Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jää jalankulkijana turhaan odottamaan valojen vaihtumista vain siksi, että paikalla on lapsi

Vierailija
02.03.2017 |

Liikennekasvatus ei ole minun tehtäväni vaan vanhempien. Ne nyrpeät katseenne vain huvittavat minua, mammat.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää minäkään ja omilleni olen opettanut, että jotkut aikuiset nyt vaan kävelee punaisia päin, mutta sitä ei lasten tule tehdä. Hyvin ovat ymmärtäneet.

Vierailija
2/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit aiheesta uuden avauksen? Halusit enemmän huomiota typeryydellesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Jos lapsi kysyy, että miksi toi saa mennä yli vaikka on punainen, vastaan että koska toi on idiootti eikä niistä kannata välittää.

Vierailija
4/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se mulle meetkö punaisilla. Lapsi sitä enemmän paheksuu, miettii aina kaltaistesi kohdalla että kuinka tyhmiä aikuiset ovat kun eivät osaa edes liikennesääntöjä.

Itsekin kävelen punaisia päin jos ei ole lapsia paikalla.

Vierailija
5/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Jos lapsi kysyy, että miksi toi saa mennä yli vaikka on punainen, vastaan että koska toi on idiootti eikä niistä kannata välittää.

Opetat haukkumaan muita? 

Vierailija
6/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en koskaan odota vihreää, eivätkä monesti minun lapsenikaan. Tosi kiva jos useampi jalankulkija ylittäisi tien meidän kanssamme pysäyttämättä muuta liikennettä.

Vierailija
7/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama se mulle meetkö punaisilla. Lapsi sitä enemmän paheksuu, miettii aina kaltaistesi kohdalla että kuinka tyhmiä aikuiset ovat kun eivät osaa edes liikennesääntöjä.

Itsekin kävelen punaisia päin jos ei ole lapsia paikalla.

Juu, tuosta sääntökeskeisestä ajattelusta kehitytään pois verraten myöhään, ja jotkut eivät aikuisenakaan saavuta tuota korkeampia moraalisen ajattelun tasoja.

Vierailija
8/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas odotan valojen vaihtumista vaikka olisin täysin yksin. Kaikilla meillä on tapansa. Minua ei haittaa vaikka jäisit auton alle, toivon kuitenkin ettei niin käy, etenkään jos olen lapsen kanssa katsomassa, mutta myös aton kuskin takia.

Vierailija
9/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään. Miksi pitäisi? En välitä vittuakaan muiden ihmisten äpäröistä, ihmetelkööt.

Vierailija
10/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää minäkään, kun paikalla on tutiseva, ikäloppu mutsis, joka lähtee perässäni kulkemaan ja jää puoleen väliin katua ja dösä tulee 60km/h....

Vierailija
11/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on monessa muussakin asiassa. Esim. opetat lapselle, ettei roskia saa heittää luontoon, vaikka jotkut aikuiset tekee niin. Tai ettei saa puhua rumia, vaikka jotkut aikuiset puhuu. Mä sanon aina näissä tilanteissa, että "Se on hölmösti tehty, eikä tuo aikuinen ole sitä vielä oppinut, vaikka on jo noin iso. Jotkut vain tarvitsevat enemmän aikaa oppimiseen kuin toiset.".

Vierailija
12/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan odottaisi vihreää valoa jos ehtii tien yli muutenkin? En vaan tajua. Ehtii se lapsi ihan samalla tavalla tien yli kuin vanhempikin. Jos ei ehdi, silloin ei lähde ylittämään katua.

Vierailija
13/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelen päin punaisia ja juuri näin toivonkin vanhempien lapsilleen opettavan. Lapsen on hyvä oppia, että kaikesta ei pidä ottaa esimerkkiä. Kasvatusvastuu ei ole minulla.

Vierailija
14/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi persus! Ja minä saatan odottaa vihreää valoa, vaikka ei olis yhtään lasta lähettyvillä! Ja aika usein moni muukin selkeästi pysähtyy siksi, että joku muukin pysähtyy. Mun mielestä hektisessä elämässä on hyvä pysähtyä vaikka liikennevaloihin ja pitää "tauko".

Ja jos lapsi kysyy miksi toi saa mennä punasia päin, niin kerron, että ei saakkaan, mutta ihminen on joskus niin tyhmä, että vaarantaa henkensä sääntöjä rikkomalla. Ja ajan myötä aletaan puhumaan siitä terveestä järjestä. Joka sekin monelta hätähousulta tietä ylittäessä puuttuu.

Vierailija
15/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetat haukkumaan muita? 

Uliuli. Vain kaltaisiasi tolvanoita :)

Vierailija
16/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun syyni odottamiselle ovat se, että sääntö käskee odottamaan, säännön rikkominen tuo häpeää ja tykkään noudattaa sääntöjä (myös itse keksimiäni). Muut saavat odottaa valon vaihtumista mistä syystä tahansa.

Vierailija
17/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan odottaisi vihreää valoa jos ehtii tien yli muutenkin? En vaan tajua. Ehtii se lapsi ihan samalla tavalla tien yli kuin vanhempikin. Jos ei ehdi, silloin ei lähde ylittämään katua.

Valot voi olla sitäkin varten että aina ei ehkä huomaa tulevaa autoa tai ei osaakaan arvioida nopeutta tai liukastut siihen punaisilla valoilla ja autoilija on vaan kiihdyttänyt omiin vihreisiinsä jne. Riippuu tietysti paikasta. Onko näillä punaisilla ylittävillä oikeasti niin kiire, ettei pysty sitä hetkeä odottamaan? Luulen ettei aina voi olla.

Vierailija
18/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako autolla myös mennä kun on punainen valo?

Vierailija
19/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako autolla myös mennä kun on punainen valo?

Jos kukaan ei näe, niin tietenkin saa.

Vierailija
20/37 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetat haukkumaan muita? 

Mitä haukkumista tuo on? Totuudenhan tämä kommnettaattori sanoo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme