***Lokakuiset maanantaihin***
Huomenta!
Aloitampa pinon, kun ei ainakaan meikäläisen silmä paikallistanut tälle päivälle uutta =)
Ihana auringonpaiste...On sillä auringolla vaan niin voimakas vaikutus minuun, suu vetäytyy väkisinkin ylöspäin =)
Ihanaa!!!
Pahoinvoinnit vaan jatkuu, välillä tuntuu että pahenee vaan..Viikonloppunakin oksu lensi kesken kauppareissun ja vielä autolle kävellessä sai ihmiset tuijottaa oikein kunnolla...Pikkusen hävetti =o/ Vois jo pikkuhiljaa alkaa helpottamaan, jos minulta kysytään...
Keskiviikkona olis sitten ensimmäinen neuvola...Jännittää =o)
Mutta nyt pikkuherran kanssa ajelemaan pikkuautoilla...Hiphei!
Ja ai niin, eilen keksin uuden sisällä pysyvän herkun...Pienet porkkanat, niitä ois voinut rouskutella vaikka kuinka monta...Kamalaa kun joku ruoka saattais tuntua houkuttelevalta siinä vaiheessa kun sitä alkaa tekemään, mutta siinä vaiheessa kun ruoka on lautasella niin sitä ei vaan pysty laittamaan suuhun =o(
Menipä tämä nyt ruokapainotteiseksi...Mutta jotenkin se on vaan ollut pinnalla viime päivinä =o)
Camelot 10+3
Kommentit (19)
täälläkin aurinko paistaa ihanasti siniseltä taivaalta mutta muuten ei kyllä keväältä näytä yhtään, lunta maassa vaikka kuinka ja pakkastakin vajaa viisi astetta,pöh.
eilisessä pinossa oli puhetta tuosta vatsallaan nukkumisesta, mulla tuntuu myös nyt jo tosi epämielyttävältä tuo masullaan nukkuminen, joka on muuten lempiuniasentoni, ehkä vielä tuota epämukavuutta tekee kamala turvotus, mutta kyljelteen on jo nukuttava. viime raskaudessakin masu alkoi tulla tielle jossain neljännentoista viikon paikkeilla..
täällä on tuo pahoinvointi hieman tuntunut helpottavan, vielä kyllä on ällötys oloja ja en voi kuvitella syöväni lämmintä ruokaa ja muutenkin monet jutut ällöttää, mutta eipä tarvitse ihan kokoajan enää oksua nieleskellä, tilalle onkin sitten tullut aivan ylivoimainen väsymys;)
ultraan on vielä aikaa kaksi ja puoli viikkoa, hirmu pitkä aika, aattelinkin ehkä varailla tälle viikolle vielä yksityiselle aikaa.. saa nähdä onnistuuko..
hyvää viikon alkua!!
sohvalle bulgarian jogurtin kanssa mars!
fiikuna ja mytty 10+4(12+)
Täällä paistaa myös aurinko, mutta pakkasta riittää... Ajattelin suunnata kohta lapsien kanssa ulos. Kyllä se kevätaurinko jo ihanasti kasvoja lämmittää.
Eilen oli sitten kuopuksella kaksvuotis synttärit. Tosi hyvin meni. Olin vain aivan puhki illalla ja torkuin sohvalla vaikka kuinka kauan ennen kuin sain itteni sänkyyn raahattua.
Tänä aamuna on ollu ihan super hyvä olo. Tuntuu että elämä ja tää raskaus alkaa voittamaan!!! Tänään tulee ykköseltä muuten se dokumentti raskaudesta. Täytyykin muistaa katsoa.
Oikeen ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!!
Mamseli rv10+1
Yritän kovasti nyt nauttia tästä kevään tulosta, mutta oikein käy kateeksi niitä, jotka odottavat innolla kesää!!! Itseäni lähinnä hirvittää, koska olen luvannut mennä kesäksi töihin. Nyt olen siis esikoisen kanssa kotona vanhempainvapaa muuttuu hoitovapaaksi huhtikuussa. Töihin olen menossa ke-heinä-elokuuksi, koska ukkokulta haluaa olla lapsen kanssa kesän kotona ja halusin antaa hänelle siihen mahdollisuuden. Sovin töihin menosta työantajan kanssa jo marraskuussa, jolloin mulla ei ollut vielä aavistustakaan, että tulisin uudelleen näin pian raskaaksi. Mua lähinnä pelottaa toi loppuraskauden jaksaminen. Viimeksi jouduin jäämään jo hyvissä ajoin sairaslomalle, kun torkahtelin töissä tietokoneen ääreen ja olin kiukkuinen kuin ampiainen väsymyksen johdosta. Olen laskenut, että jos jään nyt yhtä aikaisin ennen laskettua aikaa sakulle, en ehdi olla töissä kuin puolet lupaamastani ajasta. Siitähän se työnantaja varmaan riemastuu, kun en ole edes vakituinen. Pelkään, ettei enää seuraavan äitiysloman jälkeen ole paluuta. Toisaalta kesällä on töissä hiljaisempaa, joten toivon jaksavani edes vähän pidemmälle.
Muuten olotila tällä hetkellä entisenlainen.
TuuliajaNupu rv 11+5
Eli teen tosiaan paluun tänne. Meillähän kävi niin, että rv 6+2 ultrassa näkyi 1,5 millinen alkio, joka lääkärin mukaan vastasi viikkoja 3-4. Itse olin ihan varma, että on tullut keskenmeno. Hyppäsin siis joka tapauksessa pois lokakuisista, kun arvelin että joko on mennyt kesken tai sitten kuulun marraskuisiin.
Mutta eipä kuulunut vuotoa, ja sain itselleni järkeistettyäkin että viikkoja voisi olla hieman vähemmän (ei 2-3 vko vähemmän, mutta ehkä 1 vko vähemmän). Kävimme kontrolliultrassa viime perjantaina, ja siellä sitten yllättäen näkyikin 15-20 mm mittainen alkio, joka vastasi tämän lääkärin mukaan viikkoja 8+!
Eli pelit seis ja paluu alkuperäiseen... On ihan mukavaa päästä näin viikoilla 9+0 " suoraan" :) En ole parin viime viikon aikana paljon viikkoja uskaltanut laskeskella. Raskausoireet on kyllä jatkuneet koko ajan, lähinnä pahoinvointia on ihan tarpeeksi (oksenna en kuten esikoisesta, mutta muuten kyllä ihan sänkylepo kelpaa, ruoka ei maita eikä oikein mitään jaksa). Viime päivinä on myös väsymys lisääntynyt kovasti. Vaihtaisin mielelläni pahoinvoinnin suoraan vaikka 18 h nukkumiseen päivittäin...
Mutta tällaista siis täällä. Varaan tänään sitten neuvolaa, varmaan saakin aika pikaisesti 1. käynnin ottaa kun neukkarin tätin kanssa esikoisen 1-vuotiskäynnillä juttelin että np-ultra pitää saada varattua ajoissa.
En ole yhtään vielä raskausmoodissa, odottelen vaan tätä pahoinvoinnin loppumista ensin ja sitten mahan kasvua, että tuntisi olevansa raskaana. Siinä mielessä KESÄÄ kelpaa odotella :)
Coe rv 9+0
Ihana auringonpaiste täälläkin! En ole montaakaan kertaa vielä kirjoitellut, kun tuntuu, että voimia ei ole. Vapaahetket vaan istun nojatuolissa hievahtamatta ja toivon, että olo olisi siedettävä. Oksu ei ole tullut vielä kertaakaan, mutta etovaa oloa riittää. Jo kohta vuoden ikäinen vipeltäjä pitää äitinsä liikkeellä muuta ajat. Onneksi mies on tajunnut, että illat ja viikonloput on sen heiniä. Ja kiitettävästi on huolehtinut kotihommistakin, esim. ruuanlaitossa on kunnostautunut. Oi että olisin onnellinen jostain ruokakapselista, jonka voisi ottaa ja se täyttäisi vatsan. Tämä kokoaikainen väkisin syöminen on raastavaa. Ihan kuin kurkussa olisi läppä. Lämpimästä ruuasta minulle maistuu perunamuussi ja sitä olenkin sitten syönyt ihan monena päivänä peräkkäin. Mutta josko se tästä kohta helpottaisi. Tänään on eka neuvola ja np-ultra oli joskus huhtikuun alkupuoliskolla.
Mukavaa päivää kaikille!
Rv 9+4
Täällä minä voin oikein hyvin..vatta kasvaa kohisten ja kohta aivan oikeasti pitänee miettiä jonkun sortin kuminauha housujen ostoa, äitiysvaatteet ovat varmaankin vielä turhan isoja mutta omat vaatteet taas liian pieniä..eli jos sijoittaisi joihinkin halppis kuminauha housuihin tämän " väliajan" . Töissä on menny kivasti ja esikoinen on ollu terveenä. Paino on noussu jo varmaankin sen 2 kg mutta niin se teki tuon esikoisenkin kohdalla. Painoa silloin tuli 24 kg jotka sain sitten vuoden kuluessa kaikki tippumaan ja vielä 8 kg päälle..mutta kyllä toivon ettei paino ihan tuota 24kg nousisi..vaikka kylläpä nuita herkkuja tulee syötyä vähän eritahtia ku ennen raskautta. Jotenkin kummasti sitä itselle suo niin paljon nuita herkkuja..se taitaa olla raskaana olevien ainoa pahe vai kuinka ? :)
Mutta eipä auta kun neuvolaan alkaa valmistautumaan. Oikein kivaa päivää kaikille!
T;öpökäs ja uppis 11+5
Ensinnäkin Coelle tervetuloa takaisin. Hienoa, että kaikki olikin hyvin.
Mulla oli ensimmäinen neuvola viime perjantaina, viikkoja tuolloin 11+0. Kaikki oli OK, ja kuuluipa sydänäänetkin jo hienosti. Nyt sitten tuli varmuus, että siellä masussa todella on elämää. Np-ultran sain varattua ensi viikon keskiviikoksi.
Viikonloppuna vietimme kuopustytön 1-vuotissynttäreitä. Oikein hyvin meni, vaikkakin kaikkien niiden siivousten ja järjestelyjen jälkeen olinkin aika poikki. Tuli sitten kerrottua vanhemmille ja sisaruksillekin tästä uudesta odotuksesta.
Totta, että aurinko piristää valtavasti. Tein juuri pitkän kävelylenkin ulkona, tuo liikunta tuntuu helpottavan ajoittaista pahaa oloa. Rasvaiset ruuat yököttävät, salaatit on pop. No, hyvähän se on että tulee syötyä terveellisesti.
Nyt välipalaleivän tekoon, ennenkuin neidin päiväunet loppuvat.
terv. Iris73 rv 11+3
Kun nyt tässä sängyssä kannettavan kanssa makaan niin eipä tässä muutakaan tekemistä ole kuin kuitata parin viikon poissaolot ja rustailla tänne :)
Eli PAINOSTA - mulla nousi tyyliin heti plussan jälkeen 3 kiloa paino. Olin ihan järkyttynyt, vaikka muistinkin toisaalta, että esikoisesta nousi heti 2kg ja sitten lähti oksentelun myötä 5kg. No nyt on sitten lähtenyt se 3kg vaikken ole oksentanutkaan, ruoka-annokset on kuitenkin sen verran pieniä (itsestä tuntuu kyllä suurilta, mutta mies oikaisi :). Ja nestevaihteluahan tuo oli sekä plussat että miinukset.
Yhteensä esikoisesta tuli noin 20 kg painoa. Nyt lähtöpaino on 4-5 kg enemmän, juuri ja juuri BMI on normaalin rajoissa. Jos jotain niin nyt yritän olla hermoilematta painosta niin paljon, viimeksi olin koko ajan siitä kamalan hermostunut. Kyllä se sitten lähtee... Neuvolan tädinkin valistin jo etukäteen (kun tosiaan käytiin esikoisen 1v neuvolassa samalla tädillä) että mulla on sitten kauheat ongelmat painonnousun kanssa. Joten toivottavasti ei tule sieltä mitään kyttäämistä.
Nyt sain muuten sen ekan neuvolan varattua ja se on ensi viikon tiistaina rv 10+1.
Ja pahoinvointilääkettä päätin ottaa, joten nyt on tosi kova nälkä. Onneksi lääkkeitä on olemassa ja esikoisen jälijltä jäljellä, vaikka en ole niitä käyttänytkään. Pari kertaa olen ottanut, mutta luulen että tehokin säilyy jotenkin paremmin kun harvoin ottaa. Pääsee sitten tosi tiukoista paikoista.
Se harmittaa kun ystävälläni on tänään vihkiäistilaisuus ja olen ikään kuin kakkoskaasona, mutta ei päästä sinne lähtemään :( Matkaa olisi kuitenkin 1-1,5 h suuntaansa ja lapsenvahti-mummu on kipeänä joten pitäisi ottaa tuo 1v mukaan ja viihdyttää häntä eestaas matkat, ja kun vielä en pahoinvoinnin vuoksi edes menisi ravintolaan vaan pelkkään tilaisuuteen... no, onneksi ystävä ymmärsi hyvin. Mutta kurjaa silti, kun oli pitkään odotettu että päästäisiin miehen kanssa ihan " kaksin" ulos syömään!
Se siitä, so far.
Coe
Me ollaan kotiuduttu viikon Teneriffan reissusta. Oli kyllä aivan mainio reissu!! Oltiin matkalla miehen ja 2v pojan kanssa. Poika tykkäs aivan älyttömästi, kun pääsi uimaan joka välissä ja muutenkin oli varmasti ihanaa, kun ei tarvinnut pukea toppavaatteita päälle :o) Mun vointi reissussa oli tosi hyvä. Pahoinvointi hävis melkein kokonaan!! Ja heti kotiuduttua se iski taas.. En tiedä onko auringolla niin paljon voimaa vai onko tämä mun pahoinvointi aivan jotain ihmeellistä, mutta nyt on taas toooosiiii etova ja väsynyt olo..
Eka ultra ja neuvola on jo takana. Tänään pitäs kiireesti varata np-ultra, kun täällä se tehdään jo viikoilla 11-13. On kyllä ihanaa päästä katsomaan, kun pikkuinen mesoaa masussa :O)
Täälläkin (Nurmijärvellä) aurinko paistaa ihanan lämpöisesti, mutta ulkona käy kylmä tuuli. Tulis kesä nyt supernopeaa!
Mukavaa päivänjatkoa,
Goblin rv 10+2
Pakkanen ja viima sai luita ja ytimiä myöten jäähän tuolla ulkona. Ei varmaan sula ennen iltaa. Mutta aurinko paistaa silti kauniisti ja lämmittääki ihan pikkasen. Kyllä se kesä pian tulee...
Pahaolo on ja jatkuu, edelleenkään en kyllä ole joutunu oksentamaan vaikka välillä tuntuu että se varmaan helpottas oloa melko lailla. Porkkanoita ja hedelmiä ja marjoja kuluu kilo kaupalla, ja niinku muillaki- lämmin ruoka etoo. Toivoa sopii että tämä joku päivä yks kaks vaan loppus. On tosiaan raivostuttavaa tunnin välein kaivaa kaapista ruokaa- varsinki ku kaikki kaapit huutaa tyhjyyttä.
No, yleensä kun puoleen päivään selviää niin sitte iltaakohen vähän olo paranee. Mutta väsymys puolestaan kasvaa :)
Mikähän siinä on, että sitä kokoajan pelkää keskenmenoa.. vaikka esikoisen aikana en ajatellu sitä asiaa ollenkaan, nyt kaikki mahan poltteet ja vihlasut saa pysähtymään et mikä tuo oli, nyt se varmaan tulee kesken. No, kai se sen jälkee vähän helpottaa ku pääsee kuulemaan sydänäänet.
Mutta eipä tässä sen kummempia.. tuntuu että kaikilla muilla viikkoja on jo hirveen paljon enempi kasassa, mutta perästä tullaan :)
Jääsydän rv 7+9?
..neljä bulgarian jogurttia myöhemmin:)
onnittelut coe, ihanaa että kaikki oli kuitenkin kunnossa, kylläpä pikkuinen vaan aikamoisen alku-jännityksen järjesti;)
sain sitten ajan sinne ultraan ja ainoa vapaa oli tälle illalle, eli pian päästään kurkkaamaan masuun:)
hirmuna kyllä pelottaa jos kaikki ei olekaan hyvin..
vaikka mitään sen suuntaista ei olekaan tapahtunut..
täytyy vaan toivoa oikein kovasti!
nyt en oikein muuta pystykkään ajattelemaan...
pelottaa myös tuo keskenmeno aivan valtavasti! eikä ainakaan helpota nuo kaksi aiempaa,
no täytyy vaan päättää että kaikki on hyvin!
huh, lähden tästä taas jännittämään..
fii ja mytty edelleen 10+4(12+)
Täälläkin paistelee aurinko, mutta kylmä tuuli! Hui kamalaa, miten meinas jäätyä, kun oltiin lasten kanssa ulkona. Onneksi oli sentään auto, että pääsin hakemaan pojan kerhosta sillä, ettei tarvinnut kävellen lähteä palelemaan! Mulle nimittäin tää auto on harvinaista luksusta, kun mies menee sillä yleensä töihin. Nyt ostettiin toinen auto, kun olen menossa sitten reilun kuukauden päästä sinne töihin. Ja nyt mulla on sitten toinen auto pihassa joka päivä, voi lähteä minne huvittaa, kyllä on kivaa!
Luulin jo eilen, että huono olo vähän helpottais, mutta turha luulo! Illalla iski taas kauhee närästys ja nyt kyllä taas etoo. Toivottavasti tää kohta loppuis, kyllä aikaisemmilla kerroilla on suurinpiirtein näillä viikoilla helpottanut. Mä alan olla kyllä ihan varma, että poikaa täällä odotellaan. On niin samanlaiset ja voimistuvat oireet, kun esikoispoikaa odottaessa. Suolaista tekee vaan mieli ja kaikki makea, jäätelöä lukuunottamatta yököttää. Ja kahvin kanssa on totaalinen stoppi.
Nyt tais neiti herätä, huomiseen!
nöpö+masuasukku rv 11+1
Oksentaminen jatkuu, ennen puolta päivää on aika tuskaa saada ruokaa alas. Mutta sitten tuleekin joku " pohjaton kaivo" vaihe, iltapäivästä iltaan voisin syödä ihan koko ajan! Eli kunhan pääsee huonosta olosta yli, niin nälkä iskee =).
Täytyy tosiaan muistaa katsoa se ykkösen dokumentti illalla.
Maha pullottaa ihan kivasti, saan sen kuitenkin vielä aika hyvin piiloon. En ole siis paljastunut sukulaisille :). Kerrotaan varmaankin sitten kun on rv 12 täys, tai sitten vasta kun ollaan NP-ultrassa käyty. Täytyy katsoa. Jotenkin vaan mulla ei nyt tällä kertaa ole kamala kiire kertoa, mikähän siihenkin on syy... Kaikki on kuitenkin mennyt aiemmin ihan hyvin. No, mutta ehtiihän tuon.
Nyt täytyy oikaista hetkeksi tuonne sohvalle... Pitää varoa nukahtamasta, muuten menee koko ilta ihan sumussa ja heikossa hapessa, ugh.
himppu rv 10+2
Kiva saada sut takaisin joukkoon!
Meillä on huomenna np-ultra, jänskää! Sen jälkeen en jaksa tätä vauvaa enää salailla, joskin onhan tästä jo nyt monelle kerrottu. Ja 12 viikkoa tulee huomenna täyteen, aivan käsittämätöntä miten aika menee. Nyt vaan saisi ihan aikuisten oikeesti kevät tulla ja lumi lähteä. Mä haluun puutarhahommiin...
Kävin muuten viime viikolla shoppaamassa uudet mammafarkut, jotka on ihan älyttömän kivat! Kyllä on kahdessa vuodessa mammakuteet ehtineet kehittyä parempaan suuntaan :) Esikoisen odotuksen jäljiltä mulla on kahdet ihan kamalat housut, yök!
Mun tarvis jaksaa muutama tunti vielä opiskella ja sitten töihin ja vasta puoli kymmenen maissa illalla kotiin. Tosi raskas päivä, etenkin kun tyttö heräili puolen tunnin välein viime yönä yhden ja neljän välillä. Mutta ei auta ruikutus, pakko jaksaa. Onneksi mulla ei ole usein töitä opiskelujen lisäksi.
S-I ja Lumikukka 11+6
Mahtavia uutisia Coe! Tervetuloa takaisin joukkoon!!!!
Täällä myös odotellaan kärsimättömänä np-ultraa, joka on vasta vkon 12 loppupuolella. Kaksosia ultrataan kuulemma tunti! Siinähän sitä nyt on sitten tuplasti jännitettävää. Sitä vaan tietysti toivoo, että kaikki on kunnossa ja pikkuiset kasvaa samaan tahtiin siellä..
Tuntuu vähitellen siltä, että pahoinvointi ja ällötys on vähenemään päin..eilinen ilta oli ensimmäinen ilta pitkään aikaan kun iltapala upposi hienosti. Mahallaan en nuku minäkään mielelläni, tulee jotenkin kumma olo. Painoa oli tullut neuvolassa punnituksessa jo 3 kg!! Huh hui! Toisaalta, mulle tuli esikoisestakin aluksi muutama kilo ja sitten se tasaantui. Synnytyksen jälkeen kilot karisikin sitten äkkiä, joten en nyt hurjan huolissani ole kilojen kertymisestä..
Ulkona ihana ilma ja koira odottaa ulkoiluttajaa, joten mukavaa maanantain jatkoa!!!
-Mandisofia ja tuplat 10+1-
...ja Coelle onnittelut! :)
Huh, kaikkea onkin taas tapahtunut sitten viime kerran. Tai siltä tuntuu.. ;) Viime viikon ke kun täällä huolissani kirjottelin ku oli jo monta " pahaolotonta" päivää takana. No tuli se sitten takasin ja oikein korkojen kera. Eli sitten ke iltana kun tulin kotiin, niin melkein saman tien iski hurjan paha olo. N. puol tuntia sohvalla maattuani jouduinkin sitten juoksemaan vessaan ja oksu tuli. Ekaa kertaa! Sitten onki joka ilta ollu entistä huonompi olo kun ennen ja lauantaina kotimatkalla jouduin pysähtymään bussipysäkille oksentamaan! Vähän huvitti... Kummasti kyllä se sitte helpottaa oloa. Mutta ei se kivaa ole! :P Mies sano että " ensin valitat ku ei oo huono olo ja sitte valitat ku on" Hehhee! ;)
Viikonloppuna kerrottiin sitten tuleville isovanhemmille. Mun vanhemmat otti tosi kivasti, vaik jännitin jostain syystä ihan hirveästi! Miehen porukat otti niin " viileesti" että jouduin ihan mieheltä tarkistamaan että oliko ne ees ilosia sen mielestä? Oli kuulemma.. ;) Jotenki helpottaa nyt kun tietävät. Ei tarvi " teeskennellä" mitään.
Tänään olen sitten käynyt kampaajalla (ihanaa!!) ja nukkunu... Syömisissä mulla kans semmonen juttu et monet rasvaset/" käristetyt" ruoat ällöttää. Oikein mitään ei tee mieli paitsi viiliä ja jogurttia. Silti pakko syödä tai olo vielä hirveämpi! Mut esim. kauppalistan tekeminen on vaikeeta kun tosiaan mitään ei tee mieli.
Ja ostin jo ekat mammahousut. Mama-licious -merkkiset ruskeat reisitaskuviritykset, tosi kivat. :) Tavalliset toki mahtuis vielä jalkaan mutta puristaa niin pirusti masua taas.
Mutta tulipas taas tekstiä. Ei muuta kun mukavaa viikon alkua kaikille! :)
Pupu&masu 11+3
Semmoista kysyisin, että oletteko muut heräilleet öisin? En tiedä johtuuko tämä vain aamujen kirkastumisesta (valoisaa taitaa tulla jo joskus kuuden aikaan?) vai mistä, mutta mä oon nyt vajaan viikon verran heräillyt useita kertoja kesken unen. Lähinnä kai aamuyöstä. Tosi ärsyttävää! Tuskin nyt edes liittyy raskauteen, mutta joku mättää tuossa ja pahasti. Yleensä olen nukkunut tosi hyvin.
Muuten menee mukavasti. Kuvotus on vähentynyt ja oksentanut en ole edelleenkään. Mulla ei mikään ruoka aiheuta etomista, kaikki menee. Onneks pääsin siitä roskaruokahimosta aika nopeesti eroon! Sen jälkeeen tuli pastahimo, mutta se meni jo ohi. Nyt taitaa olla vaan juustoleivät.
Hirvee väsymys iski viime viikolla, mutta onneks sai viikonloppuna nukkua. Nyt tulee mentyä yhdeksältä viimestään sänkyyn :)
..ultrasta terveisiä!
ihanaa!! kaikki hyvin:)
siellä pikku mytty kovasti jo jumppasi ja mylläsi,
sydämenlyönnitkin näkyivät hienosti.
kokoa oli pääperämitta 41mm, ja vastasi viikkoja 10+6..
vielä kuulemma saattaa noista aikaistua,
heittelee nyt tuolla välillä, kun menkoista laskien 28.9
ja nyt ultran mukaan 11.10.06..
oli ihana nähdä että kaikki hyvin, kannatti käydä:)
hyviä öitä kaikille!
fii ja mytty rv 10+6,hih,(10+4,12+?)..johan on lukuja;)
Hyi, täällä ei oo keväästä taas tietookaan, pakkasta 14 astetta ja sisälämpötila oli yön aikana laskenut 19 asteeseen, kun nollakelien jäliltä oli kierto pienellä. Hrrr..
Tänä aamuna oli pitkästä aikaa oksettava olo, mutta meni ohi, kun mutustin leipää. Mulla on viimepäivien himona ollut banaanit. Niitä on mennyt MONTA päivässä. Pitäs vähän hillitä, ettei mee maha ihan kovalle.
Muutenkin on tullut sellaisia mahanvääntöjä, tosi kipeitä, mutta en oikein tiedä mistä ne johtuu. Tällä hetkellä taas tuntuu toivottoman pitkältä aika siihen ekaan ultraan, sinne on vielä yli 2 viikkoa. Tahtois heti :D
Voihan vitalis, tyttö kusasi housuun! Pitää lähtee vaihtamaan sille kuivaa.. On 2v 7kk ja nuita vahinkoja sattuu vielä viikottain...
Mianni 9+2