Härkis, Nyhtökaura ym. kasvistuotteet: Hinta vst maku
Aiemmin olen kokeillut nyhtökauraa spagettikastikkeessa ja nyt tuli kokeiltua sitten Härkistäkin kasvisruokana ja kyllä olen pettynyt.
Tein tuoreista tomaateista ja sipulista (+ valkosipuli ja mausteet) spagettikastikkeet ja lisäsin
lopuksi härkistä sekaan. Ei kyllä tuonut mitään lisää ko. ruokaan ja nyt harmittaa kun
tuotteen hinta on about tuplasti jauhelihan hinta. Parempaa ja halvempaa kasvisruokaa olisi
ollut jos jättäisi pois nämä kasvislisäkkeet: härkis tai nyhtökaura. (eikä myöskään lisäisi jauhelihaa).
Mitä mieltä olette: kannattaako maksaa itsensä kipeäksi tuotteilla, jotka eivät tuo kasvisruokaan
juurikaan parempaa makua?
Mikä on tuottajien perustelu noinkin korkealle hinnalle; luulisi, ettei härkäpapu kilo paljoakaan maksa about 6€/kg eli n. 85 senttiä per paketti (raakatuotteen hinta) Taitaa ekologisuus mennä tuottajien rahakirstuun tässäkin hypessä.
Kommentit (44)
Pakasteesta oumph on hyvää. Laitan pitaleivän väliin(+oatly fraiche) tai pestopastaan. Herkku on vöner, sitäkin pitaleivän väliin. Nyhtökaura tomaatilla maustettu on myös ihan ok pitassa.
Kastikkeissa olen nyt tykästynyt herneproteiinirouheeseen, soijaa en halua joka päivä syödä.
Härkis ei ole suosikki mutta menee alas ihan mukavasti.
Sitten toki papuja ja linssejä ja niistä vaikka pihvejä. Tänään tein kikherhejauhosta omeletin.
Hyvä idea, mutta aivan liian kalliita.
Mitenniin kasvissyöjä?? Kaikillehan nämä on suunnattu, eli siihen samaan mihin on yleensä aiemmin käyttänyt toisen elollisen olennon lihaa. Vastineet on paskoja ja kalliita tällä hetkellä vaikka itse vege olenkin