Jos piharakennuksilla ei ole rakennuslupaa korvaako vakuutus
jos jotain sattuu
ne piharakennukset on eritelty vakuutuksessa
Kommentit (10)
Jos vaatisivat rakennusluvan niin ei tietenkään korvaa, eikä korvaa kyllä mikään muukaan vakuutus.
meillä on kotivakuutus
asuntoon kaupungissa ja mökille, jossa ne piharakennukset
Ei taida korvata, jos esim. on tehty pihasauna ilman lupaa ja palaa. Ilman rakennuslupaa tehty rakennus voi saada luvan jälkikäteen tai sitten kunta vaatii purkamaan sen pois. Vakuutusyhtiö ei kysele sitä luvan olemassaoloa, ennenkuin vahinko sattuu.
Meillä tehtiin iso 25 neliön kasvihuone-huvimaja ja siihen riitti toimenpideilmoitus maalaiskunnassa. Sen verran sai rakentaa ilman rakennuslupaa. Joissain kunnissa saa rakentaa 8-10 neliötä ilman lupaa ja joissain kunnissa enemmän. Se riippuu kunnan rakennusjärjestyksestä.
Vakuutuksissakaan ei kannata maksaa turhasta.
Minulla ei ole piharakennuksille eikä myöskään varsinaiselle talolle mitään rakennuslupaa. En usko että vaikuttaa vakuutuskorvauksiin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole piharakennuksille eikä myöskään varsinaiselle talolle mitään rakennuslupaa. En usko että vaikuttaa vakuutuskorvauksiin mitenkään.
Oletko tosissasi? :D
Kuinkahan paljon varsinkin maaseudulla on luvattomia rakennuksia. Paljon.
Taajamassa ja taajaman ulkopuolella eri säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi? :D
Talo rakennettu 1890 ja piharakennukset joskus 1920-luvulla.
Rakennuslupa on keksitty vasta kymmeniä vuosia myöhemmin.
Minä rakensin noin 300 neliötä varasto ym. tilaa enkä puhunut kenellekkään mitään enkä lupia kysellyt.
Kyseessä maaseutu.
eipä se pieneltä rakennukselta ole kuin n.20€ vaikka olisi "turhaankin" maksanut
Jos se olisi vaatinut rakennusluvan niin palovakuutus tuskin korvaa. Joku muu irtaimistovakuutus voi korvata?