Tuhlaako jotkut tahallaan myyjien aikaa Tori.fissä?!
Oon saanut eri tuotteista useita kertoja yhteydenoton tyyliä: "Moi, onko tää laukku vielä myynnissä? :)"
Sitten kun sille vastaa että "moi! kyllä se on. Tehdäänkö kaupat?" niin ostaja katoaa eikä kuulu enää mitään. ARGH! Tekeekö jotkut tuota tahallaan?! Ei oo mikään yksittäistapaus vaan näitä on säännöllisesti. Kiva siinä sitten odotella tuon yhden vastausta jos tuotteesta sattuu olemaan joku muukin kiinnostunut. Mutta jos mitään vastausta ei kuulu max. noin 2-3 päivässä niin myyn sit suosiolla seuraavalle.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon myyjänä vähän tiukkapipo tinkaamisen suhteen. En halua "ylläpitää" näiden tinkaajien käytöstä ja jos kaikilla olis yhtä tiukka periaate, niin voiskohan ne tinkaajat luopua tavastaan, kun se ei tuottaisi tulosta? Siis ihan periaatteesta en anna hintaa edes paria euroa alaspäin. Ja ignooraan täysin sellaiset ostajat jotka heti ensimmäisessä yhteydenotossaan toteaa: "voisin maksaa tästä summan x", joka on siis hintapyyntöni alle. Ennemmin oon myymättä kokonaan tai odotan oikeaa ostajaa, tinkaajalle en myy. Piste.
Kai mainitset ilmoituksissasi "ei tinkaajille"? Itse myyn mielelläni vähän halvemmallakin hinnalla, jos tuote ollut pitkään myynnissä.
Minä en varaile mitään kenellekkään. Se joka ekana iskee rahat tilille tai käteen saa tavaran. Vittu nuo yv av pv cv jutut on vammasia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi viime viikolla näin:
"Hei, onko mekko myynnissä vielä?"
-"Moikka! On se. Haluatko noutaa vai postitanko?"
"Sori ostin jo toisen."
Ja tää keskustelu käytiin saman päivän aikana.
Mitä vittua? Miksi otat yhteyttä jos et edes tiedä aiotko ostaa tätä? Ite en ainakaan jaksa harrastaa hupikyselyä, vaan laitan sit vasta viestiä kun tiedän varmaksi että tämän mä haluan. Tästä syystä Huuto.net on parempi, siellä ei ole läheskään niin paljon hupiostajia.
Minusta on ihan normaalia, että ostaja muuttaa mieltään, kunhan hän on asiallisesti vastannut että ei ole kiinnostunut enää. Kaikenlainen vittuilu kaiken aikaa ihmisille ei kuulu sivistyneeseen kanssakäymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen (en tietenkään aina) myyjät eivät harrasta ohareita yhtä usein kuin ostajat. Myyjät tuleva sovitulle tapaamispaikalle jne, sillä he haluavat saada tavaran myytyä ja rahan kouraan. Ostajat taas ovat ongelmallisia, kun yllättäen heillä ei olekaan rahaa/motivaatiota viedä kauppoja loppuun.
Mulla on valitettavasti päinvastainen kokemus. Puolet ostoyrityksistä on tyssännyt heti alkuun, kun myyjä ei vastaa mitään. Ja en harrasta hupikyselyjä, vaan ilmoitan, että ostan kaman, milloin voin hakea. Radiohiljaisuus. Sama juttu näissä ”halutaan ostaa” -ilmoituksissa. Kun laitat viestin, että mulla olis myydä just se mitä etsit, niin mitään vastausta ei tule.
Ihmiset on joskus aivan käsittämätön kädettömiä säätäjiä. Tämän taki en viitsi toreissa enää ilmoitella halpoja tavaroita. Joko ilmaiseksi tasan klo x paikasda x tai sitten suoraviivaisesti myynti. Samat säätäjät on työelämässä yhtä rasittavia, niitä vaan joutuu sietämään siellä.