Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uteliaana kysyn minka uskonnon tai suuntauksen porukkaa taalla elamankatsomuspuolella

20.03.2006 |

on? Oon joskus lukenut otsikoita ja viestejakin mutta en ole oikein paassyt sisaan keskusteluihin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisön tuki on ihan mukava asia, mutta jos yhteisöt eivät tässä vaiheessa sinua viehätä, niin kyllä itsekseenkin alkuun pääsee. Buddhalaisilla on lisäksi virtuaaliyhteisöjä netissä ja siinä asiassa pääset alkuun esimerkiksi näiden sivujen kautta:

http://www.buddha-dharma.info/

ja englanninkielisenä

http://www.buddhanet.net/

Jos kirjoja haluat lukea, niin Dhammapadasta löytyvät keskeiset opetukset. Sangharakshitan teokset " Buddhalaisuuden kymmenen pilaria" ja " Opas Buddhan polulle" ovat alkuun hyvää lukemista.

Dharma-infon sivulla on pidempi kirjallisuusluettelo.

Vierailija
2/23 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuuluun siis ev.lut. srk:aan ja esikoislestadiolaisiin. Olen herännyt uskoon vuonna 2000.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän samanmoinen ajattelija. Buddhalaisuuteen olen kovasti paljon tutustunut ja suurimmaksi osaksi elämässäni oppeihin turvaankin, ajan kanssa varmaan vieläkin tehokkaammin. Jossakin välissä pohdin, että pitäisikö sitä kutsua itseään buddhalaiseksi, mutta kun se ei tuntunut luontevalta, niin olen päätynyt ilmoittamaan, että buddhalaisuus on lähellä sydäntä. Tunnustaa sitten joskus, jos siltä alkaa tuntumaan. :) En ole minäkään käynyt ryhmään tutustumassa, tosin olen sitä harkinnut. Tilaisuudestahan voi poistua, jos alkaa ahdistamaan. ;)

Vierailija
4/23 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaste-asiassa mm. " edustan" enemmän vapaita suuntia, kun luterilaisuutta tai katolilaisuutta. Henkilökohtaiseen uskoon tullut aikuisena.

Vierailija
5/23 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ev. lut.

Vierailija
6/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulin vain vilkaisemaan tätäkin palstaa, mutta huhhhuh. Taitaa olla viimeinen kerta.

Vierailija
7/23 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islam on uskontoni Allahin armosta, olen siis muslimi

Vierailija
8/23 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet sä oikeesti buddhalainen`? Miks et oo aikasemmin maininnut sitä? Vai vitsailit sä vaan`? Jos oot buddhalainen niin saanko vastauksen kysymykseen mikä mua on askaruttanut kovasti. Eli miksi heitätte kuoleet ruumiit mereen?

Vastaus vielä alkuperäseen kysymykseen. Al hamdulillah olen Muslimi!

Vierailija
9/23 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on buddhalainen ja kyllä kaikki hänen kuolleet sukulaisensa on haudattu. Joillakin buddhalaisilla on polttohautaus yleinen tapa, mutta mereen heittämisestä en ole koskaan kuullut.

Jenni_äiti:

Jos oot buddhalainen niin saanko vastauksen kysymykseen mikä mua on askaruttanut kovasti. Eli miksi heitätte kuoleet ruumiit mereen?

Vierailija
10/23 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein tiedä mitkä kriteerit tulisi täyttyä että voisin kutsua itseäni buddhalaiseksi mutta sieltä olen löytänyt niin paljon järkeä tähän kaikkeen, ja kristinuskosta silloin kun se on avarakatseista

Vierailija
11/23 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se oli hyvä kuulla!

Itse olen vaan nähnyt ohjelman tvstä missä kerrottii Budhalaisuudesta ja siellä näytettii kun yks mies souti merellä, kuollut mies kyydissä ja sit keskellä merta se pudotti sen miehen mereen. Ja mun veli (7lk) kertoi että hänen uskonnontunnilla opetettii että Buddhalaiset pudottaa kuoleet ruumiit mereen. Mun on pitänyt kysyä asiasta omalta uskonnonopettajalta, mutta se on jäänyt.

Mielestäni se on meinaan ihan hullua, mutta olen myös aatellut että siihen täytyy olla joku syy miksi niin tehää. En halua alkaa tuomitsemaan jotain uskontoa samalla lailla mitä monet tuomitsevat Islamia, ottamatta selvää miten asiat oikeesti ovat.

Vierailija
12/23 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit sekoittaa buddhalaiset ja hindulaiset. Hindut pyrkivät heittämään kuolleen jokeen, mieluiten Gangesin pyhään virtaan.

Vierailija
13/23 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan Todistaja

Vierailija
14/23 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hindut polttavat ruumiit ja tuhkat voi sirotella ganges jokeen (tiedän joen mutta en tiedä miten kirjoitetaan) tai jonnekkin muualle.

Vierailija
15/23 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni_äiti:

olet sä oikeesti buddhalainen`? Miks et oo aikasemmin maininnut sitä? Vai vitsailit sä vaan`? Jos oot buddhalainen niin saanko vastauksen kysymykseen mikä mua on askaruttanut kovasti. Eli miksi heitätte kuoleet ruumiit mereen?

Olen ihan oikeasti buddhalainen. Asian olen maininnut joskus kauan sitten jossain vastaavanlaisessa ketjussa ja muutoin vain silloin, jos se on ollut keskustelun kannalta olennaista. Buddhalaisilla ei ole muutenkaan tapana julistaa.

" Me" emme tietääkseni heitä ruumiita mereen. Buddhalaisuudessa vainajan hautaamistapa on " vapaa" , kunhan kunnioitetaan vainajaa, hänen läheisiään ja muuta ympärisöä. Voisin tosin kuvitella, että jos pitkällä merimatkalla joku kuolee, hänelle voisi toimittaa hautajaiset merellä.

Vierailija
16/23 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

peep:

en oikein tiedä mitkä kriteerit tulisi täyttyä että voisin kutsua itseäni buddhalaiseksi mutta sieltä olen löytänyt niin paljon järkeä tähän kaikkeen, ja kristinuskosta silloin kun se on avarakatseista

Jos noudatat buddhalaista elämäntapaa, niin voit kutsua itseäsi buddhalaiseksi. Eli turvaat Buddhaan (opettajaan), dharmaan (oppiin) ja sanghaan (yhteisöön). Buddhalaisuus on elämäntapa.

Vierailija
17/23 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo monesti tullu ilmi,olen kristittty, uskovainen ja kuulun helluntaisrk.

Vierailija
18/23 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnalla ei pitäisi olla mitään väliä:)

Vierailija
19/23 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen minäkin. Kuulun ev.lut.kirkkoon, mutta olen ollut ja olen paljon yhteiskristillisissä kuvioissa mukana. Iloitsen kuten Jaqueline ja GaramMasala siitä, että kun ollaan Jeesuksen omia, ollaan samaa perhettä.

Vierailija
20/23 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora lainaus Vääksyn yhteiskoulun nettisivuilta:

HINDULAISUUS

Hautaus: Hindulaiset pyrkivät heittämään kuolleen ruumiin jokeen, jos

mahdollista ja kaikkein paras on vielä Gangesin pyhä virta. Ruumis heitetään

jokeen, ja joissain tapauksissa haudataan heti kuolemaa seuranneena päivänä.

Jotkut ruumiit myös saatetaan polttaa. Näin tehdään yleensä lapsille ja

pyhinä pidetyille miehille. Pyhän miehen ruumiin polttaminen on aina

kunnia-asia ja yleensä hänen mahdollisista pojistaan vanhin saa polttaa

ruumiin kuolemaa seuranneen yön aikana, jonka jälkeen tuhka sirotellaan

mahdollisuuksien mukaan Gangesiin.

Linkkiä en viitsi laittaa, kun en tiedä koskeeko linkityskielto kaikkia palstoja, vai vaan av:ta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä