Millä oikeudella päiväkotitäti alkaa kiukutella minulle
jos haen lapsen vahingossa 7 minuuttia myöhässä? Sattui tänään, bussi oli hieman myöhässä ja näin ollen myöhästyin tuon 7 minuuttia. Hoitaja ystävällisesti odotteli minua lapsen kanssa, mutta sanoi sitten minulle nyrpeästi, että "rouvan on parasta hakea penska ajoissa, ei minullakaan ole koko päivää aikaa odotella". En osannut tuossa tilanteessa mitään sanoa, mutta ihmettelenpä vain, että onko väärä ihminen työskentelemään lasten kanssa, jos ei kiireiselle äidille heru 7 minuutin myöhästymisen vertaa ymmärrystä.
Kommentit (3)
Eihän tuossa ole suurta ongelmaa muutoin paitsi silloin, jos kuulut siihen porukkaan, joka hakee muksunsa ihan piripintaan tai sen jälkeen kun tarha menee virallisesti kiinni. Sellaisia ihmisiä on ja he odottavat vielä suurinpiirtein vartin luentoa siitä mitä heidän pikkujasmiina on päivän aikana tehnyt. Tarhan tädillä saattaa myös olla himpusen kiire hakea omaa lastaan työpäivän jälkeen jostain toisesta tarhasta.
Lapsi haetaan päiväkodin tai hoitopaikan aukioloaikana.
Sillä lapsesi hoitajalla on oma työaikansa ja oma elämänsä. Hänen bussinsa ehkä kerkesi mennä, kun joutui odottamaan sinua. Miten voit olla niin röyhkeä, että katsot oikeudeksesi puuttua hänen henkilökohtaiseen elämäänsä ja ehtimisiinsä?
Halveksin kaltaisiasi.
Kantsii seuraavalla kertaa ottaa se aikaisempi bussi.
Kauppaan tullaan kun se on menossa kiinni, lapset haetaan myöhässä, sovituista partureista ja lääkäreistä myöhästytään... Joo, eihän missään tarvi nykyään olla ajoissa.