Miten vastata kohteliaasti jos asiakas sanoo "laita vaan kaksi kälkiruokaa kun enkös ole muutenkin jo niin lihava"
Menin hämilleni enkä tajunnut sanoa mitään, hymyilin vaan vaivautuneesti. On vielä uusi työpaikka. Munasinko? Mitä jos se asiakas tekee valituksen?
Kommentit (18)
Vastaisin: Tilaatte siis kaksi jälkiruokaa? Asia selvä.
Lihavuuteen en kommentoi mitään.
-Kiitos, tuleeko muuta esim. kahvi? Eli olisin. Niin kuin en olisi kuullutkaan sitä lihavakommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan kysyä mitkä jälkiruoat asiakas haluaa.
Meillä on päivittäin vain yksi jälkiruokavaihtoehto, jos ei ole erikseen aikaisemmin tilannut. Ap
Oliko tuossa siis 3 ihmistä? Vai tuo yksi ihminen otti 2 jälkiruokaa? Oli miten oli, asiasi ei ole kommentoida tuota mitenkään.
Eihän se asiakas voi siitä valittaa, jos vain hymyilit hänelle. Minulla olisi ehkä mennyt sellainen omituinen höpöttäjä -vaihde päälle ja olisin saattanut sanoa esim.: "No höpsistä, ethän ole! Mutta tämä on kyllä tosi hyvää jälkiruokaa, kannattaa ottaakin kaksi!"
Katsota asiakasta päästä varpaisiin:
"Yksi jälkiruoka siis. Pieni hetki, tulossa!"
Oletko ihan tosissasi? Miten maailmassa kukaan voi olla asiakaspalvelutyössä tapaamatta outoja asiakkaita, ja miten voi olla jotenkin yllättävää, että lihava ihminen pitää makeasta eikä edes häpeä sitä?
Mitä siihen muuta voi sanoa kuin "ole hyvä" ja ojentaa kaksi jälkiruokaa.
"Annokseen kuuluu vain yksi jälkiruoka mutta jos haluat kaksi voit ostaa toisen hintaan x"
Kuule läski. Otat yhden jälkkärin ja sekin on hedelmä. Oletko ajatellut laihduttaa vai säälipisteitäkö keräät? Lupaa lihomiseen?
*jälkiruokaa