Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on huonoin lukemasi kirja?

Vierailija
02.03.2017 |

Omasta mielestäni Minttu Vettenterän Jonakin päivänä kaduttaa on huonoin lukemani kirja. Luin sen vasta sen jälkeen, kun enkeli-Elisa oli paljastunut huijaukseksi, ja mielestäni oli halpamaista kirjoittaa fiktiivinen kirja ja väittää sen pohjautuvan tositarinaan.

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä: Timo Parvelan Ella-kirjat (ei jessus mitä kuraa ja typeryyttä), Tuija Lehtisen kaikki kirjat (äääää), Johanna Hulkon K18 (ei hyvää päivää)... ainaki nuo tuli mieleen. Minttu Vettenterän huijauskirjaa elikkäs Enkeli-Elisan tarinaa en viitsi edes lukea! :s 

Vielä Ella-sarjaan palatakseni: miten juoni ja kirjojen hahmot voivatkin olla niin älyttömän tyhmiä????

Vierailija
102/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku Remo-seikkailu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jotkin Janssonin Muumi-kirjat ärsyttävät esim. Kuka lohduttaisi Nyytiä? Hyvä jos siitä kaunosta saa selvää :s Myös Peter Pan oli tönkkö ja siinä oli hirveä ''kiire''. Asiat käytiin kovalla vauhdilla läpi, eikä kirjassa kuvailtu asioita/hahmoja tarpeeksi. Luin uusimman suomennoksen ja olihan se ihan ok, mutta kiire häiritsi. Jyväskylän Kaupunginteatterin Peter Pan -musikaali voitti kirjan 100-0!

Vierailija
104/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pitänyt Riikka Pulkkisen tavasta kirjoittaa. Tarina voi olla hyvä, mutta en vaan jaksa lukea sitä karseaa kuvailua mitä hän harrastaa. Maitotilkka pöydällä muuttuu hänen käsissään ties miksi yksisarvisen kyynelvirraksi. Hyi yök!

Joo, en ymmärrä Pulkkisen suosiota. Esimerkiksi Totta-romaani oli tekosyvällistä maalailua, jossa oli köykäinen ja teennäinen juoni.

Vierailija
105/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana vihreä meri tai Häräntappoase.

Vierailija
106/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PeterPannii kirjoitti:

Myös jotkin Janssonin Muumi-kirjat ärsyttävät esim. Kuka lohduttaisi Nyytiä? Hyvä jos siitä kaunosta saa selvää :s Myös Peter Pan oli tönkkö ja siinä oli hirveä ''kiire''. Asiat käytiin kovalla vauhdilla läpi, eikä kirjassa kuvailtu asioita/hahmoja tarpeeksi. Luin uusimman suomennoksen ja olihan se ihan ok, mutta kiire häiritsi. Jyväskylän Kaupunginteatterin Peter Pan -musikaali voitti kirjan 100-0!

Se alkuperäinen Peter Pan on miljoona kertaa parempi kuin se Kaupunginteatterin musikaali. Sehän oli ihan hirveää tuubaa ja hermot meni jo alussa kun siinä toistettiin sitä minä olen peter pan jollotusta. Kauheaa haahuilua edestakaisin lavalla ilman järkevää juonta. Miten ne koirat edes liittyivät siihen näytelmään mitenkään? Täysin järjetön pätkä ihan vaan siksi että saadaan esitys pitemmäksi. Minä en ainakaan mene katsomaan enää yhtään esitystä, koska yksikään tähän asti näkemistäni ei ole ollut hyvä. Turhan paljon taiteellisia vapauksia otettu näytelmissä, niistä ei kaikki pidä.

Vierailija
107/125 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K. K. Alongin Kevätuhrit -trilogia (kaksi muuta osaa nimillä: Ansassa ja Pakenijat).

Siis ei tapahtunut mitään selkeää, loogista, mielenkiintosta. Ihan kuin kirjailija olisi pyrkinyt tarinankerrontaan tekstiä tarkistamatta ja hiomatta.

Juoni ja kirjoitusvirheet antoi sellaisen vaikutelman, että ala-astelainen olisi voinut kirjoittaa mokoman sivunipun. Pahimmillaan 2 typoa per sivu!

Kaikennäköistä sinne kustantamoon laitetaan.

Vierailija
108/125 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen King on lempikirjailijani, mutta pari hänen kirjaansa on tuottanut pettymyksen. Toinen oli  "Liseyn tarina", en tajunnut mitään niistä verilummista ja muutenkin kirja oli pitkävetinen ja poukkoileva,

Toinen oli "Paluu", ne jättimuurahaiset...

Vierailija
109/125 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuja on viisi kertaa enemmän, eikä kysymys ole piipun polttelusta vaan piipun valitsemisesta. Kirjassa on muutan paljon huumoria, enkä kokenut sen vaimolle ääneen lukemista lainkaan raskaana.

Vierailija
110/125 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku prinssi, tykkäsin vaan niistä kohdista jossa se kettu oli mukana.

Vierailija
111/125 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää nimeä, mutta luin peruskoulun aikana Agatha Christien viimeiseksi jääneen kirjan jotain tehtävää varten. Kirjoittaja vaikutti dementikolta ja kirja oli lapsellisen tyhmä mielestäni.

Vierailija
112/125 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofian maailma tai Supernaiivi.

Vierailija
113/125 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sodoman 120 päivää, musta se oli yksinkertaisesti kuvottavaa luettavaa D:

Mä luin saman kirjan. Sen pääaiheena oli miesten pyllyreikien kuvailu ja luettelointi. :D

Vierailija
114/125 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dan Brownin Kadonnut symboli oli niin übersurkea että annoin pois ilmaiseksi äänikirja-cd:t, en kerta kaikkiaan kehdannut ottaa niistä rahaa.

Vieläkin ottaa päähän että moista roskaa menin ostamaan.

Vierailija
115/125 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Haruki Murakamin tuotanto. Kun on lukenut yhden, on lukenut ne kaikki. Hyi hitto mitä paskaa. 

Miksi olet lukenut useamman kirjan (tai peräti kaikki?) jos ovat niin huonoja? Ihmettelen aina näitä "sen ja sen koko tuotanto" -vastauksia. Itse harvoin jaksan lukea kahta kirjaa enempää samalta kirjailijalta, jos en kummastakaan pitänyt yhtään, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
116/125 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fifty shades of Grey

Vastaan myös tämän.

Elokuvat olen nähnyt, menivät pahimpaan tylsyyteen. Kuulin sitten, että kirjat ovat parempia kuin itse leffat, ja niinpä lainasin kirjastosta ensimmäisen osan. En päässyt edes puoleen väliin, todella pitkäveteistä luettavaa.

Vierailija
117/125 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen viiva tai häräntappoase, ensimmäisessä eletään metsässä kunnes kuolema korjaa kaikki lapset (voi prkl miten ankea kirja voi olla!) ja toinen oli vain kohtuuttoman kiusallista luettavaa. Kyllä koen itseni niin ylivoimaisen yleissivistyneeksi nyt sitten... kiitoksia inspiroivista äidinkielentunneista keravalle!

Vierailija
118/125 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken jääneitä, koska minusta olivat huonoja:

Dan Brown: Kadonnut symboli

Arto Paasilinna: Ihmiskunnan loppulaukka

Arton ote alkaa lipsua. Muita loppupään kirjoja, kuten "Lentävä kirvesmies" olen lukenut pitkin hampain, osa aiheutti jo esittelytekstillään yök-reaktion(mm. Neitosten karkuretki).

Paasilinnahan oli parhaimmillaan(Jäniksen vuosi, Ulvova mylläri)oikeinkin hyvää.

Seppo Porvalin "Syöksykierre" jäi kesken.

Niin täynnä asiavirheitä jo alkusivuilla, että meni maku.

En tiedä, onko kirja huono, mutta sen lukeminen oli minulle tervan juontia: Salman Rushdien "Saatanalliset säkeet".

Ehkä maaginen realismi ei ole minua varten.

Kahlasin läpi kirjan ihan velvollisuuden- ja myötätunnosta: Tämän takia Khomeini julisti tappofatwan miehelle.

Annan kirjalle vielä mahdollisuuden, sain sen 50-vuotislahjaksi ja löytyy siis hyllystäni.

Surkein selailemani sepustus: Mormonin kirja.

Lukutaidoton pölvästi yritti luoda jotain Raamatun kaltaista.

Vierailija
119/125 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punainen viiva tai häräntappoase, ensimmäisessä eletään metsässä kunnes kuolema korjaa kaikki lapset (voi prkl miten ankea kirja voi olla!) ja toinen oli vain kohtuuttoman kiusallista luettavaa. Kyllä koen itseni niin ylivoimaisen yleissivistyneeksi nyt sitten... kiitoksia inspiroivista äidinkielentunneista keravalle!

Klassikkokirjoja.

Realistisia kuvauksia molemmat.

Molemmista olen pitänyt.

Punaisen viivan luin intissä toimiessani esikunnan lähettinä.

Kirja oli pystyssä päivystystiskin alla.

Mainio tapa käyttää tylsä päivystyspalvelus..

Vierailija
120/125 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauma: Hävitys. Kirja on ruikutusta, ruikutusta ja ruikutusta. Käsittämätöntä, että mokoma sai Finlandia-palkinnon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän