Auttakaa! Pitäisi keksiä tytölle nimi!!
Kohta on jo ristiäiset. Ei mitään hyvää nimeä tule mieleen. Aina vaan tulee mieleen Jessi mutta se kuulostaa minusta joltain kissan nimeltä. Äitini mielestä nimen pitäisi olla yhdysnimi, mutta minä en ole kovin innostunut asiasta.
Olisin kiitollinen jos auttaisitte!
Kommentit (33)
No listaanpa nyt aikani kuluksi nimiä jotka omasta mielestäni sopisi tuon Saaga Sofian eteen. Noi Jessica/ka -tyyppiset nimet on musta ihan hirveitä ja aika tyylittömiä jopa :-d
Alina
Linnea
Tinja
Vivian
Beata
Meri
Lilja
Aune
Aamu
Aida
Mites vaikka isoäidin nimi?
Minä valitsin tytölleni nimen siten että otin mummini ja isoäitini nimet Anna ja Leena. Tytöstä tuli siis Anna-Leena
Tollaset Jesskcat,Jessikat,Jessiinat, Janinat on iiihan kamalia. Niiden siaan ehdotan Juliaa
Vierailija kirjoitti:
Tollaset Jesskcat,Jessikat,Jessiinat, Janinat on iiihan kamalia. Niiden siaan ehdotan Juliaa
Joo, Julia Saaga Sofia kuulostaisi kivalta.
T: Julia Sofian äiti
Jos sinä ja miehesi tykkäätte nimestä Jessi, niin annatte sen! Jos lapsi sinusta näyttää Jessiltä, niin silloin sinun se kannattaa antaa. Muiden mukaan lapsen nimeäminen tuskin on hyvä ajatus, sitä sinä voit katua enemmän. Minusta Jessi on pirteä nimi! :)
Minusta Jessi on kiva nimi. Puhelimessa tai vanhojen ihmisten kanssa jutellessa voi tosin mennä sekaisin Essin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Jessi on kiva nimi. Puhelimessa tai vanhojen ihmisten kanssa jutellessa voi tosin mennä sekaisin Essin kanssa.
Minun tyttöni on Jessi eikä ole vielä ikinä mennyt Essin kanssa sekaisin. Tuo jonkun mainitsema Julia voisi kuitenkin sopia paremmin Saagan ja Sofian kanssa.
Jessi on reippaan kuuloinen nimi, ja selvästi erisnimeksi tunnistettava.
Miksi se olisi huonompi kuin yleisemmät Essi tai Jesse?
Eli valitse vaan Jessi, nimi on varmasti oikea koska on pyörinyt mielessäsi :)
Jessica ja Juli/Juuli ovat muita samantapaisia nimiä mitä tulee mieleen.
Älä nyt ainakaan yhdysnimiä laita, ne on hirveitä ja lapsellekin vaikeita. Jessistä tulee mieleen postimies Paten kissa Jessi, vähän outo nimi kyllä. Jessik/ca on ihan hyvä, tai vaikka Janina, Jemina, Juliana tai joku muu vastaava. Pelkkä Saaga Sofia ei oikein soinnu, plus että Saga kuuluu mielestäni kirjoittaa yhdellä aa:lla!
Jessica/Jessika tai Jessiina. Essikin olisi ihan kiva.