Uteliaana kysyn minka uskonnon tai suuntauksen porukkaa taalla elamankatsomuspuolella
on? Oon joskus lukenut otsikoita ja viestejakin mutta en ole oikein paassyt sisaan keskusteluihin.
Kommentit (23)
zkelvin:
Jos noudatat buddhalaista elämäntapaa, niin voit kutsua itseäsi buddhalaiseksi. Eli turvaat Buddhaan (opettajaan), dharmaan (oppiin) ja sanghaan (yhteisöön). Buddhalaisuus on elämäntapa.
mutta miten on tuon yhteisön laita. tunnen henkistä yhteyttä buddhalaisiin mutta minulla ei ole minkäänlaisia kontakteja heihin. ihan kun olisin joskus lukenut että buddhalaiselle olisi hyvä jos viettäisi aikaa samanmielisten kanssa.
mutta minä tavallaan pelkään yhteisöjä koska kristinuskosta olen ajautunut pois sen takia, että joskus kun ihmiset kerääntyvät yhteen ja heitä yhdistää tietty asia, itse asia voi unohtua kun aletaan väittelemään siitä kuka on eniten oikeassa ja kuka uskoo oikeimmin. pelkään että kävisi taas näin.
ajoittain kyllä kaipaan hengenheimolaisia. mitä kirjoja suosittelisit luettavaksi?
ei-niin-uskonnollisen kirjallisuuden piiristä jack kerouackin dharmapummit esittää buddhalaisuuden sellaisessa valossa, jona se minullekin ilmenee.
Jumalaan, en kuulu mihinkään. En siis ole kristitty koska en usko Jeesukseen jumalallisena olentona enkä perusta raamatustakaan.