Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jää jalankulkijana turhaan odottamaan valojen vaihtumista vain siksi, että paikalla on lapsi

Vierailija
02.03.2017 |

Liikennekasvatus ei ole minun tehtäväni vaan vanhempien. Ne nyrpeät katseenne vain huvittavat minua, mammat.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan odottaisi vihreää valoa jos ehtii tien yli muutenkin? En vaan tajua. Ehtii se lapsi ihan samalla tavalla tien yli kuin vanhempikin. Jos ei ehdi, silloin ei lähde ylittämään katua.

Saako autolla myös mennä kun on punainen valo?

Jos kukaan ei näe, niin tietenkin saa.

Ja jos tulee töytäisseeksi jalankulkijaa, niin voi paeta paikalta, jos kukaan ei näe?

Vierailija
22/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama se mulle meetkö punaisilla. Lapsi sitä enemmän paheksuu, miettii aina kaltaistesi kohdalla että kuinka tyhmiä aikuiset ovat kun eivät osaa edes liikennesääntöjä.

Itsekin kävelen punaisia päin jos ei ole lapsia paikalla.

Juu, tuosta sääntökeskeisestä ajattelusta kehitytään pois verraten myöhään, ja jotkut eivät aikuisenakaan saavuta tuota korkeampia moraalisen ajattelun tasoja.

Seurausetiikka toimii niin kauan kun vaikutukset ovat ennakoitavissa. Intressiristiriitoihin se ei velvollisuusetiikasta poiketen ota kantaa, joten se sopii hyvin itsekkäisiin tarkoitusperiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ketään tule niin ylitän kadun jostain liikennevalon väristä piittaamatta.

Miksi jäisin turhaan odottamaan?

Tietenkään en ole nöyrä robotti joka tottelee kaikkia viranomaisten oikkuja.

Vierailija
24/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan odottaisi vihreää valoa jos ehtii tien yli muutenkin? En vaan tajua. Ehtii se lapsi ihan samalla tavalla tien yli kuin vanhempikin. Jos ei ehdi, silloin ei lähde ylittämään katua.

Valot voi olla sitäkin varten että aina ei ehkä huomaa tulevaa autoa tai ei osaakaan arvioida nopeutta tai liukastut siihen punaisilla valoilla ja autoilija on vaan kiihdyttänyt omiin vihreisiinsä jne. Riippuu tietysti paikasta. Onko näillä punaisilla ylittävillä oikeasti niin kiire, ettei pysty sitä hetkeä odottamaan? Luulen ettei aina voi olla.

Miten te selviätte valottomista tienylityksistä?

Etenkin nämä jotka odottavat vihreiden vaihtumista vaikka ketään ei ole mailla halmeilla.

Vierailija
25/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako autolla myös mennä kun on punainen valo?

Jos kukaan ei näe, niin tietenkin saa.

Ja jos tulee töytäisseeksi jalankulkijaa, niin voi paeta paikalta, jos kukaan ei näe?

Vertaat siis jalankulkijan yliajamista siihen, että jalankulkija ylittää tyhjän tien odottamatta vihreää valoa. Säännöt on tehty juuri sinunkaltaisiasi ihmisiä varten. Eli heitä, jotka eivät pysty itsenäisesti älylliseen toimintaan.

Vierailija
26/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valot voi olla sitäkin varten että aina ei ehkä huomaa tulevaa autoa tai ei osaakaan arvioida nopeutta tai liukastut siihen punaisilla valoilla ja autoilija on vaan kiihdyttänyt omiin vihreisiinsä jne. Riippuu tietysti paikasta. Onko näillä punaisilla ylittävillä oikeasti niin kiire, ettei pysty sitä hetkeä odottamaan? Luulen ettei aina voi olla.

Miten te selviätte valottomista tienylityksistä?

Etenkin nämä jotka odottavat vihreiden vaihtumista vaikka ketään ei ole mailla halmeilla.

Tiedoksi että valot laitetaan vain  risteyksiin joissa on riskejä. Ei niitä huvikseen laiteta.

Vierailija
27/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama se on monessa muussakin asiassa. Esim. opetat lapselle, ettei roskia saa heittää luontoon, vaikka jotkut aikuiset tekee niin. Tai ettei saa puhua rumia, vaikka jotkut aikuiset puhuu. Mä sanon aina näissä tilanteissa, että "Se on hölmösti tehty, eikä tuo aikuinen ole sitä vielä oppinut, vaikka on jo noin iso. Jotkut vain tarvitsevat enemmän aikaa oppimiseen kuin toiset.".

Vertaat oikeasti tien ylitämistä turvallisesti valoista piittaamatta siihen, että roskaa luontoa? Et tosiaan taida olla moraaliajattelussa kovin pitkällä. :D

Vierailija
28/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton tää taas niitä aloituksia missä toivot että sinulle tullaan suuttumaan? Ei kukaan odota sinun kasvattavan muiden lapsia tai katso sinua pahasti, toivottavasti vaan kun oot niin rebel.

Vierailija
29/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ketään tule niin ylitän kadun jostain liikennevalon väristä piittaamatta.

Miksi jäisin turhaan odottamaan?

Tietenkään en ole nöyrä robotti joka tottelee kaikkia viranomaisten oikkuja.

Onko liikennevalot viranomaisten oikku? :)

Tykkään liikenteessä sitä, että on yhteiset säännöt. Mun mielestä tämä on just suomessa hienoa. Liikenteessä alistun mielelläni sääntöihin ja olen ylpeä siitä. En kadehdi minkään muun maan liikennekulttuuria.

Vierailija
30/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla on niiii-iii-iin kiire johonkin, joten peet välitän siitä, vaikka välillisesti edesautan vaaratilanteiden syntymisen muille.

Vierailija
31/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35 eikä ole ikinä käynyt mielessäkään olla ylittämättä tyhjää tietä päin punaisia vain sen takia, että lähistöllä on lapsia. Vasta nyt ensimmäisen kerran kuulin tällaisesta! Onko yleistäkin, että vanhemmat kuvittelevat, että täysin vieraiden ihmisten kuuluu jotenkin ottaa heidän lapsensa huomioon? Olen lapseton ihan syystä, eikä minua kiinnosta kenenkään muun lapset.

Vierailija
32/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama se on monessa muussakin asiassa. Esim. opetat lapselle, ettei roskia saa heittää luontoon, vaikka jotkut aikuiset tekee niin. Tai ettei saa puhua rumia, vaikka jotkut aikuiset puhuu. Mä sanon aina näissä tilanteissa, että "Se on hölmösti tehty, eikä tuo aikuinen ole sitä vielä oppinut, vaikka on jo noin iso. Jotkut vain tarvitsevat enemmän aikaa oppimiseen kuin toiset.".

Vertaat oikeasti tien ylitämistä turvallisesti valoista piittaamatta siihen, että roskaa luontoa? Et tosiaan taida olla moraaliajattelussa kovin pitkällä. :D

Kyllä, ja mielestäni vertaus on erittäin osuva. Pysyn kannassani. :D

Vierailija
33/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että täällä on paljon lapsettomia liputtamassa punaisia päin kulkemisen puolesta.

Minä-minä-minä-minä

Vierailija
34/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään kiinnostaisi, että teet noin? Jokaisen tulee sanoa lapselleen, että lapsen tulee itse katsoa milloin on vihreät, eikä mennä muiden mukana. 

Vierailija
35/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 35 eikä ole ikinä käynyt mielessäkään olla ylittämättä tyhjää tietä päin punaisia vain sen takia, että lähistöllä on lapsia. Vasta nyt ensimmäisen kerran kuulin tällaisesta! Onko yleistäkin, että vanhemmat kuvittelevat, että täysin vieraiden ihmisten kuuluu jotenkin ottaa heidän lapsensa huomioon? Olen lapseton ihan syystä, eikä minua kiinnosta kenenkään muun lapset.

Taitaa olla niinpäin, että ne tien yli loikkivat kuvittelevat itse toisten paheksuvat katseet. Kuten tämä ketjun aloittajakin. Jos elämässä ei ole paljon asipita, niin tien ylittämisestäkin voi tulla päivän suurin juttu.

Vierailija
36/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bobby B kirjoitti:

Huomaa, että täällä on paljon lapsettomia liputtamassa punaisia päin kulkemisen puolesta.

Minä-minä-minä-minä

Ei kai punaisia päin kulkeminen ole tässä se pointti, vaan ne minä-minä-ihmiset, jotka luulevat että koko maailman täytyy huomioida heidän lapsensa. En kulje juuri ikinä päin punaisia, vain silloin jos tie on täysin autio, mutta silloin minulle on ihan se ja sama miten joku äityli tilanteen selittää lapselleen. Ei minua ole tosin ikinä mulkoiltu vihaisesti, ei tosin kiinnosta niin paljoa, että olisin edes huomannut.

Vierailija
37/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jotenkin aika sööttiä, että ap ilmeisesti on tähän asti aina odottanut kiltisti vihreää valoa ennen kuin on lähtenyt ylittämään katua. Ja siis vain sen takia, että joku tuntematon lapsi saisi hänestä hyvän esimerkin. Lutusta!

Minulla on omiakin lapsia, mutta silti menen yli punaisilla jos hyvin ehdin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi