Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyyhitkö tiskirätillä lattioita?

Vierailija
28.02.2017 |

Kysymys otsikossa, eli käytätkö tiskirättiä vain pöytien pyyhkimiseen vai pyyhitkö sillä myös lattioilta tahroja? Ja kuinka usein peset rätin/vaihdat uuteen? Olen tavannut tuttavapiirissäni puistattavia tapoja tähän liittyen, mm.ystäväni pyyhki lattiaa rätillä ja samalla rätillä pyyhki ruokapöydän "puhtaaksi" ennen pullien pyörittelyä ja äitini harrastaa ihan samaa. Oksettavaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saatan pyyhkiä jonkun tahran lattialta jos ei ole paperia käsillä. Noin viikon välein laitan rätin pesukoneeseen. Kuudessa- tai ysikympissä pesen.

Vierailija
2/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan pyyhi lattioita tiskirätillä. Laitan tiskirätin pesuun noin 2-3 kertaa/viikko. Pesen 60 asteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhitkö tiskirätillä lattioita?

Totta kai. Heitän kyllä käytön jälkeen joko pois tai laitan pesukoneeseen. Viikossa menee vähintään kolme pakkausta sieniliinoja.

Vierailija
4/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä että osa pyyhkii lattioita tiskirätillä, ette kai pyyhkisi pöytääkään lattiamopilla? Pahempaa vielä jos se sama rätti seisoo viikko- tai kuukausitolkulla hanan päällä ja välillä vain "huuhdeltu puhtaaksi".

Vierailija
5/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin, rätti pestään kerta viikkoon. Mutta jos pyörittelen pullia, niin sitä varten otan ihan puhtaan rätin. En ole koskaan ymmärtänyt mitä haittaa tuosta on että lattiaa pyyhitään. Toki se rätti huuhdellaan ennekuin se taas koske pöytään.

Vierailija
6/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Lattioita varten on omat puhdistusvälineet.

Erittäin hyvän ja nopeasti käytön jälkeen kuivuvan mikrokuituisen riskirätin pesen 60 asteessa. 

Vierailija
7/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyyhi. Jos nyt sattuisi että vanhan rätin otan niin se menee roskiin sen jälkeen.

Olen kyllä huomannut vieraiden menevän lattiaa pyyhittyään pokkana palauttamaan rätin keittiöön.

Vierailija
8/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pyyhi. Jos nyt sattuisi että vanhan rätin otan niin se menee roskiin sen jälkeen.

Olen kyllä huomannut vieraiden menevän lattiaa pyyhittyään pokkana palauttamaan rätin keittiöön.

Miksi sun vieraat pyyhkii lattioita?

Vierailija
9/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta rätti menee sen jälkeen joko pyykkiin tai roskiin, ei koskaan takaisin altaille. Pyykkiin rätti (reikäliina) menee noin joka toinen päivä vaikkei käy lattialla.

Vierailija
10/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No synttäreillä satuin tämmöisen asian huomaamaan. En se minäkään ole joka paikassa pyyhkimässä jos jossain huoneessa lapset kaatavat jotain.

Vierailija
11/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään samalla rätillä millä pöydät pyyhkii niin pyyhitä lattiaa. Pyyhin talouspaperilla lattiaa jos jotain tipahtaa. Viikkosiivouksessa loput. Mopilla. 

Vierailija
12/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiaa varten on oma rättinsä, jota säilytetään roskiskaapin oven sisäpuolella olevassa naulassa. Toisessa naulassa on uuninpesurätti.

Vierailija
13/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon, pyyhitkö tiskirätillä lantion?

Vierailija
14/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puiselle leikkuulaudalleni oma sieniliina ja sitten pöytärätti erikseen. Kylässä ollut kaverini sotki lattialle jotain ja pyyhki lattian juuri sillä puhtaimmalla sieniliinalla ja laittoi hanan päälle kuivumaan... Päätin että nyt on sitten aika vaihtaa ihan kokonaan uuteen se liina, puistatti niin :D 

Vierailija
15/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No synttäreillä satuin tämmöisen asian huomaamaan. En se minäkään ole joka paikassa pyyhkimässä jos jossain huoneessa lapset kaatavat jotain.

Hyh...Jos vierailla on pakottava tarve siivota omat jälkensä niin voisi edes kysyä että mistä saan rätin lattiaa varten eikä vain napata ensimmäistä rättiä mikä käteen osuu.

Vierailija
16/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin sillä per*eenikin.

Vierailija
17/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys otsikossa, eli käytätkö tiskirättiä vain pöytien pyyhkimiseen vai pyyhitkö sillä myös lattioilta tahroja? Ja kuinka usein peset rätin/vaihdat uuteen? Olen tavannut tuttavapiirissäni puistattavia tapoja tähän liittyen, mm.ystäväni pyyhki lattiaa rätillä ja samalla rätillä pyyhki ruokapöydän "puhtaaksi" ennen pullien pyörittelyä ja äitini harrastaa ihan samaa. Oksettavaa.

Kyllä Sinkkumies pyyhkii tiskirätillä lattioita, mutta sen jälkeen kun se on mennyt keittiössä hylkyyn. Kierrätystä nääs.

Sinkkumies

Vierailija
18/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puiselle leikkuulaudalleni oma sieniliina ja sitten pöytärätti erikseen. Kylässä ollut kaverini sotki lattialle jotain ja pyyhki lattian juuri sillä puhtaimmalla sieniliinalla ja laittoi hanan päälle kuivumaan... Päätin että nyt on sitten aika vaihtaa ihan kokonaan uuteen se liina, puistatti niin :D 

Mitä hemmettiä leikkuulauta tarvii sieniliinaa? Mää ainakin törkkään koko lankun hanan alle ja paan tulikuumaa vettä ja pesen sen laudan. Sit kuivumaan ja takaisin paikoilleen.

Sinkkumies

Vierailija
19/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latinoita?

Vierailija
20/29 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on "pullien pyörittelyä" varten ihan oma alusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi