– Ohjelma oli suunniteltu maaliskuussa vietettävän naistenpäivän kunniaksi. Halusimme hemmotella tyttöjä. Poikia ei haluttu myöskään unohtaa, joten heille suunniteltiin omaa viikkoa tasapuolisuuden nimissä.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grrrr.... olen taatusti nainen, varmaan miestenkin mielestä, kun kolme lastakin on ja yksi lapsenlapsi, silti olen AINA inhonnut pinkkiä väriä, hörhelöitä ja peilissä keikistelijöitä.
Miten on mahdollista, että ammattikasvattajat (?) haluavat antaa naiseudesta tällaisen käsityksen vasta kävelemään oppineille tytöille ja pojille!?Olen pöyristynyt. :-$
Mä taas olen aina inhonnut sinistä, farkkuja, maastokuoseja ja kaikkia miesmäisiä vaatteita ja sitä ettei ihminen viitsi edes peiliin vilkaista ennen ulos lähtöä. Ja nainen olen minäkin. Enkä tykkää yhtään, että tytöille tuputetaan ideologiaa, että et ole hyvä tyttö pinkissä, hörhelöissä ja prinsessaleikeissä. Poikien leikit ei ole yhtään sen parempia kuin tyttöjenkään leikit, eikä niitä tarvitse tytöille väkisin ammattikasvattajien toimesta tuputtaa. Olen pöyristynyt kuinka tässä taas väitetään, että mönkkäriajelut olisi muka prinsessaleikkejä hienompaa.
no nythän ei annettu lapsille valita. voi valita safarin tai prinsessaleikit ihan miten haluaa. kyllä mun veljet leikki myös barbeilla ja mä leikin myös autoilla. miksi aikuiset tekevät asioista ongelmia. miksi asiat pitää jakaa kenotekoisesti tyttöjen ja poikien juttuihin, vaikka lapset itse näiden tyypittelyjen mukaan käyttäydy. tosin olisi tyttöjenkin opetella jotain muutakin välillä kuin kaunistautumista, se kun ei valmista elämään mitenkään. enemmän hyötyä on jostain aktiivisesta toiminnasta, olisi se sitten mitä tahansa .
Kirjoitatpa tosi asenteellisesti. Sä haluat kaunistautumisesta tykkäävää tyttöä väkisin muuttaa joksikin toiseksi. Ei se ole mitään vapaaehtoisuutta. Prinsessaleikki ei ole ollenkaan mikään tyhmä ja vähäpätöinen leikki. Siinä tyttö opettelee leikin kautta sosiaalisia suhteita ja käytöstä ja muita sellaisia asioita mistä tytöt tykkäävät. Ei tyttöjen tarvitse ryhtyä pojiksi. Tytöt voivat olla tyttöjä.
luitsä ollenkaan enne kuin spermat käsissä aloit vaahtomaan taas? johan tossa sanoin että itsekin olen leikkinyt barbeilla, mutta huom myös autoilla ja veljeni teki smaoin. miksi aikuiset vääntävät tekokeinosiia rajoituksia? ja ei tytöt eivät olisi päässeet mönkijäsafarille, ksoka aikaa ei ollut eikä resursseja
En ole edellinen, mutta mistäs sinä teidät kuinka paljon tyo tyttöjen päivä olisi maksanut, jota siis suunntitteltiin naistenpäiväksi? Pojat piti varmaan saada pois jaloista ja heille keksittiin oheistoimintaa.mies
Pari kynsilakkaputeloa ei paljon maksa, tarvikkeisiin menee max. jokunen kymppi. Mönkkärisafari maksaa helposti kymmenkertaisen summan. Poikien kallis ja hauska safari oli tarkoitus järjestää seuraavalla viikolla, ei samaan aikaan tyttöjen kynsienmaalauksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin, että aikuiset naiset on tuosta mönkijäjutusta kateellisempia kuin tytöt ollenkaan. Menkää itse järkkäämään itsellenne noita mönkkäriajeluita, ei ne nyt niin häävejä ole. Sen takia varmaan rieuhuvat ja raivoavat kun olisivat lapsensa kautta haluneet elää mönkkärisafarihetken.
Hmm, miksi tässä oletetetaan koko ajan ettei tyttöjen isiä häiritsisi se että lapset ohjataan kynsienlakkaamiseen aktiivisen ja kivan tekemisen sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin, että aikuiset naiset on tuosta mönkijäjutusta kateellisempia kuin tytöt ollenkaan. Menkää itse järkkäämään itsellenne noita mönkkäriajeluita, ei ne nyt niin häävejä ole. Sen takia varmaan rieuhuvat ja raivoavat kun olisivat lapsensa kautta haluneet elää mönkkärisafarihetken.
Tuskin tässä kukaan on riehunnut ja raivonnut. :) Vanhemmat huomasivat räikeän epäkohdan ja antoivat palautetta. Tapa, miten epäkohta "korjattiin", oli tosin aika surkea. Mitä mieltä itse oisit jos muille lapsille järjestettäisiin kiva ja kallis mänkijäsafari ja sun lapsesi joutuisi muutaman muun kanssa jäämään kerholle kynsiä lakkaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grrrr.... olen taatusti nainen, varmaan miestenkin mielestä, kun kolme lastakin on ja yksi lapsenlapsi, silti olen AINA inhonnut pinkkiä väriä, hörhelöitä ja peilissä keikistelijöitä.
Miten on mahdollista, että ammattikasvattajat (?) haluavat antaa naiseudesta tällaisen käsityksen vasta kävelemään oppineille tytöille ja pojille!?Olen pöyristynyt. :-$
Mä taas olen aina inhonnut sinistä, farkkuja, maastokuoseja ja kaikkia miesmäisiä vaatteita ja sitä ettei ihminen viitsi edes peiliin vilkaista ennen ulos lähtöä. Ja nainen olen minäkin. Enkä tykkää yhtään, että tytöille tuputetaan ideologiaa, että et ole hyvä tyttö pinkissä, hörhelöissä ja prinsessaleikeissä. Poikien leikit ei ole yhtään sen parempia kuin tyttöjenkään leikit, eikä niitä tarvitse tytöille väkisin ammattikasvattajien toimesta tuputtaa. Olen pöyristynyt kuinka tässä taas väitetään, että mönkkäriajelut olisi muka prinsessaleikkejä hienompaa.
Kukaan ei ole väittänyt mitään hienompaa yms. opettele lukemaan ja sisäistämään lukemasi.
Tässä on kyse taas siitä, että tytöille järjestetään jotain tylsää ja ennen kaikkea ILMAISTA, kun pojille järjestetään isolla RAHALLA jotain jännittävää.
Tiesitkö, että suomessakin valtion rahalla tuetaan poikien harrastuksia noin 90% enemmän kuin tyttöjen, kukaan ei käytä tyttöihin RAHAA, yhtään, kaikki menee pojille.
Tutkimusten mukaan perheissä RAHA menee poikien harrastuksiin, tytöt jää ilman.
Tytötkin olisi päässeet mönkijöillä ajamaan, mutta tuskin tuo tosiasia sinuakaan kiinnostaa, muista pyyhkiä välillä vaahdot suustasi kun meuhkaat.
LOPETA VALEHTELU!
Tuosta asiasta tuotiin nimenomaan esille, että aikaa oli varattu vain pojille, eli tytöt EI olisi päässeet ajelemaan.
Kenenkään toimintaa puistopäivinä sukupuolen mukaan ei olisi rajattu, lukee tuossa jutussa. Lentääkö jo räkä läppärin näytölle, pitäisikö vaahdot jo pyyhkiä suupielestä välillä?
Se on jälkeenpäin selittelyä. Ei tosta mitään älämölöä olisi noussutkaan jos safarille olisi alunperin päässeet tytöt myös.
Vierailija kirjoitti:
Kynsien lakkaus opettaa rauhoittumista, keskittymistä, kauneuden tajua ja on myös hauskaa jos asennoituu oikein.
Just sopivan kehittävää tekemistä pojille. <3
Kyse ei ole siitä, etteikö tytöt saa olla tyttöjä ja pojat poikia. Kyse on siitä, että tämmösillä tempauksilla luodaan välittömästi sukupuolittunut ajatusmaailma siihen MITEN tyttöjen ja poikien PITÄISI käyttäytyä. Ei sillä ole merkitystä että eri teemaviikoilla olisi porukkaa päässyt käymään sikinsokin. Mutta poika kokee kynsienlakkauksen ja hemmottelun ahdistavaksi, kun se on niin "tyttöjen juttu". Ei toi mönkijä varmaan ole mikään ongelma, kosla tytöt saa olla herkemmin vapaasti mitä haluavat.
Edelleen hauskoja ideoita molemmat. Miksi teemaviikot eivät voisi olla samoja, mutta nimetty vaikka "hemmotteluviikoksi" ja "riehumisviikoksi". Lapset tykkäävät olla hemmoteltavana ja tykkäävät riehumisesta, sukupuoleen katsomatta. Silloin vanhemmille ja lapsille tulee tunne, että saa mennä just siihen mihin haluaa (tai vaikka molempiin). Eikä haittaa vaikka loppupeleissä tyttöjä olisi enemmän hemmotteluviikolla ja poikia enemmän riehumisviikolla. Kyseessä olisi siitä, että jokainen saa itse valita OMAN halun mukaan, ei ulkopuolelta tulleen paineen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siitä, etteikö tytöt saa olla tyttöjä ja pojat poikia. Kyse on siitä, että tämmösillä tempauksilla luodaan välittömästi sukupuolittunut ajatusmaailma siihen MITEN tyttöjen ja poikien PITÄISI käyttäytyä. Ei sillä ole merkitystä että eri teemaviikoilla olisi porukkaa päässyt käymään sikinsokin. Mutta poika kokee kynsienlakkauksen ja hemmottelun ahdistavaksi, kun se on niin "tyttöjen juttu". Ei toi mönkijä varmaan ole mikään ongelma, kosla tytöt saa olla herkemmin vapaasti mitä haluavat.
Edelleen hauskoja ideoita molemmat. Miksi teemaviikot eivät voisi olla samoja, mutta nimetty vaikka "hemmotteluviikoksi" ja "riehumisviikoksi". Lapset tykkäävät olla hemmoteltavana ja tykkäävät riehumisesta, sukupuoleen katsomatta. Silloin vanhemmille ja lapsille tulee tunne, että saa mennä just siihen mihin haluaa (tai vaikka molempiin). Eikä haittaa vaikka loppupeleissä tyttöjä olisi enemmän hemmotteluviikolla ja poikia enemmän riehumisviikolla. Kyseessä olisi siitä, että jokainen saa itse valita OMAN halun mukaan, ei ulkopuolelta tulleen paineen mukaan.
Tästähän ei ollut todellakaan kyse, vaan siitä että tytöille oli suunniteltu teemapäivä ja pojille piti keksiä oheistoimintaa. Jos poikien päivänä olisi kerätty roskia olisiko noussut haloo? Ei olisi. Mutta kun pojille olikin tarjolla jotain parempaa, niin koko homma peruttiin ja nyt lapset itkevät.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä, että miksi tämä pitää rakentaa NAISTENPÄIVÄN ympärille. Ei esikouluikäinen ole nainen, vaan lapsi. Juhlistaisivat ennemmin maailman LASTENPÄIVÄÄ, eikä naistenpäivää. Vai tuleeko ensi vuonna pikkupojille oma pihvi- ja suihinottopäivän ympärille teemaviikko? En tiedä mitään muuta miestenpäivää, paitsi isänpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästähän ei ollut todellakaan kyse, vaan siitä että tytöille oli suunniteltu teemapäivä ja pojille piti keksiä oheistoimintaa. Jos poikien päivänä olisi kerätty roskia olisiko noussut haloo? Ei olisi. Mutta kun pojille olikin tarjolla jotain parempaa, niin koko homma peruttiin ja nyt lapset itkevät.
Se poikien mönkijäjuttuhan oli eri viikolle järjestetty, eikä mitään oheistoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tässä kukaan on riehunnut ja raivonnut. :) Vanhemmat huomasivat räikeän epäkohdan ja antoivat palautetta. Tapa, miten epäkohta "korjattiin", oli tosin aika surkea. Mitä mieltä itse oisit jos muille lapsille järjestettäisiin kiva ja kallis mänkijäsafari ja sun lapsesi joutuisi muutaman muun kanssa jäämään kerholle kynsiä lakkaamaan?
Taiteellinen tyttäreni ja minä olisimme ihan mielellään jääneet lakkaamaan kynsistä taideteoksia. Se on paljon hauskempaa sitä paitsi kun tuommonen kuranen mönkkärihommeli. Miksi ihmeessä kuvittelette homman olevan kallis. Todennäköisesti siellä ei olisi ollut mitään oikeita mönkijöitä edes tarjolla vaan joitan muovisia lasten leluja. Luuletteko, että kaupungilla olisi varaa oikeisiin mönkijäsafareihin?! Haloo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä koin asian juuri niinkuin kirjoitin. Ja miksi pojille pitäisi olla parempaa? Tai tytöille? Tätä suunnittelua ei voi sanoa että olisi tehty edes vasemmalla kädellä. Kyllä tässä oli leikattu peukalot irti ja ammuttu raketilla kuuhun ennen suunnittelua. Surullista, että tosiaan vuonna 2017 ajatellaan näin ahtaasti ja lokeroituneesti.
Toi sunkin kommentti poikien paremmasta aktiviteetista kertoo paljon. Koet, että maskuliisina pidettyjä juttuja pidetään parempina, kuin feminiinisinä koettuja rentoutumisia. Surullista, todella surullista. Pojatkin tykkää ku jalkoja hierotaan ja kynsinauhoja pehmennetään. Mutta kun se on "akkojen touhuja". Jepjep! Näin hoidetaan tasa-arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taiteellinen tyttäreni ja minä olisimme ihan mielellään jääneet lakkaamaan kynsistä taideteoksia. Se on paljon hauskempaa sitä paitsi kun tuommonen kuranen mönkkärihommeli. Miksi ihmeessä kuvittelette homman olevan kallis. Todennäköisesti siellä ei olisi ollut mitään oikeita mönkijöitä edes tarjolla vaan joitan muovisia lasten leluja. Luuletteko, että kaupungilla olisi varaa oikeisiin mönkijäsafareihin?! Haloo!
No se on tietysti kiva, että olisitte mieluummin lakkailleet kynsiä, mutta mites ne muut osallistujat, jotka olisivat halunneet mönkijäsafarille? Eikö heidän mielipiteellään ole mitään merkitystä? Vai onko pääasia, että vain te viihdytte?
Ihan sama mitä täällä sanoo. Toi jänkkää vaikka ens viikkoon asti...pois.
Se on jänskää, miten Tanskassa raskaana olevia naisia suositellaan olemaan käyttämättä mitään kosmetiikkaa, ja täällä pikkulasten kynsiä maalaillaan ja markkinoidaan sitä oikein spesiaalina ohjelmana.
Jos halutaan kehittää lasten luovuutta ja keskittymistä, niin mitä jos annettaisiin niille samalla rahalla kunnon piirustusvälineet? Tai viedä koko porukka mönkijäajelulle? Meikatkoon ja maalailkoon kotonaan ne lapset, joiden mielestä se on niin hienoa.
T. Täti tiukka.
Eivätkä olisi päässeet. Tuo että olisivat päässeet, keksittiin selitykseksi sen jälkeen kun vanhemmat nostivat epäkohdan esiin. Sen sijaan että järjestäjät olisivat korjanneet homman ja tiedottaneet että mönkijäsafarile ovat kaikki tervetulleita, he peruivt koko jutun.