Ärsyttää, kun ihmiset hienostelee hotelliaamiaisella!
Otetaan oikein puolikas mangonpala ja laitetaan päälle suurieleisesti rusina.
Sitten seurataan nokka pystyssä niitä, jotka kokoavat lautaselle pidemmän kaavan mukaan.
Paljosta vetoa, että kotona syötte meetwurstisiivuja suoraan paketista?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa se mango onkin jälkiruoka.
Buffetissa otetaan uusi lautanen aina kun haetaan lisää.
Moni rikkoo tätä sääntöä nykyisin. Ei ole ekologista.
Hyi hitto, se uusi lautanen otetaan ihan hygieniasyistä. Siksi sinne hotellin tiskinurkkaan on hankittu kallis putkitiskikone, että se hoitaa hotellin tiskin tehokkaasti. Ei ole asiakkaan tehtävä murehtia hotellin ekologisuudesta, hotelli hoitaa sen ihan itse. Paskasen lautasen kierrättäminen on se ja sama, jos samaan aikaan halutaan puhtaat pyyhkeet joka päivä ja heitetään lautasellinen ruokaa roskiin, kun ei jaksa syödä.
Kerrotko lisää tuosta hygieniasyystä? Itsehän siitä lautaselta syön enkä tietenkään koske siihen ottimilla. Miksi se on hygieniariski?
Niin. Sun kuolaset ja bakteeriset ruokailuvälineet on pyöriny siinä lautasella. Ja aika usein se otin tai ruoka koskee siihen lautaseen, vaikka sitä ei olekkaan tarkoitus ottaa lautaselle. Sit se laitetaan takasi sinne tarjoiluastiaan. Ku kymmenet harrastaa tätä, niin ei siin tarvii olla ku yks paskatautinen tai flunssanen, ku taas on epidemiat liikkeellä.
Sä näytät huonoa esimerkkiä ku esität olevas jotenki parempaa. Unohda lautasista murehtiminen ja ota oikeasti puhdas linjastosta, siksi niitä lautasia siellä on.
Okei. Ottimet ei IKINÄ ole koskeneet "kuolaiseen lautaseeni", mutta olet ensimmäinen joka perustelee asiaa jollain järkevällä tavalla. Muut - sottaisemmat ihmiset - voivat ottaa minusta mallia. Muutan tapani :)
Syön vattan täyteen ja Suomessa eri hyvät aamupalat mitä ulkomailla.
Mä vedän naamaan pekonia ja munakasta niin että napa paukkuu. Kahvia ja tuoremehua päälle.
Hedelmät kääritään paperiliinaan ja livautetaan käsilaukkuun evääksi.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku suositella hotellia Helsingistä, missä on hyvä hotelliaamiainen? Nimittäin hotelliaamiaisilla on eroa! Halutaan syödä paljon ja hyvää....Ja mielellään sellainen hotelli, missä on hyvä palvelu aamiaisella.
Hakaniemen Cumulus. Uudistettu valikoima siellä. Kallis erikseen ostettuna, mutta huonehintaan sisältyy.
Käyn joskus yövuoron jälkeen syömässä ihan varta vasten. Herkullistakin jugurttijäätelöä saa mielin määrin, nam.
Minä nukun pitkään aamulla ja skippaan aamupalan. Harmi sinänsä.
Minulle aamupala tuodaan hotellihuoneeseen...Ei oo kukaan muu kuin oma perhe näkemässä miten syön. Harvemmin mangoa on ollut tarjolla:)
Arvon mamma keskittyy vain omaan ahmiaiseensa ja antaa muiden hoitaa omansa niinkuin parhaaksi katsovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tunnet syyllisyyttä omista ruokailutavoistasi. Ei kukaan katso sinua, sinä luulet niin. Kaikilla ei ole sama ruokavalio.
Eikun tulee sellainen olo, että vetäkää se mangonpala nassuun ja poistukaa! Tämä paikka ei ole teitä varten.
Sama koskee teitä, jotka olette ravintolassa selvinpäin.
Ap
Huonon provon keksit, av-palsta ei ole sinua varten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten hotellien aamupalalla vtuttaa juuri Te, jotka 1-2 kertaa vuodessa PÄÄSETTE hotelliaamiaiselle. Valmiiseen pöytään.
Se on vain aamiainen.
T: yli 150 hotelliaamiaista vuodessa.
Ymmärrän pointtisi, mutta tuo ylimielinen suhtautumisesi on jo säälittävää. En itse yhtään kadehdi noin paljon työkseen matkustavaa.
Epäilen, ettei hän ole ylimielinen, vaan ihan vaan leipääntynyt. Olen itsekin 20 konsulttivuoden aikana joutunut reissaamaan paljon ja hotelliyöpymiset ja -aamupalat on tulleet enemmän kuin tutuiksi. Työmatkat ovat rasittavia, mieltä uuvuttaa paitsi ne työt, joita pitää usein tehdä enemmän kuin normipäivänä, myös se miten kotona pärjätään (itse olen joutunut olemaan reissulla, vaikka lapset ovat olleet kipeinä ja jopa mies leikkauksessa) . Jos sitten aamun sujuvuus hotellilla tökkii iloisesti sirkuttavan ja valintoihinsa sekä aikaa että ääntä käyttävän lomatunnelmissa olevan seurueen takia, se saattaa ärsyttää aika lailla. Peace.
Tässä ainoa, joka todella ymmärsi tuon minun närkästymiseni. Kiitos. :)
Ehkä ylimielinen kuvakin saattoi jäädä. Pahoittelut siitä.Te, jotka olette sen 1-2 kertaa hotellissa, niin ottakaa huomioon ne joille se on osa työtä. Meitä on iso osa.
Älkää huutako ja melutko käytävillä ja huoneissa. Antakaa toisille rauha aamupalalla. Älkää sikailko.
Kiitos! Juurikin näin!
Joskus jossain hotelleissa on (ulkomailla) ollut erillinen lounge-tyyppinen aamiaistarjoilu bisnesmatkustajille, ja vaikka se usein on hieman vaatimattomampi valitsen sen aina. Itse haluan juoda työaamuisin hyvän kahvini rauhassa ja päivän ohjelmaan keskittyen, enkä jaksa niitä remuavia ja riehuvia lomalaisperheitä :( - ja silti tiedän, että kun meidän perhe on lomalla, saatamme myös samalla lailla ärsyttää jotain roista matkustajaa, mutta toki olemme yrittäneet opettaa lapset käyttäytymään myös hotellin aamupalalla kohtalaisen korrektisti toisia ihmisiä kohtaan.
Mutta APlle: ei minuakaan jaksa kiinnostaa se, mitä sinä syöt, enkä pohdi onko se mättölautasesi päivän ainoa ateria vaiko vain alkupala jonka jälkeen ryntäät Mäkkärille jatkamaan.
Toivoisin kuitenkin, että ihmiset ottaisivat lautasilleen vain sen verran mitä varmasti syövät ja hakisivat sitten vaikka 6 kertaa lisää - jos puolet siitä mättölautasesta jää aina syömättä, vaikuttaa se meidän kaikkien hotellihuoneiden hintoihin ja minua tekee pahaa jos ruoka kasvatetaan ja valmistetaan ja heitetään roskiin, koska ei olla opeteltu ottamaan vain sen verran ruokaa, mitä jaksaa syödä.
No mä en nyt tiedä onko se niin hienostelua. Itse olin hotellissa viikonlopun,eilen tultiin pois. Kiva saada syödä jotain muuta kuin mitä kotona syö. Vaihtelu virkistää. Ja miksi pitäisi mättää se kokonainen sika siihen lautaselle? Pärjää vähemmälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnin päästä voi sitten mennä kosmeettisesti jumppaamaan ja heittää rjöt ohessa?
Oikeastiko meinaat että AP tuhlaa lomaansa jossain salilla?
Kaikki hotelliaamiaiselle menijät on snobeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten hotellien aamupalalla vtuttaa juuri Te, jotka 1-2 kertaa vuodessa PÄÄSETTE hotelliaamiaiselle. Valmiiseen pöytään.
Se on vain aamiainen.
T: yli 150 hotelliaamiaista vuodessa.
Ymmärrän pointtisi, mutta tuo ylimielinen suhtautumisesi on jo säälittävää. En itse yhtään kadehdi noin paljon työkseen matkustavaa.
Epäilen, ettei hän ole ylimielinen, vaan ihan vaan leipääntynyt. Olen itsekin 20 konsulttivuoden aikana joutunut reissaamaan paljon ja hotelliyöpymiset ja -aamupalat on tulleet enemmän kuin tutuiksi. Työmatkat ovat rasittavia, mieltä uuvuttaa paitsi ne työt, joita pitää usein tehdä enemmän kuin normipäivänä, myös se miten kotona pärjätään (itse olen joutunut olemaan reissulla, vaikka lapset ovat olleet kipeinä ja jopa mies leikkauksessa) . Jos sitten aamun sujuvuus hotellilla tökkii iloisesti sirkuttavan ja valintoihinsa sekä aikaa että ääntä käyttävän lomatunnelmissa olevan seurueen takia, se saattaa ärsyttää aika lailla. Peace.
Tässä ainoa, joka todella ymmärsi tuon minun närkästymiseni. Kiitos. :)
Ehkä ylimielinen kuvakin saattoi jäädä. Pahoittelut siitä.Te, jotka olette sen 1-2 kertaa hotellissa, niin ottakaa huomioon ne joille se on osa työtä. Meitä on iso osa.
Älkää huutako ja melutko käytävillä ja huoneissa. Antakaa toisille rauha aamupalalla. Älkää sikailko.Kiitos! Juurikin näin!
Joskus jossain hotelleissa on (ulkomailla) ollut erillinen lounge-tyyppinen aamiaistarjoilu bisnesmatkustajille, ja vaikka se usein on hieman vaatimattomampi valitsen sen aina. Itse haluan juoda työaamuisin hyvän kahvini rauhassa ja päivän ohjelmaan keskittyen, enkä jaksa niitä remuavia ja riehuvia lomalaisperheitä :( - ja silti tiedän, että kun meidän perhe on lomalla, saatamme myös samalla lailla ärsyttää jotain roista matkustajaa, mutta toki olemme yrittäneet opettaa lapset käyttäytymään myös hotellin aamupalalla kohtalaisen korrektisti toisia ihmisiä kohtaan.
Mutta APlle: ei minuakaan jaksa kiinnostaa se, mitä sinä syöt, enkä pohdi onko se mättölautasesi päivän ainoa ateria vaiko vain alkupala jonka jälkeen ryntäät Mäkkärille jatkamaan.
Toivoisin kuitenkin, että ihmiset ottaisivat lautasilleen vain sen verran mitä varmasti syövät ja hakisivat sitten vaikka 6 kertaa lisää - jos puolet siitä mättölautasesta jää aina syömättä, vaikuttaa se meidän kaikkien hotellihuoneiden hintoihin ja minua tekee pahaa jos ruoka kasvatetaan ja valmistetaan ja heitetään roskiin, koska ei olla opeteltu ottamaan vain sen verran ruokaa, mitä jaksaa syödä.
Kannattaa myös suosia sellaisia hotelleja, jotka eivät ole lomalaisten suosiossa. Aika selkeästi monet hotellit mielestäni profiloituvat.
Ootko AP niitä tyyppejä jotka syö buffassa pitkän kaavan kautta koska "tästä on maksettu"?
Vierailija kirjoitti:
Ootko AP niitä tyyppejä jotka syö buffassa pitkän kaavan kautta koska "tästä on maksettu"?
Kyllä mä ainakin syön pitkän kaavan mukaan buffassa mutta pieniä annoksia. Samalla tavalla, kuin esim. neljän ruokalajin italialaisen illallisen.
Kaikki turhanpäiväinen, omaan luokka-asemaan sopimaton hienostelu aiheuttaa myötähäpeää. Ja voin sanoa suoraan "luokka-asema", koska olen itse työväenluokkainen. Hienostelulla tarkoitan sellaista lapsellista teatteria, joka ei ole aitoa vaan päälleliimattua pelleilyä. Se on läpinäkyvyydessään jotenkin surullista, mutta silti sitä esiintyy. Eipä silti: siihen kyllä syyllistyy se tyhmin aines joka paikassa, oli luokka-asema mikä tahansa.
Jos tykkää baletista, tykkää baletista. Se ei katso luokka-asemaa ja se on mahtavaa. Mutta jos "tykkää" baletista siksi, että siitä kuuluu tykätä, tekee itsestään pelkän narrin.
Ottaa lautaselle sen verran että jaksaa syödä. Aina voi santsata. Asun Hgissä ja en oo juuri yöpynyt muualla kun Levin kylpylähotellissa muutamia kertoja ja aamupala on riittävä. Ulkomailla harrastan halpoja hotelleja ja aamupala ei oo kaksinen.
Mä syön hotellissa aina aamiaisellaa yhden croisantin tuorejuustolla ja kasviksilla sekä kahvin. Ei yksinkertaisesti mahdu enempää.
Voi kamala.. onko tuommoisia kyttääjiä oikeasti olemassa hotellin aamiaisellakin???
Hyvä ap, käyttäisit sen ihanan aamiaishetken ihan vain omaan nautiskeluun.
En ikinä katsele mitä ja miten kukakin syö. Minä menen sinne nautiskelemaan valmiista ja ihanasta aamupalasta ja mietiskelen mitä kaikkea kivaa tuleva pvä tuokaan tullessaan..
Ei ahdista kukaan eikä mikään.
Niin. Sun kuolaset ja bakteeriset ruokailuvälineet on pyöriny siinä lautasella. Ja aika usein se otin tai ruoka koskee siihen lautaseen, vaikka sitä ei olekkaan tarkoitus ottaa lautaselle. Sit se laitetaan takasi sinne tarjoiluastiaan. Ku kymmenet harrastaa tätä, niin ei siin tarvii olla ku yks paskatautinen tai flunssanen, ku taas on epidemiat liikkeellä.
Sä näytät huonoa esimerkkiä ku esität olevas jotenki parempaa. Unohda lautasista murehtiminen ja ota oikeasti puhdas linjastosta, siksi niitä lautasia siellä on.