Siis niin täydellisen kertakaikkisen kyllästynyt ruuanlaittoon! Kaupassakäynti sylettää ja sen ainaisen paistamisen ja keittämisen jälkien siivoaminen!
Haluaisin antaa perheelle vain semmoisen yhden ihmepillerin, jokka täyttäisi niiden vatsat ja antaisi ravinteet sillä tavalla, että ne painuis maha täynnä vielä illallkin nukkumaan.
Sitä ainaista samaa sitä laittaa kuitenkin. Aina ja aina.
Ja vaikka miten kattoo jamien pika-aterioita, niin itse en samaan pysty kykeentymään.
Millä te ruokitte arjessa perheen? Mistä ideat? Mistä kaappeihin täytettä? Mistä jaksaminen??
Kommentit (105)
Meillä tämä hoituu yhteispelillä. Minä hoidan keittiöhommat ruuanvalmistuksesta, kattamisen kautta syömiseen asti ja mies hoitaa syömisen jälkeen tiskit ja siivoukset. Toki itsekin siinä ruokaa laittaessa laittelen tavaroita takaisin paikoilleen, roskia roskiin, pyyhin roiskeita jne. mutta se loppusiivous ja viimeistely on miehen hommaa. Kaupassa käydään sen mukaan miten on kenelläkin asiaa kylille. Jos miehellä on asioita hoidettavana, käy hän myös kaupassa. Jos minun työmatka kulkee kauppojen ohi, käyn kaupassa.
Me syödään aika paljon aina samoja ruokia, mutta ne on sellaisia ruokia joista meillä tykätään ja mitkä parhaiten palvelee kaikilla mahdollisilla tavoilla meidän ravitsemustarpeita. Sesongit tuo toivottua kausivaihtelua. Esim näin talvella ei mene mitenkään alas salaatit ja salaattivihannekset, vaan idut, versot ja juurekset. Kesällä taas syödään salaattia, kurkkua, tomaattia, varhaiskaalia, kesäkurpitsaa jne.
Komppaan aloittajaa täysin. Itse selviäisin hyvin yhdellä ruualla päivässä ja voileivillä. Kävisin ulkona syömässä jne, mutta lapsen vuoksi pitää tehdä ruokaa eikä viitsi lämmittää päiväkausia samaa. Jostain syystä ruokaketjuissa tälläkin palstalla on monenlaisia etnisiä herkkuja, joista en ole kuullutkaan. Onkohan dinkkujen aterioita?! Itse teen täysin proosallista kotiruokaa:tänäänkin perunamuusia ja uunimakkaroita juustolla ja tomaatilla. Eilen keitetyt perunat ja porsaankyljykset jne. Ei ole aina terveellistä eikä minipuolisia salaatteja mutta näillä mennään. Mihinkään piperrykseen aika, hermot ja raha ei taivu.
No eikös se puolisosi sitten osallistu kotitöihin laisinkaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä en keksi enää uusia ruokia.
Mausta ne eri tavalla. Vai onko sulla käytössä vain suola, pippuri, aromimauste ja ketsuppi?
Einekset vaan maistuu kammottavan pahalle. Kaikki teollinen maistuu mun mielestä kamalan pahalle. Ei aina huvita kokata, mutta en myöskään halua syödä pahaa mössöruokaa. Siksi mieluummin kokkaan itse vaikka ei huvittais.