Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaiset käytöstavat miesystävän kanssa - mitä mieltä olette

Vierailija
27.02.2017 |

Olemme seurustelleet vajaan vuoden. Vietämme joskus enemmän aikaa yhdessä, mutta pääasiassa näemme silloin tällöin iltaisin ja nukumme omissa kodeissamme. Olemme hyvin erilaisia ja osittain tuntuu vaikealta ymmärtää toisen tapaa toimia/ajatella.

Esimerkki 1. Miesystävällä oli hänen lapset viikonlopun. Sunnuntaina päivällä sain viestin, että "onpa rankka päivä". Illalla kun hän on vienyt lapset kotiin, saan viestin ettei mennyt asiat ollenkaan suunnitelmien mukaan ja ottaa päähän rankasti ja surullinen hymiö. Laitoin viestin heti, että halutko jutella. Puoli tuntia myöhemmin laitoin, että ootko kunnossa. Ei lue viestejä ja ei vastausta. Soitin vielä myöhemmin kerran ja ei vastannut. Aamulla kun heräsin, niin ei ollut vieläkään lukenut viestejä. Sitten saan viestin, että "en ollut kunnossa ja nyt melkein kaikki hyvin ja loput kehitteillä. En kuullut soittoasi". En tajua koko jutusta ja viesteistä mitään ja jopa huolestuin. Minulle riittäisi vastaus, että jutellaan myöhemmin tms. Nyt tuli tosi kurja olo. Hän taas ei näe tavassaan toimia mitään ongelmaa.

Esimerkki 2. Näkeminen on jäänyt vähälle ja tulossa viikonloppu, jolloin ei todennäköisesti ehditä näkemään. Mennään illalla noin tunniksi kävelylle. Hänen äitinsä soittaa ja juttelu vaihtuu aiheesta toiseen mm. mikä lapsen harrastukseen liittyvä urheiluseura vaikuttaa missäkin kaupungissa ja miten pärjää kisoissa jne. Alan ärsyyntymään kun huomaan, ettei puhelu tule päättymään ihan lähiaikoina. Lopulta hermostun ja käsken lopettamaan puhelun. Tilannetta selvittäessä, kerron kuinka minusta olisi kiva kun nähdään, että hän viettäisi silloin aikaa minun kanssa. (Toki tärkeät puhelut on hoidettava.) Hänen periaate on kuitenkin, että lapsia koskevat puhelut menee kaiken muun edelle. Tosiaan hän juttelee ja viestittelee äitinsä kanssa muutenkin päivittäin, joten senkin takia on vaikea ymmärtää, miksi myös silloin kun tapaamme.

Loukkaannunko pienistä asioista, vai mitä olette mieltä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, ettei ole kovin tosissaan kanssasi.

Vierailija
2/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet hänelle se jolta tarvittaessa saa seksiä/muuta hyötyä/seuraa kun ei muuta tekemistä ole.

Vierailija
4/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkaannunko pienistä asioista, vai mitä olette mieltä?

Kyllä.

Vierailija
5/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä hänet. Oikeaati. En minä ainakaan jaksaisi tuommoisen kanssa.

Vierailija
6/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään tapailette, kun toi kuulostaa ihan dorkalta koko systeemi..

Vierailija
7/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sille piirrustus. Sellainen missä on aurinko ja kuu yhtäaikaa taivaalla, ja sano sille että nämä kaksi ovat eriasioita, vaikka eivät ikinä näyttäydy taivaalla yhtäaikaa, ja että moni luulee että aurinko ja kuu ovat yksi ja sama.

Eiköhän saa mies vähän ajateltavaa.

Vierailija
8/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä on joku toinen? Ei siksi anna painoarvoa teidän suhteelle.

Vierailija
9/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua taas näille analyyseille ja koko jutulle.

Mies saisi varmaan kavereidensa kanssa makeat naurut kun lukisi tämän. Jumalauta mitä ylitulkintaa ja hourailua.

Toivottavasti mies löytää täysipäisen ja rationaalisesti ajattelevan naisen.

Vierailija
10/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki 1 on selkeää masennukselle ja uupumukselle tyypillistä käytöstä. Seurasin vajaan vuoden masennusta todella läheltä (silloinen "poikaystäväni" jolla diagnosoitu vaikea masennus), homma oli juuri toi että tulee viesti "kaikki ei ole hyvin" jonka jälkeen sulkee puhelimen tms eikä vastaa tunteihin, seuraavana päivänä toteaa että ei ollut kaikki kunnossa ja että nyt menee paremmin. Toistui ihan viikottain.

Esimerkki 2 on turhaa nipottamista sulta.

Mä jättäisin miehen, selvästi on rankkaa sulle ja lopulta vaan uuvut itsekin kun mies on tuollainen. Kehota miestä hakemaan apua masennukseen.

Vierailija
11/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä tollasessa roikkuisi. Se haluaa vaan vakipesää ja muuksi ajaksi sut voikin työntää sivuun. Tossahan ei ole mitään vikaa jos molemmat hyväksyy järjestelyn mutta sä et taida oikein hyväksyä. Miksi tuhlaat siis aikaasi?

Vierailija
12/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuu ja aurinko näkyy silloin tällöin samaan aikaan taivaalla.

Vierailija
13/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään tapailette, kun toi kuulostaa ihan dorkalta koko systeemi..

Tietysti tässä on paljon hyvääkin. En vaan aidosti enää tiedä, mitä ajatella mistäkin. Sinänsä erimielisyyksien aiheet on "pieniä" ja on vaikea määrittää, mikä suhteessa on tärkeää ja mikä ei. Ap

Vierailija
14/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies laittaa viestin, että ei mennyt  niin kuin piti, niin vastaisin siihen suunnilleen, että harmi, seuraavalla kerralla paremmin. Enkä olettaisi, että hän etsii hirttoköyttä.

Vierailija
15/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa suhteeltanne lähinnä mielihyvää itselleen, mutta ei ole valmis antamaan ansaitsemaasi sinulle. Olet hänelle nyt jonkinlainen "hätävara". Löydät kyllä vielä sellaisen ihmisen, joka aidosti välittää sinusta ja sinä voit olla oma itsesi, kuten hänkin.

Vierailija
16/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinulla ei sitten ole itselläsi lapsia? Minkä ikäisiä miehen lapset ovat? Minusta tässä ei ole kysymys erilaisista käytöstavoista vaan erilaisista näkemyksistä mikä elämässä on tärkeintä. Monille, onneksi myös miehille, tärkeintä on ne lapset. Suhteenne ei edes kuulosta kovin läheiseltä.

Vierailija
17/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka tekee tuota ykköstä. Kun soitan, niin ei vastaa, kun sitä ärsyttää, että soitan. Minä tietysti ensin ajattelen, että se on jossain kiireessä, joten soitan illalla uudelleen. Mutta ei silloinkaan vastaa. Jossain vaiheessa mun on vaikea hillitä mielikuvitustani, kun ottaa huomioon, että kaveri on sanonut minulle, ettei oikein haluaisi elää.

Eli kuten joku sanoi, niin masentunut voi tehdä tuollaista. Sitten kun minä tosissani huolestun ja laitan viestin, että onko elossa, niin on tähän asti vastannut. Kai se sentään tajuaa, että jos en mitenkään saa sitä kiinni, niin hälytän muita ihmisiä apuun. Sitä se ei sentään halua.

Usein hän ei vastaa myöskään viesteihin. Ja riittävästi kun ärsyttää, niin ei avaa ovea, kun menen kolkuttelemaan, vaikka on kotona. Kyllä mulle on selvää, ettei tuollainen käytös ole normaalia. Harrastaa kyllä muutakin kivaa, kuten mykkäkouluja.

Vierailija
18/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sinulla ei sitten ole itselläsi lapsia? Minkä ikäisiä miehen lapset ovat? Minusta tässä ei ole kysymys erilaisista käytöstavoista vaan erilaisista näkemyksistä mikä elämässä on tärkeintä. Monille, onneksi myös miehille, tärkeintä on ne lapset. Suhteenne ei edes kuulosta kovin läheiseltä.

Ei ole olennaista tässä. Siis nimenomaan olen yrittänyt tukea, ja nytkin olin heti valmis juttelemaan/kuuntelemaan, mitä ongelmia lasten kanssa oli ollut. Tapasin lapsia edellisenä päivänä ja meillä oli mukavaa, joten senkin takia mietitty, mikä sunnuntaina oli mennyt niin pieleen. Mielestäni olennaisisnta kuitenkin on, että kun laittaa monitulkintaisia viestejä että asiat ei ole kunnossa, niin olisi kohtuullista täsmentää tai sanoa kertovansa myöhemmin kuin laittaa luuri kiinni.  Ap

Vierailija
19/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis käyttäytyy passiivis-aggressiivisesti. Se on maailmalle vihainen.

Vierailija
20/46 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutteko noista asioista myöhemmin vai jääkö sinulle ikuiseksi arvoitukseksi, että mikä sunnuntaina meni pieleen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi