Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Symppausta työttömille.

Vierailija
02.03.2017 |

En yhtään ihmettele, jos on vaikeaa. Minulla on työ, mutta etsin uutta työtä. Olen laittanut vuoden aikana varmaan 50 hyvää ja harkittua työhakemusta, mutta uutta työtä en saa. On tutkinto, jolla pitäisi saada työtä. Mutta milloin olen liian kokenut, milloin liian kokematon.. Tai milloin olen juuri sopiva, mutta niin oli 36 muutakin, ja vain yksi voi saada työn. Rehellisesti, en ymmärrä miten työttömillä voisi tärpätä tässä kilpailussa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Valmistuin viime keväänä, joten kokemuksen puute näköjään estää mua saamasta töitä (mulla ollut lähinnä alan työharjoitteluita ulkomailla ja alaani liittymättömiä kesätöitä Suomessa). Ahdistaa, enkä jaksa enää edes yrittää.

Vierailija
2/6 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voikaan. Mutta kysymys ei ookaan siitä saako se työtön just sen unelmaduuninsa millaista ehkä itse oota hakemassa (kun sulla on jo työt) vaan työttömän pitäis saada JOKU työ. Siksi työtön ei yleensä saa sitä sympatiaa, koska jos laskisi rimaa niin töitä voisi saada helpommin (mutta sehän siis ei aina rahallisesti kannata mikä jo todettu).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voikaan. Mutta kysymys ei ookaan siitä saako se työtön just sen unelmaduuninsa millaista ehkä itse oota hakemassa (kun sulla on jo työt) vaan työttömän pitäis saada JOKU työ. Siksi työtön ei yleensä saa sitä sympatiaa, koska jos laskisi rimaa niin töitä voisi saada helpommin (mutta sehän siis ei aina rahallisesti kannata mikä jo todettu).

Mutta kun työtön laskee rimaa, niin silti se haettu paikka voi olla jonkin muun ihmisryhmä unelmapaikka. Esim. työtön maisteri hakee amk-tasoisen paikkaa. Se paikka on monien amk-tyyppien unelma, ja niitä on siihen hakemassa pilvin pimein. Eli kuinka alas rimaa pitää laskea, että hakijoissa ei ole yhtään sellaista, jonka unelma paikka olisi? Työnantajahan haluaa palkata sen, joka oikeasti haluaa juuri sen työn ja unelmoi juuri siitä tehtävästä (koska sillä on paras motivaatio).

Vierailija
4/6 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä saakaan kuin suhteilla...

Kaikki mun tutut, joilla on laaja tuttavapiiri, ovat saaneet aina halutessaan heti töitä. Sitten kaikki me, joilla on tosi suppeat piirit kituutellaan vuodesta toiseen työttöminä. Se korostuu oikein kunnolla tällaisessa pienehkössä paikassa.

Vierailija
5/6 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun työtön laskee rimaa, niin silti se haettu paikka voi olla jonkin muun ihmisryhmä unelmapaikka. Esim. työtön maisteri hakee amk-tasoisen paikkaa. Se paikka on monien amk-tyyppien unelma, ja niitä on siihen hakemassa pilvin pimein. Eli kuinka alas rimaa pitää laskea, että hakijoissa ei ole yhtään sellaista, jonka unelma paikka olisi? Työnantajahan haluaa palkata sen, joka oikeasti haluaa juuri sen työn ja unelmoi juuri siitä tehtävästä (koska sillä on paras motivaatio).

Ihan samaa mieltä! Yleisesti kai pidetään esim. siivousta alimpana mahdollisena työnä, mutta eipä siihenkään työhön noin vain pääse. Nykyään siihenkin tarvitaan koulutus/kokemusta ja toisekseen tunnen kaksi siivoojaa, jotka oikeasti rakastaa sitä työtä, koska he osaavat työn todella hyvin ja koska se on heille helppoa ja koska he nauttivat nähdessään kättensä jäljen. Minä jäisin työhaastattelussa kakkoseksi tuollaisten ihmisten kanssa, koska en ole ikinä tehnyt kyseistä työtä (ei kokemusta eikä koulutusta) enkä osaa kotonanikaan siivota nopeasti ja tehokkaasti, joten epäilen että olisin erittäin huono siivooja. Sitä paitsi, olen kerran soittanut siivousfirmaan (koska minut painostettiin "olemaan nirsoilematta"), mutta mitä tapahtui? Minulle naurettiin maisterinpapereideni takia.

Vierailija
6/6 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa mieltä! Yleisesti kai pidetään esim. siivousta alimpana mahdollisena työnä, mutta eipä siihenkään työhön noin vain pääse. Nykyään siihenkin tarvitaan koulutus/kokemusta ja toisekseen tunnen kaksi siivoojaa, jotka oikeasti rakastaa sitä työtä, koska he osaavat työn todella hyvin ja koska se on heille helppoa ja koska he nauttivat nähdessään kättensä jäljen. Minä jäisin työhaastattelussa kakkoseksi tuollaisten ihmisten kanssa, koska en ole ikinä tehnyt kyseistä työtä (ei kokemusta eikä koulutusta) enkä osaa kotonanikaan siivota nopeasti ja tehokkaasti, joten epäilen että olisin erittäin huono siivooja. Sitä paitsi, olen kerran soittanut siivousfirmaan (koska minut painostettiin "olemaan nirsoilematta"), mutta mitä tapahtui? Minulle naurettiin maisterinpapereideni takia.

Joo. Ei siivoojiksi haluta alalle kouluttamattomia. Yliopisto ei ole siellä mikään meriitti. Jos rakennusapumieheksi hakee ja sanoo olevansa filosofian maisteri niin luultavasti jää saamatta koska ei sinne mitään raksahommista tajuamattomia haluta jaloissa pyörimään.