Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOISET MA-->***

20.03.2006 |

HUOMENTA KAIKILLE MAHAKKAILLE!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäs taas tulevan kiva ilma, tietää ulkona oloa. Ja viherpeukaloa kutiaa entistä enemmän...

Uusi mielihalu on iskenyt, porkkanat:P Kuinkahan paljon niitä uskaltaa syödä päivässä? Täytyy hakea taas pussillinen lähikaupasta.

Eilen mietimme miehen kanssa hänen isyyslomaansa, jääkö heti synnytyksestä lomalle vai vasta sitten kun kotiiudun vauvan kanssa? Eniten apuahan sitä tarviii vasta kotiuduttua. Mites teillä muilla?

Aamupuuron ja mustikkasopan keittoon nyt.

t. Nasu ja Touko-masu 31+2

Vierailija
42/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen neuvola, joten kuulumisia:

viikot: 33+0

verenpaine: 103/76 eli matala edelleen

hemoglobiinia ei otettu kun oli viimeksi 3 vkoa sitten 126, olen syönyt vain monivitamiinia.

Kohdunpohjankorkeus: 32cm eli yläkäyrällä mennään!

äidin painonnousu reilu 600g/viikko, nousee turhan vauhdikkaasti..

turvotusta on varsinkin iltaisin

Vauvan sydänäänet kuuluivat hyvin ja vauva on tukevasti lantiossa pää alaspäin, selkää ja peppua heittää kyllä helposti vielä puolelta toiselle.

Pissa oli onneksi puhdas, kun viimeksi oli vähän sokeria.

Nasumasu74: Me ollaan sovittu että iskä jää isyyslomalle synnytyksestä, sillä meillä on jo 4 lasta. Ei tarvitse sitten lastenhoitoa järjestellä.

Alfiina+masuvauva 33+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli taas tuskainen yö...Alavatsa oli taas niin kipeä että kääntyminen oli tosi hankalaa. Ja sit kun aamulla koetan lähtee kävelemään niin menee ties kuinka kauan ennenkuin pääsen keittiöön saakka =D

Illalla supistelikin taas ihan kiitettävästi kun menin nukkumaan. Välillä kävi ihan kipeääkin, tuli kylmät väreet....

Ja siltikin tänään näköjään pitäis siistiä paikkoja, lattiat on täynnä leluja ja tytön huone on kuin pommin jäljiltä, ja imuroidakin pitäis. Ei siis levosta tietoakaan =/ =/

valivalivali......Mieskin eilen illalla sanoi että " vois se vauva jo syntyä kun sulla on noin hankala olo koko ajan" . Apua, miten ihmeessä sitä jaksaa toukokuun puoleenväliin ( siis jos menee taas yli la:n).

Pitää lähteä pukeutumaan, taas vähän venähtänyt tää meidän aamu =)

Kristiina rv 31+6

Vierailija
44/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on tulossa negatiivista tekstiä tältä suunnalta. :(

Oli tosi törkeä tuo kuluttajaneuvoja puhelimessa. Siis se antoi vaan suoraan ymmärtää että ollaan helvetin tyhmiä kun oltiin varattu viimeiseen koneeseen paikat (vaihtoaika 1h 30 min). Palvelu oli todella törkeää. Totesi kyllä että 500 euron lisälasku on iso summa, mutta se nyt vaan on voi voi kun ollaan oltu niin tyhmiä. :I

Kysyi että eikö sieltä tullut halpoja blueone lentoja, no tulihan sieltä mutta mehän ei päästy sille lennolle kun kone oli ylibuukattu.

Sitten mainitsi että olisihan sieltä tullut yöllä express bussi, just joo, minähän se raskaana lähden 7 tunnin lennon päälle vielä 9 tuntia istumaan bussiin.

Sanoi vaan että kyllä lomalennoilla pitää tällaisiin varautua. Totesin siihen että olen matkustanut todella paljon työmatkoja ja lomalentoja ja ensimmäisen kerran kävi näin. Hän totesi vaan siihen että " voi kuule, kyllä hänelle on käynyt monta kertaa" . Sanoin sille että kait mulla on vaan sitten ollut helvetin hyvä tuuri aina muulloin.

Kihisen kiukusta täällä. Matkatoimistosta kun soittivat olivat sentään erittäin ystävällisiä mutta näköjään kuluttajaneuvojat jotka ajaa meidän asioita saa olla täysiä kusipäitä.

Ottaa päähän niin että taidan katsella sen kuningaskuluttajan yhteistietoja. :(

Red_Cat & Möykky 30+3

Vierailija
45/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies jää lomalle vasta juhannuksen jälkeen. sit isyysloman jälkeen alkaa heti hänen kesälomansa. lomaa sillä on siis yhteensä 7 viikkoa. ihan kivaa varmaan sille mutta kun mua vähän hirvittää miten pärjään yksin kolmen lapsen kaa melkein kuukauden. toivottavasti on hyvä sää ja äidillä vähän duunia niin saa ehkä hieman apua.

kesällä ei sit oikeestaan edes mitään suunnitelmia muuta kuin että korkeasaareen pitäis mennä lasten kaa ja jos on oikein lämmintä täällä kaupungissa niin mennä pakoon mun vanhemmille. äijälle tulee olemaan ihan rauhallinen kesäloma. hieman ahistaa kyllä kun ei tänä kesänä mennä festareille.

mut bileet tulossa kuitenkin kun on ristiäiset, rippijuhlat ja häät, ei vielä meiän =( . tulipa oikein kaipuu kun mietin kesää. ah, tulisko jo toukokuu ja lämmin sää. =)

puhdistin muuten äsken oikein kunnolla näppistä kun nuorin tyttö kaatoi sitä valion mehukeittoo siihen. työläistä oli ja pölyä ja kissankarvojakin oli ihan hirveesti. nyt pelittää taas!

ja nyt jatkan siivoomista, tiskikoneessa ollu melkien viikon hieman häikkää joten keittiö on täynnä. eilen pesin kaks koneellsita ja nyt on päivän eka satsi. heti kun on valmis niin menen pistää viimenen. tiskikone on mulle kuin lahja jumalalta. masun kaa ei ois mitään mahollisuuksia tiskata.

voikaa hyvin,

my_selene ja neiti rv 30+

Vierailija
46/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua v*tuttais niin paljon et vaan huutaisin niille. ihan uskomatonta toimintaa. pitäiskö sit varata puol päivää aikaa siihen vaihtoon? 7 h lentoon jälkeen bussiin 9 tunniks?? kiukuttaa sun puolesta.

toivottavasti saatte edes osan rahoista takasin. ite olisin jääny hesaan, ei mulla ois 500 ¿ ylimääräistä. tsemppiä!

m_s

Vierailija
47/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red_Cat: Tosi, tosi ikävää tuollaiset mitäs-läksit-neuvojat! Olisikohan hänellä syytä vaihtaa ammattia. Mikäs lentoyhtiö teidät muuten lennätti Suomeen? Oletteko sieltä kyselleet korvauksista?

Kevis

Vierailija
48/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli matkatoimiston lomalento jota operoi Brittania lentoyhtiö. Eli korvaukset piti hakea matkatoimistolta, koska heidän lomalento. Jos olisikin ollut esim. finnairin lento, niin tuskin tätä ongelmaa olisi, mutta kun sattui että ei ole.

Kaikki tässä asiassa on mennyt niin pieleen kun olla ja voi. Eikä tuon kuluttajaneuvojan käytös yhtään auttanut asiaa.

Eihän tässä nyt mistään vakavasta asiasta ole kyse, oikeastaan periaatteesta. Siitä että ei ollut meidän vika että myöhästyttiin viimeisestä koneesta, ja että kyllä 500e lisälasku on kohtuuton.

Ei auta kuin ihmetellä. :/

Vierailija
49/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistää kyl sapettaan tollanen, mut ihan tosissaan muista se kuningaskuluttaja!

täs koneelle paistaa arska niin kovin et hiki lentää! ihanaa, vaiks taitaa siel olla viel pakkasta jonkinverran.

mulla oli taas miljoona juttua johon piti kommentoida mutta...:(

kiitos ulkokäännösinfosta. saa nähä mitä meitin beibi tekee, kääntyykö ite vai?

noista liitoskivuista. mulle terkka sano et kivut jotka on nivusis ja häpyluun seudul on just niitä. eli ei kaikki mene iskiaksen piikkiin. mulla kipuilee just noi nivuset ja tippa linssis hammasta purren täälkin välillä liikutaan, häpyluu vaan joskus vihloo.

vihdosta viimein alotin vauvan vaatteiden pesu urakan. kun täytyy se joka tapaukses tehä. kiukuttaa vaan kun ei ole kuivaustilaa. murr.

kyl tää aika on ainaski viel menny tosi nopeesti. sanoin ukollekkin et parin viikon päästä viimestään haluun et on kaikki suht valmista, kun ei sitä koskaan tiedä koska lähtö tulee. nyt ei siis vielä mitään valmiina!

masus voidaan hyvin vaikkakin poikittain :) ja muuta vaivaa ei tosiaan ole kun noi liitoskivut ja mitä nyt se ruoka pukkaa ylös välillä.

eli aikas hyvin on asiat. toivottavasti menee kaikki hyvin loppuun asti.

isyyslomasta. meillä mies alottaa sen sit kun tullaan laitokselta. esikoinen kun on niin ei tarvi hoitajista ym. huolehtia. voi olla et ei kuitenkaan ole töissä sillon kun ollaan sairaalassa, jos sais vaik pekkasia tai jotain pitää. mut toivottavasti syntys perjantaina ja ma viimestään pois. olis aika hyvä juttu :)

nyt täytyy mennä haukkaan jotain pientä.

meppe81 ja ruoto34rv

Vierailija
50/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut sitä ennen oli vielä pakko kommentoida Red_Catille. Oikeesti, tosi huonoa palvelua! Kyllä pistää vihaksi sun puolesta. Me oltas kanssa jääty Hesaan, kun ei ois ollu varaa tollaseen ylimääräseen lentoon. Kauhulla muistelen mun ja miehen eka ulkomaanreissua, kun tultiin kotiin ja rahaa oli lompsassa just ja just 10euroa!!!

Nasu mä haluan, etä mies jää lomalle jo silloin ku oon sairaalassa. Siellä osastolla on nimittäin sairaan tylsää!!! No, tällä kertaahan mies onkin jo varmaan kesälomalla...

Ja saapi ukko sit myös siivota kotona ja tehä ruokaa valmiiksi:)

Ootan vaan tollasta hemmottelua, mut täytyy sanoa, et jokainen meistä on sen kyllä sit ansainnu. Eihän miehet joudu synnyttää!

pricilla

Vierailija
51/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi; Genoveffa kyseli siitä Hesan tapaamisesta. Niinhän se sovittiin, että se on ens viikon tiistaina 28.3. klo 17 ja paikka on Kampin Cafe-Picnic. Nyt on vaan niin, että mä en sitten itse pääse tulemaankaan ja sekös jos mikä ketuttaa. Laitoin viime viikolla jo viestiä ketjuun, että sain vasta tietää, että meillä on neuvolassa perhevalmennus tiistaisin, kun se alunperin piti olla maanantaisin. Se alkaa tänään illalla ja sitä on neljä kertaa peräkkäin. Yritin viime viikolla myös vähän kysellä, jos olis vielä intoa tapaamista siirtää, mutta taitaa olla turha yhden takia alkaa sitä siirtelemään. Harmittaa, mutta haluan kuitenkin olla mukana siellä perhevalmennuksessa, joten jään siis Hesan tapaamisesta pois.

Mullakin on niitä liitoskipuja häpyluussa ja nivusissa ollut aika tavalla. Erityisesti, kun löhöö vähän aikaa sohvalla tai sängyssä ja sitten lähtee liikkeelle, niin sattuu aivan vietävästi. Parempi olis, kun olis koko ajan vähän liikkeellä, mutta sitten taas jalat turpoo :(. Närästystä mulla on myös jatkuvasti, siis erityisesti, kun käy pitkäkseen.

Eilen olin jälleen äitiyspolilla. Käyn siellä tosiaan aika ahkeraan, kun sairastan sjögren oireyhtymää, mikä saattaisi vaikuttaa jollain lailla sikiöön, lähinnä sikiön sydämeen. Kaikki vaikutti kuitenkin olevan erittäin hyvin. Vauveli on vilkas ja on kasvanut viikkoihin nähden ihan käyrien mukaisesti. Painoarvio oli nyt vähän yli 2,2 kg. Hassua, kun yhden tutun vauva painoi syntyessään (laskettuna aikana) 2,5 kg ja oli siis jo normaalin painoinen. 2,5 kiloahan taitaa olla just keskosen raja, vai kuinka?

Kovasti Papu möyrii tuolla mahassa ja nyt sillä on myös " hikka" aika usein. Lääkäri eilen sanoikin, että se on vaan terveen vauvan merkki, harjoittaa kuulemma siten hengitystään ja keuhkoja.

Enää tää ja ens viikko töitä. Sitten alkaa äitiysloma vihdoinkin. Töitä vaan olis vaikka miten paljon, joten pakko kai jatkaa, että saa niistä edes osan valmiiksi ennen lomalle jäämistä.

Soile ja Papu 32+3

Vierailija
52/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis tänään Bruno Cacciatoren vastaanotolla tämän perätilan ja vauvan kasvun takia. Vauva edelleen väärinpäin ja Bruno totesi että on alle 10 %:n todennäköisyys että sieltä enää mihinkään kääntyy. Keskusteltiin siinä samalla eri toimenpiteiden riskeistä (ulkokäännös, perätilasynnytys ja sektio) ja minulla vahvistui entisestään tunne että sektioon mennään jos ei nyt jostain ihmesyystä vauva vielä itsestään käänny. Bruno oli omaan suorasukaiseen tapaansa mainio kun sanoi oman mielipiteensä asiaan: " Sanotaan nyt vaikka näin että jos olisi kyseessä oma lapseni, valitsisin ehdottomasti suunnitellun sektion" .

Lisäksi todettiin että mulla on istukka alkanut jo kalkkeutua ja vauvan koko on hieman keskikäyrän alapuolella n.2300 gr. Tämä ei tietysti mikään hyvä juttu ja tämä on toinen asia jota sitten saavat siellä naistenklinikalla kontrolloida. Jos istukan kalkkeutuminen jatkuu ja vauvan kasvu hidastuu / loppuu, tarkoittaa se sitä että se otetaan pois hieman aikaisemmin. Toivotaan ettei näin kuitenkaan tarvitsisi tehdä.

Soitin jo neuvolaan että siirretään ensi viikon aikaa vähän aikaisemmaksi, että laittavat sen lähetteen naikkarille niin pääsen siihen kontrolliin parin viikon sisällä kuten suositeltiin.

Eli ei niin valoisa päivä meillä. Pahoittelen että nyt tuli vaan omaa napaa mutta on nyt sellainen olo ettei jaksa oikein mitään muuta ajatella kuin omaa pikkuista...

Pitäkäähän siis peukkuja ja lähettäkää lämpimiä ajatuksia minun pikkuiselle että saisi kasvaa äidin masussa vielä hetkisen.

Emmi ja prinsessa 34+3

Vierailija
53/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin täytyy kommentoida kun kerrankin muistan mitä.

Red Cat:mäkin oon pahoillani sun puolesta!

Emmi979:mitä käynti Brunolla maksoi?Olen ajatellut varsinkin sen eilisen dokkarin jälkeen miten ihana ois nähdä vauveli oikein kunnolla.Mullakin vielä poikittain ja olis hyvä nähdä millainen tilanne oikeastaan on eli onko mahiksia, että kääntyisi itsestään.

Soile05: Harmi, ettet pääse itse Hgin tapaamiseen, mutta totta kai synnytysvalmennus on tärkeämpi.

Omaan napaan.....ei täällä kummempia.Nyt loppuraskaudessa muhun on iskenyt aivan mieletön suklaanhimo.Alkuraskaus sujui niin hyvin ja olen syönyt tähän asti tosi terveellisesti.Nyt tekee mieli suklaata joka päivä.Paino ei saisi enää niin kauheasti nousta, sillä muuten en varmaan pääse siitä eroon ikinä.

Olen alkanut ajatella lähestyvää synnytys koko ajan yhä enemmän.Eilen työkaverin vaimolla alkoi synnytys ja ens pe on hyvän ystävän laskettuaika.

Lukiko kukaan muuten Iltalehden juttua vauvan kuolemasta?Näin lööpin, mutta en lukenut juttua.Mitä siinä oli oikein tapahtunut?

Ahava ja vauveli rv34

Vierailija
54/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy lukemassa aihe vapaa-palstalla. siellä ne ovat keskustelleet siitä kuolleesta vauvasta jo muutama päivä. siis 7 kk:n ikäinen vauva lähetettiin kotiin tk:sta vaikka oli nestehukka ja oli tosi huonossa kunnossa. vauva menehtyi seuraavana päivänä. =(

tosi ikävä tapahtuma.

my_selene ja neiti rv 30+1

Vierailija
55/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi noin 130 euroa kelan korvausten jälkeen. Onhan se paljon rahaa mutta tämän päivän uutisten valossa joita sieltä sain, täytyy sanoa että kannatti joka penni! Meillä ei tällä kertaa juuri ihasteltu 4D:llä vaan Bruno tutki enemmän sillä 2D:llä vauvaa ja sitten sitä istukkaa. Vähän sain toki pikkuisen kasvoja ja sormia nähdä.

Emmi ja prinsessa

Vierailija
56/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi kertynyt viestejä jo päivässä. Pitäisköhän meidän jossain välissä siirtyä päiväkohtaisiin pinoihin, niihinhän voi aina pinon aloittaja linkittää edellisen päivän kuulumiset.

Emmi979: toivotaan tosiaan että vauvasi saa vielä muutaman viikon äidin masussa kasvaa. Onneksi olet kuitenkin hyvässä hoidossa ja tarkkailussa.

Elli28, olit kysellyt miten ajattelin meidän lapsia kuljetella. Ajattelin näin alkuun pärjätä esikoisen vaunuilla ja hankkia niihin seisomalaudan (sisaristuin olisi ollut mielessä, mutta niitä ei kai enää myydä). Me kun useimmiten liikutaan pitkien välimatkojen takia autolla eli ei hirveästi vaunuilla muutenkaan. Esikoinen (synt. 09/04) on muutenkin reipas kävelijä, kunhan vielä saisi hänet kulkemaan sinne, minne itsekin olen menossa :).

Isyyslomista oli juttua. Meillä siis mies pitää kesälomaa toukokuun kolme vikaa viikkoa ja isyysloman heinäkuussa. Mies aloittaa lomansa ihan tarkoituksella jo 2 vko ennen laskettua aikaa, sillä esikoinen tuli hieman etuajassa maailmaan ja muutenkin mun toimiminen hänen kanssaan on aika vaikeaa selkäkipujen takia.

Koettakahan jaksella, mammat ja masut!

Pampula, poika ja Sintti 31+0