Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytän liian "nuorelta", miten saada itsensä vanhemman näköiseksi - työelämää varten?

Vierailija
02.03.2017 |

Olen alalla, jossa on hyötyä siitä kun näyttää "arvokkaalta", "elämän kokemusta omaavalta" ja jopa vähän vanhalta. Olen itse 40-vuotias, ja olen ikäisekseni kai vähän nuoren näköinen. Pukeudun kyllä jakkuun ja hameeseen ym asialliseen työvaatteeseen, mutta olemukseni on kai jotenkin silti tyttömäinen, eli ei riittävän uskottava. Miten saisin itseni vanhemman näköiseksi? En halua mikään tantta olla kuitenkaan, mutta kuulemma pitäisi näyttää ulkoisesti "kokeneelta". Mitä ihmettä teen ulkonäölleni?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopas se. Pari kesää sitten kysyttiin henkkareita Alkossa asioidessa ja kun kävin ravintolassa oman pojan kanssa, annettiin lasku hänelle. O_o Ei tälle pärställe oikein mitään voi, mutta voi kantaa itsensä itsevarmasti ja tyylikkäästi. Olen siis panostanut keskivartalon lihaksia treenaavaan liikuntaan (mm. itämainen tanssi, myös pilates ja jooga) ja koittanut vetää hartiat taakse ja leuan kohdilleen. Koitan puhua rauhallisesti ja tasaisemmalla äänellä. Niillä pärjää työelämässä ja kotona voi sitten vetää pieruverkkareissa ja käkättää rauhassa. :)

Vierailija
2/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko työiän ollut tämä ongelma, kun olen ollut pienikokoinen, pitkätukkainen nainen.

Housupuvut auttaa asiaa, maltilliset korot, banaaninuttura, helminappikorut, ranskalainen manikyyri, ruskea silmämeikki. Olen opetellut olemaan juuri hymyilemättä ja ekehtimättä, puhumaan matalammalla äänellä. Samoin hyvä ryhti ja katsominen silmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy jossain räkälässä tarkkailemassa Rituja ja Lelluja, sitten otat niistä mallia. Niiltä löytyy sitä elämän kokemusta. Arvokkudesta en  niin tiedä.

Vierailija
4/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhetapa lienee isoin juttu. Joskus tunnen myötähäpeää, kun selvästi asiantunteva nuori nainen selittää asiaa jonka tietää hyvin, mutta hänen puhetapansa on tyttömäisen hengästynyt, suhiseva, nasaali tai korkea, tai täynnä niinku-sanoja.

Kannattaa vaikka kotona pitää harjoituspuheenvuoro ja videoida se, niin näkee sortuuko samaan. Anteeksipyytävät naurahdukset ja hymyilyt ei kuulu asiaan.

Vierailija
5/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liho 20-30 kg. Ehkä helpoiten se onnistuu aloittamalla parisuhde ja jos sekään ei tepsi mene naimisiin.

Vierailija
6/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla muka nykyään pitäisi näyttää yli 40-vuotiaalta ollakseen uskottava?

No, ilman muuta meikkiä pitäisi miettiä. Sitä ei saa olla liikaa, mutta ei myöskään liian vähän. Sävyjen pitää olla luonnollisia ja hillittyjä, kuitenkin meikkiä tulee näkyvästi olla.

Toinen asia on hiukset. Ei pitkiä luonnontilaisia tyttömäisiä hiuksia. Leikkaa ne lyhyemmäksi, mutta ei mitään trendikampausta, tai sitten pidä ne kiinni siistillä alaponnarilla tai nutturalla. Nuttura on nykyään tietty nuortenkin naisten kampaus mutta se ei kuitenkaan heti saa pitämään kantajaansa nuorena. Hiusten pitää olla jollakin tavalla laitetut.

Vaatteiden materiaalien pitää olla laadukkaita ja leikkausten ajattomia.

Ja tietenkin pitää välttää kaikkea nuorten suosimaa: Guessin koruja tai Michael Korsin laukkuja ja muuta hölmöä.

Vierailija
7/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla muka nykyään pitäisi näyttää yli 40-vuotiaalta ollakseen uskottava?

No, ilman muuta meikkiä pitäisi miettiä. Sitä ei saa olla liikaa, mutta ei myöskään liian vähän. Sävyjen pitää olla luonnollisia ja hillittyjä, kuitenkin meikkiä tulee näkyvästi olla.

Toinen asia on hiukset. Ei pitkiä luonnontilaisia tyttömäisiä hiuksia. Leikkaa ne lyhyemmäksi, mutta ei mitään trendikampausta, tai sitten pidä ne kiinni siistillä alaponnarilla tai nutturalla. Nuttura on nykyään tietty nuortenkin naisten kampaus mutta se ei kuitenkaan heti saa pitämään kantajaansa nuorena. Hiusten pitää olla jollakin tavalla laitetut.

Vaatteiden materiaalien pitää olla laadukkaita ja leikkausten ajattomia.

Ja tietenkin pitää välttää kaikkea nuorten suosimaa: Guessin koruja tai Michael Korsin laukkuja ja muuta hölmöä.

Eli melko paljon ruskeaa luomiväriä ja ruskeaa ripsiväriä? Laitettu polkkatukka? Rilssin villakangas jakku ja hame. Kalevalakorut. Uuh.

Vierailija
8/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin kannattaa opetella puhumaan tasaisesti ja rauhallisesti. Moni nainen puhuu kauhean nopeasti, kuin peläten että heidät juuri keskeytetään (koska noin on tietysti usein käynyt kuten tiedämme). Jos näin käy, älä lopeta vaan jatka puhumista päälle. Jos toinen ei tajua, kun hän pitää tauon, voit sanoa vielä saman rauhallisesti uudestaan. Pääasia ettet suostu tulemaan hiljennetyksi.

Vierailija
9/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla muka nykyään pitäisi näyttää yli 40-vuotiaalta ollakseen uskottava? ä.

Tarkennus, naisen pitää näyttää. Miesvaltaisilla aloilla, joilla nuorta naista ei kuunnella vaan vain katsotaan.

Vierailija
10/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet opettaja?

Imagolasit, nuttura, lihottavat vaatteet, korot jos olet lyhyt, hyvä ryhti, pitkät hameet, ei mitään tekonahkaa tai trikoota.

Vierailija
11/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oikein mojova marimekko-säkki hoitaa homman!

Vierailija
12/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama vika ja monet luulee mua teiniäidiksi tai isosiskoksi ku kuljen muksun kans kaupungilla. Parhaimmat ei oo uskonu ku oon sanonu olevani yli 20. Muut ku tietää paremmin minu iän ku minä itte..

Vierailija
13/13 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet opettaja?

Imagolasit, nuttura, lihottavat vaatteet, korot jos olet lyhyt, hyvä ryhti, pitkät hameet, ei mitään tekonahkaa tai trikoota.

En ole opettaja, vaan liike-elämän palveluksessa. Imagolasit, nuttura ym voisi toimia, marimekkokaapua ei kuitenkaan pukukoodin takia saa käyttää. Ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi