Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>> MAALISKUISTEN ALKUVIIKKO <<

20.03.2006 |

[color=green]huomenta, täällä on alkanut sitten tapahtua..! eilinen siivous ja kunnon kävelylenkki taisivat tepsiä. illalla kymmenen jälkeen alkoi kipeät supparit, jatkuivat koko yön jotain 14 min. välein. eli suht huonosti nukuttu yö takana..

limatulppa alkoi irrota kuuden paikkeilla kun kävin veskissä ja nyt supistelee suht säännöllisesti useammin jo. äh ja minä kun jo mietin oliskohan limatulppa irronnut huomaamatta aiemmin, no, kylä sen ainakin täällä huomasi..

pakkailen tässä laukkua lähtökuntoon, pitäisi vissiin jo kohta soitella naikkarille ja kysellä tulosta:)

toivottavasti supparit tästä yltyy eikä latistu - neuvola olisi ip, voisi varmaan perua.. tsemiä kaikille, palan linjoille vielä (jos ehdin;)

mites muilla mennyt yö?

Caddie, rv 40+6[/color]

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosi itkuinen olo, kun sf mitta jo 40 cm. Mihin asti tää mahakin voi kasvaa. Neuvolaan ei enää tarvii mennä ja Jorviin pitäis varata yliaikaiskontrolliin aika. Mä varmaan rukoilen siellä polvillani, ett käynnistäisivät heti, kun maha on niin kipee kokoajan. Vauvan sykkeet oli 170, joten sillä menee lujaa;=(

Ahdinko syvenee, kun niin monella supistuksia ym. tuntemuksia! Kiitos Lautasalo mun muistamisesta.

Pinja rv 40+6

Vierailija
22/52 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=seagreen]Ihan kuin siis tässä tilassa oikeasti kauheasti vielä pompittais ;)

Kylläpä kuulostaa lupaavalta MONKEYN ja CADDIEN olotilat! Jospa te jakaudutte ihan lähiaikoina :) Tsemppiä!

UUSILLE kirjoittamaan uskaltautuneille: tervetuloa joukkoon! Mukava saada uusia pinonkasvattajia, kun niin moni on jo synnyttänyt ja meitä hännänhuippuja varmaan kuitenkin piisaa aina sinne huhtikuulle saakka. Mukava lukea toisten oireista ja oireettomuuksista loppuun saakka!

Minä ainakin kannatan SYNNYTYSKERTOMUSPINOA, mutta missä sen paikka olis, odotus- vai synnytyspuolelle? Lämpeneekö ajatukselle jo synnyttäneet mussukat? Ja eiköhän sitä pykätä ainakin viikottainen pino tuonne vauvapuolelle, että kuulumisten vaihto jatkuu tulevaisuudessakin :) Sinne pääsyä odotellessa aika kuluu täällä rattoisaan...

Kävin tänään kirjastossa lukemassa uuden vauva-lehden ja kaksplussan. Lenkkeilyn ilosta tulin sitten mutkien kautta kotiin ja kylläpä oli kävely tuskaista pissahädän siivittämänä! Aamullakin tuota häpyluuta jomotteli, joten toivon, että vauveli siellä ainakin ajattelee kiinnittymistä hyvänä vaihtoehtona :) Äitin kanssa tuossa soiteltiin ja kun en ekalla kerralla vastannut, ajatteli meidän lähteneen synnyttämään. Kylläpä taitaa niitäkin siellä jännittää ja kun en lähtemisestä aikonut ilmoittaa... Kylläpä ne sen arvaa, kun ei puhelimeen vastata.

Tänään tulee se ohjelma vauvan elämästä masussa, täytynee laittaa nauhalle, kun ollaan menossa kylään illalla. Olen tässä miettinyt pääni puhki, katsonko csi:n erikoisjakson vai täydellisten naisten viimeisen jakson. Voisin nauhoittaa toisen, mutta kun on tuo tv ja videot samassa, ei voi katsella eri kanavaa, kuin mitä nauhoittaa. Typerää! Juuh, kylläpä on mun elämä täynnä vaikeita valintoja ;) Nyt tilaa muillekin!

~cadavera&muru~ rv39+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kummallista touhua sinänsä, Espoossa kun molemmat asustellaan... Mä sain ajan Jorviin neuvolasta pyytämällä (siis ihan vaan kokoarvioon varmuuden vuoksi) ja Jorvissa sitten todettiin vauvan olevan isohko, mutta mahtuisi kuitenkin normalisti syntymään vaikka yli menisi... Kyselin lääkäriltä kuitenkin käynnistyksen mahdollisuutta ja hän sanoi, että saapi toivoa... Mä sitten sanoin, että en haluaisi kovin yliaikaiseksi päästää, kun se koko kuitenkin pelottaa, niinpä mulle sitten varattiin aika LA:ksi klo. 8 äitipolille, lääkäri ei suoraan sanonut, että käynnistetäänkö tuolloin vai ei, mutta antoi kuitenkin ymmärtää, että mahdollista olisi ja miksi aika olis muuten klo.8?

Voin vain kuvitella kuinka tukala olo sulla on, itsellä sf-mitta viime mittauksessa rv37 oli 38cm ja tuntuu tuo kasvaneen vieläkin... Oireita kyttää joka hetki ja toivoo pääsevänsä jo tositoimiin, mikä ei sinänsä auta aikaa kulkemaan eteenpäin yhtään!! :( Toivon kuitenkin, että sä pian pääset olostasi ja saat vauvan syliin, olet en kyllä seuraavaksi ansainnut!!

Omassa olossa ei kanssa mitään muutoksia... Loppu viikosta kirjoittelin siitä limatulpan irtoamisesta ja se tosiaan taisi silloin irrota kokonaan, sen veran tuli tavaraa ja nyt ei enää lauantain jälkeen ole tullut mitään... Useammasta paikasta luin, että limatulpan irtoamisen jälkeen menisi vielä viikko synytyksen käynnistymiseen, mutta tiedä sitten... Supistele ei juuri ollenkaan, ei ole supistellut koko raskausaikana!!

Mellu rv39+0 eli tasan viikko eräpäivään...

Vierailija
24/52 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Oikeesti mua käy niin sääliksi toi sun tilanne. Ja etenkin kun on ollut puhetta, että esikoisen aikaan jouduit kärvistelee kivuissakin niin kauan. Ja nyt sitten vielä tää yliaikakärvistely... Koita jaksaa!

Mäkin täällä edelleen kärvistelen supistusten kanssa. Nyt taas reilu puoli tuntia tullu supistuksia 10min välein. Neuvola-ajan sain keskiviikolle, toivottavasti ei tartte mennä...

-M-

Vierailija
25/52 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Pinja, monkey ja caddie ainakin pääsevät pian nyyttiä noutamaan!!! Minäkin jo eilen olin toiveikas, vaikka viikkojen puolesta odoteltavaa saattaa olla tiedossa lähes loputtomasti... ;) Supistukset alkoivat eilen illalla klo 19 lenkiltä tullessa, vaihtelevasti tuli kipeitä ja sitten taas välillä kipu helpotti. Nukkumaan mennessä maha oli ihan kivikova ja ajoittain oli edelleen vihlontaa, mutta niinpä se vaan yön aikana taas oli tilanne rauhoittunut. Sinänsä kiva, että pääsin aamulla kosmetologille ripsien ja kulmien värjäykseen, mutta olisin kyllä jo voinut sairaalaankin lähteä. Niin, ja sairaalakassikin tuli vihdoin ja viimein pakattua! Nyt rentoutumaan tonne sohvalle, josko se vaikka edistäisi tilannetta, ja sitten kohta voisi taas kokeilla lenkkiä... Ostin kaupasta lakuakin, kun miehen sisko oli sanonut että sekin saattaa auttaa, ja mitäpä sitä ei olisi valmis kokeilemaan :)

-Aranja, 38+5-

Vierailija
26/52 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan varma, että Monkeyllä olisi jo vauva tässä vaiheessa sen viime viikkoisen sairaalavierailun jälkeen.Saattaa olla sitten, että ollaan jopa Hyvinkäällä samaan aikaa, kun itse taas vierailen siellä keskiviikkona ja toivottavasti jään sisään. Sairaalakassin otan ainakin mukaan varmuuden vuoksi.

Minkähän verran pitää olla kohdunsuu auki, että voidaan tehdä käynnistys puhkaisemalla kalvot? Mulla on varmaan enemmän, kun viimeeksi (oli sentin), mutta saa nähdä riittääkö.

Alkaa käydä todella pitkäksi aika. Päiväohjelmaan kuuluu netisssä surffailua, Voicen katselua, kirjen lukemista ja herkkujen syömistä (sen verran mitä närästykseltä pystyy). On ruvennut myös väsyttämään sen verran päivällä, että otan aina torkut iltapäivällä, kun unen saaminen yöllä tuntuu aika vaivalloiselta, mahassa on meno päällä ja " sintti" punkee voimalla alaspäin jostain syystä eniten juuri makuuasennossa.

oskarinoma ja sintti 38+6

Vierailija
27/52 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältäkin!

Täällä sitä yhä kärvistellään, tänään oli jo toinen yliaikakontrolli ja tilanne oli sen verran edennyt viime viikon kontrollista, että kohdunsuu oli auennut 2 cm.

Lääkäri totesi, että pehmennyt on ja on kyllä tulossa sieltä ihan muutamassa päivässä ja jos ei ennen perjantaita tule, niin sitten perjantaina olis tarkoitus käynnistää. Toivon vaan, että tulis sieltä itestään...

Näin Katjuskan ja vauvankin siellä & olipahan suloinen pikku prinsessatyttönen :) Hyvin siellä voivat ja luultavasti huomenna kotiutuvat ja tulevat sitten kertomaan varmasti kuulumiset ja muut.

Ei muutakuin jaksamista kaikille masukkaille.

Tuuteli Rv 41+4

Vierailija
28/52 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei mitään oireita/viitteitä lähestyvästä synnytyksestä. Lohduttavaa on toki se, ettei ollut kyllä eskoisestakaan...

Kutkuttavaa lukea toisten jännittämistä aivan lähtökuopissa. Täällä eletään siis hengessä mukana, paljon tsemppiä! Eritysesti jaksamista yliaikaisille!

Itse jännitän, että jos tämä synnytys alkaakin supistuksilla eikä veden menolla kuten eka. Kuinka sitä sitten osaa oikeaan aikaan lähteä... No, eiköhän sekin sitten selviä ;)

Näinköhän me ollaan Jossaran kanssa sitten samaan aikaan sairaalassa?

Nonna 39+5

Vierailija
29/52 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut kaikille vauvan saaneille!! Vauvoja onkin syntynyt jo paljon! Toivottavasti lisää tulee, ja etenkin te yliaikaiset saisitte omanne kainaloon!!

Eipä tässä ole juurikaan ehtinyt palstailla sitten synnäriltä kotiutumisen. Hätäiseen olen muutaman kerran lueskellut pinoja, mutta siinäpä se. Meidän vauva-arki ei ole lähtenyt ihan ruusuisesti liikkeelle... Pojalla tuntuu olevan kovasti ilmavaivoja ja lisäksi hänen mielestään yöt on paljon mukavampi käyttää syömiseen, seurusteluun ja kakkaamiseen kuin nukkumiseen. Viime yönäkin sain nukuttua kolmessa pätkässä yhteensä ehkä neljä tuntia. Päivisin olen yrittänyt ottaa torkkuja pojan nukkuessa, mutta sekään ei ole aina niin yksinkertaista. Kai tähän univelkaan ja väsymykseen on vain totuttava, eiköhän tilanne jossain vaiheessa rauhoitu.

Joku kyseli SYNNYTYSKERTOMUS-pinon perustamista. Minä ainakin voin oman kokemukseni kertoa, mutta mikä olisi se oikea foorumi?

LILY80: Puhuit vauvahieronnasta. Mistä löytyisi hyvät ohjeet? Yritin netistä etsiä, mutta ei oikein löytynyt.

Nyt tuossa vieressä alkoi käydä sellainen tuhina, että taitaa olla ruokailun paikka. :)

Voimia odotukseen kaikille!!

t: Hömppä ja poju 1vko 2pv

Vierailija
30/52 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa lohduttavaa lukea, että meitä " kärsimättömiä supistelijoita" on jo useampi. Itsellä meni taas viime yö harakoille, kun yhden aikaan alkoi supistelut ja kahdeksan aikaan aamulla sitten loppuivat TAAS! (tuon taas sanan voisi alleviivata) Mikä kumma siinä on että menee useampi päivä synnärille lähtöön?! Supparit kipeitä ja tulee suht säännöllisesti ja sitten kuitenkin loppuvat ihan yks kaks. Olo on kamalan väsy, kun yöt saa kukkua ja olo tukala. Ei paljon naurata siinä sitten hoitaa esikoista (1v5kk). Onneksi mies jäi nyt 2 viikon lomalle.. Kiitos luojalle siitä..

Sitä tässä pohdin, että kuinka kauan tällainen alkaa synnytys-ei ala synnytys voi kestää? Tai annetaan kestää? Esim Monkeyllahan oli paikat jo hyvää vauhtia auki, niin mietin, että missä vaiheessa antavat vähän vauhtia (tipalla tai kalvot puhkasemalla), jos pitempään jatkuu eikä mitään tapahdu? Mutta syvästi toivon, että Monkey olet jo synnärillä!!

Taidan lähteä kiusaamaan itseäni löylyihin. Ja jos ei suppareihin anna vauhtia, niin toivottavasti rentouttaisi ens yön unet.

Toivossa on hyvä elää...

AIHA rv 39+2

Vierailija
31/52 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin tällaisilta nettisivuilta meille erinomaisesti sopivat vauvahieronnan otteet: http://www.geocities.com/miukumauku_2000/synvauvahieronta.htm

Toivottavasti linkki toimii ja siitä on apua! Minusta nuo ohjeet ovat ainakin selkeät, vaikkei kuvia olekaan. Tää on aika pitkä ja en todellakaan päivittäin tee koko sarjaa, mutta yhdestä kolmeen liikettä jokaisesta sarjasta rauhoittaa meidän tyttöä ainakin jo mukavasti. Suosittelen todella lämpimästi ihan jokaiselle!

Lily & tyttö huomenna 5 vkoa

Vierailija
32/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään sitten neuvola, poika on nyt kaksi viikkoa ja päivän. Kaikki oli hyvin, painoakin oli tälle suursyömärille tullut 370 g viikossa, niin että nyt ollaan jo tosi reippaasti yli syntymäpainon. Poikanen on kyllä ihana vauva, ainakin toistaiseksi on ollut mielestäni aika helppo tapaus, sellainen perustyytyväinen. Mahavaivatkaan eivät ole hirveästi huudattaneet, vain kaksi kertaa ensimmäisen viikon aikana hän oikein kunnolla huusi ilmavaivojaan. Nyt on sitten oppinut pulauttelun ja piereksimisen jalon taidon, niin että pahemmalta huudolta on vältytty.

VAUVAHIERONNASTA. Esikoisen synnytin Tammisaaressa ja tämän tosikoisen Jorvissa, ja kummassakin sairaalassa opetettiin vauvahierontaa ja niistä sai myös ohjeet mukaan. Niistä Lilyn laittaman linkin liikkeistä olen silloin tällöin tehnyt vauvalle siipiratasta sekä aurinkoa ja kuuta. Sairaalan antamat ohjeet on lyhennelty Vauvahieronnan käsikirjasta (tekijät muistaakseni Lidbeck, Rydin ja Uddman).

Sain tänään nähdä synnytyskertomuksenikin, joka oli vihdoin tullut sairaalasta neuvolaan. Kiinnostavinta minusta oli nähdä, mitä laittoivat synnytyksen kestoksi, kun omasta mielestäni synnytin kolme vuorokautta mutta eihän sitä synnytystä kai koskaan niin pitkäksi papereihin merkitä. Nyt oli kestoksi laitettu 15 tuntia 49 minuuttia (esikoisen kohdalla 13 tuntia mutta häntä myös kolme vuorokautta yritin saada ulos). Kivunlievityksenä oli amme. Verta oli näköjään vuotanut 300 ml, mikä minusta kuulostaa aika vähältä. Tosin mies jälkikäteen sanoi ihmetelleensä, miten saatoin ylipäänsä jäädä henkiin kun verta oli kaikkialla ja hirveä määrä epämääräistä roinaa tuli ulos (oiskohan kalvot ja istukka? tuskin sieltä vauvan lisäksi sen kummempaa tuli vaikka ne asiaan perehtymättömästä joltain sisäelimiltä näyttäisikin!). Tärkeintä kuitenkin että tuli terve kympin lapsi!

Taidanpa minäkin mennä nukkumaan, poika on nukkunut jo monta tuntia.

Pidän peukut pystyssä, että huomenna saadaan taas kuulla uusista vauvoista!

Vierailija
33/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... aloitinkin siitä vahingossa uuden threadin, ja vasta en jälkeen tajusin, että tänne se piti kirjoittaaa... Rouva siis pyysi teille asiasta ilmoittamaan

Vierailija
34/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monkeylle vielä onnitteluhalit tällekin puolelle! Huh, kuinka nopeasti se voi tosiaan käydä! Tulepas kertoon synnytyskokemuksia, kun jaksat!

Täällä vaan oireet vähenee! Alkaa tuntua, ettei raskaana olekaan! Mitä nyt maha on vähän tiellä... Mutta suppareita ei juurikaan, eikä mitään muutakaan. Ja viime viikolla kun kaikki näytti niin lupaavalta ;)

Nyt mies on taas tosiaan töissä talvilomalta. Mä puuhailen kotona. Ajattelin leipoa tänään pullaa ja pestä loput ikkunat. Imuriakin vois vähän heilutella. Niin, ja tietty ruoanlaitto. Muusia, porkkanaraastetta ja uunimakkaraa ajattelin tehdä! Nyt on kyllä niin kuivat aiheet, että annan tilaa muille!

Aurinkoista keskiviikkoa! =) Upea ilma, mars ulos!

Maarge 40+3

Vierailija
35/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo monkeylta tuli viesti pojasta ja saikin viimeisenä KALOJEN merkkiin synnytettyä;=) Mulle siis tulossa väkisinkin toinen oinas...

Esikoinen tosi räkäinen ja yöllä oli tulikuuma. Kohta kuitenkin piipahdetaan avoimen päiväkodin valokuvauksessa, koska tytöllä la 2v. synttärit niin saadaan ihan viralliset kuvat samalla.

Melike77 kiitos Jorvi infosta! Neuvolan tädistä se on kai kiinni, kun ei kiinnosta tehdä asialle mitään. No tänään soitan ja varaan aikaa ja kysyn josko pääsis ennen pe jo. Tyhmää odottelua muuten kolme vrk.

Pinja 41+0

Vierailija
36/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Täällä myös vähän huonompaa fiilistä....mua on oksettanut eilisen ja nyt myös tämän aamun aika kovasti. Ei tekis mitään mieli syödä ja sehän vain pahentaa tilannetta!!

Maha on ihan sekaisin...mutta tämä kuvotus ehkä pahempaa...mä olen aina ollut huono oksentaan!! no eläähän sitä hedelmilläkin...niitä pystyy vielä syömään!!

Lähden käväisemään neuvolassa, josko siellä sanottaisiin jotakin viisasta....palailen vielä iltapäivällä asiaan!!

PALJON ONNEA VIELÄ UUSILLE JAKAUTUNEILLE!! :)

Urkki 39 (1 week to go??)

Vierailija
37/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis myös odotetaan perjantaista yliaikaiskontrollia. Eilen kävin hampaat irvessä vetämässä kolmen tunnin kävelylenkin meren jäällä, mutta eihän sillä saanut aikaan kuin kipeät supistukset illaksi. Jotka nekin sitten lopahti parin tunnin sisällä.

No, tänään ajattelin kiusallakin lähteä selloon shoppailemaan. Onhan se varmasti murphyn laki, että sit kun on mahdollisimman hankalassa paikassa, vedet menee tai vastaavaa. Kaikkea on yritettävä!

Tsemppiä Pinja, taidat olla ihan samassa aikataulussa kuin mäkin.

-Bertta 41+0

Vierailija
38/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelu monkeylle !!!!

PINJA näin unta että olit lähteny synnyttämään ;)

Lueskelen pinot melkein päivittäin joten olen ajantasalla, mutta en ehdi paljon kirjotella.

Poika oli eilen tosi kärttyinen ja tuntu ettei mikään auta sen huutoon. Toivottavasti tänään on parempi päivä. Ihmetyttää kun vauva ei suostu nukkumaan kun yhdet kunnon päiväunet, vaikka luulis että noin pieni tarttee unta paljon enemmän.... no tissitorkkuja ottaa tietty pitkin päivää !!!! Muuten kaikki menny ihan mukavasti, jännittää jo valmiiksi kun mies menee ens viikolla töihin, että mites sitten menee kun jään yksin vauvan kanssa... no vauva kärryyn ja menoksi...

Pariin itkukohtaukseen on kyllä löytyny välitön apu kantoliinasta, johon vauva on kummallakin kerralla nukahtanut melkein heti =O]

Vauvahierontaakin koitettiin eilen, ei kovasti kyllä ollu apua... no jospa ens kerralla on.

pitää taas mennä

fiona77 + poika 2vko ja 1 pvä

Vierailija
39/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa se uneni edes siltä kohdin oikeassa, että Monkey sai pojan! Seuraavaksi on sitten vissiin Pinjan vuoro, eiköstä niin?

Täällä on alkanut unikärvistely kun epämääräinen lonkkakipu valvottaa. Kyljellään ei voi nukkua kun käy särkemään, ja selällään kun makaa niin maha painaa... Sitten tulee kuuma, ja lopulta lähtee vessaan ihan jo vaikka sen takia että pääsisi hetkeksi johonkin muuhun asentoon. Ja aamuisin sitten väsyttää ja kiukuttaa. Eilen jouduin kiukunpuuskassani siivoamaankin ihan sitä myöden että siirsin sohvan ja konttasin imurin kanssa kaikki kolot, raahasinpa mattojakin edes takaisin - ja mitä siitä hyödyin? Ei yhden yhtä kipeää supistusta! Arvatkaa kiukuttiko sekin sitten... ;)

Eipä täällä sitten sen kummempia. Kissa on toipunut operaatiostaan hyvin, mutta vielä en ole ihan varma tuliko se " terveeksi" . Silmät nääs rähmivät edelleen, mutta eivät ihan niin paljoa kuin ennen. Kuulemma pitää viikko seurata tilannetta, joten annetaan lopullinen tuomio vasta sitten.

Viime yönä näin unta, että jonottelin naikkarilla synnyttämään. Kovat oli jonot, ja jostain syystä synnytyshuoneet jaettiin niille, jotka voittivat jännittävässä suklaansyöntikisassa. " Söin" siis puoli yötä suklaata, ja nyt vähän ällöttää... ;)

Suhni (rv 38+4)

Vierailija
40/52 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut lakusta ainakaan vielä mitään apua. Saunominen eilen lopetti viimeisetkin supistustuntemukset... Oma kiireeni vauvan ulossaamiseen liittynee lähinnä siihen, että epäily lantion ahtaudesta on edelleen mielessä, vaikka lääkäri yritti mua vakuuttaa siitä, että sen kokoinen vauva tulee, joka mahtuu uloskin. Seuraavaksi ajattelin suunnata kävelylenkille. Mies totesi, ettei saa mennä kauas, kun kuulemma hankisynnytys on porojen hommaa ;) Vauva on nyt eilen ja tänään ollut selvästi hiljaisempi kuin aiemmin ja itsellä taas selvästi ahtaampi olo. Ilmeisesti rupeaa tuo tila hiljalleen käymään vähiin.

CADAVERA, jos ollaan lauantaina vielä yhdessä kasassa, niin oisitko innostunut lähtemään oululaisten treffeille? Mä voisin mennä, mutta ois kiva jos siellä ois ees yksi " tuttu" .

Nyt sinne pihalle!

-Aranja, rv 38+6-