Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun ihmiset hienostelee hotelliaamiaisella!

Vierailija
26.02.2017 |

Otetaan oikein puolikas mangonpala ja laitetaan päälle suurieleisesti rusina.

Sitten seurataan nokka pystyssä niitä, jotka kokoavat lautaselle pidemmän kaavan mukaan.

Paljosta vetoa, että kotona syötte meetwurstisiivuja suoraan paketista?

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten hotellien aamupalalla vtuttaa juuri Te, jotka 1-2 kertaa vuodessa PÄÄSETTE hotelliaamiaiselle. Valmiiseen pöytään.

Se on vain aamiainen.

T: yli 150 hotelliaamiaista vuodessa.

Ymmärrän pointtisi, mutta tuo ylimielinen suhtautumisesi on jo säälittävää. En itse yhtään kadehdi noin paljon työkseen matkustavaa.

Epäilen, ettei hän ole ylimielinen, vaan ihan vaan leipääntynyt. Olen itsekin 20 konsulttivuoden aikana joutunut reissaamaan paljon ja hotelliyöpymiset ja -aamupalat on tulleet enemmän kuin tutuiksi.  Työmatkat ovat rasittavia, mieltä uuvuttaa paitsi ne työt, joita pitää usein tehdä enemmän kuin normipäivänä, myös se miten kotona pärjätään (itse olen joutunut olemaan reissulla, vaikka lapset ovat olleet kipeinä ja jopa mies leikkauksessa) . Jos sitten aamun sujuvuus hotellilla tökkii iloisesti sirkuttavan ja valintoihinsa sekä aikaa että ääntä käyttävän lomatunnelmissa olevan seurueen takia, se saattaa ärsyttää aika lailla.  Peace.

Vierailija
62/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä nyt vain on erilaiset tavat aamupalan suhteen. Miksi siitä pitäisi ärsyyntyä? Kyllä muakin huvittaa, jos huomaan jotain omaan silmään todella hassua. Esim. Kilo pekonia lautasella tai kaikki mahdollinen sekaisin kukkuraisella lautasella. Nämä mua huvittaa. En minä siitä kuitenkaan ärsyynny. Lähinnä huvitun ja korkeintaan kuiskuttelen pöydässä kaverille "tiedätkö mitä näin tuolla" ja siinä se.

Mulla voi olla tuollainen kun yrittää löytää edes jotain, mitä voisi syödä kun ruoka-allergioita ja muita. Se on joskus ihan tuskaa ja todellakin, noukin kaikki yhdelle isolle lautaselle. Minä saatan syödä sitten haarukalla ja veitsellä jotain leikettä ja teitä naurattaa.

Ei kannattaisi kenekään ottaa kommentistani itseensä. Kaikilla meillä on omat tapamme ja syymme niille. Jos mua naurattaa nähdä kilo pekonia yhden ihmisen lautasella tai jogurtit, hedelmät, munakkaat ja nakit yhteen sekoitettuna, niin ei siitä tarvitse loukkaantua. Jos siitä pitää, niin hyvä.

Yhtä lailla joku varmaan nauraa sille, että itse olen vähän kulinaristi ja mietin tarkkaan mitä syön minkäkin kanssa ja miten päin. On sekin jonkun mielestä varmaan huvittavaa, mutta minä nautin siitä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten hotellien aamupalalla vtuttaa juuri Te, jotka 1-2 kertaa vuodessa PÄÄSETTE hotelliaamiaiselle. Valmiiseen pöytään.

Se on vain aamiainen.

T: yli 150 hotelliaamiaista vuodessa.

Ymmärrän pointtisi, mutta tuo ylimielinen suhtautumisesi on jo säälittävää. En itse yhtään kadehdi noin paljon työkseen matkustavaa.

Epäilen, ettei hän ole ylimielinen, vaan ihan vaan leipääntynyt. Olen itsekin 20 konsulttivuoden aikana joutunut reissaamaan paljon ja hotelliyöpymiset ja -aamupalat on tulleet enemmän kuin tutuiksi.  Työmatkat ovat rasittavia, mieltä uuvuttaa paitsi ne työt, joita pitää usein tehdä enemmän kuin normipäivänä, myös se miten kotona pärjätään (itse olen joutunut olemaan reissulla, vaikka lapset ovat olleet kipeinä ja jopa mies leikkauksessa) . Jos sitten aamun sujuvuus hotellilla tökkii iloisesti sirkuttavan ja valintoihinsa sekä aikaa että ääntä käyttävän lomatunnelmissa olevan seurueen takia, se saattaa ärsyttää aika lailla.  Peace.

Äitini ei millään ymmärrä miten työmatkat voivat olla rasittavia, kun siellähän on niin iiiiihana aamupalapöytäkin, josta voi syödä tuntikausia. Oli aikoinaan joskus isän mukana työmatkoilla ja itse vietti vapaapäivänsä rennosti isän tehdessä pitkän päivän.

Itsellä työmatkapäivät alkoivat aikaisin ja kestivät myöhään.

Vierailija
64/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huono syömään aamuisin, otan vain kahvin. Mutta lasten takia tarjottimella on yleensä vaikka mitä, myös sellaista mitä kotona en ikinä antaisi aamupalaksi kuten muffinseja.

Vierailija
65/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes kykenisi mättämään sikana ruokaa aamiaisella. En yleensäkään ahmi isoja määriä, koskaan. Jugurtti marjoilla ja myslillä tai kaksi leipää on aamiaiseni aina. Tai pari siivua pekonia ja kaksi munaa, tosin harvoin.

Vierailija
66/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki varmaan riippuu myös paikoista, missä työmatkalainen yöpyy. Mutta itse arvostaisin silti sitä valmista tarjontaa, jos on hyvä tasoinen valikoima. Yhtenä päivänä protskuaamiainen, toisena reiluksi täytetty sämpylä, kolmantena puuroa lisukkeilla... En kotonakaan syö aina samaa aamiaista päivästä toiseen.

Meksikossa olen lomamatkalaisena saanut kaikista karmeimmat aamiaiset. En voi käsittää, että syökö ne oikeasti mokomaa moskaa aamuisin. Tai no munakkaasta ja hedelmäaamiaisesta pidin. Mutta nacho-papu-ketsuppisötkötykset kyllä jäi väliin ensimmäisen kokeilun jälkeen. Noina päivinä haimme aamiaisemme muualta.

Vierailija
67/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ihan järkyttävän ahneita.

Jos aamupala kuuluu hintaan niin on ihan pakko ahtaa napaan enemmän mitä mahtuu. Sairasta!!

Kyllä, jos olen hotellissa lomalla, niin ihan varmasti syön runsaan aamiaisen. Vaikka olen ylipainoinen! Aamupalan jälkeen kun lähdetään ulos kiertelemään, ja päivinä joina on tiedossa illallinen ravintolassa, lounas voi hyvinkin jäädä väliin tai kuittaantua kahvittelulla.  Lomailen kahdesti vuodesti, joten arvelisin että painonhallinnan kannalta ratkaisevaa ei ole se miten lomalla syön vaan se miten syön lomien välissä.

Jos taas olen hotellissa työmatkalla eli tiedossa on työpäivä, noudatan samaa ateriarytmiä kuin kotona ollessa. Silloin päivään kuuluu lounastauko ja lounas on minulle päivän pääateria, joten aamupalakin voi olla suunnilleen sama kuin kotona: puuroa hillosilmällä ja hedelmä. Enkä siis silloinkaan laihduta tai yritä esittää syöväni vähän, vaan kyse on vain siitä että arkena syön arkityyliin.

Ei ole tosin tätä ennen tullut mieleenkään että joku kyttäisi hotellissa minun syömisiäni enemmän kuin omiaan ja jaksaisi vielä ärsyyntyä siitä. Pieni elämä, pienet murheet?

Vierailija
68/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä nyt vain on erilaiset tavat aamupalan suhteen. Miksi siitä pitäisi ärsyyntyä? Kyllä muakin huvittaa, jos huomaan jotain omaan silmään todella hassua. Esim. Kilo pekonia lautasella tai kaikki mahdollinen sekaisin kukkuraisella lautasella. Nämä mua huvittaa. En minä siitä kuitenkaan ärsyynny. Lähinnä huvitun ja korkeintaan kuiskuttelen pöydässä kaverille "tiedätkö mitä näin tuolla" ja siinä se.

Mulla voi olla tuollainen kun yrittää löytää edes jotain, mitä voisi syödä kun ruoka-allergioita ja muita. Se on joskus ihan tuskaa ja todellakin, noukin kaikki yhdelle isolle lautaselle. Minä saatan syödä sitten haarukalla ja veitsellä jotain leikettä ja teitä naurattaa.

Leikkeet kyllä syödäänkin veitsellä ja haarukalla.

Vierailija
69/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voi mainostaa, niin Albert- hotellissa on huippu hinta-laatu -suhde. 10e ei-yöpyjiltä, samaan hintaan erikoiskahvit ja täysi setti lehtiä. (IL,IS, HS ja HBL)

Ap

Se hetki kun brunssityypit ovat valloittaneet pöydät eikä hotelliyöpyjä meinaa mahtua sekaan 😨

Vierailija
70/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan: Tosin niitä leikkeitä tuskin on aamiaistarjoilussa.

Vierailija
71/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan aina buffetista kokonaisen kermakakun tai suklaamoussekulhon pöytään ja dippaan kakkuun tai mousseen katkarapuja ja lohta. Arvostan proteiiniaamiaisia.

Mitä sitä suotta nirsoilemaan!

Vierailija
72/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan hedelmiä ja syön niitä aina hotelliaamiaisella paljon, jos ne on valmiiksi kuorittu ja paloiteltu.

Ruokavaliooni ei kuulu pekoni eikä liha muutoinkaan.

Matkoilla koetan syödä niin, että vatsa toimii ongelmitta. Vaalean leivän mättö ym. Rasvaiset ja makeat tekevät huonoa peräpukamilleni.

T. Mangonpureksija

Vierailija
73/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa juon monta lasillista vastapuristettua appelsiinimehua paikallisista appelsiineista puristettuina. En välitä, jos jotain haittaa. Se on vaan niin hyvää.

Vierailija
74/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä suurimmaksi osaksi hotellin aamupaloilla ja voin sanoa, että ei se normaali meno ole kyllä sitä, että syödään yksi mangopala rusinalla. Oma kokemukseni on, että suurin osa kävijöistä oikeasti mättää ja kunnolla siellä aamiaisella. Mikä omasta mielestä luonnollista ja niin itsekin teen. Aamiaisesta on kuitenkin maksanut, niin järkeväähän se on syödä niin, että ei heti ole taas nälkä ja tarvi etsiä uutta ruokapaikkaa.

Vierailija
75/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan: Tosin niitä leikkeitä tuskin on aamiaistarjoilussa.

No kun se oli kirjoitusvirhe. Leikkele piti kirjoittamani..

Vierailija
76/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienostelijat esittävät etteivät syö kuin siat, koska epäaito!

Vierailija
77/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen varmaan syö ihan sen oman nälkänsä ja energiantarpeensa mukaan. Sun ei tarvitse siitä loukkaantua ja ärsyyntyä. Tähän ongelmaasi löytyy kyllä itseasiassa hyvin yksinkertainen ratkaisu: jätä aamiainen syömättä tai syö hotellihuoneessa, niin ei tarvitse sunkaan häiriintyä muiden erilaisista ruokailutavoista tai tuntea kolahdusta omassa tunnossa kun itse vedät koko päivän kalorit aamupalalla . :) 

Vierailija
78/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se mango onkin jälkiruoka.

Buffetissa otetaan uusi lautanen aina kun haetaan lisää.

Vierailija
79/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit syövät makkaran suoraan paketista ja maidon tölkistä. Eikö suomalaiset tavat kelpaa?

Vierailija
80/134 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit syövät makkaran suoraan paketista ja maidon tölkistä. Eikö suomalaiset tavat kelpaa?

Sinäkö määrittelet suomalaiset tavat? :D Ei kuulu mun suomalaisiin tapoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi