Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuhlaako jotkut tahallaan myyjien aikaa Tori.fissä?!

Vierailija
27.02.2017 |

Oon saanut eri tuotteista useita kertoja yhteydenoton tyyliä: "Moi, onko tää laukku vielä myynnissä? :)"
Sitten kun sille vastaa että "moi! kyllä se on. Tehdäänkö kaupat?" niin ostaja katoaa eikä kuulu enää mitään. ARGH! Tekeekö jotkut tuota tahallaan?! Ei oo mikään yksittäistapaus vaan näitä on säännöllisesti. Kiva siinä sitten odotella tuon yhden vastausta jos tuotteesta sattuu olemaan joku muukin kiinnostunut. Mutta jos mitään vastausta ei kuulu max. noin 2-3 päivässä niin myyn sit suosiolla seuraavalle.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen (en tietenkään aina) myyjät eivät harrasta ohareita yhtä usein kuin ostajat. Myyjät tuleva sovitulle tapaamispaikalle jne, sillä he haluavat saada tavaran myytyä ja rahan kouraan. Ostajat taas ovat ongelmallisia, kun yllättäen heillä ei olekaan rahaa/motivaatiota viedä kauppoja loppuun.

Vierailija
22/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi viime viikolla näin:

"Hei, onko mekko myynnissä vielä?"

-"Moikka! On se. Haluatko noutaa vai postitanko?"

"Sori ostin jo toisen."

Ja tää keskustelu käytiin saman päivän aikana.

Mitä vittua? Miksi otat yhteyttä jos et edes tiedä aiotko ostaa tätä? Ite en ainakaan jaksa harrastaa hupikyselyä, vaan laitan sit vasta viestiä kun tiedän varmaksi että tämän mä haluan. Tästä syystä Huuto.net on parempi, siellä ei ole läheskään niin paljon hupiostajia.

Ehkä hän löysikin saman tuotteen halvemmalla muualta? Ei hänellä mielestäni mitään velvollisuuksia ole sinua kohtaan, jos on vasta kysellyt tuotteesta. Kuitenkin sentään laittoi viestiä, että osti jo muualta.

Itsekin ostaessani Torista pääsykoekirjoja, niin laitoin useammalle myyjälle viestiä. Ilmoitukset olivat sen verran vanhoja, että ajattelin kirjojen olevan jo myyty ja ilmoitus unohdettu poistaa. Enkä myöskään lähtökohtaisesti jaksanut ajatusta, että odottelen mahdollisesti päiviä vastausta, että kirjat onkin jo myyty tms.

Tulikin sitten parista kohteesta samana päivänä vastaus ja ensimmäiseltä ostin. Toiselle vastasin, että ostin jo muualta niin en tiedä kuinka paha moka tämä nyt oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Torissa pyörii kyllä FB-kirppiksiäkin pahemmat kylähullut! Kokemusta on eräästä, sanotaan vaikka "Arskasta", joka soitteli keskellä yötä kännipäissään ja oli tulossa aina seuraavana päivänä noutamaan tavaraa - toiselta puolelta Suomea, kaverin kyydillä tietenkin.

Ja siis olen laittanut kerran vuoden aikaerolla samantyyppisen, harvinaisen käyttötavaran myyntiin Toriin. Molemmilla kerroilla minuun on ottanut yhteyttä sama nainen, joka on kummallakin kerralla sopinut kanssani tulevansa katsomaan tuotetta ja päättävänsä ostamisesta sitten. Ja tehnyt kummallakin kerralla oharit, vaikka tavara on hänelle varattu. Tuolloin heräsi vahva epäilys tahallisesta kiusanteosta/hulluudesta.

Vierailija
24/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori.fi sivustolla piinaa eräs Alina. Ihan sama milloin tai mihin  aikaan laitan minkä tahansa Marimekon tuotteen myyntiin, niin 2 min sisällä tuotteen julkaisemisesta tulee yhteydenotto Alinalta. Päivystää siis Marimekko tuotteita 24/7. Ilmoituksessani lukee poikkeuksetta "vain nouto, ei postitusta". Silti Alina laittaa ensimmäisessä yhteydenotossaan "tarjoan tuotteesta postikuluineen (puolet hintapyynnöstä). Tekis mieli vastata sille "hanki elämä". Nyt osaan jo olla millään tavalla reagoimatta sen viesteihin.

kiitos varoituksesta!

Vierailija
25/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mielestäni paha moka laittaa "ostinkin jo muualta", vaan nimenomaan se ettei vastaa mitään. Se s*****an radiohiljaisuus on kaikista pahinta!

Vierailija
26/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moi, onko samanvärinen kuin kuvassa, vääristääkö kuvat väriä jne?"

-"On joo kuvissa sellainen kuin pitää"

"Hienoa voiko noutaa?"

-"Kyllä se onnistuu. Asun XXXXX:ssa. Pääsetkö joku ilta noutamaan?"

"Pääsen kyllä. Sopiiko huomenna klo 17?"

-"Sopii juu. Tarkka osoite on XXXXXtie 8"

"Selvä. Tarjoaisin (puolet pyyntihinnasta)? Käykö?"

VOI VITUN KUSIPÄÄ! Näitä on ollut kans muutama, kun ollaan kovasti ostavinaan ja sit viime hetkellä sanotaan että hei, en maksa pyyntihintaa mutta tarjoaisin jonkun olematomman summan!

Vierailija
27/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Moi, onko samanvärinen kuin kuvassa, vääristääkö kuvat väriä jne?"

-"On joo kuvissa sellainen kuin pitää"

"Hienoa voiko noutaa?"

-"Kyllä se onnistuu. Asun XXXXX:ssa. Pääsetkö joku ilta noutamaan?"

"Pääsen kyllä. Sopiiko huomenna klo 17?"

-"Sopii juu. Tarkka osoite on XXXXXtie 8"

"Selvä. Tarjoaisin (puolet pyyntihinnasta)? Käykö?"

VOI VITUN KUSIPÄÄ! Näitä on ollut kans muutama, kun ollaan kovasti ostavinaan ja sit viime hetkellä sanotaan että hei, en maksa pyyntihintaa mutta tarjoaisin jonkun olematomman summan!

Jotkut tekee tuota siksi että kun kauppa on viety tarpeeksi pitkälle niin ostaja ei kehtaisi sitten enää niin helposti kieltäytyä kuin heti aluksi.

Vierailija
28/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostaja. Minusta on selvää, että jos en tee ostopäätöstä vaan vasta kyselen postikuluja ym., saa tuotteen myydä jollekin nopeammin päättävälle. Siitä vain pitäisi ilmoittaa minulle heti eikä mennä hiljaiseksi.  

Vierailija
30/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotkut tekee tuota siksi että kun kauppa on viety tarpeeksi pitkälle niin ostaja ei kehtaisi sitten enää niin helposti kieltäytyä kuin heti aluksi."

Juu.Ne nimenomaan taktikoi. Samaa sarjaa kuin se, että alkaa noutohetkellä keksiä ja osoitella tuotteesta vikoja (jotka jo mainittu ilmoituksessa ja näkyy vielä kuvissakin) ja toteaa, että minä en kyllä voi maksaa tästä täyttä hintaa vaan summa x. No minä en tuohon ansaan enää lankea, vaan sanon että myyntihinta on se mistä sovittiin ja ei ole pakko ostaa, saan sn kyllä myytyä toiselle. Kummasti alkaa kuvetta kaivaa. Eli yritys hyvä kymmenen :)

Vierailija
31/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vituttaa tinkijät. Siis nimenomaan sellaiset, joiden tarjousta ei voi mitenkään ottaa tosissaan. Tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin mutta kyllä sen tarjouksenkin pitää olla järkevä. Se että tarjotaan puolet pyyntihinnasta ei ole järkevää tinkimistä. Koen melkoisena vittuiluna jos pyyntihinta on vaikka 50 ja tarjotaan 20 sisäeltäen postikulut. Haistakaa nyt jo....

On sitten vissiin katsottu Huutokauppakeisaria.."isäukko sanoi aina, että hulluhan se on, jos ei puolta tarjoa!"😁

Vierailija
32/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jotkut tekee tuota siksi että kun kauppa on viety tarpeeksi pitkälle niin ostaja ei kehtaisi sitten enää niin helposti kieltäytyä kuin heti aluksi."

Juu.Ne nimenomaan taktikoi. Samaa sarjaa kuin se, että alkaa noutohetkellä keksiä ja osoitella tuotteesta vikoja (jotka jo mainittu ilmoituksessa ja näkyy vielä kuvissakin) ja toteaa, että minä en kyllä voi maksaa tästä täyttä hintaa vaan summa x. No minä en tuohon ansaan enää lankea, vaan sanon että myyntihinta on se mistä sovittiin ja ei ole pakko ostaa, saan sn kyllä myytyä toiselle. Kummasti alkaa kuvetta kaivaa. Eli yritys hyvä kymmenen :)

Vittumaista kun pitää noudettaessa alkaa tinkimään, vaikka puhelimessa/sähköpostilla antanut ymmärtää että maksaa pyyntihinnan.

Vierailija
33/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä topicci, nimittäin minä olen tällainen ärsyttävä innokas ostaja :) minäpä tuossa just kyselen yksistä rattaista vaikka en tiedä olenko raskaana vai en. Raskaaksi ehtii kyllä myöhemminkin ja jos vaan saan asiat junailtua kotona niin että voin rattaat ostaa, ostan ne kyllä kiljuen jos ei mee ennen sitä! Sitä ennen tietenkin haluan tietää jokaisen yksityiskohdan tuotteesta! :D Nii ja hinnasta en kyl koskaan tinkaa silloin kun ostan. Itsellä ollut pari tinkijä ostajaa jotka alkavat valittamaan käytetyksi kerrotusta tuotteesta, vaikka viat tiedossa myynti-ilmoituksessa. No niille olen hintaa laskenut, vaikka ikävältä tuntuu tollainen käytös, että viat tiedossa ja silti tuote haukutaan paikan päällä ja "en tästä maksa mitä sovittiin". Jotenkin pelottavia tollaset ihmiset, tekee mukavasta vuorovaikutustilanteesta ahdistavan. Onneks suurin osa ostajista on ollut tosi mukavia, hakevat sillon kun lupaavat ja hintakin neuvoteltu molemmille sopivaksi! :)

Onpa mulle tehty pari kertaa oharitkin, toinen oli kun annoin ilmaisiksi yhden ihan hyvän tavaran. Ei viitsitty ilmoittaa ettei ollakaan tulossa. Onneksi nekin meni sitten hyvälle tyypille suoraan käyttöön. :)

Vierailija
34/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vituttaa tinkijät. Siis nimenomaan sellaiset, joiden tarjousta ei voi mitenkään ottaa tosissaan. Tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin mutta kyllä sen tarjouksenkin pitää olla järkevä. Se että tarjotaan puolet pyyntihinnasta ei ole järkevää tinkimistä. Koen melkoisena vittuiluna jos pyyntihinta on vaikka 50 ja tarjotaan 20 sisäeltäen postikulut. Haistakaa nyt jo....

On sitten vissiin katsottu Huutokauppakeisaria.."isäukko sanoi aina, että hulluhan se on, jos ei puolta tarjoa!"😁

Kirppareilla huomannut miten jostain paskasta alettu pyytämään ihan hulluja hintoja, mummot katsoneet liikaa Huutokauppakeisaria ja kuvittelevat että kaikki romu on arvokasta antiikkia.

Vierailija
35/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lukunsa on sitten myyjät, jotka ilmeisesti vain tykkäävät esitellä omaisuutta Torissa ja muissa myyntipaikoissa, vailla aikomustakaan myydä. Pyyntihinta on tuplat siihen nähden mitä kyseisen tuotteen hinnan pitäisi olla ja siitä ei olla valmiita joustamaan tippakaan vaikka ostaja olisi ostamassa monta tuotetta kyseiseltä myyjältä.. Näille tekisi laittaa viesti jossa lukee ainoastaan "Oletko tosissasi?".

Vierailija
36/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myyjänä vähän tiukkapipo tinkaamisen suhteen. En halua "ylläpitää" näiden tinkaajien käytöstä ja jos kaikilla olis yhtä tiukka periaate, niin voiskohan ne tinkaajat luopua tavastaan, kun se ei tuottaisi tulosta? Siis ihan periaatteesta en anna hintaa edes paria euroa alaspäin. Ja ignooraan täysin sellaiset ostajat jotka heti ensimmäisessä yhteydenotossaan toteaa: "voisin maksaa tästä summan x", joka on siis hintapyyntöni alle. Ennemmin oon myymättä kokonaan tai odotan oikeaa ostajaa, tinkaajalle en myy. Piste.

Vierailija
37/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon myyjänä vähän tiukkapipo tinkaamisen suhteen. En halua "ylläpitää" näiden tinkaajien käytöstä ja jos kaikilla olis yhtä tiukka periaate, niin voiskohan ne tinkaajat luopua tavastaan, kun se ei tuottaisi tulosta? Siis ihan periaatteesta en anna hintaa edes paria euroa alaspäin. Ja ignooraan täysin sellaiset ostajat jotka heti ensimmäisessä yhteydenotossaan toteaa: "voisin maksaa tästä summan x", joka on siis hintapyyntöni alle. Ennemmin oon myymättä kokonaan tai odotan oikeaa ostajaa, tinkaajalle en myy. Piste.

Mä taas olen myyjänä turhan lepsu tinkimisen suhteen. Toki kauppoja ei tule jos ehdotetaan hinnan laskemista puoleen mutta jos ostaja on niin pihi että pitää saada se pari euroa pois niin olkoon niin. Haluan ylimääräisestä tavarasta eroon ja jos jotain on hankala saada myydyksi pienelläkin hinnalla, olen tyytyväinen edes siihen tingittyyn hintaan. Toisaalta en kyllä itse kehtaisi lähteä tinkimään vaan jos jostain kiinnostun, maksan myyjän laittaman hinnan tai annan asian olla.

Vierailija
39/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla JUST viikonloppuna paloi hermo Tori.fi:n kanssa. Yksi väänsi toimituskuluista (en viitsisi kuitenkaan niitä maksaa omasta pussistani) samalla tinkien tuotteen hinnasta, joka jo valmiiksi oli merkittävästi normaalia hintatasoa alhaisempi, koska halusin saada myytyä. Tyyliin postituskuluineen tuote oli esim. 50 euroa, kun samanlaiset on 79-80 euroa ja vain nouto. Toinen tuli noutamaan tavaraa, jonka joka ainoan vian olin kuvannut kameralla monesta eri kulmasta, ja niistä oli maininta tekstissä. "En maksa täyttä hintaa näin huonokuntoisesta" "Kaikki oli kerrottu ilmoituksessa" "Aijaa en mä niitä niin tarkkaan lue. Mut en silti maksa täyttä hintaa"... Kun sanoin, että ottajia on jo jonoksi asti (kuten olikin), otti sitten tuotteen todeten samalla "Ei kyllä yleensä kuulu tapoihin ostaa tavaroita jotka on hyväkuntoisiksi markkinoituja ja todellisuudessa täyttä *askaa". AAAAARRRRGGGHHHHH!!!!!

Hermo meni, poistin joka ainoan ilmoituksen ja kärräsin tavarat kierrätyskeskukseen myytäväksi.

Ihmiset on ihan käsittämättömiä idiootteja. Ei ole enää mun ongelma. Mieluummin köyhä kuin idioottien ympäröimä, näin se vaan on.

Vierailija
40/45 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi