:-D Olen vartalotyypiltäni sellainen " omena" maha, vaikkei ylipainoa olekaan, että vatsa aina heti ensimmäisenä pullahtaa ulos, jos esim. lihoo tai on turvotusta.

Lisäksi sain siskoltani kasan odotuspaitoja, ihan innoissani niitä hypistelen, että koska saa laittaa päälle. Ja sain ystävältäni jo pari vauvan potkupukua (iiik!), jotka olivat " ylimääräisiä" , lisäksi olen (tunnustetaan!) itse ostanut yhdet elämää pienemmät vauvasukat (salaa kaaappiin)...:-D) Kääk! Tämä on niin ihanaa!!!

Karelia, missäpäin olitte hoidoissa, tai mihin olisit menossa ultraan? Me siis Hkissä, ja tässä mietin, että mihin menisin " toiseen" alkuraskauden ultraan, kun tuntuu etten kyllä malta millään odottaa sinne vkolle 12 asti, johon on kuukausi! Olimme Fertinovalla itse hoidossa, mutta kuulin, että esim. Femeda (?) ultraa hieman edullisemmin. Mitäköhän siellä Fertinovalla ajattelevat, jos tungen toiseen ultraan vain kahden viikon päästä ensimmäisestä? Ilman mitään syytä? :-) Muuta kuin se, että haluan tasaisin väliajoin varmistuksen, että mahassa joku on, ja kasvaa normaalisti.

Tänään ja viime yönä jo, on vihlonut rintoja taas pitkästä aikaa. Muita oireita ei ole.

Muuten, onko teillä muilla " dementian" oireita? Musta tuntuu, että pää on pehmennyt tässä viime aikoina, unohtelen asioita, olen vähä pihalla kaikesta! :-D

T. sekopäinen Mondis rv 8+0

Vierailija
10/32 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii. Jännittävää! Kylläpä tämä (uusi pieni) elämä aiheuttaa paljon sydämentykytyksiä. Enimmäkseen jännitys on sitä että epäilee onko masussa ketään. Oireet ovat onneksi vahvistuneet ja väsymys haittaa jo työn tekemistä. Ja aamulla herätin onnellisena miehenikin, kun huomasin pientä ellottavaa oloa ylösnousun jälkeen. Ihmetteli olenko ihan täysillä matkassa kun siitä riemuitsen! Tänään sydämentykytyksiä aiheutti myös se, kun melkein jäin töissä kiinni vauvasivujen lukemisesta... Kiitos kun valaisitte mua tuosta sydämentuikkeen näkemisestä, etten ihan pöhkönä ihmettele jos ultrassa ei kuulukaan sydämen ääniä ;-)

Ihan gallupin tapaan ajattelin heittää ilmoille kysymyksen: Oletteko kertoneet / aiotteko kertoa neuvolassa lapsettomuustaustasta tai mahdollisista hoidoista joilla raskaus on aikaansaatu?

terkuin, Annimaari

Vierailija
11/32 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärsitään iskiaskivusta....liitoskivuista...alaselän kivuista...:)) Rinnat ovat kipeät ja turvonneet, muuttuvat päivittäin " ihmeellisemmiksi" ..heh;) Ja tuo masu on kyllä jo kivan pyöreä!! Sitä sitten tuleekin tuijoteltua tuon tuosta ja alkaa farkut painamaan ikävästi alamasua, mutta sitkeesti niitä olen vielä pitänyt töissä. Kotona olen heti vetänyt lökäpöksyt jalkaan. Pahaa oloa ei ole ollut eikä väsymystäkään sen kummemmin. Pissillä sitten kyllä saa hyppiä tuon tuosta, koko aika on vähän hätä. Viime yönä ei tarvinnut käydä kertaakaan, edellisenä taas kaksi kertaa.

Kohdun venymiskipuja on myöskin ihan päivittäin..eli just niitä vihlasuja, mutta tuntuvat enempi ihan sivulla ja tuolla vähän nivusista ylöspäin, ei niinkään kohdun keskellä.

Että semmosta tänne. Np-ultraan on enää VIIKKO, jippiiiii :)) Ens viikolla aion kertoa tästä töissä..ainakin vielä olen saanut peitettyä masuni (kiitos työtakin!!) mutta asiakkailta olen saanut vilkaisuja pyöristyneeseen vatsanseutuuni.

On tää vaan niin ihanaa kaikkine kipuineen ja vihlaisuineen, sen arvoista kaikki!!!

Oikein mukavaa odotusta kaikille muillekin :)

Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Hippu" rv 11+1

Vierailija
12/32 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin avoimesti neuvolassa lapsettomuustaustasta, kaikista hoidoista jne...Jopa niin hyvin, että terkkari luuli tämänkin raskauden saaneen alkunsa hoitojen ansiosta. Kun sitten kerroin, että tämä on ihan " luomuraskaus" niin hän ei voinut peitellä yllättyneisyyttään, jopa kyyneleet näkyivät hänen silmissään, oli kyllä aidosti iloinen :) Ihana täti! Mulla lukee äitiyskortissa 7x lapsettomuushoidot...tosin missään ei ole mainittu sitä, että tämä EI ole " hoitoraskaus" ...

Halusin ehdottomasti taustastamme!

Vierailija
13/32 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kirjoitin megaviestin, jossa jokaiselle jotain, mutta hävisi herjojen saattelemana kun lähetä nappia painoin.

Tervetuloa uusille !

Nyt painaa uni, eli omaa napaa nyt vaan...

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 5.4. Kysyivät, missä aion synnyttää. 12 vko ultra tehdään jo valitussa sairaalassa. No eihän siihen toki nyt tarvinnut vastata, mutta nyt tuli vasta sellainen häivähdyksenomainen tunne, että tässähän saattaa tulla äidiksi. Olen keskittynyt niin kovasti keskenmenon pelkäämiseen, etten ole asiaa oikeen sisäistänyt millään tasolla. No, kohtahan mä voin siirtyä pelkäämään sitä synnytystä ;) Hulluksihan tässä tulee...

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille !

Anno rv 7+5

Vierailija
14/32 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt palstan suhteen hiljaiseloa reissaamisen takia, mutta tänään täällä ja on kerrankin jotain kerrottavaakin!!

Tulin juuri ekasta ultrasta (8+1), jota olin siirrellyt kertaalleen jo eteenpäinkin esteiden takia. no, mahasta löydettiin yksi (1) kpl lapsenalkuja, joka liikkui jo ja sydämensykkeenkin näki selvästi!! Mittaa oli 17,4 mm eli juuri sopivasti. En ole ultraan menoa näin paljon ennen kai jännittänytkään kuin tänään, vaikka meillä on jo yksi hoidoista alkunsa saanut lapsi. Hcg-arvoni nimittäin viittasi että kaksoset saattaa olla tulossa ja se jos joku kuulosti hurjalta. Täytyy myöntää että tämä tulossa oleva " yksönen" tuntuu mielettömältä helpotukselta ja ilolta, vaikka kaksosiin yritin olla jo valmistautunut! Ja elinvoimainenkin eli hyvin kasvanut tuo oli, toisin kuin syksyllä kävi meille passien kanssa (km viikolla 8).

Korkeaa hcg-arvoa lääkäri selitti että alkio varmaankin kiinnittynyt hyvin pian siirron jälkeen. Arvo oli siis 917 pp14.

Ultraonnea muillekin ja terkut annolle ja Mondlichtille!! laskettu aika oli mulle kai 29.10!

Vierailija
15/32 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Tänään sitä sitten vaihtuukin viikot ja taas ollaan vähän pidemmällä. Kovasti jo odotan viikonloppua, kun lähdetään käymään minun kotona ja aion kertoa vauva-uutisesta äidilleni ja sisaruksille :) Mahtaa äidiltä jäädä suu auki ;) Hän on tiennyt meidän hoidoista ja paljon ollaan viime päivinä soiteltukin, mutta en ole halunnut kertoa vauvasta puhelimessa. Viikonloppua kyllä jo odottaa muutenkin kovasti tämän väsymyksen ja huonovointisuuden takia, että saa levätä rauhassa ja syödä mitä haluaa milloin haluaa. Tähän alkuraskauteen pitäisi saada sellainen parin viikon loma, että saisi rauhassa olla raskaana ;) Nyt kuitenkin työt taas kutsuu, joten menoksi!

Mörötin ja " OnniIlona" rv8+0 JEE!

Vierailija
16/32 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörötin, olen ihan samaa mieltä tuosta lomasta. Miehelle sanoin, että jos miehet olisivat raskaana, pahoinvoivia ja oksentelevia, niin kukaan heistä ei kävisi töissä ja luultavasti alkuraskaus olisi palkallista vapaata. ;-) Tuntuu vaan, että tätä maailmaa ei ole rakennettu naisten ehdoilla.

) . ( Itselläni alkoi seitsemännellä viikolla inhottava pahoinvointi. Useaan kertaan päivässä tulee oksenneltua, mikään ei maistu, kaikenlainen ruuan hajukin pistää yökkimään. Kerrassaan hirveä olotila ja en todellakaan selvinnyt tänään töihin. Minä joka en edes flunssassa ole jäänyt kotiin ja viimeiseen vuoteen olen tasan päivän verran ollut poissa. Nyt oli sitten pakko antaa periksi, vaikka tiukkaa tekikin. Kaksi päivää kärvistelin oksennuksen maku suussa töissä, julkisissa liikennevälineissä, yökkäilin parkkipaikoilla, vessoissa jne. Pahoinvointi on kyllä todellakin elämää rajoittava olotila, kaiken muun melkein kestäisinkin.

Tänään on sitten eka ultrakin, jännää..

Vierailija
17/32 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Mulla ei onneksi ollut pahoinvointia lainkaan. Muutamalla viikolla vain pientä kuvotusta, mutta nyt on pari viikkoa vaivannut sitäkin hirvittävämpi väsymys. Onko muilla ja onko ideoita mitä tälle voi tehdä?

Hemppari oli neuvolassa vain 120 ja pari päivää sen jälkeen tämä väsymys alkoi. Kävin sitten ostamassa verilettuja ja jotakin floravital-yrttijuomaa, missä on myös rautaa. Niillä olen jotenkuten pärjännyt, mutta päivittäin pitäisi verilettuja syödä jos aikoo vähänkään jaksaa. Veriletut tuntuvat tehokkaammilta kuin tuo juoma.

Onko teillä muilla vastaavaa ja johtuuko tämä nimenomaan hempparista vai voiko syynä olla jotain muutakin? Nukun nyt jotain 9 tuntia ja tuntuu, että sekään ei riitä. Aamulla ja päivällä olen tosin suht virkeä, mutta illat on hirveitä. Koirankin kanssa on mentävä lenkille heti töiden jälkeen, myöhemmin en kertakaikkiaan jaksa lähteä.

Onko tietoa meneeköhän tämä väsymys joskus ohi vai pitäisiköhän mun suosiolla siirtyä rautalääkkeisiin jo nyt?

Mites teillä maistuu uni? Minä olen ihmetellyt sitä, että heräilen nykyisin aamuyöstä, kun normaalisti olen nukkunut kuin tukki aamuun asti. Pissillä käyn yleensä kerran yöllä, mutta herätyksiä voi olla 2-4/yö. Ei kai tätä jatku koko raskausaika? Onko muilla vastaavaa? Onkohan mulla hormoonitoiminta jotenkin sekaisin?

Toivottavasti teillä muilla menee paremmin ja pahoinvointinne hellittää pian!

Terkuin

Kamu 11+3

Vierailija
18/32 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kuulostaa tutulta nuo Kamun oireet. Mulle iskee iltapäivällä armoton väsymys ja on pakko nukkua päiväunet (otin toissapäivänä pää työpöydällä iltapäiväkahvin jälkeen pienet nokoset. Kiinnijäämisen riski tuntui väsymystä pienemmältä...). Väsymystä jatkuu aina yöhön noin klo 2-3 saakka, jolloin ekan kerran nousen ja syön (lasin piimää tms.) jotain kun maha murisee. Loppuyö on sitten katkonainen ja kuuden aikoihin olen jo valmis nousemaan ja aikaa nukkua olisi vielä n. 1,5 h. Ja minä kun olen (ollut) hurjan aamu-uninen. Eipä olisi tullut mieleeni aiemmin surffailla netissä ennen töihin menoa. Tänään saamme tietää onko masussa elämää, kun menemme ekaan ultraan. Vatsaa pakottaa ja pientä tuhruvuotoakin on ollut, joten pelottaa. Pidättehän peukkuja ;-) !

Vierailija
19/32 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä ultraan, Annimaaari! Tulethan heti sitten kertomaan kuulumiset!:)

Täälläkin väsymys on aika voimakas, iltapäivisin ja iltaisin varsinkin. Muita oireita ei juurikaan ole (edelleenkään). Yöllä joudun nousta kaksi kertaa vessaan, ja kerran syömään, jos en ole tankannut hurjasti iltapalalla. Eli jatkuvaa ramppaamista. Aamuisin herään kuitenkin aika aikaisin, ennen kahdeksaa, vaikka nukkua saisi pitempäänkin. Iltapäivisin meinaa nukahtaa väkisin, ja olenkin ottanut tirsoja erilaisissa paikoissa;)

Vatsa on iltaisin tosi pyöreä, ja sen muutkin jo huomaavat. Aamuisin taas melkein normi litteä (jos se nyt ikinä niiiin litteä on ollutkaan;-))

Koko ajan mietin sitä toiseen ultraan menoa. Kyllä niin kovasti jännittää mahamatkustajan puolesta. Varsinkin kun tällainen oireeton tapaus olen.

Eka neuvola jo takana, eipä sielä mitään ihmeempiä, kovin mukava oli neuvolantäti ja muutenkin miellyttävä kokemus. Aika sydänäänten kuunteluun varattiin jo, mutta se on vasta kuukauden päästä, kun on kasassa 12+1. Kuinka sitä jaksaa sinne asti odottaa...?

t. kärsimätön Mondis 8+4

Vierailija
20/32 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullista kuulla, että Annimaarillakin elo on samanlaista. Minä en tosin onneksi joudu yöllä syömään enkä nouse ennen kellonsoittoa, kun olen myös oikein aamu-uninen. Kokeile auttaisiko syöntiin se, että syöt iltapalan ennen nukkumaanmenoa. Minä usein syön joko jogurttia tai hedelmän. Myös iltaruoka meillä syödään normaalisti vasta kuuden maissa ja nyt lenkkeilyn vuoksi vieläkin myöhemmin.

Onnea ultraan!