En tajua vihreiden menestystä Helsingissä - Eihän helsinkiläiset ole edes lehmää nähneet
Ja luonto on heille joku 2 km lumetettu latu.
"Vihreät pinnistämässä suurimmaksi puolueeksi Helsingissä"
http://www.iltalehti.fi/kuntavaalit-2017/201703022200079436_wa.shtml
Kommentit (166)
Maaseudun juntit on nähneet lehmän mutta eivät ymmärrä että ilmastonmuutos iso juttu joka pitää hoitaa jos halutaan jatkaa elämää täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kerran lehmän Helsingissä. Oli Viikissä.
Viikissä on myös gorilla.
Eksäni näyttää gorillalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti seurustelit hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, joka oli myös lehmä?
Helsingin vihreistä on 99 % aitoja ituniskoja jotka löytäneet aatteen muutettuaan opiskelemaan Helsinkiin. Anorakki ja reppu selkään, niin juurettomasta janaristakin tulee "yhteisön" jäsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksäni asuu tosiaan muuten Viikissä.
Ei täällä karjuja asu, vaan lehmiä.
Eksäsi on jo muuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Kristillinen puoluekin on vaikka kukaan ei ole nähnyt jumalaa.
joo, mutta kaikki tulee sen näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla koulutustaso on selvästi heikompaa. Periaatteessa sinne jää muutama talonsa jatkaja ja loput ovat koulupudokkaita vitosen keskiarvolla, jolla ei jatkokoulutuksiin ollut asiaa. Korkeakoulututkinnot tuppaavat keskittymään suuriin kaupunkeihin, kuten Helsinkiin. Maalla on myös kehnommat mahdollisuudet seurata maailmaa, jo kirjastot ovat heikompia ja maalla muutenkin arvostetaan käden asioista enemmän kuin lukuasioita. Maaseudun työttömyysaste on karmiva verrattuna Helsinkiin, joten mitään järjellistä tekoa ei modernimaailma ole näille koulupudokkaille keksinyt ei heillä liioin ole parisuhteitakaan. Millä ihmeen asteikolla tämä tekisi päättäjänä heidät paremmiksi arvioimaan maan asioita tai edes kunnallispolitiikkaa etenkään toisessa päässä Suomea kuin missä itse asuvat? Onneksi helsinkiläisenä korkeakoulutettuna saan äänestää toisia helsinkiläisiä korkeakoulutettuja päättämään asioistani, yleensä ovat olleet vihreitä.
Tekstisi varmasti kuvaa vihreää ajattelumaailmaa ihan hyvin: luulet olevasi muita parempi. Todellisuudessa olet säälittävä luuseri, joka elää omassa surkeassa viherkuplassaan.
Vierailija kirjoitti:
Maaseudun juntit on nähneet lehmän mutta eivät ymmärrä että ilmastonmuutos iso juttu joka pitää hoitaa jos halutaan jatkaa elämää täällä.
Se vaan, että ilmastonmuutoksen syyt ovat juurikin suurkaupungeissa ja niiden sisältämien ihmisjoukkojen tarpeiden tyydyttäminen.
Maaseutu sen sijaan tuottaa ilmastonmuutosta vastaan, eli metsät ja luonto toimivat hiilinieluina.
Maaseutua hoitaa ja ylläpitää maalaiset.
Suurkaupunkien kertakäyttökulttuuri on Suomessakin todellinen ongelma ilmastonmuutoksen kannalta, niiden tuottama jäte ja niiden imemä loputon energiamäärä.
Katuja lämmitetään talvella kesäkuntoisiksi ja tuhlataan muutenkin kaikkea.
Maalla eletään huomattavasti taloudellisemmin ja vähemmin tuhlauksin mitä tulee hyödykkeisiin ja kaiken maailman härpäkkeisiin.
Asun kallion punavihreässä kulttuurikuplassa ja äänestän vihreitä. Itse tosin olen taustaltani ehta maalainen, olen myös käynyt isäni kanssa metsästämässä. Nykyään en syö juuri mitään eläinkunnan tuotteita ja ihmettelen niitä maalaisia jotka haluavat tappaa kaikki elolliset olennot ja kaataa kaikki metsät, itse opin arvostavan luontosuhteen kotoani.
Olen syntyperäinen helsinkiläinen ja mm. 12-vuotiaana vastannut 14 lehmän hyvinvoinnista (lomittajana viikon verran). Äänestän vihreitä edelleen Helsingissä asuen.
Vierailija kirjoitti:
Asun kallion punavihreässä kulttuurikuplassa ja äänestän vihreitä. Itse tosin olen taustaltani ehta maalainen, olen myös käynyt isäni kanssa metsästämässä. Nykyään en syö juuri mitään eläinkunnan tuotteita ja ihmettelen niitä maalaisia jotka haluavat tappaa kaikki elolliset olennot ja kaataa kaikki metsät, itse opin arvostavan luontosuhteen kotoani.
Jaa että maalaiset "haluavat tappaa kaikki elolliset olennot" ja "kaataa kaikki metsät"? Olet kyllä juuri sopivan typerä vihreiden äänestäjäksi.
Maalaiset ei ole Helsinkiläistä koskaan nähneet. Aloituksesta kyllä näkee, millaisia juoruja siellä kirkonkylillä näistä kaupunkilaiskummajaisista liikkuu. Keksikää jotain uutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä pääkaupunkiseudulta on niin vaikea nähdä ja hahmottaa suomalaisen maa ja metsätalouden koko kuvaa. Nähdään vain ne pienet nostot. Ei tajuta sitä että hoidettu metsä, siis sellainen joka miellyttää silmiä. Ei tajuta että jos me haluamme suomessa asua, on täällä ilmasto-olot sellaiset että me emme voi edellyttää samanlaista energiankulutustasoa pohjoisen taloilta kuin mihin aurinkorannikolla päästään. Vihreäaate on saanut paljon hyvää aikaan, siitä ei pääse mihinkään, mutta kerrannaisvaikutuksiltaan monet asiat ovat vain pahentuneet. Tiukentuneiden säädösten vuoksi suomesta teollisuus on lakkautettu kalliiden kustannusten vuoksi, ja siirretty väljempien säädösten maihin. Siksi Kiinassa talous kasvaa! Minä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että yksi maalla asuva kenties metsää omistava kepulainen on paljon ekologisempi teoissaan, elämäntyylissöön ja ajatuksissaan kuin puolueellinen vihreitä Helsingin valtuustossa.
Tuosta viimeisestä lauseesta olen erityisesti samaa mieltä. Sen on huomannut tässä vanhetessaan ja kuunnellessa tämän pikkukaupungin vihreiden mölinöitä.
Nuorempana olin kyllä eri mieltä ja jossain määrin hankala nykyään tunnustaa, että näin on. Kuka haluaa paskoa oman asuinympäristönsä... ehkä vihreä betoniviidakko-rakkaudessaan.
Siltikin sinäkin paskot oman asuinympäristösi, jos ympäristönä ajatellaan maapalloa, toteuttamalla ei-vihreitä arvojasi.
Miten minä paskon maapalloa? 2 mrd kiinalaista ja intialaista lisääntyy jatkuvasti ja kuormittavat omaa ympäristöään hurjasti, kun taas minun ympäristössäni on puhdasta metsää, peltoa ja vettä. Paskojat ovat ihan muualla, valopää.
Sinun kännykkäsi, vaatteesi ym. on valmistettu siellä Kiinassa. Sinä olet mukana aiheuttamassa noiden maiden saasteongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että maalaiset "haluavat tappaa kaikki elolliset olennot" ja "kaataa kaikki metsät"? Olet kyllä juuri sopivan typerä vihreiden äänestäjäksi.
No täältä Helsingistä käsin on vaikeaa ymmärtää, että siellä maalla pidetään eläinten tappamista huvina (metsästys, ja eivät todellakaan metsästä tarpeeseen), tehotuotantoa ihannoidaan (mitä suurempi tika sitä hienompaa), eikä ymmärretä että maataloudesta aiheutuu päästöjä, metsät kaadetaan metsäyhtiön lobbarin ohjeen mukaan rahankiilto silmissä, luonnon monimuotoisuudesta piittaamatta ja myrkkyjä ruiskutetaan pelloille surutta, koska raha ja laiskuus nähdä vaihtoehtoisia tapoja. Tässä muutama esimerkki...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä pääkaupunkiseudulta on niin vaikea nähdä ja hahmottaa suomalaisen maa ja metsätalouden koko kuvaa. Nähdään vain ne pienet nostot. Ei tajuta sitä että hoidettu metsä, siis sellainen joka miellyttää silmiä. Ei tajuta että jos me haluamme suomessa asua, on täällä ilmasto-olot sellaiset että me emme voi edellyttää samanlaista energiankulutustasoa pohjoisen taloilta kuin mihin aurinkorannikolla päästään. Vihreäaate on saanut paljon hyvää aikaan, siitä ei pääse mihinkään, mutta kerrannaisvaikutuksiltaan monet asiat ovat vain pahentuneet. Tiukentuneiden säädösten vuoksi suomesta teollisuus on lakkautettu kalliiden kustannusten vuoksi, ja siirretty väljempien säädösten maihin. Siksi Kiinassa talous kasvaa! Minä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että yksi maalla asuva kenties metsää omistava kepulainen on paljon ekologisempi teoissaan, elämäntyylissöön ja ajatuksissaan kuin puolueellinen vihreitä Helsingin valtuustossa.
Esität siis ettei vihreitä aatteita kannata ajaa lainkaan, ei Suomessa eikä Kiinassa?
Oletko lukeneut tai nähnyt kuvia Kiinan ympäristötuhoista? Siellä alkaa olla hengitysilma kortilla. Tuskin se sun talousmetsäkään kasvaisi.
Eli suomalaisen pitää kritisoida Kiinaa sellaisista asioista mitä tekee itse, vaikkakin pienemmässä mittakaavassa?
Suomessa riehuvat mm. Greenpeace "suojelemassa" metsiä, menehähän katsomaan Saksaan Ruhrin teollisuusaluetta js sen "metsiä". Suomi on elänyt metsistään iät ja ajat, puita kaadetaan ja uusia istutetaan.
Kiinassa on sellaiset saasteverhot auringon edessä ettei koko taivaankappaletta näy. Samalla tulee suosituksia sisälläoloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täältä Helsingistä käsin on vaikeaa ymmärtää, että siellä maalla pidetään eläinten tappamista huvina (metsästys, ja eivät todellakaan metsästä tarpeeseen), tehotuotantoa ihannoidaan (mitä suurempi tika sitä hienompaa), eikä ymmärretä että maataloudesta aiheutuu päästöjä, metsät kaadetaan metsäyhtiön lobbarin ohjeen mukaan rahankiilto silmissä, luonnon monimuotoisuudesta piittaamatta ja myrkkyjä ruiskutetaan pelloille surutta, koska raha ja laiskuus nähdä vaihtoehtoisia tapoja. Tässä muutama esimerkki...
Taidat todella elää kuplassa. Oletko muten koskaan nähnyt hirveä tienlaidassa työmatkallasi, vai kuljetko sen siististi metrolla?
Millaista luonnon moninsisuutta sinulla on Helsingissä?
Se on helppoa vaatia yksityisautoilun kieltämistä kun asuu Kallion hippikommuunissa ja pääsee Jopolla tai ratikalla joka paikkaan.