Kotihoidon työntekijät, kysymys teille
Olen aloittanut kotihoidossa työskentelemisen hiljattain ... minua vaivaa ja jää iltavuoron jälkeen (nytkin tulin iltavuorosta) ahdistamaan ja mietityttämään se, tuliko kaikki tehtyä että asiakkaat jää turvallisesti kotiin yöksi, että muistan tehdä kaiken ja että olen varmasti huomioinut kaikki hälytykset .. kiire on kova eikä kaikkea ehdi tekemään heti, yritän kirjata itselleni ylös kaikki mutta aina vuoron jälkeen jää kamala fiilis että mitäs jos jätinkin jotain tekemättä ja vanhus viruu siellä yön yli jotenkin pulassa eikä osaa käyttää hälytintä tms. :(
Pääseekö tästä ajan kanssa jotenkin yli? Meinaa jo yöunetkin mennä!
Kommentit (5)
Kiire on se mikä tekee ton tunteen....
Vierailija kirjoitti:
Kiire on se mikä tekee ton tunteen....
Voi olla :/
Tänäänkin meni puoli tuntia ylitöiksi. Kaikki muut olivat jo löhteneet kotiin kierroksiltaan kun minä menin konttorille. Mietin että mitäs jos minulle olisi sattunut jotain, ei kukaan edes kysynyt onko kaikki ok.
No kai se on työn luonne. Jään kai liikaakin näpräämään kaikenlaista asiakkaan luokse kun muut tekee hommat napakasti ja siirtyy seuraavan luo.
Huokaus .. kai tämä tästä.
Ap
Siihen voi tottua, tai sitten ei. Minä en tottunut ja oli pakko vaihtaa työtä. Olen ihan liian tunnollinen kotihoitajaksi ja väsyin siihen, että koskaan minulla ei ollut aikaa panostaa asiakkaisiin ihan aidosti ja kiireettömästi. Huono omatunto vaivasi lähes joka käynnin jälkeen.
Itse olen sairaanhoitaja ja työskentelin ennen kotihoidossa. Kotihoito ei missään nimessä ollut oikea paikka minulle, nykyään työskentelen tk:ssa ja olen tykännyt todella paljon tästä työstä. Olen myös haaveillut työterveyshoitajan työstä. Työkenttä on todella laaja joten ei hätää, varmasti jokin muu paikka on enemmän sinua varten! :)
Pian totut työhösi ja saat lisää varmuutta.