Yksi mies on töissä vienyt minun parkkipaikkani "naisten ei muutenkaan kuulu ajaa autoa" vapaa suomennos
Pomoani näen äärimmäisen harvoin ja silloinkin hän on aina kireä ja kiukkuisen oloinen. Tämä mies, sanotaan vaikka Ali, on jo pari viikkoa parkkeerannut minulle määrättyyn parkkiruutuun.
Mitä voin tehdä? Poliisi?
Kommentit (33)
Parkkeeraisin poikittain taakse niin, ettei hän pääse poistumaan. Sitten kun tulee aukomaan päätään, katsoisin silmät pyöreenä sormi suussa "mutta en osaa siirtää sitä, olenhan vain nainen"
Missä vitun firmassa muka olisi ali niminen työntekijä, ja sillä vielä auto?
Tuo on työpaikkakiusaamista. Kiusaaja laskee sen varaan, ettet uskalla tehdä asialle mitään. Sun täytyy laittaa hänelle rajat. Tule töihin ennen häntä ja jätä auto omalle paikallesi. Miten muut työkaverini ovat suhtautuneet, kai olet kertonut heille asiasta?
Parkkeeraisin ko. tyypin taakse autoni perjantai-iltapäivällä ja pahoittelisin etten osaa siirtää sitä kun olenhan vain nainen. Vaihtoehtoisesti marssisin rekryyn/ilmoittaisin asiasta sähköpostitse (paper trail) Alin pomolle - mikä tuntuu työpaikassasi tehokkaimmalta.
Jos paikka on juoruileva (kuten esim. isommat toimistot), levittäisin juttua tehokkaasti (mutta mahdollisimman epärasistisesti, koska ei ole mitään syytä olla itse kusipää vaikka toinen on).
Vierailija kirjoitti:
Sähköposti työnantajalle. Muista tallentaa itsellesi.
Valkoisen miehen apu kelpaa kyllä, kun ensin on houkuteltu maa täyteen noita.
Hanki keltapunaiset "tötteröt) ja jätä ne paikallesi (kai se Ali joskus sieltä poistuu) ja kun tulet töihin, nostat ne takapaksiin ja ajat auton paikalleen.
Vierailija kirjoitti:
Laita myös tämä "Ali" sähköpostin vastaanottajiin, silloin hän näkee että viet asian eteenpäin - toimii pelotteena.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on työpaikkakiusaamista. Kiusaaja laskee sen varaan, ettet uskalla tehdä asialle mitään. Sun täytyy laittaa hänelle rajat. Tule töihin ennen häntä ja jätä auto omalle paikallesi. Miten muut työkaverini ovat suhtautuneet, kai olet kertonut heille asiasta?
Olen maininnut ja kerran kun jätin auton minulle kuuluvalle paikalle (kun sattui olemaan kerrankin aiempi työvuoro) niin hän alkoi mesota (vapaa suomennos) "Etkö sinä akka/ämmä (bitch) tajua, että tämä on miehen paikka"
Uhkasi naarmuttaa autoani ja kädessään oli jo terävä kivi joten siirryin kadun varteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja sitä päivää kun itse huomaat, että työnantajasi on nainen / ei-valkoinen mies :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maininnut ja kerran kun jätin auton minulle kuuluvalle paikalle (kun sattui olemaan kerrankin aiempi työvuoro) niin hän alkoi mesota (vapaa suomennos) "Etkö sinä akka/ämmä (bitch) tajua, että tämä on miehen paikka"
Uhkasi naarmuttaa autoani ja kädessään oli jo terävä kivi joten siirryin kadun varteen.
Ap
Sano reilusti vastaan - paikka on sinulle työnantajasi osoittama. Jos Alilla on jotain valittamista, ottaa ihan itse asian puheeksi työnantajan kanssa tai painuu helvettiin. Pysy rauhallisena. Anna naarmuttaa, eiköhän jokaisella työpaikalla ole autohallissa kameravalvonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Periaatteessa voit tehdä rikosilmoituksen pelkästä uhkailusta, mutta viimeistään siinä tapauksessa että autollesi tapahtuu jotain. Ota nyt oikeasti yhteyttä pomoon, mielellään kirjallisesti että saat todistusaineiston talteen, kerro myös pomolle että "Ali" on uhkaillut sinua.
Tämän on pakko olla provo. Tosielämässä tämä asia olisi jo hoidettu, jos ei ap:n, niin muun työyhteisön toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä luki, että työnantaja tai lähin tai edes ylin esimies olisi mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos tuo tosiaan oli totta, olisi ollut viisainta soittaa poliisi, ehkä silloin työnantajakin olisi oikaissut asiat.
Ali tarvitsee parkkipaikkaa enemmän kuin sinä. Jo Alin motiivien arvostelu voi olla rasismia, joten kannattaa olla tarkkana, ettet joudu syytetyksi vihaisesti puhumisesta ja rasismista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehhehehee!! :D
Vierailija kirjoitti:
Ali tarvitsee parkkipaikkaa enemmän kuin sinä. Jo Alin motiivien arvostelu voi olla rasismia, joten kannattaa olla tarkkana, ettet joudu syytetyksi vihaisesti puhumisesta ja rasismista.
Uli uli, rajakkivajakkien mediaiskuryhmä pistää jälleen parastaan.