Yllättävä kova vatsakipu
Olen 22 vuotias nainen ja olen käymässä äitini luona toisella paikkakunnalla. Viime yönä tunsin jossain vaiheessa kipua vatsassa mutta en kiinnittänyt siihen enempää huomiota ennen kuin aamulla kahdeksan aikaan heräsin siihen että minulla koskee alavatsaan aivan hirveästi,mutta se ei ollut vatsatautimaista kipua,minua ei oksettanut eikä maha ollut sekaisin. Kipu kävi aivan kamalaksi ja P
pystyin vain makaan lattialla kippurassa ja itkemään. Äiti on töissä ja olen yksin kotona koiran kanssa. Koiran takia minun piti yrittää nousta että, olisin päässyt käyttämään sen ulkona, mutta en pysynyt jaloillani kun sattui niin paljon ja tuntuu että heti pitää päästä makaamaan. Oli kuitenkin pakko lähteä käyttämään koira pihalla ja jotenkin sain itseni ylös. Sattui aivan pirusti kävellä ja jouduin ottamaan vain tipuaskelia ja kulkemaan selkä kyyryssä koska askeleet saattavat niin paljon alavatsaan. Hetken päästä huomasin, että pystyn kävelemään suorassa, eli vatsakipu oli sen verran hellittänyt. Kuitenkin alavatsaan edelleen koskee ja se on hyvin kosketusarka ja asennonvaihdot sattuvat. Minulla ei ole ikinä ollut tällaista tullut vatsakipua. Mietityttää, että pitääkö tässä soittaa itselleen apua, mutta kun en edes asu tällä paikkakunnalla.. Minusta ei ole normaalia, että vatsa on kosketusarka esimerkiksi kolitsihousujen resorin pamauttaminen vatsaa vasten sattuu, saatika sitten vatsan painelu. Kipu ei ole sen enempää oikealla kuin vasemmallakaan, suoraan keskellä alavatsaa synnytyselimien päällä.. Jos en tietäisi etten ole raskaana pelkäisin keskenmenoa tai vastaavaa. Kai tässä on pakko kohta soittaa jonnekin kun oireet kestäneet yhtäjaksoisesti kolme tuntia.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla ovulaation aika?
Minulla oli jo viikko sitten ovulaatio, tunnistan sen kivut, eivätkä ne sentään lattialle heitä :(
T. Aloittaja
Up, jos jollain olisi kokemusta :(
Varaa lääkäri. Ja jos nyt alkaa uudestaan, niin menet päivystykseen, vaikka ei ole kotikunta.
Umpilisäke on oikealla puolella lähellä alavatsaa. Kipu voi säteillä. Käy lääkärissä.
Umpparissa kivut tuskin helpottavat.
Mulla oli tuollaista noin vuosi sitten. Menin päivystykseen, ottivat verikokeita ja ultrasivat mutta mitään ei löytynyt. Kipu kesti muutaman päivän, sitten ajattelin kokeilla jotain apteekista ilman reseptiä saatavaa emätintulehduslääkettä (en valitettavasti yhtään muista nimeä) ja kipu loppui eikä palannut! Eli jonkinnäköinen tulehdus ilmeisesti oli, ei vain näkynyt testeissä. Eihän ole mahdollista, että sulla olisi esim klamydia? Myös se voi aiheuttaa tuollaista.
Kysta puhjennut tai kiertynyt. Aiheuttaa ihan eläimelliset kivut.
Vierailija kirjoitti:
Umpparissa kivut tuskin helpottavat.
Saattaa helpottaa, jos kerkee puhkeemaan. Sillon helpottaa hetkellisesti kunnes alkaa taas.
Umpparia meikä äänestäisi. Meikän umpparin oireet oli kanssa omituiset. 12 tuntia leikkauksesta kävelin ulos sairaalasta noin suurinpiirtein terveenä.
Voi herrajumala. Kyllä ainakin itse lähtisin tuollaisesta välittömästi päivystykseen. Ei kuule hyvältä vaikuta. Mutta jää sinä arpomaan jos ajattelet että hyvin siinä käy...
Voisiko olla ovulaation aika?