>> MAALISKUISTEN ALKUVIIKKO <<
[color=green]huomenta, täällä on alkanut sitten tapahtua..! eilinen siivous ja kunnon kävelylenkki taisivat tepsiä. illalla kymmenen jälkeen alkoi kipeät supparit, jatkuivat koko yön jotain 14 min. välein. eli suht huonosti nukuttu yö takana..
limatulppa alkoi irrota kuuden paikkeilla kun kävin veskissä ja nyt supistelee suht säännöllisesti useammin jo. äh ja minä kun jo mietin oliskohan limatulppa irronnut huomaamatta aiemmin, no, kylä sen ainakin täällä huomasi..
pakkailen tässä laukkua lähtökuntoon, pitäisi vissiin jo kohta soitella naikkarille ja kysellä tulosta:)
toivottavasti supparit tästä yltyy eikä latistu - neuvola olisi ip, voisi varmaan perua.. tsemiä kaikille, palan linjoille vielä (jos ehdin;)
mites muilla mennyt yö?
Caddie, rv 40+6[/color]
Kommentit (52)
Täällä ei olla noinkaan pitkällä. Ensimmäistä kertaa raskauden aikana sain oikein säännöllisiä harjoitussuppareita, 15 min välein mutta ei koskenut ollenkaan. Viikko vielä laskettuun aikaan, oon aika varma että huhtikuun puolelle tämä menee...
Onko teille tullut raskausarpia? Mulla ei mahassa, mutta huomasin tässä yksi päivä, kun nostin löpötissejäni ylemmäs: rintojen alle on tullut punaisia viiruja. Ihanaa kun nuo pussukat vielä entisestään venyvät, vaikka eivät missään vaiheessa ole tuntuneet kunnolla piukeilta.
[color=green]suppareita tulee, välillä väli oli jo puolisen tuntia alle kymmenessä minuutissa, mutta nyt rauhoittui taas ja tipahti reiluun varttiin. en soittanut synnärillekään vielä.
katsotaan mitä tässä tapahtuu, uskon että kyllä tämä lopun alkua kuitenkin on.
Monkeylle suppareita myös,
toivottelee Caddie
ps. raskausarvista; mulla tuli ekat arvet vasta reilu viikko sitten; ja nyt niitä onkin navan ympärillä reippaasti. saa nähdä minkälaisiksi jäävät..[/color]
Toivottavasti pääsette toimiin! Mä pidän tätä palstaa yllä, kun muut on siirtyny jo vauvapuolelle...mulla ei mitään vieläkään! Tänään neuvola, jossa ei kyllä selviä mitään ihmeellistä. Pe yliaikaiskontrolli Jorvissa, jossa alkaa kuulla totuuksia. Siihen asti ku sais nuijanukutuksen.
Mulla esikoinen räkäinen ja kuumeessa ja mies tuli yöllä kipeeksi. Saa nähdä säästyykö itse vai iskeekö se muhunkin ja sit tässä vasta riemuittais kaikkien särkyjen ohella.
Pinja 40+6
Kysyit koska mun esikoinen syntyi eli rv 38+6, joten siksi olin 100% varma, että tämä toinenkin tulisi etuajassa...kärsivällisyys on siis koetuksella, kun tää ei halua tulla ollenkaan pois!
En olekaan täällä vieraillut alkuraskauden jälkeen ja nyt oli pakko tulla kurkistamaan..kyllähän on jo paljon syntyneitä maaliskuisissa, taidan jäädä sinne ihan viimeisten joukkoon..:)Tää 3. raskaus on ollut kyllä jotain ihan ihmeellistä, alusta asti on ollut supisteluja ja joutunut vähän väliä hyppämään tarkistukseen ja aina käsketty levätä..nyt kun sitä sitte oikeen odottaa että vois jo tulla niin eipä ole enää supistuksiakaan niin paljoa, kipeetä tekee välillä mutta aina menee ohi..oon yrittänyt imuroida, saunoa ja eilen tein jo lumitöitäkin, mutta eipä näytä edistävän.:(On jo niiiiin monta huonosti nukuttua yötä takana (varmaan monella muullakin..) etten pistäis pahakseni vaikka pääsisin tästä kohta synnärille..perjantaina polilla painoarvio oli 3kg ja sanovat että pitkä tyttö..:) Supistuksia toivotellen!! Eeva rv39
Mä taidan pian tosiaanki unohtaa tän mahan, olo on kerrassaan loistava, suppareista ja muutenki siitä ahtaasta olosta joka vaivas ei oo tietoakaan, tosin viimeset masukuvat ku otti nii ei tässä missään rantakunnossa olla, tai no lähinnä se rantapallo. Oon vaan touhunnu vaikka mitä, suunnittelen suursiivoustaki mut täytyy viel odotella keskiviikkoon että saa koiralta tikit veke, tulee muuten vähän jäsjesteltävää jos sattuiski muka synnytys käynnistyy. Taisin jostain tähän hätään myös saada kaikki mahdolliset pöpöt, kurkku kipee, nuha ja alkava silmätulehduski vaivaa.
Oon taas kyl ihan sitä mieltä että mun muksu syntyy vasta huhtikuun puolella, ja mistä vetoo että aprillipäivänä.
Sera 39+2
Mutta toivottavasti kaikki halukkaat pääsee pian jakautumaan kahtia =)
Ihan ensiksi taasen ISOT ONNITTELUT UUSILLE JAKAUTUNEILLE!! Ja tsemppihalit varsinkin Caddielle ja Monkeylle, joilla toivottavasti lähtö pian lähellä! Muille isot jaksut masujen kanssa! :)
Viikonloppu meni nopeasti. Ihanaa, kun mieskin oli koko viikonlopun kotona. Riittää, että tekee viikolla 10-14 tunnin päiviä..
Tytölle on tullut ihan selkeästi jonkinlaista rytmiä. Aamulla heräillään tuossa ennen 8 ja silloin tehdään aamutoimet ja syöpötellään. Yleensä syö myös tuossa 10 aikaan ja siitä valvoo vielä melkein puolille päivin. Sitten taas syödään ja mennään ulos nukkumaan. Nukkuu 3-4 tuntia ulkona ja sitten taas syödään ja valvotaan tuonne 19 asti. Sitten taas syödään ja mennään lyhyille unille. Tyttö herää yleensä 20:30 niiltä unilta ja taas pitää tankata. Sitten viimeistään 22 mennään yöunille. Kerran yössä syödään ja se on yleensä puoli 2 ja 3 välillä joskus. Siitä tyttö sitten vetelee aamuun asti.
Helpottaa kummasti meidän elämää, kun vähän tietää, miten tyttö on ja elää. :) Helpompi suunnitella menoja ja elämää muutenkin.
Edelleen tyttö on todella rauhallinen tapaus, eikä juurikaan itke. Jos on oikein nälkäinen, niin ei millään malttaisi odottaa vaipanvaihdon ajan maitoa ja tietysti, jos vatsaa oikein vääntää, niin sitten vähän tihrustetaan itkua. Hieronta ja Cuplaton ovat olleet meidän arjen pelastus. Suosittelen kyllä kaikkia opettelemaan tuota hierontaa! Vaikka ei vatsavaivoja helpottaisikaan, niin melko suurella varmuudella vauva siitä kuitenkin tykkää. Meillä ainakin tyttö rauhoittuu ja rentoutuu heti. Meillä tietysti plussaa on vielä se, että masukivut helpottuvat pienellä hierontasessiolla.
Tyttö tykkää kovasti katsella maailmaa ja ihmisiä. Formuloita katsottiin eilen ja tyttökin seurasi ihmetellen ja kun meno oli oikein jännää, niin piti pienet pulautuksetkin tehdä isin olkapäälle. :)
Imetän tässä samalla tyttöä, joten kirjoittaminen on vähän vaikeaa, mutta taisi kaikki oleellinen jo tullakin kirjoitettua. Mennään pienelle lenkille tytön kanssa kun unien aika tulee. Saan minäkin raitista ilmaa. Yleensä me käydäänkin tytön kanssa joka päivä lenkillä, mikäli ei mitään akuuttia ole just tytön unien aikaan hoidettavana.
Ai niin.. Keskiviikkona on taas neuvola, joten sitten uusia mittoja luvassa. :)
Mukavaa ja supistelurikasta päivää kaikille! :)
Lily & tyytyväinen tyttö melkein 5 vkoa
Eilen illalla ennen 19 alkoi supistelemaan ja niitä tulikin 8-12 min välein. Supparit jatkui n. klo 2 asti yöllä, jonka jälkeen sain nukuttua. Tosin sitten aamuyöstä alkoi selkäkärky. Aamulla supistukset oli tipotiessään ja klo 12 olisi neuvola. Luulin myös illalla ja alkuyöstä, että tänä yönä se lähtö tapahtuu, mutta EI! En millään malttaisi enää odottaa. Näin yöllä jopa unta, että hoidin omaa lasta jne. Nyt mahassa tuntuu jonkin verran menkkamaista jomotusta ja ehkä saattaa välillä vähän supistaa, mutta ei mitään ihmeempää. Vauva liikkuu masussa. Ainakin se ilmoittaa läsnäolonsa ja liikkuvuutensa. Limatulppaa en ole pongannut, olen myös (kuka siitä mainitsikaan) olettanut, että se lähtee/on lähteny pikkuhiljaa, mutta saa nähdä. Toivottavasti pian päästää tositoimiin ja supparit tulee takaisin ja " kunnollisina" .
Tinttu81
rv 39+4
Tänään jäätiin tytön kanssa kaksistaan, mies lähti aamulla töihin. Tyttö nukkuu tuolla meidän sängyssä, syönnin jälkeen nukahti sinne. Ehdin tässä vähän omia juttuja tehdä.
Tänään on isyydentunnustus, meneeköhän siinä kuinka kauan? Mites muut avoliitossa elävät, annatteko lapselle isän vai äidin sukunimen? Me annetaan isän sukunimi.
Koska tää ruskea viiva lähtee mahasta?
Moni on puhunut limatulpasta... mulla sitä rupesi pikkuhiljaa irtoamaan viikko ennen synnytystä, kaksi päivää ennen synnytystä se oli jo sellaista verensekaista...
Huomenta vaan!
Lueskelin että monella on suppareita ollut pitkin yötä,täälä ollaan oltu ihan rauhassa.
Eilen kovasti siivoilin,nurkista löytyi kaikkea ihan ihme tavaraa jota sitten tylysti heitin suoraan roskiin..ennen en muka ollut raaskinut heittää :D
Yhden tosi mojovan supparin sain sillä monen tunnin ähräämisellä aikaseksi.Mutta tosiaan nauroin jo miehelle sitä että en edes tiennyt että minulla oli ollut harjotus suppareita kunnes kerran lääkäri käynnillä lääkäri sen totesi kun oli paikkoja katsonut :) Muutenkin masu möyryää ja kaikki on uutta joten mistä olisin voinut tietää että on kyse supistuksista.Ehkäpä meillä vauva vaan pullahtaa,enkä edes havaitse oireita.
Turhia sitä stressata tuollaista asiaa kun kaveri tulee kumminkin jossain vaiheessa ulos.Eilen kyllä sanoin sillä että älä tänään vielä tule..huomena pitää pestä iso päiväpeitto,tule sen jälkeen :) Peiton pesu olisi tässä koht puolin edessä,ensin voisi itse kipaista suihkuun.
Tänään jatkuu puuhastelut.Paikkoja olen siistinyt siihen malliin että meille olisi tulossa joku elinikäinen suur vieras vaikka kyse on omasta vauvasta :D aika outoa..
Mutta suppareita kaikille halukkaille ja vauvoja myös :))
Neiti1 rv 39(tasan)
Meillä on sama isyysjuttu edessä sitten aikanaan.Miehen sukunimi meinattiin antaa koska suunnitelmissa on kumminkin naimisiin meno sitten kun siltä tuntuu,niin lapsella on " oikea" sukunimi jo valmiina.
[color=purple]Joko [b]caddie[/b] pääsi lähtemään synnärille? Tsemppiä!
Mä otin tuossa pienet unet ja sillä välin supistuksia tuli n. puolen tunnin välein. Vatsa ollut sen verran sekasin, että koko ajan saa rampata vessassa, mutta sitten ei kuitenkaan joka kerta ees tuu mitään. Neuvolastakin pitäs varaa tänään uusi aika, kun sen perjantaisen ajan peruin sen meijän Hyvinkään sairaala sight seeing takia. Tulis nyt vaan näitä supistuksia, niin ei tarttis tuonne neuvolaankaan enää raahautua... *BLÄÄH*
Voimia kaikille!
-Monkey-
[color=green]supparit harveni, mutta niitä tulee vielä napakoina. käyn yhdeltä neuvolassa joten katsotaan siellä mikä tilanne.
Monkey, vatsa sekaisin myös täällä.. senhän pitäisi olla ihan positiivinen oire, monelle tullut lähtö siitä vuorokauden sisään.
palataan taas:)
Caddie[/color]
Ja takaisin tulee uuden perheenjäsenen kanssa!
Näin susta viime yönä unta monkey! Oltiin yhdessä hyppäämässä mäkihyppyä!?!?! Mäkeen ei missään vaiheessa päästy, odoteltiin että meidän nimiä kuulutetaan että milloin on meidän vuoro hypätä. Että sellasta viime yönä...
[color=purple]tsemppauksesta [b]NapNap[/b]! Jospa se mun nimi nyt viimeistään ensi yönä kuulutettaisiin sairaalassa :)
Ja [b]caddie[/b] samaa vatsan epämääräistä toimintaa olen tässä itselleni hehkuttanut, kun muistelen sen olevan merkki lähenevästä synnytyksestä. Pienestä ne ilot on tässä vaiheessa revittävä...
Supistukset tuntuu hieman tihentyneen... *JEE!!!*
-M-
Jahas, tänään olis miun virallinen eräpäivä (huomenna miun mielestä se oikea la...). Onnea NapNap ja Caddie!!!! Teillähän on jo ihan oikeita oireitakin. Täälä ei ole mitään=( Iltaisin kaveri myllertää niin älyttömästi, kuin sanoakseen miten kivaa siellä masussa on olla, ei ole mikään kiire pois.
Alaselkä on tuhannen kipeä, nukkuminen on jokseenkin tuskallista, mutta kun on unenpäästä saanut kiinni, olen nukkunut tosi hyvin...Koiran kanssa on saanut kävellä ihan rauhassa, ei ole edes harjoitussuppareita tullut. Täälä on kyllä ollut niin ihanat ilmat, että on ollut kiva ulkoillakin.
Eipä kummempia. Täälä sitä roikutaan varmaan vielä se pari viikkoa.
-jossara rv39+6-
[color=blue]
Täällä sitä kuulostellaan kanssa tilannetta...rinnat on muuttuneet niin kipeiksi, ettei meinaa koskea kärsiä ja yöllä vuosivat ihan reilusti...on laitettava siis fyllausta ensi yöksi!
Supistelee silloin tällöin, muttei mitään hälyyttävää mielestäni edelleenkään. Esikoinen siis syntyi näillä rv:lla, joten tämä toinen näyttäisi pysyvän masussa pidempään! :)
Mullakin maha ihan ripaskalla ja koko ajan yököttää, että ei niin fantsu olo ja esikoiselta siis oksentelin synnärilläkin ihan huolella, että toistuuko sama kuvio vai onko vaan huono olo kaikesta tuosta kakun syömisestä viikonloppuna?? Huomenna olis nla ja mielenkiintoista on nähdä sf-mitta, kun tuntuu, että maha on hävinnyt johonkin!! No, siis onhan se, mutta ei ollenkaan enää niin iso ja tiellä ja vauva on muutenkin ollut jo pari päivää huomattavan paljon hiljempaa kuin normaalisti!! Tähän asti ei ole tarvinnut kuulostella, että onko siellä ketään, kun on melskannut ihan muutenkin, mutta nyt on pitänyt siis jo vähän kuulostella...
Ihana on tuo ilma ulkona ja se kyllä mieltä virkistää!! Taidan lähteä päiväkävelylle, kun mun äiti on edelleen meillä ja meni esikon kanssa päiväpötkötyksille. Ainakin mieltä virkistää, jos ei muuta:)
Olisko ihan hassu idea kerätä meidän maalismussukoiden synnytyskertomukset omaan pinoon tmv., kun ainakin minusta olis tosi kiva lueskella, että minkälaisia kokemuksia ja käänteitä kaikilla on siinä hässäkässä ollut?? Ei vaan tahtoisi " luopua" tästä porukasta heti synnytyksen jälkeenkään, kun se on jotenkin niin tuttu ja kotoisa:)
Mukava keväistä oloa kaikille ja kovasti tsemppiä kohta synnyttämään lähteville...kuulostaa siltä, että niitä on useampia!! ;)
Urkki 38+6
tsemppiä caddielle & monkeylle, toivottavasti pääsette jo tosi toimiin!!!
ja pinja72 toivottavasti pääset myös synnyttämään : )
Viikonloppu meni taas vauhdilla ohi, lauantaina kävi kavereita saunomassa ja iltaa viettämässä ja sunnuntai meni löhöillessä.
Mies menee tänään polttarisuunnittelu iltaan kun meidän kaverit menee heinäkuussa naimisiin, meillä tytöillä pitäis olla ens viikolla suunnitteluilta katsotaan pääsenkö mukaan...Meillä onkin 2 häät tänä kesänä toukokuussa ekat ja sit nuo heinäkuiset, joten juhlia riittää kun pidetään vielä ristiäiset.
Mä oonkin jo vähän esivalmistellut ristiäisiä kun me pidetän ne Tampereella miehen vanhempien luona joten papin olen jo varannut ja siis alustavasti päivä mietitty.
Keskiviikkona olis taas neuvola ja viikko laskettuun aikaan
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
lautasalo rv 38+4 ja emppu
[color=purple]mutta sitten supistukset taas loppuivat :(. Neljästä asti oon valvonu, kun särki selkää tunnin verran ihan hirveesti. Viiden jälkeen alkoi supistukset, joita tulikin sitten kymmenen minuutin välein aina tuonne vähän yli seiskaan. Oltiin miehen kanssa sovittu, että kasiin asti ootellaan ja katsellaan. No, mies lähti nyt töihin ja mä jäin tänne ilman supistuksia *harmittaa*. Selkää särkee edelleen, mutta supistukset tipotiessään. Olin jo niin varma, että nyt päästäis lähtee... Katsellaan, nyt kuinka tää tästä edistyy...
-Monkey ja mosse rv. 39+5-