Kumpi oikeassa, minä vai mies. Tietosanakirjasarja juhannuskokkoon vai säilyttettävä, koska rahallista arvoa?
Kokkoon vai takaisin hyllyyn/myyntiin. Miten on.
Kommentit (9)
Katso vastaus sieltä tietokirjasta.
Ei niitä huoli divaritkaan enää. Pidä hyllyssä, kivempi joskus selailla kuin googlata.
Arvo nolla. Tieto pahasti vanhentunutta.
Säilyttäisinkö "pahan päivän varalle", jos vaikka sähköt menee eikä pääse kuukkeliin?
voittehan kiertää paikkakunnan vanhoja kirjoja myyvät liikkeet ja kysellä että paljonko maksaisivat. netistäkin voitte tutkia, että onko kyseisiä kirjoja ollut missään myynnissä ja jos on niin mihin hintaan. tuskin noilla kovin paljoa rahallista arvoa ole, joten voi laittaa kokkoon tilaa viemästä.
Kokkoon. Ei niitä kukaan lue kun on google. Snif.
Myytyä tietosanakirjoja tuskin saa, mutta ei niiden sisältö silti vanhene nopeasti, edes vuosikymmenissä. Minulla on kolme sarjaa vähän erityyppisiä kirjoja 1970-, 1980- ja 1990-luvuilta, edelleen käyttökelpoisia.
Ennen älypuhelinta kirjoista, muistakin kuin tietosanakirjoista, oli myös nopeampi ja helpompi etsiä tietoa kuin avaamalla "läppärin". Luotettavuudessa tietokirjat myös usein voittavat netin, erityisesti ellei tiedä mitään etsimästään aiheesta tai ei omaa yhtään lähdekritiikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Myytyä tietosanakirjoja tuskin saa, mutta ei niiden sisältö silti vanhene nopeasti, edes vuosikymmenissä. Minulla on kolme sarjaa vähän erityyppisiä kirjoja 1970-, 1980- ja 1990-luvuilta, edelleen käyttökelpoisia.
Ennen älypuhelinta kirjoista, muistakin kuin tietosanakirjoista, oli myös nopeampi ja helpompi etsiä tietoa kuin avaamalla "läppärin". Luotettavuudessa tietokirjat myös usein voittavat netin, erityisesti ellei tiedä mitään etsimästään aiheesta tai ei omaa yhtään lähdekritiikkiä.
Kröhöm! Kyllä se tietosanakirjojen sisältö on tosi suureksi osaksi vanhentunutta, tai sillä ei ole merkitystä nykypäivänä. Milloin noita viimeksi tehtiin? Ainakin 20 vuotta sitten. Mun 70-luvun tietosanakirjassa on hurjasti sen ajan teknologiasta juttua ja tietoja maista ja lähihistoriasta. Aika vanhaa huttua. Myös perusfysiikassa yms. on tehty uusia keksintöjä.
Kokkoon. Täysin arvottomia oikeasti.