Erilaiset käytöstavat miesystävän kanssa - mitä mieltä olette
Olemme seurustelleet vajaan vuoden. Vietämme joskus enemmän aikaa yhdessä, mutta pääasiassa näemme silloin tällöin iltaisin ja nukumme omissa kodeissamme. Olemme hyvin erilaisia ja osittain tuntuu vaikealta ymmärtää toisen tapaa toimia/ajatella.
Esimerkki 1. Miesystävällä oli hänen lapset viikonlopun. Sunnuntaina päivällä sain viestin, että "onpa rankka päivä". Illalla kun hän on vienyt lapset kotiin, saan viestin ettei mennyt asiat ollenkaan suunnitelmien mukaan ja ottaa päähän rankasti ja surullinen hymiö. Laitoin viestin heti, että halutko jutella. Puoli tuntia myöhemmin laitoin, että ootko kunnossa. Ei lue viestejä ja ei vastausta. Soitin vielä myöhemmin kerran ja ei vastannut. Aamulla kun heräsin, niin ei ollut vieläkään lukenut viestejä. Sitten saan viestin, että "en ollut kunnossa ja nyt melkein kaikki hyvin ja loput kehitteillä. En kuullut soittoasi". En tajua koko jutusta ja viesteistä mitään ja jopa huolestuin. Minulle riittäisi vastaus, että jutellaan myöhemmin tms. Nyt tuli tosi kurja olo. Hän taas ei näe tavassaan toimia mitään ongelmaa.
Esimerkki 2. Näkeminen on jäänyt vähälle ja tulossa viikonloppu, jolloin ei todennäköisesti ehditä näkemään. Mennään illalla noin tunniksi kävelylle. Hänen äitinsä soittaa ja juttelu vaihtuu aiheesta toiseen mm. mikä lapsen harrastukseen liittyvä urheiluseura vaikuttaa missäkin kaupungissa ja miten pärjää kisoissa jne. Alan ärsyyntymään kun huomaan, ettei puhelu tule päättymään ihan lähiaikoina. Lopulta hermostun ja käsken lopettamaan puhelun. Tilannetta selvittäessä, kerron kuinka minusta olisi kiva kun nähdään, että hän viettäisi silloin aikaa minun kanssa. (Toki tärkeät puhelut on hoidettava.) Hänen periaate on kuitenkin, että lapsia koskevat puhelut menee kaiken muun edelle. Tosiaan hän juttelee ja viestittelee äitinsä kanssa muutenkin päivittäin, joten senkin takia on vaikea ymmärtää, miksi myös silloin kun tapaamme.
Loukkaannunko pienistä asioista, vai mitä olette mieltä?
Kommentit (46)
Miks te haluutte elämäänne vaikeita tyyppejä?
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua taas näille analyyseille ja koko jutulle.
Mies saisi varmaan kavereidensa kanssa makeat naurut kun lukisi tämän. Jumalauta mitä ylitulkintaa ja hourailua.
Toivottavasti mies löytää täysipäisen ja rationaalisesti ajattelevan naisen.
Jumalauta mitä ylitulkintaa ja hourailua on siinä, kun todetaan että joku käyttäytyy epäkohteliaasti ja kun hän käyttäytyy epäkohteliaasti, hän ei arvosta sitä jota kohtelee huonosti. Selitätkö nyt jumalauta mitä ylitulkintaa oli tuossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa toki kännykkä olla äänettömällä. Mutta miksi sitten härnätä toista epämääräisillä vihjailevilla viesteillä, jos ei haluakaan keskustella asiasta. Tietoista kiusaahan tuo on.
Miten niin? Ehkä hän olisikin jutellut, jos ap olisi vastannut heti, eikä vasta puolen tunnin päästä, kun mies oli jo kotona ja pannut kännykän äänettömälle ja avannut telkun ja keppanan.
Niin vastasin siis heti minuutin sisällä "haluutko jutella". Tänään kysyin, miksi hän ei vastannut siihen mitään, kun puhelin oli varmaan kädessäkin vielä. No hänen mielestään oli jo viestittänyt, että haluaa olla rauhassa. Luin viestin hänelle ääneen, kun en itse sitä kohtaa löydä. Mutta hänen mielestään se tuli sanottua selkeästi. Ja kuulemma tekee aina kaiken väärin minun mielestä jne. jne. Selitin että olin huolissani, mutta sitä hän ei ymmärtänyt. Joo ja tiedän - tällainen vääntö on lapsellista minunkin korviin. Tavallaan toivoo, että toinen vain ymmärtäisi sen, että miten otetaan toinenkin huomioon.
Hyviä kommentteja tullut. Kiitos. Ap
AP, sun pitäisi päättää haluatko olla miehelle terapeutti vai mikä. "Terapeuttisuhteessa" jäät yleensä tyhjän päälle kun mies paranee, ja alkaa haluta todellista ihmissuhdetta. Mitä puhelimiin tulee, niin itse ainakin ajattelen niin, että viestit on sellaisia johon vastataan jos huvittaa. Jos asia on tärkeä niin ihmiset soittaa.
Tämä on ehkä eri kuin nuorten ajatusmaailma. Mulle ei ole mikään ongelma olla vastaamatta aamulla tulleeseen viestiin koko päivänä, koska en todellakaan päivystä puhelintani. Jos se soi niin vastaan. Jos laitan sen äänettömälle, niin haluan olla rauhassa, ja soittaja voi puhua vastaajaan.
Miten niin? Ehkä hän olisikin jutellut, jos ap olisi vastannut heti, eikä vasta puolen tunnin päästä, kun mies oli jo kotona ja pannut kännykän äänettömälle ja avannut telkun ja keppanan.