Millainen sisustus on yksin asuvalla jolla ei käy koskaan vieraita?
Kommentit (17)
Itseäni varten minä olen aina sisustanut ja siivonnut, enkä mitään vieraita varten.
Eteinen: Harmaasävyinen pitkä matto, naulakko ja kenkäteline, kokovartalopeili.
Olkkari: Vaaleat matot, valkoiset sinikukalliset verhot, sohva, sinisävyiset koristetyynyt, lasinen sohvapöytä, vaalea kirjahylly täynnä kirjoja, tv ja radio.
Makkari: Leveä sänky, jonka päällä vaalea päiväpeitto sekä sinisävyisiä koristetyynyjä, vaaleat verhot ja valkoinen matto, pari vaaleaa lipastoa
Keittiö: Ruokapöytä ja neljä tuolia, sininen kappaverho
Tuliko riittävän tarkka kuvaus?
Siis oikeastiko joku sisustaa vain muita varten? :D Samanlainen sisustus minulla olisi, kävi täällä ihmisiä tai ei. Tällainen jossa itse viihdyn asua. Jos joku viihtyy sen patjan ja läppärin kanssa niin fine, mutta aika ankeaksi kokisin itse oloni.
Minä olen yksinäinen. Pari ystävää ja mies. Yleensä tässä asunnossa ei käy kukaan muu kuin mies.
Sisustukseni on mielestäni kiva ja olen kyllä panostanut. Kun vietän paljon aikaa kotona, haluan että tämä on mieluinen paikka ja että viihdyn. Pidän muutenkin kauniista asioista, pukeudun mielestäni kivasti ja harrastan maalaamista.
Paljon järkevämpää yksinäisen on panostaa kotiinsa. Hän todennäköisesti viettää siellä enemmän aikaansa, kuin joku joka kulkee kaikki illat riennosta toiseen.
Ja mistäpä sen tietää, jos joskus asiat muuttuisivat ja olisikin kyläilijöitä (esimerkiksi uudessa työssä tutustuisi saman henkisiin ihmisiin). Onpahan sitten kiva sisustus valmiina.
Muita ihmisiä varten sisustaminen kuulostaa ankealta ja pakonomaiselta teeskentelyltä.
Ihan normi sisustus mulla kai on? Ehkä outoa/poikkeavaa on se, etten omista ruokapöytää, ainoastaan baarituolin jossa ruokailen keittiötason ääressä. En myöskään omista sohvaa koska kämppäni on niin pieni ja sänkyni niin iso. Yleensä hengaan aina sängyllä; katson tv:tä, makoilen läppärillä. Vieraita käy ehkä kerran kahdessa kuussa ja nekin jotain Tinder-panoja. Kavereita mulla ei ole.
Ai ap kuuluu siihen porukkaan joka sisusta vieraita varten? Ja on sitä mieltä että kukaa ei koskaan sisusta vain itseään varten?
Oikeesti, kuinka rajoittunut sä oikein olet?
Vierailija kirjoitti:
Ai ap kuuluu siihen porukkaan joka sisusta vieraita varten? Ja on sitä mieltä että kukaa ei koskaan sisusta vain itseään varten?
Oikeesti, kuinka rajoittunut sä oikein olet?
Halusin vain tietää vastauksen kysymykseen. voihan siellä olla vaikka mitä kummallista
ap
Jotenkin säälittävä ajatus, että joku sisustaisi kämppäänsä ihan vain vieraita varten. (Ylimääräisiä tuoleja ja vaikka pöytää lukuunottamatta.)
Olkkarissa 20m2 noin 1930-luvulta peräisin oleva samaa sarjaa oleva sohva, puoli tusinaa tuoleja ja pyöreä pöytä. Toinen iso ehkä 1800-luvun lopulta oleva iso sohva, saman aikakauden kello ja lipasto ja gramofoni.
Makuuhuoneessa 12m2 ikean tv-taso ja tv, sänky, yöpöytä ja kannettava tietokone ja vaatekaappi. Keittiössä ikean pöytä ja tuolit. Keittiö on vähän hankalan mallinen niin tuohon pöydän viereen ei mahdu kunnolla kuin kaksi.
Kyllä minulla ainakin olohuone on sisustettu ihan vieraita varten, siellä on sohva ja useampi nojatuoli, isompi pöytä.
Jos sisustaisin itselleni, siellä olisi pelkästään vaalean punainen divaani, pieni lasi pöytä, joka seinällä kirjahyllyjä.
Nyt kirjat on vierashuoneessa ja sielläkään ei ole divaania vaan sänky yövieraille.
Eli eiköhän me kaikki sisusteta myös vieraille.
Ennen oli patja, tietokone ja sohva. Nykyisin löytyy kyllä pientä ruokailuryhmää ja oikea sänkykin lisäksi. Sänky pitää pyhittää nukkumista varten, sanovat asiantuntijat, niin tottahan pitää köllöttelypaikkana sohva olla.
Vierailija kirjoitti:
Olkkarissa 20m2 noin 1930-luvulta peräisin oleva samaa sarjaa oleva sohva, puoli tusinaa tuoleja ja pyöreä pöytä. Toinen iso ehkä 1800-luvun lopulta oleva iso sohva, saman aikakauden kello ja lipasto ja gramofoni.
Makuuhuoneessa 12m2 ikean tv-taso ja tv, sänky, yöpöytä ja kannettava tietokone ja vaatekaappi. Keittiössä ikean pöytä ja tuolit. Keittiö on vähän hankalan mallinen niin tuohon pöydän viereen ei mahdu kunnolla kuin kaksi.
Ihan sivuhuomiona: aika paljon olet saanut mahtumaan siihen 20 neliöön huonekaluja?
Miehenä asuntoni on aika sekaisen kaaottinen kun en jaksa siivota usein kuin ei täällä koskaan käy kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä asuntoni on aika sekaisen kaaottinen kun en jaksa siivota usein kuin ei täällä koskaan käy kukaan.
Näin naisenakin tilanne on usein se, että kun postiluukusta kolahtaa lämpöpattereiden säätötöistä ilmoittava lappu, pitää alkaa siivoamaan hullun lailla ja monta päivää menee saada asunto edes perussiistiin kuntoon.
Varmaan sellainen mistä tykkää. Vaikka ei vieraita kävisikään, sisustaisin kotini sellaiseksi missä viihdyn ja mikä miellyttää silmää. Jos sisustaminen ei merkitsisi itselle mitään. Niin se voisi hyvinkin olla se patja lattialla.