Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua vihreiden menestystä Helsingissä - Eihän helsinkiläiset ole edes lehmää nähneet

Vierailija
02.03.2017 |

Ja luonto on heille joku 2 km lumetettu latu.

"Vihreät pinnistämässä suurimmaksi puolueeksi Helsingissä"

http://www.iltalehti.fi/kuntavaalit-2017/201703022200079436_wa.shtml

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kallion punavihreässä kulttuurikuplassa ja äänestän vihreitä. Itse tosin olen taustaltani ehta maalainen, olen myös käynyt isäni kanssa metsästämässä. Nykyään en syö juuri mitään eläinkunnan tuotteita ja ihmettelen niitä maalaisia jotka haluavat tappaa kaikki elolliset olennot ja kaataa kaikki metsät, itse opin arvostavan luontosuhteen kotoani.

Minä ihmettelen missä sinä olet nähnyt sellaisia maalaisia haluavat tappaa kaikki elolliset olennot ja kaataa kaikki metsät? 😂

Meillä päin kaadetaan tällä hetkellä metsää jättimäisen 100 myllyn tuulipuiston tieltä, kiitos vihreät... eiku ettehän te tätä .tarkoittaneet , sähkö tulee seinästä 😂

Vierailija
142/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kallion punavihreässä kulttuurikuplassa ja äänestän vihreitä. Itse tosin olen taustaltani ehta maalainen, olen myös käynyt isäni kanssa metsästämässä. Nykyään en syö juuri mitään eläinkunnan tuotteita ja ihmettelen niitä maalaisia jotka haluavat tappaa kaikki elolliset olennot ja kaataa kaikki metsät, itse opin arvostavan luontosuhteen kotoani.

Jaa että maalaiset "haluavat tappaa kaikki elolliset olennot" ja "kaataa kaikki metsät"? Olet kyllä juuri sopivan typerä vihreiden äänestäjäksi.

No täältä Helsingistä käsin on vaikeaa ymmärtää, että siellä maalla pidetään eläinten tappamista huvina (metsästys, ja eivät todellakaan metsästä tarpeeseen), tehotuotantoa ihannoidaan (mitä suurempi tika sitä hienompaa), eikä ymmärretä että maataloudesta aiheutuu päästöjä, metsät kaadetaan metsäyhtiön lobbarin ohjeen mukaan rahankiilto silmissä, luonnon monimuotoisuudesta piittaamatta ja myrkkyjä ruiskutetaan pelloille surutta, koska raha ja laiskuus nähdä vaihtoehtoisia tapoja. Tässä muutama esimerkki...

Jos niitä hirvenkaatolupia ei myönnettäisi, hirvikanta paisuisi sen verran että saattaisit törmätä hirveen jopa omilla huudeillasi Piritorilla. Kumma että juuri vihreät on vinkumassa esim susien kohtelusta ja sitten ollaan paskajäykkänä kauhusta jos susi tai jokin sitä muistuttava nähdään kehä ykkösen tasolla. Sehän pitää heti tappaa ettei tee ihmisille vahinkoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista on hieno suojella, mitä ei koskaan ole edes nähnyt kuin kuvissa. Todellisuudessa vaikka se tehotuotantolehmä on selvästi onnellisempi kuin 1950-luvun parsinavettalehmä, myös tutkimusten mukaan. Mutta mielikuvissa asiat ovat hyvin yksinkertaisia ja cityvihreän on helppo olla yksisilmäinen.

Vierailija
144/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin Helsinkiin, kotini lähettyvillä oli enemmän peltomaista maisemaa kuin kotiseudullani. 300 metrin päässä oli vanha pieni talli ja pari hevosta. Kilometrin päässä oli isompi talli. Kahden tilan päässä oli suosittu maatila, joka kesäaikaan on täynnä lapsiperheitä ihastelemassa maatilan eläimiä. Ja Viikkiinkään ei ollut ihan tolkuton matka ja siellähän niitä lehmiä on vaikka kuinka.

Olen kotoisin eräästä pienemmästä kaupungista, enkä osaisi sanoa, mistä siellä löytyisi vastaavia asioita. Paljasjalkainen kaupunkilainen olen ihan täysin, enkä välitä minkään mittaisista hiitoladuista. Luontoa kuitenkin löytyy pk-seudultakin. Vai mites esim Nuuksio tai Vallisaari ja Kuninkaansaari?

Vierailija
145/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät on kaikista typerämpiä. Menee jopa rkp:n ohi ihan lentäen. Niillä ei järki päätä pakota noissa ideoissa ja vaatimuksissa. Mua ihan hävettää, että jotkut onnistuu olemaan niin pihalla kaikesta mikä vaatii vähän enemmän järjellistä ajattelua.

Epäkäytännöllisiä. Siksi ne hienot ajatukset osoittautuvat aina idiotismiksi.

Vierailija
146/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä äännestävät nuoret keski-ikäiset ja nuoret helsinkiläiset, suurin osa muuttanut muualta maaseudulta työn perässä tai opiskelevat ja haaveissa pois muutto.

Vierailija
147/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisethan vihaa vihreitä, en kyllä ymmärrä miksi.

Vierailija
148/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät kauppaa itseään mielikuvilla ja tunteisiin vetoavalla hömpällä.

Mikään muu puoluehan ei kauppaa itseään tunteisiin vetoavalla aevipuheella. Kaikkien muiden puolueiden vaalipuheet ovat silkkaa faktaa ja lupaukset pidetään. Juu.

Vierailija
149/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä pääkaupunkiseudulta on niin vaikea nähdä ja hahmottaa suomalaisen maa ja metsätalouden koko kuvaa. Nähdään vain ne pienet nostot. Ei tajuta sitä että hoidettu metsä, siis sellainen joka miellyttää silmiä. Ei tajuta että jos me haluamme suomessa asua, on täällä ilmasto-olot sellaiset että me emme voi edellyttää samanlaista energiankulutustasoa pohjoisen taloilta kuin mihin aurinkorannikolla päästään. Vihreäaate on saanut paljon hyvää aikaan, siitä ei pääse mihinkään, mutta kerrannaisvaikutuksiltaan monet asiat ovat vain pahentuneet. Tiukentuneiden säädösten vuoksi suomesta teollisuus on lakkautettu kalliiden kustannusten vuoksi, ja siirretty väljempien säädösten maihin. Siksi Kiinassa talous kasvaa! Minä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että yksi maalla asuva kenties metsää omistava kepulainen on paljon ekologisempi teoissaan, elämäntyylissöön ja ajatuksissaan kuin puolueellinen vihreitä Helsingin valtuustossa.

Tuosta viimeisestä lauseesta olen erityisesti samaa mieltä. Sen on huomannut tässä vanhetessaan ja kuunnellessa tämän pikkukaupungin vihreiden mölinöitä.

Nuorempana olin kyllä eri mieltä ja jossain määrin hankala nykyään tunnustaa, että näin on. Kuka haluaa paskoa oman asuinympäristönsä... ehkä vihreä betoniviidakko-rakkaudessaan.

Siltikin sinäkin paskot oman asuinympäristösi, jos ympäristönä ajatellaan maapalloa, toteuttamalla ei-vihreitä arvojasi.

Miten minä paskon maapalloa? 2 mrd kiinalaista ja intialaista lisääntyy jatkuvasti ja kuormittavat omaa ympäristöään hurjasti, kun taas minun ympäristössäni on puhdasta metsää, peltoa ja vettä. Paskojat ovat ihan muualla, valopää.

Sinun kännykkäsi, vaatteesi ym. on valmistettu siellä Kiinassa. Sinä olet mukana aiheuttamassa noiden maiden saasteongelmaa.

Vaikea niitä suomalaisia vaatteita on ostaa kun niitä ei myydä juuri missään ja jos myydään niin hinta luokkaa on satasen t-paidasta tai/ja lopulta käy ilmi että suomalaista on vain suunnittelu ja vaate on oikeasti valmistettu ulkomailla. 

150/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden arvot

- Ihmisen toiminnan tulee sopeutua ympäristön kantokykyyn. Hyvinvoinnin on perustuttava kohtuutalouteen. Emme voi elää tulevien sukupolvien kustannuksella.

- Vapaus kuuluu kaikille. Ihmisillä tulee olla oikeus elää haluamallaan tavalla, kunhan ei rajoita toisen oikeutta samaan tai vahingoita eläimiä tai ympäristöä.

- Oikeudenmukainen valtio turvaa hyvän elämän edellytykset kaikille ja kaikissa elämäntilainteissa. Jokainen meistä voi joskus olla heikko. Kaiken toiminnan tulee olla oikeudenmukaista niin paikallisesti kuin maailmanlaajuisestikin. Julkisen vallan tulee huolehtia ihmisten elämän edellytyksistä, hyvinvoinnista ja yhdenvertaisuudesta.

----------

Ymmärrän hyvin vihreiden menestyksen, jos vain suvaitsevaisuus, oma ja muiden hyvinvointi on itselleen tärkeä arvo.

t. vihreiden äänestäjä (en asu pk-seudulla)

Vierailija
151/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä valheet löytää pareman kannatuksen, koska ei ole tietoa eikä ymmärrystä.  Esimerkiksi, maaseutu saastuttaa meren, ja talvivaara järven , VAIKKA totuus on että Suomenlahti on Helsingin kohdalla saastunein. Helsinki päästää sulfaattia mereen paljon enemän kuin Talvivaara.   Se muuttaa syvänteet hapettomiksi, ja tappaa kaiken..

Siis käytetään hyökkäystä parhaana puolustuksena, poliittisin keinoin, - siis valehtelamalla härskisti että muut ne on pahoja, ei me.  

Vierailija
152/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. Mä olen 3. polven stadilainen (ihan paljasjalkainen siis;D) ja kyllä mä olen kaikki lapsuuteni kesät viettänyt landella.

Meidän perheellä oli mökki siitä lähtien kun olin 1,5v ja kaikki viikonloput (la-su), pitkät pyhät (kuten pääsiäinen) ja lomat (mummin kanssa 2vkoa ja vanhempien kanssa 4vkoa) vietettiin maalla. Paikallisten alkuasukkaiden kanssa vietettiin ihan tavallista maalaiselämää lehmineen, lampaineen ja kasvimaineen. Heinänteossa olin ekaa kertaa 7v:nä, perunannostossa samoihin aikoihin. Naapurin navetasta tuotiin pieni maitotonkka kannon päälle joka aamu ja siitä kuorittiin oikeaa kermaa kahvia varten. Munia saatiin naapurin kanalasta.

Ei silti, en ole vihreä mutta tiedän kyllä maalaiselämästä aika paljon:D Tällä hetkellä ikkunasta ei kyllä näy lehmiä eikä hevosia (niitä kyllä täältä löytyy) vaan peuroja ja pupuja. Silti steissille vain 22 min autolla.

Vierailija
153/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän maaseutupuolue ole vihreät vaan keskusta, entinen Maalaisliitto.

Vierailija
154/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs laittaa Niinistö ja Sinnemäki ilman autoa vaikka talven yli paikkaan jossa lähimarkettiin on 25km, terveyspalveluihin ja yrttiteekahvilaan tai lähimmälle pankkiautomaatille 50km. Yöllä tulee metri lunta, sähköt on poikki ja tie aurataan jahka joku traktorinomistaja ehtii

Siinähän sotkevat jopolla menemään

Vierailija
155/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristillinen puoluekin on vaikka kukaan ei ole nähnyt jumalaa.

Islamilainen puolue myös, vaikkei kukaan ole nähnytkään allahia tai muita todisteita sen olemassaolosta ole. 

http://www.suomenislamilainenpuolue.fi/etusivu.html

Mielestään vielä voittavat suomessa muut puolueet politiikassa, mitä voittoa en kyllä yhtään ihmettele, sillä kannatus tuntuu muissakin puolueissa olevan kova tuolle aatteelle.

lainaus islamilaisen puolueen sivulta.

"Poliittinen islam voittaa lopulta Suomessakin. Tervetuloa tulevaisuuden poliittisen voittajan puolelle jo nyt. Teitä tarvitaan. Kiitos."

Vierailija
156/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäs laittaa Niinistö ja Sinnemäki ilman autoa vaikka talven yli paikkaan jossa lähimarkettiin on 25km, terveyspalveluihin ja yrttiteekahvilaan tai lähimmälle pankkiautomaatille 50km. Yöllä tulee metri lunta, sähköt on poikki ja tie aurataan jahka joku traktorinomistaja ehtii

Cityvihreän tunnistaa myös siitä että he tarkkaan pitävät huolen siitä etteivät joudu moisiin olosuhteisiin ikinä. 

Vierailija
157/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cityvihreän tunnistaa myös siitä että he tarkkaan pitävät huolen siitä etteivät joudu moisiin olosuhteisiin ikinä. 

Osa  vissiin halunnut välttää jopa armeija-aikaisenkin luonnossa liikkumisen, luontoon  ja sen hienouksiin tutustumisen sekä yöpymisen siellä. Mukavampi vain pysytellä sekin aika siistissä urbaanissa ympäristössä sisätilojen tasasessa lämmössä puuhastellen.

Vierailija
158/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan vihreitä arvoja, mutta mielestäni Vihreä liitto on enemmän cityhippien puolue kuin aidosti ekologisten arvojen puoltaja.

Vierailija
159/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät muuten taida ymmärtää sellaista oravanpyörää, kuin kansan kaupunkilaistuminen, kuntien palveluiden lakkauttaminen ja säädösten tiukentaminen > maaseutuelinkeinojen harjoittajien väheneminen > ulkomaisten, luontoa huomattavasti enemmän kuormittavien, säädöksiä ja eläinoikeuksia räikeästi rikkovien sekä kotimaista epäpuhtaammin tuotettujen elintarvikkeiden tuonnin lisääntyminen. Lisäksi tässä ketjussa katoaa huomattavia määriä työpaikkoja maalta että kaupungista. No mutta, poissa silmistä, poissa mielestä!

Vierailija
160/166 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaiset ei ole Helsinkiläistä koskaan nähneet. Aloituksesta kyllä näkee, millaisia juoruja siellä kirkonkylillä näistä kaupunkilaiskummajaisista liikkuu. Keksikää jotain uutta!

Ehkä he ovat kuulleet helsinkiläisistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi