– Ohjelma oli suunniteltu maaliskuussa vietettävän naistenpäivän kunniaksi. Halusimme hemmotella tyttöjä. Poikia ei haluttu myöskään unohtaa, joten heille suunniteltiin omaa viikkoa tasapuolisuuden nimissä.
Kommentit (115)
Nimiketjussa ihmeteltiin nimiä, joista ei selviä heti lapsen sukupuoli (kaarna, kuura..)
Nyt ykskaks sukupuolet onkin perseestä.
Mä en tajua ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että tasapuolisuuden nimissä siis ajatellaan että tytöille hempeätä ja pojille rymyä kun niinhän se perinteisesti menee. Tasapuolisuus toteutuisi kun tämä kaikki menisi teemalla lasten viikko, ja tätä kaikkea tarjolla kaikille ilman leimaa tämä on tyttöjen juttu ja tämä poikien. Hyvä että asiaan on puututtu.
Ai hyvä, että pilattiin lapsilta kaikki ilo? Okei. Ei tarvii ihmetellä miks Suomessa on semmosta kun on.
Kaikki ilo ja kaikki mielipaha kun ei saa tehdä sitä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikien ohjelmaa sisältävissä tapahtumissa on tästä lähtien oltava kynsien lakkausta ja meikkausta että ei oo syrjintää. Muuten ehdottomasti odotan vanhemmilta tiukkaa protestointia.
Miksi pitää olla ohjelmaa pojille erikseen? Miksei ole ohjelmaa kaikille että voi niistä valita mielenkiintonsa kohteet?
On normaalia olla välillä vaan poikien ja välillä vaan tyttöjen juttuja.
Oisivat sitten vieneet tytöt ja pojat erikseen mönkkärisafarille ja erikseen kysienlakkaukseen. Pääasia on ettei lapsia yritetä tunkea väksin muotteihin missä toisten tehtävä on kaunistautua siinä missä toiset saa pitää hauskaa, olla aktiivisia ja rellestää. Yhtälailla tietysti pojilla täytyy olla oikeus laittautua nätiksi jos se tuntuu omalta jutulta.
Vierailija kirjoitti:
Nimiketjussa ihmeteltiin nimiä, joista ei selviä heti lapsen sukupuoli (kaarna, kuura..)
Mä en tajua ihmisiä!
Pimpilläkö niitä kynsiä lakataan ja pippelillä ohjataan mönkijää vai miten tuossa sukupuoli liittyy yhtään mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele jos nää sukupuolettomast i kasvatetut kieroutuu seksuaalisesti aikuisena. Se ei ole normaalia.
hahhahahha siis mitä hel???
miksi pitää erikseen olla jako tyttöihin ja poikiin? itse olisin ainakin olllut mieluummin mönkijäsafarilla kuin kynsiä lakkaamassa. hyvin kapeakatseista jos ohjelman suunnittelijat luulevat että tytöt tykkää pelkästään kynsien lakkauksesta. siitähän tämä kohu tuli, niin moni halusi mönkijäsafarille mieluummin.
ja eivätkö lapsi osaa päättää itse minne haluaa? pelkäätkö että lapsi valitsee jotenkin väärin jos lapsi saa itse päättää minne menee, kynsien lakkaukseen tai mönkijäsafarille. en tajua näitä mielensäpahoittajasukupuolenmukaanjaeottelijoita. miksi se on niin helvetin tärkeää sanoa että tämä ponkien juttu kun ei se kuitenkaan ole poikien juttu kun tytötkin haluavat. kertokaa!!!! miten helvatussa lapset voivat kasvaa kieroon kun heille annetaan juuri vapaus valita, leikkiä nukeilla tai autoilla??? jos kerran se tyttö valitsee nuken niin miksi sitä pitää korostaa että tämä on tyttöjen juttu, jso kerran teorianne että tyttö haluaa luontaisesti leikkiä nukeilla pitää paikkaansa?!
Häviäjiä on lapset, yhtään voittajaa ei tapauksessa ole.
Ps. Tytötkin olisi päässeet mönkijöillä ajamaan, nyt niillä ei aja tytöt eikä pojatkaan, kyllä nyt sietää olla ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua ihmisiä!
Silloin sukupuoli on perseestä jos sen perusteella ohjataan passiivisuuteen ja kynsienlakkailuun jos muut saa pitää hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Häviäjiä on lapset, yhtään voittajaa ei tapauksessa ole.
Ps. Tytötkin olisi päässeet mönkijöillä ajamaan, nyt niillä ei aja tytöt eikä pojatkaan, kyllä nyt sietää olla ylpeä.
Typerää perua koko homma, olivat kunnolla pahoitelleet ja tarkentaneet että ovat viestineet virheellisesti jos kerran oikeasti on ollut tarkoitus tarjota mönkijämeininkiä tytöille myös. Nyt tosta uutisesta jää kyllä sellainen käsitys että kynsien lakkaus on tarkoitettu tytöille ja mönkijät pojille. Miksi palauteryöppyä olisi edes tullut jos olisivat selkeästi kertoneet että molemmat aktiviteetit on tarkoitettu ihan kaikille sukupuolesta riippumatta?
Olisiko lapsilta kysytty:
tytöt: Jee halutaan meikkailla ja leikkia prinsessaleikkejä
pojat: Jee halutaan mönkijäsafarille ja juoksukilpailu
Äidit: kyllä tyttöjen pitää päästä mönkijäsafarille kun pojatkin pääsee. Huokaus...
Kyllä mua ois kakarana vituttanut, kun kaikki kiva peruuntu äitien kiukuttelun takia..
eiköhän tässä se isoin raivon aihe juuri ole nuo "Prinsessa jutut" ylipäänsä. Kuka vanhempi (äiti) oikeasti haluaa kasvattaa tyttärensä PRINSESSAKSI? itse ainakaan en antaisi lapsestani koulittavan jotain rinsessaa. Ennemmin jotain älyä kehittävää, toiminnallista urheilua, maalausta, luontoa jne. Noloa tuo tuommoinen rinsessa leikki. Itse en ole kynsiä maalannut kuin max 10 kertaa eläissäni (olen 40). Aiheuttaa nimittäin syöpää. Lapsien ei saisi muutenkaan antaa käyttää meikkkejjä koska ne imeytyy kehoon.
Tuo on tyttöjen alentamista tuollaiseen "harrastukseen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi piti peruuttaa? Olisivat jakaneet ohjelman kahdelle viikolle: Toisella viikolla kaikille kynsien lakkausta ja prinsessajuttuja ja seuraavalla kaikille mönkkäriajelua. Olisi ollut valmiina kahden teemaviikon ohjelmat kaikille lapsille.
Mutta kun se kimmoke tuli nimenomaan Naistenpäivästä.
Kannattaisiko kyseinen sukupuolisyrjntään yllyttävä päivä muuttaa esim. Henkilöidenpäiväksi?
Miestenpäiväkin on, olikohan joskus marraskuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä taas ihan idiootteja vanhempia. Toihan oli tasapuolista. Pojille oma viikko ja tytöille oma.
Kyllä mua ois kakarana v'tuttanut jos osa jengistä ois päässyt mönkkärisafarille ja mulle ja joillekin muille ois sukupuolen vuoksi tarjottu pelkkää kysien lakkausta. Toi järjestely oli kaukana tasapuolisuudesta. Oisivat suoraan järjestäneet kaikille sekä kynsienlakkausta että mönkkärisafaria, se ois voinut olla oikeasti hauskaa!
Tuollaisten katkerien ihmisten takia koko homma nyt peruttiin. Kyllä sinne mönkijäsafarille olisi tytötkin päässeet.
Mistä se palauteryöppy sitten on tullut? Vai oisko kuitenki ollut niin että ovat viestineet vanhemmille että tytöille on järjestetty kynsienlakkausta ja pojille mönkijöitä? Eli antaneet ymmärtää että tekemiset on jaoteltu sukupuolen mukaan? Peruminen on järjetöntä jos kerran oikeasti kaikilla on ollut ollut mahdollisuus mönkijäsafarille. Oisivat vaan korjanneet viestintäänsä.
Vierailija kirjoitti:
http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3418769/Puistotoiminnan+tyttojen+j…
Muistakaa se.
Opettele tiivistämään!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
eiköhän tässä se isoin raivon aihe juuri ole nuo "Prinsessa jutut" ylipäänsä. Kuka vanhempi (äiti) oikeasti haluaa kasvattaa tyttärensä PRINSESSAKSI? itse ainakaan en antaisi lapsestani koulittavan jotain rinsessaa. Ennemmin jotain älyä kehittävää, toiminnallista urheilua, maalausta, luontoa jne. Noloa tuo tuommoinen rinsessa leikki. Itse en ole kynsiä maalannut kuin max 10 kertaa eläissäni (olen 40). Aiheuttaa nimittäin syöpää. Lapsien ei saisi muutenkaan antaa käyttää meikkkejjä koska ne imeytyy kehoon.
Tuo on tyttöjen alentamista tuollaiseen "harrastukseen".
Ja 10 vuotta myöhemmin nämä tytöt huomaavat että meikkailu parantaa heidän ulkonäköään ja meikkailu auttaa heitä saamaan paremman työpaikan sekä parisuhteen yms hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua ihmisiä!
Sukupuolet on ihan ok, mutta kuka sen määrittää että juuri pojat saa mönkkäriajot ja tytöille se glitterikimallus?
Miksi sukupuolisesti syrjivää naistenpäivää voidaan viettää?
Olen pitänyt itseäni joskus jopa feministinä ja mun mielestä on vaan oikein, että erityisesti tyttöjä olisi juhlistettu ja hemmoteltu naistenpäivän takia. Mikä siinä on niin väärin, arvon naiset, että naiseutta ei voi juhlistaa yhtään enempää edes naisten itsensä taholta ( mitä varmaankin ne puistoihmisetkin suurimmaksi osaksi oli)? Miksi aina pitää tunkea pojat ja miehet mukaan joka ikiseen asiaan?
Mäen kanssa tajuu.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko lapsilta kysytty:
tytöt: Jee halutaan meikkailla ja leikkia prinsessaleikkejä
pojat: Jee halutaan mönkijäsafarille ja juoksukilpailu
Äidit: kyllä tyttöjen pitää päästä mönkijäsafarille kun pojatkin pääsee. Huokaus...
Ja lopuksi lasten itkua, kun lapsille kerrottiin että kaikki on peruttu. Eli hienosti meni, mielensä pahoittat voitti taas.
Itse asiassa ei olisi päässyt. Touhu oli mitoitettu niin että vain puolet lapsista (käytännössä ne pojat) olisi ehtinyt osallistua.