Bikinifitness-kaunotar Mira, 18, pulassa heti miljonäärivisan ensimmäisessä kysymyksessä – hämmästyy yleisön reaktiosta.
http://www.is.fi/viihde/art-2000005111703.html
Lauantaina Haluatko miljonääriksi? -kisassa tavataan Mira, 18, jonka kilpailu saa nihkeän alun.
Tällä viikolla Haluatko miljonääriksi? -ohjelmassa miljoonaa euroa tavoittelee oululainen Mira Holappa, 18.
Bikinifitnessiä harrastava Miran visailu saa tahmean alun, sillä hän joutuu käyttämään ensimmäisen oljenkorren heti kisan ensimmäisessä kysymyksessä.
– Kuka heistä on kansainvälistä julkisuutta saavuttanut tietotekniikka-asiantuntija ja ohjelmointiguru? A) Teuvo Hakkarainen, b) Terhi Kiemunki, c) Sebastian Tynkkynen, d) Linus Torvalds, Jaajo Linnonmaa kysyy Miralta.
Kysymys saa Miran mietteliääksi.
– No ei se ainakaan Terhi ole. Harvemmin naiset ovat tietotekniikkaguruja, Mira pohtii ääneen.
Hänen analyysinsä herättää hilpeyttä niin yleisössä kuin Jaajo Linnonmaassakin.
– Mun on ihan pakko kysyä yleisöltä, koska enhän mä tiedä tätä, Mira päättää.
Nähdessään yleisön reaktion Mira toteaa hämillään, että hänen olisi ehkä pitänyt tietää vastaus kysymykseen. Lähes kaikki yleisössä haluavat auttaa Miraa kysymyksessä ja uskovat tietävänsä oikean vastauksen.
...Joo...
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 20 ja uskon että pärjäisin kisassa hyvin. Olen kiinnostunut kaikesta. Luen kirjoja paljon, selaan päämäärättömästi netissä lukien koko ajan vaan lisää kaikesta. Tiedän paljon urheilusta ja taiteesta, uskonnosta ja politiikasta. Historia on erityisalaani. Nuori ikä ei tarkoita sitä että ei voi tietää asioita.
Opin lukemaan kolme vuotiaana ja siitä asti olen lukenut paljon. Muistan todella hyvin kuulemani asiat, ja minulla on kuvamuisti. Hakkaisin helposti monet vanhemmat ihmiset.
Olen 16-vuotias ja hämmästelen noin "kokeneen" lukijan kynäilyn kielioppia ja oikeinkirjoitusta. Vähemmän lukemista ja enemmän sitä oppimista niin jää jotain päähänkin tai vaihtoehtoisesti kiinnitä enemmän huomiota lukemasi tekstin lauserakenteisiin.
Jo 16-vuotias av-mamma! Kielioppihan se on kaiken a ja ö!
Olisit nyt tarjoillut edes jotain tarttumapintaa..
Miksi olisit 'tarttunut' kehuihin? Oletko täällä vain trollaamassa?
Ei moni muukaan 18v ole kiinnostunut politiikasta eikä myöskään tiedä mitään Linuksesta. Oppivat kyllä tietämään ennemmin tai myöhemmin. Aika säälittäviä nämä kommentit, onkohan noista nyt se oma ego kovastikin kohentunut?
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää millaista tekstiä ja ilkeyttä vauva palstalla saa lukea!!! Odottavat äidit tai jo lapsensa saaneet äidit haukkuvat nuorta tyttöä häikäilemättä,mitäpä jos olisi kyse teidän lapsesta!!!! Ilkeitä ihmisiä,ei ihme että nykysin on koulukiusaamista niin paljon kun kotoa tulee tuollaiset opit. HÄVETKÄÄ aikuiset ihmiset!!!!!!
Meillä ainakin lapsille opetetaan että koulut on käytävä ja miten tietoa hankitaan. Kaunis ulkonäkö on ihan kiva mutta ilman kunnon koulutusta ja terävää päätä et tee mitään hyvällä ulkonäöllä.
Eihän se ole tyhmyyttä, jos ei tiedä jonkun ohjelmoijan nimeä. Se kertoo vain siitä, että ei ole seurannut tiettyjä asioita. Tyhmyyttä on esimerkiksi se, että minä olen huono matematiikassa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon näyttää saavat tämäkin tyttö anteeksi, kun on vain nätti.
Mikä hänen tulisi saada anteeksi? Eihän tuossa kisassa moni muukaan paljon vanhempi tiedä ihan yksinkertaisiakaan asioita, tässä vain halutaan asettaa vastakkain ulkonäkö ja "älykkyys". Mielestäni tällainen kiusaamista varten perustettu ketju tulisi poistaa.
Mies42111 kirjoitti:
Eihän se ole tyhmyyttä, jos ei tiedä jonkun ohjelmoijan nimeä. Se kertoo vain siitä, että ei ole seurannut tiettyjä asioita. Tyhmyyttä on esimerkiksi se, että minä olen huono matematiikassa.
Eikä sekään ole tyhmyyttä, olet varmasti hyvä jossain toisessa asiassa, esimerkiksi ymmärtävän ja rakentavan viestin kirjoittamisessa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää millaista tekstiä ja ilkeyttä vauva palstalla saa lukea!!! Odottavat äidit tai jo lapsensa saaneet äidit haukkuvat nuorta tyttöä häikäilemättä,mitäpä jos olisi kyse teidän lapsesta!!!! Ilkeitä ihmisiä,ei ihme että nykysin on koulukiusaamista niin paljon kun kotoa tulee tuollaiset opit. HÄVETKÄÄ aikuiset ihmiset!!!!!!
Meillä ainakin lapsille opetetaan että koulut on käytävä ja miten tietoa hankitaan. Kaunis ulkonäkö on ihan kiva mutta ilman kunnon koulutusta ja terävää päätä et tee mitään hyvällä ulkonäöllä.
Seuraavaksi voisitkin sitten jo siirtyä hyviin käytöstapoihin, niistä saattaa olla myös tulevaisuudessa hyötyä ;)
Vierailija kirjoitti:
Miksi 18-vuotias luulee pärjäävänsä Haluatko miljonääriksi -ohjelmassa?
Kyllä minä ainakin kirjoja lukevana nörttinä ja hikkenä olisin ihan kohtalaisesti pärjännyt kisassa jo 18-vuotiaana, tiedonjanoni on aina ollut hyvin suurta ja luen jatkuvasti kirjoja ja etsin tietoa asioista. Seuraan myös maailman ja Suomen tapahtumia sekä suomalaisista että ulkomaisista medioista ja lähteistä ja yleistietoni on aina ollut laaja.
Nykyään olen 23, ja tietty nykyään pärjäisi paljon paremmin, mutta silti.
Heipps..en tosiaankaan tiiä mistä kaikesta täällä on jo asiaa käyty läpi,mutta se miksi tuossa nuoressa tytössä tyhmyys tulee esiin on se että Jaajo "dissaa" sitä kaikkien katsojien eessä sillä että kyseessä matkailualan opiskelija. Veikataan että mr Linnonmaa on pyytänyt tätä jälkikäteen anteeksi siltä. Jos se ei tulisi esiin 18v.sta kisaajattaresta, niin tuskimpa ois ihan ns. blondin mainetta saannut noille mittasuhteille. Toka kysymys on siitä täys nöyryytys. Toinen mitä tietenkään ei voi käsittää, miten kaikki muut (5 vai 4) kisaajaa eivät osaa vastata karsintakymysykseen ;)
Tietämättömyys ja tyhmyys ovat aivan eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Sebastian ja Teuvo on niin monesti olleet uutisissa, että täytyy kyllä silmät kiinni kulkea, jos ei edes heidän nimiään ole ikinä kuullut.
No mut kyllähän tärkeempää on tietää mesestä, facesta, chatista ja twitteristä.
Ketä muka kiinnostaa joku ohjelmointi ja tietotekniikka. Mitä niillä on muka saatu aikaan?
;)
Peke kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sebastian ja Teuvo on niin monesti olleet uutisissa, että täytyy kyllä silmät kiinni kulkea, jos ei edes heidän nimiään ole ikinä kuullut.
No mut kyllähän tärkeempää on tietää mesestä, facesta, chatista ja twitteristä.
Ketä muka kiinnostaa joku ohjelmointi ja tietotekniikka. Mitä niillä on muka saatu aikaan?
;)
Ei mua tippaakaan kiinnosta mutta ei se tarkoita sitä etten olisi niitä nähnyt tai lukenut uutisista. Saa olla todella tynnyrissä kasvanut jos ei mistään mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi voisitkin sitten jo siirtyä hyviin käytöstapoihin, niistä saattaa olla myös tulevaisuudessa hyötyä ;)
Sanomattakin selvä mutta nyt puhuttiin tiedosta ja älykkyydestä.
Mielestäni jaajo tiiivisti aika hyvin instagramissa:
"Pitääkö 18v mimmin tietää Linux käyttöjärjestelmä tai sen keksijä? Ei. Pitäiskö tietää kuka on Terhi Kiemunki? Parempi kun ei tiedä! Pitäis muistaa, että Mira oli ainut alkukarsinnoissa, joka tiesi milloin on äitienpäivä, mikä on mielestäni tärkeämpää, kuin missä on Salen kesämökki."
Turha huudella turhia :D
ASDSADASDASDSADSDA kirjoitti:
Mielestäni jaajo tiiivisti aika hyvin instagramissa:
"Pitääkö 18v mimmin tietää Linux käyttöjärjestelmä tai sen keksijä? Ei. Pitäiskö tietää kuka on Terhi Kiemunki? Parempi kun ei tiedä! Pitäis muistaa, että Mira oli ainut alkukarsinnoissa, joka tiesi milloin on äitienpäivä, mikä on mielestäni tärkeämpää, kuin missä on Salen kesämökki."
Turha huudella turhia :D
Mitähän 18v mimmin sitten pitää tietää?
Näistä kaikista Miran kommentoijista Kirsi Salo näyttää sitten olevan ainut fiksu koko asiassa:
http://www.is.fi/viihde/art-2000005114845.html
AV-mammatkin on typeryyksiensä kanssa uutisessa huomioitu:
"Esimerkiksi Vauva.fi -keskustelufoorumissa on aiheesta yli 190 kommenttia käsittävä keskustelu, jossa aiheesta keskustellaan kärkevästi."
Sitä sietää näiden palstamammojenkin mennä itse koittamaan, että miten tuossa ohjelmassa pärjäisi. Ai niin, eihän yksikään palstamammoista koskaan edes pääsisi tuolle kilpailutuolille miljoonasta kilpailemaan, kun ei taidot riittäisi sinne asti. Taidot ei riitä kummempaan, kuin arvostella toisia AV-palstalla.
Eihän ne Iltiksessä osaa edes laskea. Sen se muuten tiesi parhaiten, ettei naisia ole tietotekniikkaguruina. Ihan oikein meni.
Au pair -Mona, 19, luuli Kanadan sijaitsevan Saksassa – totuus valkeni lopulta: ”Olin järkyttynyt”
Tuo varmaan seuraavassa jaksossa.
Nippelitieto ja käytännön taidot. Kumpi?
Vierailija kirjoitti:
Nippelitieto ja käytännön taidot. Kumpi?
Jälkimmäinen tuolle 18-vuotiaalle.
Hyvää opetusta kaikille nuorille. Elämässä ja tietokilpailussa ei riitä, että on tekoripset ja -tissit.