Bikinifitness-kaunotar Mira, 18, pulassa heti miljonäärivisan ensimmäisessä kysymyksessä – hämmästyy yleisön reaktiosta.
http://www.is.fi/viihde/art-2000005111703.html
Lauantaina Haluatko miljonääriksi? -kisassa tavataan Mira, 18, jonka kilpailu saa nihkeän alun.
Tällä viikolla Haluatko miljonääriksi? -ohjelmassa miljoonaa euroa tavoittelee oululainen Mira Holappa, 18.
Bikinifitnessiä harrastava Miran visailu saa tahmean alun, sillä hän joutuu käyttämään ensimmäisen oljenkorren heti kisan ensimmäisessä kysymyksessä.
– Kuka heistä on kansainvälistä julkisuutta saavuttanut tietotekniikka-asiantuntija ja ohjelmointiguru? A) Teuvo Hakkarainen, b) Terhi Kiemunki, c) Sebastian Tynkkynen, d) Linus Torvalds, Jaajo Linnonmaa kysyy Miralta.
Kysymys saa Miran mietteliääksi.
– No ei se ainakaan Terhi ole. Harvemmin naiset ovat tietotekniikkaguruja, Mira pohtii ääneen.
Hänen analyysinsä herättää hilpeyttä niin yleisössä kuin Jaajo Linnonmaassakin.
– Mun on ihan pakko kysyä yleisöltä, koska enhän mä tiedä tätä, Mira päättää.
Nähdessään yleisön reaktion Mira toteaa hämillään, että hänen olisi ehkä pitänyt tietää vastaus kysymykseen. Lähes kaikki yleisössä haluavat auttaa Miraa kysymyksessä ja uskovat tietävänsä oikean vastauksen.
...Joo...
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Eipä ollut mikään tietotekniikkaguru hän.
Tosin itsekin varmaan saisin yleisön naurut niskoilleni, jos kysymys olisi esim. joistakin Salattujen elämien hahmoista, eikä minulla olisi heistä hajuakaan.
Niitä varten on yleisöoljenkorsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo bimbo on älylliseltä tasoltaan tyypillinen nuori niin me ollaan niiin hävitty tää peli.
Valitettavasti on. Sitä miettii, miten on tuollaisilla tiedoilla päässyt tai pääsee koulusta ulos. Kyllä meillä aikoinaan koulussa käytiin esim. yhteiskuntaopin tunneilla eduskunnat ym. läpi.
Ulkonäkö ilmeisesti korvaa muut puutteet, kun riittävästi satsaa. Siksi bikinifitness. Voi jopa olla totta, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan Mira nyt kuitenkin tiennyt sen alkukarsintakysymyksen nopeimmin, kun on päässyt varsinaiseksi kilpailijaksi asti.
Lisäksi en yhden kysymyksen vuoksi kutsuisi ketään tyhmäksi. Voi tulla muistikatkos tai voi mennä jonkinlaiseen paniikkiin TV:ssä tai sitten ei vaan tiedä tai muista. Mutta yhden kysymyksen vuoksi on turha ketään leimata tyhmäksi.
Kahden.
Niin, kisailija oli oikeasti hyvin nuori ja jos päähuomio tähän asti on ollut bikinikunnosta huolehtimisessa, siinäpä lienee enemmän kuin tarpeeksi pohdittavaa. Jos nuorille annetaan fitnesstavoitteet ja -mallit näin varhain, miettisin enemmän sitä kuka ne antaa. Tyhmäksihän tuo näyttää tekevän, mutta keiden ansiosta?
Käyttäjä4539 kirjoitti:
Niin, kisailija oli oikeasti hyvin nuori ja jos päähuomio tähän asti on ollut bikinikunnosta huolehtimisessa, siinäpä lienee enemmän kuin tarpeeksi pohdittavaa. Jos nuorille annetaan fitnesstavoitteet ja -mallit näin varhain, miettisin enemmän sitä kuka ne antaa. Tyhmäksihän tuo näyttää tekevän, mutta keiden ansiosta?
Niin, ja kotikasvatus nousee tarkasteluun. Mitä siellä kotona alunperin on opetettu?
On huolestuttavaa, jos täysi-ikäinen nuori ei seuraa ollenkaan uutisia, lue sanomalehtiä, vaan kaikki tietämys koostuu viihde-elämään liittyvistä asioista. Jos liikkuu ulkomailla, esim. opiskelijavaihdon kautta, ihmetellään varmaan, jos suomalaisen, arvostetun koulutuksen saaneena ei tiedä keskeisiä asioita kotimaansa politiikasta, yhteiskuntajärjestyksestä, kulttuurista, urheilusta jne.
Olen maahanmuuttaja ja minua potkitaan nilkoille ja vainotaan tappo yrityksillä sekä minua yritetään varastaa jatkuvasti ja perhettäni stalkataan minun pahoinvoinin edistämiseksi sekä heidän myös.
Eikä siinä kaikki! Toiset ihmiset vielä tunkevat todella psykologisia asioita päähäni turmellaakseen minua ja pitääkseen minua edistyksettömänä
ihmiseläimenä. Kaikki tämä on maahanmuuton takia sekä maassa oleskelun takia. Toivon pian pääseväni pois tästä maapallossa olemisen vainoamisesta. Ehkä maapallo on väärässä ja suomen pitäisi maapallosoitua.
Läskit mammat taas täällä kokoontuneet yhteen. :-)
Mikä ton suuta vaivaa :D Eipä tarvi kamalan kaunis olla, että iltalehdet tituleeraavat "kaunottareksi". Riittää kun osaa meikata ja laittaa hiuksensa.[/quote]
No miksi se on sulta pois? Ärsyttääkö, kun Miraa kutsutaan kaunottareks, kun taas sua ei koskaan?[/quote]
Kateuskortti vedetty taas pakasta...
Sen siitä saa, kun lapsesta asti opetetaan, että jos joku haukkuu niin se on vaan kade. Eihän negatiivisia mielipiteitä oikeasti ole edes olemassa, on vain kateellisia ihmisiä. Mä niiiin haluaisin nuo hampaat ja leuan.[/quote]
Sovitaan sitten ettet ole kade mutta jotain puuttuu kyllä ihmiseltä joka arvostelee toisen ulkonäköä, varsinkin jos kyse on ominaisuudesta jolle ei voi mitään. Koulukiusaajan käytöstä jonka taustalla paska itsetunto jota kompensoidaan sitten lyttäämällä muita.
Paljon näyttää saavat tämäkin tyttö anteeksi, kun on vain nätti.
Vierailija kirjoitti:
Olen maahanmuuttaja ja minua potkitaan nilkoille ja vainotaan tappo yrityksillä sekä minua yritetään varastaa jatkuvasti ja perhettäni stalkataan minun pahoinvoinin edistämiseksi sekä heidän myös.
Eikä siinä kaikki! Toiset ihmiset vielä tunkevat todella psykologisia asioita päähäni turmellaakseen minua ja pitääkseen minua edistyksettömänä
ihmiseläimenä. Kaikki tämä on maahanmuuton takia sekä maassa oleskelun takia. Toivon pian pääseväni pois tästä maapallossa olemisen vainoamisesta. Ehkä maapallo on väärässä ja suomen pitäisi maapallosoitua.
Sinulla oli tämä täsmälleen sama teksti jo toisessa ketjussa aloitusviestinä.
Voisitko mennä trollaamaan muualle? 0/5
Mites toi tavaaminen.. ei tavaaminen oo että luettelee kirjaimia. Ja vieläpä "tavasi" hauatko miljonääriksi ö:llä. Haluatko miljönääriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisiko joku nyt vielä kertoa, että millä perusteella yleissivistys = älykkyys? :D
Huonomuistisuus ei merkitse typeryyttä, kuten ei myöskään se, että ei yksinkertaisesti ole vain jostakin asiasta sattunut kuulemaan. Onko huippu lääketieteen tutkija daiju, jos se ei tiiä jotakin josta tietämättömyys mammojen mielestä kielii siit et käy vähän niinku himmeel. Onko herkkä maailmanmenoa seuraamaton taiteilija pönttö, kun sillä ei ole mielipidettä päivänpolttavaan poliittiseen kriisiin.
Niin... Oikeastaan nippelitietopankit harvoin millään innovatiivisuudellaan hehkuvatkaan vaan päinvastoin ovat usein epäluovia ja ajattelussaan lineaarisia. Tosin Linus/Linux -päättelyketjun läpikäymättömyys voisi viitata huonompaan päättelykykyyn, mutta kun otetaan huomioon tilanteen jännittävyys, niin eipä sekään juuri kerro mitään....
Äly näkyy kiinnostuksen kohteissa. Muisti on olennainen osa älykkyyttä ja kognitiivisia kykyjä. Mielipiteistä ei myöskään ole kysymys. On totta kai sitten ihan vaan tietoa jota sattuu vaan tietämään, niin kuin vaikka Paula Vesala-jutut. Ei se varsinaista klassista yleistietoa ole.
Tietenkin äly näkyy kiinnostuksen kohteissa. Mielipideviittaukseni pitää sinulle selkeästi vääntää rautalangasta (kun et lineaarisena ajattelijana ymmärrä aiheesta toiseen lennähtelevää keskustelutapaa ja epäkonkreettisia vertauksia.) En tarkoittanut rinnastaa tietämystä ja mielipiteitä, viittauksella yritin kuvastaa mammojen ajattelutapaa tämän asian suhteen: pienen yksityiskohdan (tässä tapauksessa Linus-tietämättömyyden) perusteella kuvitellaan ihmisestä epäloogisesti satoja muita asioita ja lyödään sitten tämän pohjalta lukkoon johtopäätös tämän kyseisen älykkyydestä. Älykkään ihmisen mieli ei toimi ihan noin, voin kertoa.
Haluaisitko kertoa että miksi modernit älykkyystestit eivät mielestäsi ole ottaneet huomioon tätä mielestäsi muistin hälyyttävän korkeaa osuutta älykkysosamäärän suhteen?
Siksi käytetty termi olikin kognitiiviset kyvyt joista muisti on hyvin olennainen osa. Kognitiota (eli käytännössä aivojen toimintaa) usein tutkitaan juuri muistitesteillä. Kognitiiviset kyvyt ovat kaikki olennaisesti yhteydessä toisiinsa. Siksi esim. Alzheimerissa ei vain muisti huonone, vaan uuden oppiminen, aloitekykyky, kiinnostus erilaisia asioita kohtaan ja muut kognitiiviset kyvyt laskevat kaikki.
"Lihominen heikentää kognitiivisia kykyjä: Rottakokeessa pulskistuneet rotat pärjäsivät muita huonommin muistitehtävissä"
Sanotaan nyt vaikka niin, ettei fitnesstyttö tehnyt fiksua vaikutelmaa tällä erää. Voitti kai lopulta jonkinlaisen summan kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauheeta kun on hassua. Läskit ja katkerat av-ämmät voi nyt hihkua riemusta kun paljon paremman näkönen mokasi itsensä julkisesti.
Niin. Mutta me ollaan sivistyneempiä.
No niin näytätte olevan!
Hämmentävää millaista tekstiä ja ilkeyttä vauva palstalla saa lukea!!! Odottavat äidit tai jo lapsensa saaneet äidit haukkuvat nuorta tyttöä häikäilemättä,mitäpä jos olisi kyse teidän lapsesta!!!! Ilkeitä ihmisiä,ei ihme että nykysin on koulukiusaamista niin paljon kun kotoa tulee tuollaiset opit. HÄVETKÄÄ aikuiset ihmiset!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauheeta kun on hassua. Läskit ja katkerat av-ämmät voi nyt hihkua riemusta kun paljon paremman näkönen mokasi itsensä julkisesti.
Mieluimmin läski ja katkera kuin ruma kuin jakista irronnut munakarva..
Kauheaa. Kirjoitin tämän eilen, ja tarkoitukseni oli kirjoittaa "tyhmä" tuon "ruman" sijaan. Nyt nolottaa koko viesti.
Tietenkin äly näkyy kiinnostuksen kohteissa. Mielipideviittaukseni pitää sinulle selkeästi vääntää rautalangasta (kun et lineaarisena ajattelijana ymmärrä aiheesta toiseen lennähtelevää keskustelutapaa ja epäkonkreettisia vertauksia.) En tarkoittanut rinnastaa tietämystä ja mielipiteitä, viittauksella yritin kuvastaa mammojen ajattelutapaa tämän asian suhteen: pienen yksityiskohdan (tässä tapauksessa Linus-tietämättömyyden) perusteella kuvitellaan ihmisestä epäloogisesti satoja muita asioita ja lyödään sitten tämän pohjalta lukkoon johtopäätös tämän kyseisen älykkyydestä. Älykkään ihmisen mieli ei toimi ihan noin, voin kertoa.
Haluaisitko kertoa että miksi modernit älykkyystestit eivät mielestäsi ole ottaneet huomioon tätä mielestäsi muistin hälyyttävän korkeaa osuutta älykkysosamäärän suhteen?