Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOISET MA-->***

20.03.2006 |

HUOMENTA KAIKILLE MAHAKKAILLE!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laura03! täällä taitaa olla aikas monta joilla vauva poikittain. mä olen sen ite huomannu ja neuvolan täti todennut myös. siis omalla kohallani :) jalat oikealla ylhäällä ja pää ja kädet tökkii sit vasemmalla alhaalla. ja ei tee elettäkään muuttaakseen asentoa. taitaa olla pikkusella kuitenkin viel sen verran tilaa.

ens viikon neuvolas tosiaan katotaan taas tilanne ja jos ei ole selvästi pää alaspäin niin sit varataan aika ultraan.

tästä tulikin mieleen et onko jollekin tehty ulkokäännöstä, miten tapahtuu ym.??

huomenna olis neuvolan järjestämä juttu jossa keskustellaan vauvan hoidosta ja yleensä synnytyksen jälkeisestä arjesta. siel on joku pariskunta joilla pieni vauva kertomas kokemuksiaan eli ei ole mikään infopläjäys vaan ihan keskustellaan ja kysellään. ihan mielenkiinnolla odotan huomista viel kun mieskin pääsee mukaan.

red_cat! ota ihmeessä viel johonki yhteyttä. ei noin voi kuluttajaa suomessa kohdella. 500 euroo on todella iso raha!!!

ja joku mainitsikin kuningaskuluttajan, kirjota vaik sinne niin ne saattas ottaa asian hoitaakseen. aina voi kokeilla!

nyt pyykin levitykseen.

meppe ja ruoto

Vierailija
22/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa niin kauniisti että kohta on pakko lähteä vähän ulkoilemaan. Viikonloppu meni rauhallisissa merkeissä. Katottiin miehen kanssa leffoja ja syötiin hyvin.

Meppe ja muut: Kyllä se oksennuksen tunne on sitä närästystä. Mulla ihan sama juttu ja olenkin välillä laittanut rennien suuhun ruokailun jälkeen. Se on auttanut mulla.

Hesan tapaamisesta: Mä olen merkinnyt sen ensi tiistain kalenteriini. Ensin oli puhetta huomisesta mutta kun suurimalle osalle ei se sopinut, siirrettiin viikolla eteenpäin.

Mä jo luulin viime yönä että alkaako se mun synnytys kun heräsin vessaan ja sen jälkeen tuli muutama melko kipeä supistus. Maha oli kivikova ja kipu sellaista menkkamaista. Onneksi selvisin kuitenkin säikähdyksellä!

Mulla huomenna ultra kun tää meidän prinsessa vaan asustelee tässä pienessä yksiössään väärin päin. Ei ole siis vieläkään kääntynyt. Nyt rv 35 menossa... Jos vielä ensi viikolla sama tilanne, lähtee lähete äippäpolille. Toivoa siis kääntymiseen vielä on mutta itseä on kyllä alkanut vähän hirvittämään. En nimittäin halua mihinkään ulkokäännöksiin lähteä enkä missään nimessä synnyttäisi perätilavauvaa alakautta.

Meppe kyselit siitä ukokäännöksestä: Ensin tarkistavat vauvan asennon ja päättävät kannattaako yrittää kääntää. Käännökseen mentävä syömättä ja juomatta koska toimenpiteen aikana on hätäsektiovalmius käännöksen riskien takia (istukan repeäminen, synnytytksen käynnistyminen, sikiön sydänäänten lasku). Antavat jotain supistuksen estolääkettä ennen toimenpidettä. Lääkäri sitten yrittää painelemalla saada vauvan kääntymään ultraten koko ajan. Toimenpiteen jälkeen otetaan vielä vauvan sydänkäyrää parin tunnin ajan. Näin ainakin NKL:lla muista paikoista en tiedä. Onnistumisprosentti on noin 30-50 %.

Olen vähän selvitellyt tätä asia koska mulle sitä tod. näk. yritetään ehdottaa jos vauva ei suostu kääntymään. Itse en siihen ajatellut suostua sillä en missään nimessä haluaisi joutua hätäsektioon vaan suunniteltu sektio on näistä huonoista vaihtoehdoista minulle paras. Toivon tietysti että pikkuinen ymmärtäisi vielä itse kääntyä!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Emmi ja prinsessa 34+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viikko reissussa ja eilen kotiuduttiin.

Tietokonekin meni eilen rikki ja nettiin nyt just pääsee (onneksi!), mutta muuten täytyy ostaa uus vehje. Kyllä harmittaa!

Red_Cat: Tosi ikävä juttu! Toivottavasti asialle tosiaan löytyisi joku parempi ratkaisu ja saisitte edes osan rahoista takaisin.

Viime viikolla vauva kääntyi ihan selvästi perätilaan. Kyllä oon ollu ihmeissäni. Se jo niin kauan viihty pää alaspäin, niin pitikö nyt sit mennä kääntymään! Potkut tuntuu kaikki alas ja tuntuu tosi inhottavalle. Oon jo kauhulla ajatellu, että mitä jos se ei enää käännykään. Mä en kyllä halua synnyttää perätilavauvaa. Toi Emmi979:n kertomus tosta ulkokäännöksestäkin sai kyllä karvat pystyyn...ei kiitos. Jos onnistumisprosentti on siinä niin huono niin mitä järkeä edes yrittää sitä käännöstä.

Viikon päästä on seuraava neuvolakin vasta. Mutta äkkiä ne viikot tosiaan menee.

-äiskä-04 rv30+1

Vierailija
24/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipskukkuu toukoiset! Monella on äitiysloma jo ihan ovella, mulla olisi vielä kolme viikkoa töitä jäljellä. Toisaalta ois kiva olla jo kotona, toisaalta töissäkin on ihan mukavaa, kun nuo vilkkaat muksut saa mut ajattelmaan muutakin kuiin pelkkää raskautta, synnytystä ja vauvaa. Töissä täytyy keskittyä oppilaisiin ihan täysillä, ei ehdi miettiä omaa napaa. Onneksi olen jaksanutkin ihan hyvin, ainoa ongelma mullakin on tuo nukkuminen. Käännän jatkuvasti kylkeä eikä hyvää asentoa tahdo löytyä, vessassa täytyy käydä vähintään pari kertaa yössä. Sen vuoksi välillä väsyttää, mutta onneksi voi mennä päikkäreille tarvittaessa töiden jälkeen.

Sain sen äitiyspakkauksenkin nyt vihdoin ja viimein, se on vuoden 2005 mallia ja mun mielestä aivan ihana. Värit sopii yhtä hyvin tytölle ja pojalle ja vaatteita oli tosi paljon. Mahtavaa kun jotain saa ilmaiseksi! Äitiyspäivärahapäätöskin tuli, ihan mukavan päivärahan saan, ja ekat 72 päivää onkin palkkaa. Olenpas tänään positiivisella tuulella, johtuneeko siitä että aurinko paistaa... Kunhan mies kotiutuu, lähdetään lenkille.

Kävin neuvolassakin tänään, tässä kuulumisia:

* painoa tullut 440g/viikko, yhteensä 7 kg 300 g alkulukemista

* Rr 140/60

* pissa puhdas

* Sf-mitta 28 cm eli keskikäyrällä

* Hb 128

* vauva on raivotarjonnassa ja kuulemma jo niin alhaalla, että ei varmaankaan enää kääntyile. Potkut tuntuvat mojovina kylkiluissa...

* Vauvan syke 150

Kaikki oli siis mallillaan, tästä on hyvä jatkaa.

Minttuli79 31+5

Vierailija
25/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ukolla on. Eipä se juurikaan mun arkeen vaikuta. Ihan samaan tapaan joudun aamulla nousta ja hoitaa kaikki päivän rutiinit. Ainoo mihin vaikuttaa, niin jos johonkin haluan lähteä, niin ukko laittaa hanttiin. Siis että keksittäis jotain tekemistä! Haluaa nyhjätä vaan kotona. Jos suostuu lähtemään, niin harppoo 100m edellä ja naama on ku norsun perse. Oon jo hylänny ajatuksen siitä risteilystäki ja kylpylästä. Turha sinne on lähteä kiukuttelevaa äijää kattomaan.

Meppe kyseli ulkokäännöksestä. Kuopus käännettiin kun sitkeesti istu kohdussa. Eikä se kyllä ollu yhtään niin kamalaa, kun mitä legendat kertoo. Ensin juteltiin asiasta, kerto mitä tapahtuu ja mitkä on riskit. Sovittiin jo siinä jutellessa, että jos ei lähde hyvin kääntymään, niin jätetään homma sikseen, eli väkisin ei todellakaan yritetä. Lääkäri sanoi, että jos en keskustelunkaan perusteella halua yrittää, niin voin lähteä kotiin ja odotellaan kääntymistä, tai sitten leikataan. Olisin suostunut perätilasynnytykseenkin, mutta ei ollut mahdollinen, kun oli tulossa toinen jalka edellä.

Ensin ultrattiin pitkään ja hartaasti. Katsottiin istukan paikka (takaseinä paras vaihtoehto) napavirtaukset, veden määrä ja ettei napanuora ole kaulan, eikä raajojen ympärillä. Ja tietysti sekin miten päin vauva siellä köllöttelee. Kun kaikki nämä oli kunnossa, niin sain supistuksia estävän piikin (laittoi vähän vapisemaan ja tuli voimaton olo) Sitten lääkäri painoi toisella kädellä vauvan pepusta ja toisella päästä ja hivutti pikkuhiljaa. Meillä vauva tajusi vinkin ja muljahti ympäri. Ei kestänyt kuin ehkä minuutin, eikä sattunut. Meillä oli helppo tapaus, kun ei ollut laskeutunut lantioon. Jos peppu on jo syvällä lantiossa, voi olla, ettei käänny. Lopuksi maataan pari tuntia sydänkäyrässä.

Istukan repeäminen on kyllä aika kaukainen uhka ulkokäännöksessä. Mahaa ei moukaroida, eikä lääkäri koita hyppimälläkään saada vauvaa kääntymään. Jos istukka olis kovinkin herkkä repeämään, niin johan se olisi mullakin ratkennu, kun välillä törmään mahastani ovenkarmeihin, tai kuopus pomppaa syliin vähän vauhdikkaammin. Pepulleen kaatuessakin on suurempi riski istukalla, kun kuitenkin tulee kunnon täräys. No joo, mutta ainakin täällä kuunnellaan äitiä ja mihinkään ei lopulta pakoteta.

Tämäkin vesseli on perätilassa ja jos vaan vettä on tarpeeksi, niin annan yrittää käännöstä. No ylihuomena varmaan saan asiaan varmuuden kun on neuvola. Vihdoin! Nyt vissiin sitten onkin parin viikon välein. En kyllä muista mistä viikosta lähtien ne käynnit tihentyy... Verikokeetkin varmaan taas otetaan. Toivottavasti on vieläkin pysynyt vasta-aineet poissa. Kuopuksella on samalla 2v neuvola. Se voi olla aikamoinen episodi. Pelkää lääkäreitä ja huutaa jo kun näkee että ovi aukeaa. Jääny tytöllä kammo kaikista niistä verikokeista, missä on joutunut pienen ikänsä ravaamaan.

Täällä on ihana aurinkoinen ilma, mutta silti kiukuttaa. kun ei tota yhtä saa edes rautakangella pois tietokoneelta. No jos istutettais tyttöjen kanssa vaikka pääsiäisruohot! Tulis vieläkin keväisempi olo :)

Kyllästynyt, tympääntynyt, kiukkuinen Nalluri ja ötökkä 31+2

Vierailija
26/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä supistelee iltaisin ja öisin ihan kivasti. Yöllä tuntuu ettei pysty nukkumaankaan ja viimme yönä piti muutamaan otteeseen käydä tyhjentämässä kun supisteli ja vauva heilui peräsuoleen niin pahasti. Yöllä iski oikea paniikkikin... Hoksasin nimittäin että TÄÄKIN pitää synnyttää!!! Eikä perumis mahdollisuutta enään ole. Supistusten myötä on oikeesti alkanu synnytys pelottamaan. Mulla kun ei ole yhtään ns hyvää synnytystä takana johon olisi edes jokin lääke auttanut mitä synnärillä annetaan. Ja sitten kun oikein jännittää synnytystä niin tunnetustihan se sitten venyy kun paikat ei aukea kuten ei jännittäjillä.

Mites teillä muilla... Joko jännittää tai pelottaa? Muistaakseni jotkut teistä olivat menossa pelkopolille... Mistä siellä keskustellaan ja jutellaan?

Täytyy sanoa että toivoisin olevani ensisynnyttäjä niin ei osaisi etukäteen pelätä...

Nyt täytyy soitella tyttäret kotiin syömään kun ruokakin odottaa valmiina..

Vierailija
27/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain just pari tuntia nukuttua, kun tyttö vetelee kolmen tunnin päikkäreitä:) Kyllä tekee ihmeitä tuo uni väsyneelle!

Elli, munkin pitäisi ostaa kaksostenrattaat! Oon katellu kirppareilla, mut aina silloin kun oma rahatilanne on ollu miinuksella, on löytynyt rattaat:( Nyt aattelin, että täytyy varmaan joko huuto.netistä tai pikkupingviinistä tilata, ettei jäisi sit ihan viime tippaan. Tuolta pikkupingviinistä ostettiin vaunut esikolle ja oon ollut ihan tyytyväinen ostokseen. Hinta nimittäin oli alhainen!

Kristiina, sattuuko sulla häntäluuhun toi istuminen? Mä en meinaa pystyä istumaan edes pehmeällä sohvalla!!! Mulla sattuu kamalasti tonne häntäluuhun. En tiedä kuuluuko toi vaiva iskiakseen, vai on ko jotain muuta, mut ekassakin raskaudessa oli kovin kipeä:(

Äiskä, toivottavasti vauva kääntyy vielä takasin raivotarjontaan! Sullakin noita viikkoja on sen verran vähemän, että pitäisi mahtua kääntymään vielä pitkään:)

Meillä muksu on pää alaspäin masussa, mutta välillä tuntuu olevan vähän poikittain. Pääasia ois kuitenkin, että pysyy oikein päin, kun en minäkään haluisi ulkokäännöstä kokea...

pricilla

Vierailija
28/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ollut tarkoitus peloitella ketään. Pahoittelen jos joku sai tuosta mun kuvauksesta ikävän kuvan. Jokainen tekee omat ratkaisunsa.

Ja nalluri: Olen kyllä noi riskit tarkistanut omalta gyneltäni joka siis naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri. Ja lisään vielä että yksi ystäväni joutui hätäsektioon juuri siitä syystä että istukka repesi käännösyrityksessä. Ei ole todellakaan yleistä vaan hyvin pieni mahdollisuus että näin tapahtuu. Mahdollisuus kuitenkin on olemassa. Ehkäpä juuri sen takia kun itsellä on lähipiirissä tuollainen tapaus en itse siihen haluaisi suostua. Eli tällä kertaa ei kyse ollut urbaanista legendasta; valitettavasti. Molemmat kuitenkin selvisivät hengissä joten hyvä niin.

Ulkokäännökseen ei onneksi ketään voi pakottaa ja varmasti on paljon myös onnistuneita tapauksia epäonnistuneiden rinnalla. Eikä se sektiokaan ole todellakaan mikään täysin riskitön vaihtoehto. Jokainen siis tehköön ratkaisunsa siltä pohjalta mikä tuntuu sydämessä oikealta. Toivotaan kuitenkin että meidän pikkuiset ymmärtäisivät vielä itse kääntyä! :)

Edelleen mukavaa alkanutta viikkoa toivottaen!

Emmi ja prinsessa

Vierailija
29/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta istumisesta.. Ei mua oikeestaan häntäluuhun satu, vaan pikemminkin häpyluuhun. Alkaa tässäkin tietskarilla istuessa ( kun on kova baarijakkara alla), jomottelemaan. Välillä oikein vihloo ja pistelee inhottavasti =/ Kestettävä on!

Vierailija
30/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hekusti ja hanimböörd; miten teille kuuluu??

m_s ja neiti ja nyt kauppaan, isäntä tuli kotiin.. =)

Vierailija
31/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut opiskelujen kanssa kivasti kiirusta..

Kaikki on mennyt hyvin, mutta supisteluja on ajoittain ollut.

Keskiviikkona on KYS.n käynti joten sitten tietää enemmän.

Masu on sellainen pikkupallo, ympärys 93cm, vaan..

Jospa kuitenkin ultrassa olis normaalisti kasvanut vauva!

Käyn vaikka kertomassa.

Teitä on tullut uusiakin joukkoon, teretulemast!

Mutta nyt taas töihin, ihanaa eloa toukomasut taitaa olla keskimäärin 8vkoa odotusta meillä kaikilla jälkellä.. ;)

Terveisin:

pid ja teräväkantapäinen Mytty 32+2 =)

Vierailija
32/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meppe, mä oon kanssa huomannut että ruoka-annoksia on tarvinnut pienentää tosi radikaalisti tai muuten tuppaa ruoka pyrkimään ylös takaisin¿ Eikä muutenkaan tunnu lämmin ruoka enää oikein kunnolla maistuvan. Pitää syödä vaan kevyitä ruokia. Ja mä oon kyllä huomannu, että johtuu siitä kun vauva on niin ylhäällä jo, että vatsalaukulla ei paljon tilaa oo¿

red_cat, voi kurja ettette saaneet mitään korvauksia siitä matkasta =/

Laura, mä luulin kanssa että vauva on perätilassa tai jotenkin muuten kun kaikki ¿potkut¿ tuntuu alavatsalla ja sitten jonkun verran ylempänä, mutta niin se vaan siellä sitten onkin oikein päin ja ne mitä oon potkuiksi luullut onkin nyrkit jotka hakkaa.

Pricilla, mulla on häntäluu ollut ihan tuskaisen kipee jo varmaan jostain 16 viikolta asti¿ yöllä kun pissalle lähtee niin saa mennä ihan seiniä pitkin kun sattuu niin paljon.

Tulinkin sitten tänään vasta tuomaan auton äipälle. Oli eilen jotenkin kamalan väsynyt päivä. Tänään on vähän virkeämpi, vaikka oon herännyt jo kasin aikaan n. kuuden tunnin unien jälkeen. Ja siinäkin ajassa tietysti oli pari vessareissua¿ Aamusta tänään huimaili, mutta se meni lepäilemällä ohi.

Vauva tunkee entiseen malliin pyllyään kylkiluiden alle¿ auts. Olo alkaa olla melkoisen tukala, mutta paljon helpompi olla nyt kun mies on taas kotona. =)

Palailen näillä näkymin torstaina linjoille. Joten hyvää alkuviikkoa toukomasukkaat!

[color=red]pikku-milli & paco 34+3[/color]

Vierailija
33/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita...

Täällä kaikki hyvin.Kirjoitin tossa sunnuntaina, että olen ollut vähän huolestunut verenvuodosta.Tosiaan la-su yönä alkoi verenvuotoa yhdynnän jälkeen ja pelästyin tosiaan, kun huomasin, ettei vauvakaan enää liikkunut kuten ennen.Soitin päivystykseen ja neuvoivat tarkkailemaan tilannetta ja sain täältä palstalaisiltakin ihan rauhoittavia neuvoja.Nyt tilanne on normaali ja maha-asukki myllertää entiseen tapaan ja verenvuoto on loppunut.Kaipa se oli joku limatulppa tms, muttei onneksi mitään vakavaa.Itse sitä vain pelästyy joka asiaa ja tunteet on muutenkin pinnassa.

Elli28 kin sanoi saaneensa jo Kelan päätökset, itse en ole saanut kuin äitiyspakkauspäätöksen, joka sekin kesti tosi kauan (yli kk) ja äitiysrahapäätöstä vielä odotellaan.Ens vkon to pitäisi alkaa äippäloma, joten luulisi sen nyt kohta tulevan, sillä paperit olen pannut hyvissä ajoin.

Mullakin supistelee usein, mutta muuten ei ole vaivoja.Maha senkun jatkaa kasvamistaan, mutta vauveli vielä mahtuu liikkumaan.Mullakin vauveli vielä väärässä asennossa,kuten Meppe81 kirjoitti omastaan: jalat oikealla ylhäällä ja pää ja kädet tökkii sit vasemmalla alhaalla. ja ei tee elettäkään muuttaakseen asentoa. Mullakin ens viikolla neuvola, jossa katsotaan tilanne ja jos ei muuttunut lähetetään sairaalaan ultraan.Toivottavasti kääntyisi ihan itsestään, mullakin jotenkin negatiivinen asenne tota ulkokäännöstä kohtaan.

Kiitos kaikille tuesta!Meidän asunnon etsiminen jatkuu edelleen, mutta eilen käytiin katsomassa yhtä asuntoa, joka tuntui sopivan hintaiselta ja kokoiselta.Mennään tällä viikolla vielä uudelleen.Toivottavasti tästä tulee jotain!

Eipä muuta kuin iloisin mielin uuteen viikkoon!

Ahava ja vauveli rv34

meppe ja Red Cat: mulla sama ongelma ruuan kanssa.Ruoka ei niinkään tule suuhun, mutta koko ajan on sellainen tunne.

Vierailija
34/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis tänään neuvolassa synnytysvalmennus, eli luettiin lappuja ja saatiin kotiin läjä esitteitä sekä lainaksi synnytysvideo ja rentoutus CD.

Samalla reissulla mitattiin myös verenpaineet ja kuunneltiin sydänäänet. Muita juttuja ei tehty kun viimeviikolla otettiin kaikki, eikä mulla ole ollut mikään koholla.

Paineet oli 116/66

sykkeet yli 150.

Saatiin myös sairaalan esitietolomake ja vasta nyt alkaa vähitellen tajuamaan että niin se synnytyskin lähenee!

Jokohan sitä sairaalakassia pitäs oikeesti alkaa miettimään...

Täytynee alkaa valmisteleen ruokaa, että saa rauhassa katsoa Prisman-ohjelman seitsemältä.

Olipas omanapainen kirjoitus, mutta en muista kenen keskustelua pitikään kommentoida...

t. Nasu ja Touko-masu 31+1

Vierailija
35/56 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina, sul on varmaan niitä liitoskipuja, eipä oo varmaan nekään kivoja:(

Milli, oikeesti otan osaa tohon häntäluukipuiluun. Mullakin on välillä niin pahana, että kyyneleet silmissä yritän ponnistaa tuolilta ylös. Mut ainakin mulla loppu synnytykseen nää kivut, joten koitellaan vielä vähän jaksaa:)

Kohta lähen antamaan neidille iltapalaa ja pääsen sit itsekin lepäilemään. Mitähän sitä tekis, kun mieskin on koko illan töissä?

pricilla

Vierailija
36/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan jo muuten pitkä pino... huh.

Tervehdys kaikille... ja sitä unihiekkaa...

luci74:

Meillä oli esikon syntyessä kissa, leikattu 3v. narttu (joka nyttemmin on annettu pois tosi hyvään kotiin). Hyvin tuli kisu ja vaavi juttuun. Kisu hieman vierasti ja pelkäsi tulokasta, aluksi kiersi kaukaa. Mutta ei kertaakaan sihissyt. Tottui kyllä muksuun, mutta piti hieman etäisyyttä. Sängyllä makoilivat vierekkäin ja konttasivat/loikkivat kilpaa siis kisu loikki :).

Sitten yllättäen omaa napaa...

Eilen se iski ahdistus ja panikoituminen siis pian on toukokuu ja kääk... masu kasvaa mittoihinsa ja sitten synnytys ja ja kaikkea... siinä meni päivä itkeskellessä. Joo, kaikki lähti siitä, kun mies ihan pokkana esitti tulevia töitään (jotka onneksi myöhemmin osoittautuivat vääriksi), että olisi pitkää päivää siis tarkoittaen klo.11 - 22 tai jotain, siinä ajälla 4.5-25.5. Sitä minä kauhistumaan, että kuinka pärjään masun ja esikon kanssa ja kaikkea... laskettu aika kun on 20.5... siis ja synnyttämäänkin pitäisi keritä ja kukas hoitaa esikkoa, kun olen sairaalassa... joo... siis että ihminen voi mennä paniikkiin... Onneksi tuo osoittautui vääräksi tiedoksi ja toukokuu tulee olemaan miehellä vähemmän työn täyteistä :).

Joku muukin taisi synnytystä panikoida... siis itsellä on vieläkin hieman iik olo... vaikka ekalla kerralla kaikki meni hyvin niin ei se hauskaa ollut. Joo, sorry jos lietson paniikkia, mutta... joo. Paniikki!

Muuten ei masuun uutta potkuja satelee, taitaa jalkapalloilija tulla tuosta piskuisesta... ja masu komistuu. Hieman on liitoskivut ja muut vihlonnat alkaneet vaivata. ja se närästys (siitä taisi muutkin valittaa). muuten olo on ihan ok! Kun vaan saisi yönsä nukuttua... siis kääk tuleehan valitusta...

Kiva, kun on jo keväisiä ilmoja!!!

Typy ja pähkynä 31+

Vierailija
37/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pistetääs tää tähänkin pinoon, ettei unohdu ja jos joku uusi tämän bongais. eli.

ILMOITUS KAIKILLE TREEN SEUDUN TOUKOISILLE!!!

ELI NYT ON AIKA JA PAIKKA SOVITTU!

TORSTAI 30.3. KLO 13.30 SIPERIAN WAYNE´S

KAIKKI HALUKKAAT MUKAAN!

Vierailija
38/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ois taas pitäny nuolasta siitä nukkumisesta. Viime yönä heräsin kerran tunnissa vessaan, ja etteikö siinä ois vielä tarpeeksi, klo 04.30 joku äijä kävi potkimassa ja murisemassa mun oven takana. Vähänkö olin sydän kurkussa!! Toi on ollu niiiin ihanan rauhallinen talo, kun tuntuu ettei siellä oo kuin mummoja ja minä. Kyllä rupesi laakista inhottamaan asua yksin maantasalla... :-/ Puhelin kourassa sitten makoilin unen ja valveen rajamailla kellon soittoon asti.

Mullakin on ollut tota närästystä ja eilen kävinkin hakemassa superpaketin rennietä, korvatulppia ja -aah- bepanthenia. Mä oon ollu aina semmonen bepanthenin suurkuluttaja, et täytyy varmaan ostaa oikee perhetuubi sit ku vauva syntyy... :)

Jotain piti vielä johonkin kommentoida, mutta taas pätkii muisti...

...Pysykäähän nyt vielä kasassa tekin joilla kovin supistelee, ainakin huhtikuulle mennään kaikki, jookostajoo?!

stellis&voitto 33+0

Vierailija
39/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä väsyttää, vaikka heräsin jo seittemältä ennen esikoista. Eihän sitä enää pysty samalla tavalla pitkään nukkumaan, kun aamuaurinko paistaa suoraan silmään:( Vois tietty hankkia pimennysverhot, mutten millään viitsi sellasia ostaa, kun eivät kuitenkaan sovi sitten seuraavaan asuntoon.

Oon nukkunut nyt viikon ajan tosi hyvin, mut sitte ku herään, niin joka paikkaa särkee ihan mielettömästi ja kädetkin on niin puutuneet, ettei tunne mitään. Tänä aamuna joukossa on taas uusi vaiva; nivuskipu. Tohon issiakseen kai tuokin liittyy:(

Typy, meillä kanssa miehellä on toukokuulle vähemmän töitä ja kesälomankin pitäis hällä alkaa jo toukokuun lopusta. Itsekin näin toivoin, kun nyt jo välillä tuntuu tosi raskaalta olla tytön kanssa päivät kahestaan. Ainakin hermot on niin kireellä koko ajan, että itteäki inhottaa!

Mut nyt täytyy lähteä aamupalalle!

pricilla 29! (jee viikot vaihtuu, vaikka perästä tullaankin:)

Vierailija
40/56 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinko herättää mutkin nykyään LIIAN aikaisin.

stellis; harmi et teiän talosta löytyy riehuva mies. meiän talo on varmaan koko asuinaluen rauhallisin. ennen ei oo asunnu yhtään nuorisoo eikä ulkomaalaisia. vaan mummoja ja lapsiperheitä. nyt alkaa olee jo kaikennäköistä porukkaa mut rauhallista täällä kuitenkin on.

miehen duunista toukokuussa. mies on ollu nyt jo pari kuukautta duunissa hesassa (täältä porvoosta matkaa sinne about 50 km) mutta mies ei mee sinne omalla autolla vaan niillä joku ihme kimppakyyti firman autolla (kaikki välineet autossa). saa nähä jos vaikka alkais sit mennä omalla kun la lähestyy. tulee muutenkin olee tiukkaa että saan lapset hoitoon ja mies kotiin ja sit pitää vielä ehtiä synnäriin. neiti vois vaikka syntyä vloppuna tai illalla. =) no, eka ja toka ovat molemmat syntyneet aamulla (9.54 ja 11.19) joten ehkä mennään sit kaavan mukaan ja tää syntyy just sopivasti ruokiksella. heh..

nyt syömään aamupalaa, hirvee nälkä!

my_selene ja neiti rv 30+