Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>> MAALISKUISTEN ALKUVIIKKO <<

20.03.2006 |

[color=green]huomenta, täällä on alkanut sitten tapahtua..! eilinen siivous ja kunnon kävelylenkki taisivat tepsiä. illalla kymmenen jälkeen alkoi kipeät supparit, jatkuivat koko yön jotain 14 min. välein. eli suht huonosti nukuttu yö takana..

limatulppa alkoi irrota kuuden paikkeilla kun kävin veskissä ja nyt supistelee suht säännöllisesti useammin jo. äh ja minä kun jo mietin oliskohan limatulppa irronnut huomaamatta aiemmin, no, kylä sen ainakin täällä huomasi..

pakkailen tässä laukkua lähtökuntoon, pitäisi vissiin jo kohta soitella naikkarille ja kysellä tulosta:)

toivottavasti supparit tästä yltyy eikä latistu - neuvola olisi ip, voisi varmaan perua.. tsemiä kaikille, palan linjoille vielä (jos ehdin;)

mites muilla mennyt yö?

Caddie, rv 40+6[/color]

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon koko aika jotenki odottanu oinas poikaa että kyl alko jännittää ku neuvolas vihjailtiin että saattais tulla aikasemminki ku pää on ollu jo 3 viikkoo kiinnittyneenä ja muutenki on kuulemma ahdasta. No Oinas tulee mut pojasta en tiiä =) kai se selvii joskus. Veikkaan että mun tuurilla aprillipäivänä.

Onks kukaan käyny lukee lapsihoroskooppeja, siis näitä luonne horoskooppeja??? =)

Toivottavasti PINJA sulla pian helpottaa

Sera 39+3

Vierailija
42/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kiitos ihmiset myötäelämisestä ja unien näkemisestä (fiona) jne! Alkaa hävettää ainaiset valitukset, koska onhan muutkin jo pitkällä raskauksissa. Eiköhän se ole TUUTELIN vuoro seuraavaksi, kun taisi olla jo se 42 vkoa täynnä?

Puhuin äsken Jorvin kätilön kanssa pitkään puhelimessa ja se kysyi, että mitä oikein toivon kuulevani lääkärikäynnillä ja käski valmistautua PETTYMYKSEEN! Ei kuulemma käynnistetä tms. jos kaikki hyvin mahassa eikä tehdä mitään toimenpiteitä ellei lapsi olisi lähes 5kg. Siis oli kyllä ystävällinen, mutta sanoi mun joutuvan odottamaan vielä ainakin sen viikon. Ihan ku tuomio!

Bertta joo tsemppiä sulle kanssa ja tietenkin kaikille muillekin odottaville. Sera...mullakin menee pahimmassa tapauksessa HUHTIKUULLE vaikka kuvittelin synnyttäväni HELMIKUUSSA!!!

Pinja 41+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli viime yönä ihan sellaisen tunne että Pinja olis synnyttämässä, no,ehkäpä sit ens yönä : )

Voimia ja jaksamista Pinjalle ja muille yliaikaisille massukoille!

Onnea Monkeylle suloisesta poika vauvasta!!

Lautasalo rv 28+5 ja Emppu

Vierailija
44/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Monkeylle ja voimia kaikille yliaikaisille, erityisesti Pinjalle :)

Itsellä tänään neuvolassa terkkari totesi saman kuin jo viimeiset kolme viikkoa: vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, on tosi alhaalla ja syntynee minä hetkenä tahansa... Niinpä kai sitten ;)

Mummo vei esikoista tänään pariksi tunniksi ulos ja minä vain makoilin sohvalla ja katselin eilisen Täydelliset naiset. Syntisen ihanaa!!!

Nonna 39+6

Vierailija
45/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis päästiin kotiin. Vauva on aivan ihana ja helppo. Esikoinen on vaan vähän mustis. Heti kun alan imettää vauvaa haluaa neiti leipää tai jotain muuta mikä vaatis äidin huomion. Kissakin vaati heti osansa huomiosta kaatamalla kukkamaljakon subbarin päälle.

Laitanpa vähän synnytyskertomusta. Eli siis silloin lauantaina alkoi supistella lupaavaasti ja meinasin vielä että menen kuitenkin nukkumaan. Yöllä heräsin kahdelta vessaan ja kirosin jo kun ei supistellut ollenkaan. Reilun tunnin vielä nukuin ja sitten tulikin niin kova supistus että oli pakko nousta. Vessassa meni sitten vedet ja supistukset tuli niin kovina että soitin sairaalaan. Kotoolta lähdettiin vartin vaille 4. Matkalla supisteli tosi kipeästi ja kaksi kertaa piti pysäyttää auto kun mun oli pakko oksentaa. Esikoinen jätettiin matkalla hoitoon ja sairaalassa oltiin puoli 5. Kätilö meinas laittaa käyrälle mut onneks teki sisätutkimuksen ensin, olin jo 6cm auki. Salissa oltiin viideltä ja 05:34 oli tyttö syntynyt. Ponnistusvaihe kesti 3 minuuttia ja toisella ponnistuksella oli koko tyttö ulkona. Eli aikas nopeeta touhua oli sitten kun alkoi tapahtua.

Pikkuinen oli siis 49cm ja 3290g, pipo 35cm. Nyt sitten taas totutellaan vauva-arkeen.

Onnea kaikille vauvansa saaneille ja ihan mielettömästi jaksamisia vielä yhdessä koossa oleville.

Kati ja tytöt 2vrk ja 3v

Vierailija
46/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=seagreen]Nimittäin eroahdistus tänne palstalle ;) Meillä kone temppuili ja netti ei toiminut vuorokauteen, kylläpä sitä on riippuvainen... Mukavia uutisia taas, eli ONNEA MONKEY! Caddiekin on mahtanut lähteä synnyttämään.

ARANJA: Mikä oululaisten tapaaminen? En löytänyt siitä aloitusta vai tarkoititko vain meitä kahta? Luultavasti ollaan lauantaina kuitenkin menossa kyläilemään kotopuoleen, jos kasassa ollaan. Ehkä pitäis kirjottaa, että KUN kasassa ollaan...

Soitin tänään neuvolaan ja menen huomenna viikottaiselle käynnille. Jospa ei enää kovin monesti tarttis käydä. Vaikka eihän tässä vielä mitään hätää sinänsä.

Viimeyönä nukuin ihan surkeasti, jospa tänään paremmin. Koko päivän olen kyllä touhunnut ruokaa yms., joten jospa siitä ois apua. Vauva kyllä möykkää välillä öisin, että en sen takiakaan saa unta. No, onneksi en ole yksin huonoine yöunineni!

Jaksellusta kaikille, joilla eräpäivä mennyt ohitse, tarvitaan varmasti pitkää pinnaa!!!

~cadavera&muru~ rv39+2

Vierailija
47/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina 19.3 kello 16.27 syntyi perheeseemme kolmen pojanviikarin jatkeeksi ihanainen tytöntyllerö.

Lauantaina aamulla kävin hiihtämässä ja iltapäivän tuulettelin aivojani kaupungilla ja kirjoittelemalla tänne. Kuuden aikaan illalla puhelin miehelle tuntemuksista, jotain vaaleanpunaista vuotoa tuli koko ajan (tullut jo useamman päivän, oletin kysymyksessä olevan limpatulppa). Vauvan liikkeet olivat myös tulleet " näkyvämmiksi" , ihan kuin vauvan ja minun välillä olisi vain mahanahka. Mies patisteli minua soittelemaan synnytysvastaanottoon ja sieltä käskettiin tulla näytille varmuuden vuoksi.

Pakkauduimme perheellä autoon ja seitsemän paikkeilla olimme synnärillä, KTG-käyrä näytti hyvältä, mutta lääkäri halusi kuitenkin katsastaa tilanteen myös ultralla istukan vajaatoiminnan vuoksi. Aikamoinen yllätys oli kun lääkäri sanoi, että hyvä rouva, teiltä on mennyt lapsivesi, vettä ei ollut siis enää ollenkaan, teidät otetaan nyt synnyttämään. Miehen patistin viemään lapsia kotiin ja itse suunnistin hiukan pöllähtäneenä saliin (kyseessä oli ns. korkea lapsivedenmeno, joka itsessään ei yleensä käynnistä synnytystä).

Ensiksi synnytystä yritettiin vauhdittaa tipalla, tämä ei kuitenkaan edistänyt tilannetta. Pidettiin muutaman tunnin huilitauko jonka aikana nukuttiin salissa ja aamulla lääkäri puhkaisi loput kalvot ja tämän jälkeen tilanne etenikin vauhdilla. 4h 55 min kuluttua näki päivänvalon pikkuinen tyttäremme.

Painoa pienellä oli 2790g ja pituutta 46 cm. Vauva syntyi viikolla 39+1.

Istukka osittain rappeutunut (ei kuitenkaan niin runsaasti kuin luultiin), napanuora oli kalvokiinnitteinen, joka myös osittain selitti vauvan pienipainoisuutta.

Juuri kotiuduttiin pienen kanssa, nyt opetellaan elämään suurperheenä.

Lisää kuulumisia myöhemmin,

Onnea kaikille vauvansa " lunastaneille" ja muille runsaasti supistuksia,

toivottaa Maisa71 kera Nuppu vauvan 2vrk

Vierailija
48/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen ylläri varmasti, mutta hyvä että kaikki on sujunut mukavasti!

CADAVERA: Oululaiset huhti/touko/kesäkuiset ovat tapaamassa lauantaina klo 12 rotuaarin pallolla ja siitä sitten menossa kahvittelemaan. Ellen sitten nähnyt unta... Ei vaan, kyllä siitä oli aloitus vielä tuossa aamusella eli yhdentoista aikaan. Ajattelin että ehkä ne saattaisi huolia meidät maaliskuisetkin, mutta saattaa kyllä jäädä multakin väliin. No, viikonloppu menee rattoisasti seuraillessa, kun mies lukee tenttiin ;)

Mulla ei oo pahemmin ollut koko raskauden aikana mitään mielialan heittelyitä, mutta tänään kun mies oli lähdössä jonnekin pippaloihin opiskelukavereidensa kanssa, meinasi mulla kärsivällisyys loppua ja itkuisena sille silittelin paitaa. Ärsytti, kun edellisestä parisuhteesta hyvin tiedän, ettei ole mitään inhottavampaa kuin se, että toinen aina kiukuttelee just silloin kun itse on lähdössä ulos. Ilmeisesti rupeaa vähän stressaamaan tää oman olemisen ihmettely kotosalla. Sain hillittyä itseni sen verran, että mies pääsi pusujen kera lähtemään ihan hyvillä mielin.

Petailin tuossa vauvalle jo sängyn valmiiksi... Oletteko vauvautuneet käyttäneet muovitettua froteeta lakanan alla? Mulla oli vakaa aikomus käyttää, mutta sitten kun pari yötä nukuin itse sen muovitetun froteen kanssa, en enää tiedä, haluanko vauvaa kiduttaa moisella hikoiluvälineellä. Mä ainakin lakanasta huolimatta jäin siihen kiinni ja olo oli tosi epämiellyttävä. Otin sen pois ja aattelin että jos lapsivesi sitten tulee sänkyyn niin tulkoon.

Taidan vetäytyä kirjan pariin...

-Aranja, 38+6 edelleen :)-

Vierailija
49/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Kauheasti siis vielä ONNEA uusille vauvansa hakeneille!!

Mulla tänää aamulla siis oli tuo viimeinen neuvola ja jos ei synny laskettuun aikaan mennessä, mene sitten ensi viikolla suoraan lääkärin pakeille, masu kun on niin iso!!

Koko päivä on jälleen ollut tosi huono olo ja kuvottaa kamalasti... Tuossa puoli kahdeksan aikaan alkoi poltella lupaavasti tuolla alamasulla ja nyt sitten vain kuulostellaan, että onko tämä jo lähdön alkua vai vielä harjoittelua....eli jos en ole huomenna linjoilla, olen todennäköisesti hakemassa " sikkoa" niin kuin esikoinen tuumailee....

Mukavaa fiilistä kaikille ja kovasti supistuksia meille vielä kokonaisille!!!

Urkki 39+0

Vierailija
50/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs eilen äippäpolilla oltiin taas... vauva " kutistunut" , eli edellisellä kerralla luultavasti lääkäri teki väärän painoarvion (3x melkein sama tulos) tai sitten nyt :-) katotaan kuka osuu lähemmäs. Nyt siis veikkaus 3,8-4,0kg. Ja mangneettikuvista selvisi että mahtuu syntymään alakautta. Kohdunsuulla tapahtunut edistystä, eli nyt vaan sitten jatketaan odottelua milloin se itsepäinen oinas tulee sieltä.

Napnap kyseli siitä sukunimi jutskasta. Noh, meillä ei ole ihan varmaa (tai minä olen varma, mutta tuo siippa vähän pistää hanttiin... vain vähän...) mutta äidinsukunimelle olis tulossa. Ei olla menossa naimisiin, vaikka eihän sitä tiedä jos joskus vanhoillapäivillä innostuu :-)

Sitten onnittelut kaikille vauvansa saaneille ja eritoten heille joilla ei ole ollut " omaa pinoa" . Ja voipi olla että joku " pinollinenkin" on päässyt silmien ohi livahtaan.

Joo, täällä toivon jonkinlaisia synnytykseen viittaavia oireita itselleni. Mutta EI TUNNU MISSÄÄN! :-) Eilen oli kohdunsuulla ilkeitä tuntemuksia, mutta se tietty johtui siitä " lääkärin kokeilusta" . Odottelin että se olis saanut limatulpan irtoomaan, mutta taidan olla tulpaton tapaus. Isukki tulee kohta töistä ja sitten mennään saunaan. Josko se tällä kertaa tepsisi... pitäskö ottaa tosi ankarat löylyt, olen sellainen alalauteilla istuskelia :-) jos se toittaminen on ollukkin tyylistä kiinni? Jep, saunan jälkeen sit komediaa. Pokka pitää on nauhalla... kivaa!

Paukku rv.39+3

Vierailija
51/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taas kaikille uusille vauvan saaneille! Vilkaista on nyyttirintamalla, ihanaa:-)

Mulla oli neuvola tänään ja sain ajan loppuviikolle lääkärille lähetettä varten äitipolille. Tarkoitus olis tarkistaa vaavin kokoarviota, jotta tietäis vähän paljonko sieltä on kiloja ja senttejä tulossa. Olis kyllä kiva, jos lääkäri katsois kohdunsuun tilanteen samalla. Vauvan painosta käsikopeloarvio oli tänään 3,5-4 kg ja jos tässä ensi tai jopa sitä seuraavalle viikolle mennään, niin tietäis, missä ollaan menossa.

Menkkatuntemuksia ja selkäsärkyjä on mahassa ollut tänäänkin, mutta olen tainut menettää toivoni niiden suhteen jo ;-( Henkisesti alan olemaan valmistautunut siihen, että vauvalla ei taida olla mikään kiire pois masusta, kun tuntemuksia on ollut niin pitkään. Saas nähdä.

Synnytyskertomuksista oli tuossa puhetta, olis kyllä tosi kiva jos viitsisitte kirjoittaa niitä johonkin listaan, olisko synnytysasiaa sopiva palsta?

aurinkopullo 40+2

Vierailija
52/52 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukenut olen ja myötäelänyt täällä taustalla. ONNEA KAIKILLE PRINSSIN TAI PRINSESSAN saaneille. Nyt on niin paljon vauvaja tullut, etten millään yksitellen jokaisen nicciä muista =/

Katjuska kärvistelit viimeiseen asti ja vihdoin sinäkin sait sen nyyttisi syliin! Sulla siis synnytys käynnistyi sittenkin itsestään...? Aika paljon heitti sen nuoren lääkärin kokoarvio kun 4kg arvioi..

Kiva juttu, että nyt saat/onnistuit imetyksessä kun sitä toivoit.

Pinja voi sääli kun sinäkin joudut reilusti yliajalle menemään. Hurja sf-mitta tosiaan. En voi kuin kuvitella kuinka tuskainen olo on kun itellä oli vielä " viimeisillään" niin säälittävän pieni maha!

Itsellä jo melkein 6vkoa synnytyksestä ja en edes meinaa muistaa miltä ne vauvan liikkeet masussa tuntui. Sori, ei tunnu varmaan kivalta tollasta kuulla kun toivoo, että vauva syntyis jo! =) Täytyis sinne vauvapuolelle siirtyä nyt kun lyytikki siellä jo aloittelikin pinoa, mutta en vaan ole saanut aikaseksi kirjotettua. Toivottavasti KAIKKI täältä tulette PIAN perästä!

Kävin muuten aloittamassa synnytysasiaa-puolelle Maalimussukoiden synnytyskertomus pinon. Käykää sinne kirjoittelemassa. On mukava kuulla miten muilla sujunut se toimitus ja miten erilaisia synnytykset voikaan olla.

Mutta mutta nyt äkkiä syömään kun neiti alkaa luultavasti kohta puolin heräilemään.

-Simbucca ja tyttö melkein 6 vko-