Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin puoli vuotta sitten kokonaan puhumisen 11-vuotiaalle pikkuveljelleni

27.02.2017 |

Ja nyt stressaan tarvitseeko mun pitää siihen ollenkaan yhteyttä aikuisena ja että haluaisiko tulevaisuudessa mahdolliset lapseni nähdä sitä, kun kerran sisaruksia ollaan. :/

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää sulla oli?

Taidat olla aika sairas.

Mieti miltä 11-vuotiaasta tuntuu kun sisarus ei vaan puhu hänelle mitään. Aika raskas taakka kantaa lapselle.

Vierailija
2/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä säkin vielä aikuiseksi kasvat.

4/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ikää sulla oli?

Taidat olla aika sairas.

Mieti miltä 11-vuotiaasta tuntuu kun sisarus ei vaan puhu hänelle mitään. Aika raskas taakka kantaa lapselle.

Täytän toukokuussa 15. Pikkuveljeni käytti aika pahaakin väkivaltaa ilman syytä silloin kun vielä puhuimme toisillemme, joten aloin pelkäämään sitä ja koin helpommaksi olla vain hiljaa. Olen nössö, tiedän. Mutta en vain pysty puhumaan sille, enkä myöskään kahdelle isoveljelleni samasta syystä.

5/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä säkin vielä aikuiseksi kasvat.

Mieti miltä tuntuu kun toinen tulee melkein ovesta läpi puukon kanssa ja uhkaa tappaa sut. Ja kaikki vain sen takia kun jäin lintsaamaan kotiin.

6/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vain tietää miksi alapeukutatte noita kommentteja. On tämä mullekkin rankkaa.

7/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kesällä 16v täyttävä poika ja hän on koko ikänsä tapellut 13v pikkuveljensä kanssa, aika hurjastikkin välillä. Oikeasti vihaavat toisiaan

Nyt vähän jo rauhoittunut tappelut, luulempa että kun ikää tulee kummallekkin vielä vähän lisää, niin unohtuu moiset kokonaan. Ehkä teille käy samoin.

9/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kesällä 16v täyttävä poika ja hän on koko ikänsä tapellut 13v pikkuveljensä kanssa, aika hurjastikkin välillä. Oikeasti vihaavat toisiaan

Nyt vähän jo rauhoittunut tappelut, luulempa että kun ikää tulee kummallekkin vielä vähän lisää, niin unohtuu moiset kokonaan. Ehkä teille käy samoin.

En usko. Ei mun perhettä voi sanoa normaaliksi. Kesällä mun äiti otti mun pikkuveljen _mukaan_ tappeluun mua vastaan, koska en suostunut lähtemään koneelta kun olisi pitänyt tallentaa eräs todella tärkeä juttu. Samalla mun äiti haukkui mut valehtelijaksi ja ettei sossut usko "tuommoista sekopäätä". Kyllä se sattuu vieläkin. Eli voisin jopa sanoa, että syy veljen tai veljien väkivaltaisuuteen on vanhemmat ja huono kasvatus.

Vierailija
10/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sillä muodostuu joku sairas kiintymyssuhdemalli tuosta.

11/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sillä muodostuu joku sairas kiintymyssuhdemalli tuosta.

Mitä mahdat tarkoittaa?

Vierailija
12/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on tuo murrosikä ja suomalainen kyllä osaa olla puhumatta, jos ei ole asiaa.

Vierailija
13/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda nämä kaikki inhottavat kommentit. Perheesi on sairas ja sinä tarvitset apua. Väkivalta ei saa jatkua, ja sinun on ajan mittaan päästävä puhumaan jonkun kanssa siitä, että olet ollut sen kohteena.

Puhu terveydenhoitajalle, koulukuraattorille, sossuille (tee vaikka itsestäsi lastensuojeluilmoitus) tai hae apua etsivästä nuorisotyöstä tai lasten ja nuorten auttavasta puhelimesta. Voimia <3

Aiemmille kommentoijille muistuttaisin, että kaikki perheet eivät ole terveitä.

Vierailija
14/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällainen lapsellinen hölmö haaveilee koirasta.

Vierailija
15/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, aikuisena sinun ei ole pakko pitää yhteyttä kehenkään johon et halua.

Vierailija
16/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raukkamaisesti tehty. 

Vierailija
17/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kovin tyytyväinen siihen, että isäni päätti hankkia uuden naikkosensa kanssa lapsen. Siihen en voi itse vaikuttaa, mutta siihen voin, olenko lapsen kanssa tekemisissä. Olen siis sinua hiukan vanhempi, muutan parin vuoden päästä varmaankin pois tästä kaupungista enkä voi todellakaan taata, että pitäisin yhteyttä edes isääni, saati pikkusisaruspuoleeni. Ei vain kiinnosta, huolehtikoon rakkautensa hedelmästä ilman ulkopuolista häiritsijää.

En ymmärrä tätä perhekulttia, jossa vanhemmille ja sisaruksille tulisi antaa kaikki anteeksi ja sietää loputtomiin. Kukaan ei haluaisi olla teräaseella uhkailevan psykoskidin lähellä. Parasta, mitä voit itsellesi tehdä, on pysytellä erosta pikkuveljestäsi ja koettaa järjestää huostaanoton joko itsellesi tai veljelle.

18/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda nämä kaikki inhottavat kommentit. Perheesi on sairas ja sinä tarvitset apua. Väkivalta ei saa jatkua, ja sinun on ajan mittaan päästävä puhumaan jonkun kanssa siitä, että olet ollut sen kohteena.

Puhu terveydenhoitajalle, koulukuraattorille, sossuille (tee vaikka itsestäsi lastensuojeluilmoitus) tai hae apua etsivästä nuorisotyöstä tai lasten ja nuorten auttavasta puhelimesta. Voimia <3

Aiemmille kommentoijille muistuttaisin, että kaikki perheet eivät ole terveitä.

Mun vanhemmat osaa olla välillä kivoja. Välillä taas ihan hulluja. Epäilisin äidille ainakin mt-ongelmaa. Meistä on kyllä tehty lastensuojeluilmoitus, mutta siitä oli pelkkää haittaa. Jos joku tekisi sellaisen uudestaan, niin veljet alkaisi ainakin vihaamaan mua entistä enemmän ja sisko on muutenkin "kieltänyt" puhumasta tästä ulkopuolisille. Mutta kiitos asiallisesta kommentista.

19/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tällainen lapsellinen hölmö haaveilee koirasta.

Koska koira osaa välittää.

20/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ei, aikuisena sinun ei ole pakko pitää yhteyttä kehenkään johon et halua.

Hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän