Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En sovi miehen ystäväporukkaan

Vierailija
28.02.2017 |

Olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa jo jonkin aikaa ja nyt eteen on ilmennyt ikävä ongelma.
Miehellä on läheinen ystäväporukka, johon kuuluu miespuoliset ystävät ja heidän heilansa. Heillä on ollut aina tapana viettää aikaa yhdessä, mikä on mielestäni tosi kiva, mutta! En tule mitenkään toimeen näiden kavereiden heilojen kanssa. Poikien kanssa läppä lentää loistavasti, mutta tyttöjen kanssa ei sitten millään. He ovat selkeästi perinteisempiä naisia, ovat kotirouvina ja puheenaiheet ovat rataa vauvakuume, perheen perustaminen, sisustus, kotona tupsuttaminen. Omat mielenkiinnon kohteeni ovat kovin erilaiset, eikä meillä tunnu olevan mitään yhteistä. Lapsia en halua ollenkaan, opiskelen ja käyn töissä, tykkään puhua yhteiskunnallisista asioista, kirjoista, elokuvista, matkustelusta jne.
Kaikista ärsyttävintä ja ikävintä tässä on se, että porukka haluavaa selkeästi vanhasta tottumuksesta jakautua yhteisinä illanviettoina miesten ja naisten porukoihin ja tunnen olevani täysin paikkaan kuulumaton ilonpilaaja.
Miten ratkaisen ongelman?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä epätavanomainen nainen tekee vauva.fi:ssä?

Vierailija
2/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti tunnettu tosiasia on, että aaveella käy koko Suomi. Mutta jos oletetaan, että foorumilla kävisi pelkästään perinteisiä naisia, niin kyllähän heillä nimenomaan saattaisi olla näkemystä ap:n esittämään kysymykseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet omien kavereidesi kanssa ja mies omien. Miksi siitä pitäis joku ongelma tehdä?

Vierailija
4/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap kuvaillut itseään missään epätavanomaiseksi, vaan kuvaili muita naisia "perinteisemmiksi naisiksi", jotka ovat kotirouvia. Kotirouvana olo taas on nykyaikana epätavanomaisempaa kuin työssäkäyvä nainen, kuten ap on.

Vierailija
5/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välttämättä haluat olla mukana näissä illanvietoissa ym niin ei se auta kun sopeutua joukkoon. Välillä voit heittää läppää myös miesten kanssa.

Kyllä aikuinen ihminen pystyy keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta vaikka ne jutut ehkä ei itse kiinnosta.

Ja kai sinulla on myös oma elämä ja omia ystäviä niin vietä välillä aikaa heidän kanssaan kun mies treffaa omia kavereitansa.

Vierailija
6/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota noihin tapaamisiin omia kamuja myös.

Vierailija
7/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitäisi kauheasti viettää ihmisten kanssa aikaa, joiden kanssa et koe olevan oikein mitään yhteistä?

Silloin tällöin voi varmasti mennä yhteisiin illanviettoihin ja lähteä vaikka ajoissa kotiin. Voithan itse alkaa keskustella näistä yhteiskunnallisista aiheista ja katsoa saatkoa kehitettyä keskustelua.

Vierailija
8/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselläni hieman vastaava ongelma, kiinnostuksenkohteeni ovat esimerkiksi videopelit, sarjakuvat, kauhuelokuvat, metallimusiikki ja fantasiakirjat. Poikaystäväni kavereiden tyttöystävät ovat enemmän tyttömäisiä, joten en jaa heidän kanssaan kovin montaa yhteistä kiinnostuksenkohdetta. Olen ratkaissut tilanteen olemalla näille naisille ystävällinen jos jossain illanistujaisissa ollaan porukalla, mutta muuten vietän vapaa-aikani omien ystävieni seurassa.

Vierailija
9/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyt kotona

10/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene siihen miesporukkaan jutteleen?

Vierailija
11/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sitä nyt yhden illan pystyy puhumaan sisutuksesta ja tupsuttamisesta, vaikkei se itseään kiinnostaisi. Muun ajan sitten vietät omien kavereiden kanssa, joita ei sisustus ja tupsutus kiinnosta.

Vierailija
12/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tule toimeen oman puolison ystävien kanssa toimeen. Heillä tosin vaihtuu nämä naiset niin usein ettei edes kerkeä näkemään ensimmäistäkään .. ja kuvittele, miehet on jo 34-50 vuotiaita!!!

Elämäntyyli todellakin on erillaista. Omat ystävät istuu ja tapaa kahviloissa, museoissa. Vietetään aikaa yhdessä eri tapahtumissa ym .. ja mitä miehen ystävät..

siis nämä yli kolmikymppiset!?

Kuuntelee klämydiaa, vetää 15-vuotiaiden tasoiset perseet, haukutaan muijat, jos niitä kellä sattuu olemaan. Olen minäkin jo saanut omat vihat niskaani kun "leikin" kotia ja vien muka heiltä yhden ämmien juttuihin. Elo siis toisisnsanoen parisuhteeseen missä yhdessä tehdään asioita.

Nämä ääliöt. Mä en viihdy räkälöissä! Kuten missä kaikki oikeasti alkoholisoituneet tykkää istua.. kaikki on niin erillaista.. mä käännän todellakin tällaisille "ystäville" selän ja vietän aikaani omien ystävien kanssa. Oma mies on kyllä ihana, mutta kun näiden tyyppien kanssa on muuttuu hän käytös.. en tiedä sitten onko se ikuista teini uhoamista vai mitä..

mutta nämä hänen ystävät ovat oikeita idiootteja. Älä sinäkään välitä. Ole rohkeasti omaitsesi!

Vierailija
13/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaveriporukka on miehelle läheinen, aivan kuin toinen perhe. Asumme lähekkäin ja tapaamisia on usein. Arkenakin saatamme kokoontua syömään yhdessä ja viikonloppuisin aina vähintään yksi aamupala/brunssi/illallinen. Minusta tuntuu, että jäisin täysin ulkopuoliseksi tärkeästä asiasta miehen elämässä.

Pystyn kyllä tiettyyn pisteeseen asti smalltalkaamaan ja jutustelemaan vaikka pienistä kivistä, mutta jos sitä syvempää yhteyttä ei ole, niin jotenkin vaikeaksi menee. Haluaisin todella, että pääsisin porukkaan mukaan. 

ap

Vierailija
14/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä älykkäänä ihmisenä pystyt puhumaan myös asioista, jotka eivät varsinaisesti kiinnosta sinua mutta ovat keskustelukumppanisi mielenkiinnon kohteita? Kyllä mä ainakin pystyn vaivatta puhumaan sisustuksesta ja kokkaamisesta, meikeistä ja vaatteista yms. ns. naisten asioista vaikka ne eivät mulle ihan henki ja elämä olekaan.

Vierailija
15/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni ystävillä on myös tällainen "miesten ja naisten porukat" -jako, mutta itse en ole kokenut tätä mitenkään rajoittavana. Seilaan näiden kahden porukan välillä illanistujaisissa riippuen siitä kummalla on kiinnostavammat jutut sillä hetkellä. Ei meitä kuitenkaan millään läpipääsemättömällä sermillä eroteta toisistaan.

Vierailija
16/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene miesten porukkaan. Miksi sinun täytyisi olla naisten kanssa?

Vierailija
17/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä avaus täällä. Eikö edellinen keskustelu auttanut?

Vierailija
18/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä tarvitse olla yhteiset kaveriporukat

Aivan kamalaa jos joudut ittes pakottamaan kyseisten naisten seuraan

Vierailija
19/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuulostaa nyt siltä ettet ole tutustunut naisiin kunnolla. Tuli semmoset ikävät vibat että kuulut näihin "en tule toimeen naisten kanssa koska olen niin erilainen ja parempi, miehet on kivampia" -ressukoihin.

En ikinä usko että kys. naisten puheenaiheet sivuavat pelkästään mainitsemiasi ns. perinteisesti naisille kuuluvia juttuja. Oletko yrittänyt avata keskustelua jostain muusta aiheesta? Voi olla ettet stereotypioiltasi kykene edes kuulemaan puheesta muita kuin pinnallisia aiheita. Voi  myös olla, että koska olet uusi porukassa, naiset pitävät keskustelun tason kevyenä jottai sinullakin olisi mukavaa eikä kukaan ainakaan hermostuisi tai vaivaantuisi.

Anna naisille vielä mahdollisuus, mutta jos homma edelleen takkuaa niin eihän sun oo pakko niihin illanistujaisiin osallistua. Keksit aina jotain muuta tekemistä niille illoille ja suollat pieniä valkoisia valheita. Ei seurustelun alkaminen tarkoita sitä, että toinen puolisko määrää keiden kanssa molemmat vapaa-aikansa viettävät.

Vierailija
20/65 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tule toimeen oman puolison ystävien kanssa toimeen. Heillä tosin vaihtuu nämä naiset niin usein ettei edes kerkeä näkemään ensimmäistäkään .. ja kuvittele, miehet on jo 34-50 vuotiaita!!!

Elämäntyyli todellakin on erillaista. Omat ystävät istuu ja tapaa kahviloissa, museoissa. Vietetään aikaa yhdessä eri tapahtumissa ym .. ja mitä miehen ystävät..

siis nämä yli kolmikymppiset!?

Kuuntelee klämydiaa, vetää 15-vuotiaiden tasoiset perseet, haukutaan muijat, jos niitä kellä sattuu olemaan. Olen minäkin jo saanut omat vihat niskaani kun "leikin" kotia ja vien muka heiltä yhden ämmien juttuihin. Elo siis toisisnsanoen parisuhteeseen missä yhdessä tehdään asioita.

Nämä ääliöt. Mä en viihdy räkälöissä! Kuten missä kaikki oikeasti alkoholisoituneet tykkää istua.. kaikki on niin erillaista.. mä käännän todellakin tällaisille "ystäville" selän ja vietän aikaani omien ystävien kanssa. Oma mies on kyllä ihana, mutta kun näiden tyyppien kanssa on muuttuu hän käytös.. en tiedä sitten onko se ikuista teini uhoamista vai mitä..

mutta nämä hänen ystävät ovat oikeita idiootteja. Älä sinäkään välitä. Ole rohkeasti omaitsesi!

Poikaystävälläni oli/on muutama vastaava kaveri, nykyään ähisevät ja kitisevät keskenään räkälöissä, kun ämmät on vieneet kaikki kaverit. Ihan kuin me oltaisiin pakotettu nämä miespolot seurustelemaan meidän kanssamme.