Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12-vuotiaan älypuhelin hajosi, varaa uuteen vasta ensi viikon keskiviikkona, miten kestän tätä marinaa ja vinkumista lähes viikon?

Vierailija
03.03.2017 |

Minulla on vanhan mallinen, netitön puhelin joten siitä ei ole tytölle apua.

Nyt vinkuu, vonkuu, marisee..."Tylsää äiti tylsäääääää otetaan äiti lainaa ja käydään heti ostamassa, äiti ei oo mitään tekemistä" yms yms. Hermot tässä palaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tietävät perheen rahatilanteen, joten jos meillä ei olisi siihen puhelimeen varaa, niin lapsi ymmärtäisi asian yhdestä sanomisesta. Rehellisyys on usein paras tapa toimia lasten kanssa.

4/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennakkotilaa kestävämpi luuri tuosta:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/18065/htcvv/Nokia-3310-peruspuh…

Onpahan hinta! (999,90 €) 😲

Tonnin luuri. 😂

Vierailija
5/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tää on provo? Ei vanhemmat voi oikeasti olla noin avuttomia... Eikä 12-v tarvitse älypuhelinta tai siihen nettiä.

Vierailija
6/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennakkotilaa kestävämpi luuri tuosta:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/18065/htcvv/Nokia-3310-peruspuh…

Onpahan hinta! (999,90 €) 😲

Tonnin luuri. 😂

Ennakkotilaustuotteissa aina lukee tuo 999,90 kun eivät vielä tiedä hintaa. Julkaisussa puhuttiin 49 euron hinnasta, mutta en muista oliko se verollinen vai veroton hinta.

Vierailija
7/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka marinasta kuukausi lisää puhelimetonta elämää.

Vierailija
8/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitte et ekasta marinasta 1pv, mutta seuraavasta tulee jo +2pv jne....

Vierailija
9/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa.sonera dna myy puhelimia 0 korolla vain kuukausimaksu. Osta sieltä

Vierailija
10/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset ota vaikka pikavippiä?

Vierailija
11/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvituksen puutetta on tytölläsi, jos ei mitään tekemistä keksi. Jos nettiin haluaa, niin sitähän voi käyttää tietokoneellakin. Kai teillä sellainen on? Itse paljon mieluummin nettiä tietokoneella käytänkin kuin puhelimella, kun tietokoneella näkee kaiken niin paljon isompana ja käyttö on paljon sujuvampaa ja kätevämpää.

Vierailija
12/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitte et ekasta marinasta 1pv, mutta seuraavasta tulee jo +2pv jne....

"Saat uuden puhelimen keskiviikkona."

"Mut mutsi..."

"Torstaina."

"EI! En mä voi..."

"Perjantaina."

"PERJANTAINA! Mutku..."

"Lauantaina."

...jne, kunnes älyää missä mennään.

Vierailija
13/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikset ota vaikka pikavippiä?

Siis ihan totta nyt? Pikavippi siksi että Jadessa-Fifica ei pysty olemaan _alle viikkoa_ irti älypuhelimesta? Itse ostaisin tuossa kohtaa netittömän kapulan ja seuraavana jouluna keskustelisimme uudestaan älypuhelimen hankkimisesta.

Vierailija
14/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko tytön omalla käytöksellä syytä siihen että kännykkä "hajosi"?

Varmaan oli, näen joka päivä nuoria, jotka huolimattomuuksissaan pudottelevat kännyköitä maahan.

Siinä tapauksessa alat saarnata huolimattomuudesta joka kerta kun vinkuu kännykkää. Selitä että jos hän haluaa ostaa heti kännykän uuden tilalle kun hän rikkoo seuraavan, hän voi ruvet säästämään rahaa säästöpossuun ihan itse. Pientä realismiä.

Jossain vaiheessa koita opastaa lapsi tekemään jotain missä ei kännykkää tarvita. Luulis että 12-vuotiaalla on jotain omien korvien välissä, mutta jos ei ole, sitten joudut opastamaan lasta tässäkin normaalielämän taidossa.

Vierailija
15/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä viikonloppuviinat ostamatta, niin rahat riittää puhelimeen.

Vierailija
16/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielikuvituksen puutetta on tytölläsi, jos ei mitään tekemistä keksi. Jos nettiin haluaa, niin sitähän voi käyttää tietokoneellakin. Kai teillä sellainen on? Itse paljon mieluummin nettiä tietokoneella käytänkin kuin puhelimella, kun tietokoneella näkee kaiken niin paljon isompana ja käyttö on paljon sujuvampaa ja kätevämpää.

On yksi kone, mutta mies on siinä kiinni aikalailla klo 17-22 eli tytölle jää koulun jälkeen pari-kolme tuntia nettiaikaa kunnes mies tulee töistä.

Ap

Vierailija
17/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yksi kone, mutta mies on siinä kiinni aikalailla klo 17-22 eli tytölle jää koulun jälkeen pari-kolme tuntia nettiaikaa kunnes mies tulee töistä.

Ap

Siinä on enemmän kuin riittävästi.

18/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten puhelin meni rikki? Jos lapsi itse rikkoi, niin ostsisin vain perus oaska puhelimen ja lapsi omista rahoistaan ostaisi älypuhelimen jos haluaisi sellaisen.

Mutta lapsi ei saa olla valtias kotona. Lapsella pitää olla muutakin tekemistä kuin puhelin. Mene hänen kanssaan ulos. Pelatkaa lautapeliä

Ja kannatan ajatusta, että joka marinasta tulee lisäpäivä ilman kännykkää.

Vierailija
19/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yleensä kuuntelee marinaa. Jos lapsi marisee, rupean marisemaan takaisin. Aika nopeasti ne lopettaa, koska tajuavat että mikään ei ole niin ärsyttävää kuin marina.

Vierailija
20/27 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi nimennyt puhelimen, jonka ehdottomasti haluaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi