Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tyhmää käyttää 850¬ vaunuihin?

Vierailija
06.07.2008 |

Olen hankkimassa pian saapuvalle esikoisellemme Teutonian yhdistelmiä, jotka tulevat uutena maksamaan n. 850€. Ystäväni pitävät minua kahjona, kun käytän niin paljon(?) rahaa vaunuihin, vaikka käytettyjä ja uusiakin saa huomattavasti halvemmalla. Itse olen kuitenkin todennut tuon yhden mallin olevan paras mahdollinen meille. Ja haluan uudet, koska tarkoitus on säästää ne tulevillekin lapsille. Mielestäni yhdistelmiin juuri kannattaa satsata ja ostaa muuta tavaraa käytettynä ja halvemmalla.

Olenko siis ihan kahjo?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä minä ajan takaa! Ja jo vain, toki teidän vanhemmat saa ostaa teille mitä haluavat ja se on teidän välinen asia. Ihmettelen vain moista, tuntuu ettei napanuora ole vieläkään katkennut. Sekä se, että hienoja hintavia tavaroita putoo lahjaksi, joihin itsellä ei olisi mitenkään varaa. Mihin sellainen opettaa? Riippuvuuteen..?

Et vain näytä tajuavan sitä. Isovanhemmat voivat ostaa kalliita lahjoja, jos niin haluavat, vaikka nuorella parilla olisi varaa ostaa sama tavara itsekin. Ei kai lahjan tarkoitus ole olla mitään hyväntekeväisyyttä, vaan että lahjan antaja ja saaja ovat hyvillä mielin?

Meillä todellakin on varaa ostaa kalliit vaunut, mutta kun vanhempani haluavat ostaa ne. En näe mitään järkevää syytä, miksi minun pitäisi kieltäytyä lahjasta, vaikka itselläni olisi niihin vaunuihin varaa! Ei tällä ole mitään tekemistä napanuorien tai riippuvuuden kanssa.

Vierailija
62/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan isot ja kalliit häät ja vanhemmat maksaa

Vanhemmat maksaa vaunut ja muu vempeleet.

Silti itse ollaan töissä ja maksetaan isoa lainaa yli-isosta talosta.

Itse asiassa, tämä on vain joku av.legenda. Oikeassa elämässä en ole koskaan nähnyt aikuisten ihmisten maksattavan vaunuja vanhemmilleen. Enkä kyllä aikuisten, töissäkäyvien yhdessä vuosia asuneen parin niitä häitäkään.

Nää tällaiset kai on niitä provoja, mitä ihmiset huvin vuoksi kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isovanhemmat haluavat "juhlistaa" tulevaa lapsenlastaan ostamalla vaunut, niin mitä sitten? Eihän ne nyt välttämättä ajattele, etteikö lapsilla itse olisi siihen varaa. Ihan sama jos mennään jonkun syntymäpäiville niin tällä periaatteella ei voi lahjaakaan viedä, koska pian synttärisankari kuvittelee, että vieraat pitävät häntä vähävaraisena ja huonosti toimeentulevana kun tuovat kerran lahjoja.

Ja itseasiassa mietin, että onko Teutonia jotenkin sitten hieno merkki? Me ostimme (itse maksoimme) esikoiselle Teutoniat ja ostimme ne hulluilta päiviltä ja siihen sain vielä tarjouksen lisäksi henkilöstöalennuksen, joten hintaa jäi n.400e. En kyllä edes tiennyt, että ovat noin kalliita. Mutta olemme kyllä ollut oikein tyytyväisiä.

Vierailija
64/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan isot ja kalliit häät ja vanhemmat maksaa

Vanhemmat maksaa vaunut ja muu vempeleet.

Silti itse ollaan töissä ja maksetaan isoa lainaa yli-isosta talosta.

Itse asiassa, tämä on vain joku av.legenda. Oikeassa elämässä en ole koskaan nähnyt aikuisten ihmisten maksattavan vaunuja vanhemmilleen. Enkä kyllä aikuisten, töissäkäyvien yhdessä vuosia asuneen parin niitä häitäkään.

Nää tällaiset kai on niitä provoja, mitä ihmiset huvin vuoksi kirjoittaa.

kun kyse ei ole mistään maksattamisesta, vaan lahjasta. Etkö tosiaan ymmärrä niiden eroa? Minä en mennyt vanhempieni luo ja sanonut, että haluan nuo vaunut, maksaa niin ja niin paljon, rahat tänne, vaan vanhempani sanoivat, että he ostavat vaunut lahjaksi meille. Lahjasta kieltäytyminen olisi ollut hyvin loukkaavaa.

Vierailija
65/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisivat omat vanhempani ostaneet... Näin sanoivat. Kun estelin, sanoivat, että myös heille ovat toisen vanhemmat ostaneet aikanaan, kun esikoisen saivat. Samoin olivat ostaneet myös muiden lastensa esikoisille vaunut.

Ja kyse ei siis ollut siitä, etteikö lapsen vanhemmilla/meillä olisi ollut varaa itse. Tämä vain on sellainen tapa ja aion jatkaa perinnettä omien lasteni kohdalla, mikäli siihen joskus tulee tilaisuus. Tiedän myös muita perheitä samalta seudulta, joilla on sama tapa.

Ja ap:lle, osta vain juuri sellaiset vaunut kuin haluat. Niin mekin saimme, mutta 250 eurolla, ja olen ollut todella tyytyväinen. Että ei se raha aina korreloi laadun kanssa, mutta halvemmissa on varmaan enemmän hajontaa...

Vierailija
66/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kaupunkiolosuhteissa matkarattaat pesivät raskaat yhdistelmät 6-0.

Vierailija
67/76 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli omalla rahalla en ostaisi noin kalliita vaunuja. Mutta jos saisi kynittyä rahat joltain muulta niin ostaisin kyllä hiukan paremmat ja kalliimmat kuin Teutoniat.

Vierailija
68/76 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli omalla rahalla en ostaisi noin kalliita vaunuja. Mutta jos saisi kynittyä rahat joltain muulta niin ostaisin kyllä hiukan paremmat ja kalliimmat kuin Teutoniat.

Näissä tapauksissa lahja on annettu pyytämättä.

Vierailija
69/76 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Mitä järkeä maksattaa muilla omia menoja?Jos ei rahat omasta takaa riitä,pitää tyytyä vähempään.AIKUISTU!

Vierailija
70/76 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Mitä järkeä maksattaa muilla omia menoja?Jos ei rahat omasta takaa riitä,pitää tyytyä vähempään.AIKUISTU!

Vai etko ymmärrä, mitä lahja tarkoittaa?

Vierailija
71/76 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon ja missä oloissa vaunuja tulee käyttämään. Itse maksettiin vaunuista 250 euroa, olivat käytössä kahdella lapsella lähinnä nukkumispaikkana. Esikoisen kanssa kävin usein vaunulenkillä, toinen taas ei viihtynyt vaunuissa yhtään vaan huusi polla punaisena - se niistä lenkeistä. Turhaa olisi ollut maksaa 700-800 euroa "varasängystä". Kaupungilla ei vaunuja tarvittu koskaan, koska täällä "maalla" ei paljon ostoskeskuksia ole, missä kärritellä muiden mammojen kanssa.

Olemme hyvin toimeen tulvea pariskunta, mitään kalliita lahjoja emme koskaan ole saaneet kummankaan vanhemmilta. Ei sillä, ettemmekö olisi ottaneet vastaan, jos tarjottaisiin, mutta eipä ole tarjottu. No, meidän vanhemmat eivät halua ottaa osaa lastenlasten elämään muutenkaan. Myönnän, että olen välillä katkera, kun toisille maksetaan Teutoniat ja Reimatecit ja vaikka mitkä hilavitkuttimet ja me ei saada lapsia edes tunniksi sukulaisille hoitoon. Se olisi meille kallisarvoisempaa kuin mikään tavara.

Vierailija
72/76 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko saanut esim. rahalahjan jolla ostatte vaunut? Vai onko isovanhemmat sanoneet että ostavat vaunut ja sitten valitaan kaupassa hintavat vaunut? eka menee minusta ihan ok, jos isovanhemmat antaa esim. 1000e ja nuori pari laittaa sen vaikka kokonaan vaunuihin, mutta minusta on siinä tapauksessa röyhkeää, että jos isovanhemmat lupaavat ostaa vaunut niin otetaan tosi kalliit..

Meillä yhdistelmät olisi ollut tosi epäköytännölliset. meillä oli sukulaislapsen 15v vanhat emmaljungan vaunut ekat 8kk ja sitten perusrattaat (Brion Ponyt). Ja ei ole lapsi saanut traumoja uskokaa tai älkää : )

Vierailija
73/76 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko saanut esim. rahalahjan jolla ostatte vaunut? Vai onko isovanhemmat sanoneet että ostavat vaunut ja sitten valitaan kaupassa hintavat vaunut? eka menee minusta ihan ok, jos isovanhemmat antaa esim. 1000e ja nuori pari laittaa sen vaikka kokonaan vaunuihin, mutta minusta on siinä tapauksessa röyhkeää, että jos isovanhemmat lupaavat ostaa vaunut niin otetaan tosi kalliit..

Meillä yhdistelmät olisi ollut tosi epäköytännölliset. meillä oli sukulaislapsen 15v vanhat emmaljungan vaunut ekat 8kk ja sitten perusrattaat (Brion Ponyt). Ja ei ole lapsi saanut traumoja uskokaa tai älkää : )

että haluaa ostaa vaunut ja sanoi antavansa niihin 1000 euroa lahjaksi. Sanoin, että vähempikin riittäisi, mutta äiti sanoi, että ostatte sitten muitakin tarvikkeita. Ei olisi tullut mieleenkään kieltäytyä oman äidin antamasta lahjasta.

Vierailija
74/76 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat sanoivat, että se on tarkoitettu vaunujen ostoon ja siihen sen käytimme. Laitoimme hiukan päälle lisää itse. Ostimme sellaiset, jotka soveltuivat meille. Edelleen käytössä, hyvässä kunnossa, neljännellä lapsella. Siskoni perhe sai saman summan, he ostivat käytetyt vaunut ja käyttivät loput rahat johonkin muuhun. Ja vaunurahan saimme tosiaan vain esikoiselle.

Tuttavani ovat taas ostaneet joka kerta uudet vaunut, lapsia kolme, ja isovanhemmat ovat joka kerta maksaneet kiltisti. Vanhat vaunut ovat aina myyneet ja pitäneet rahat itse. Tuo menee jo minusta hyväksikäytön puolelle.

Vierailija
75/76 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kamalaa,mun tulot on 2600e/kk,miehen tulot noin 5000e/kk,emme maksa enää lainaa,talo on omamme ja ikääkin on kertynyt.

Odotin esikoistamme 2v sitten ja mieheni vanhemmat antoivat lahjana 1200e "vauvan tarvikkeisiin",lahjakorttina siis. Itse pidin summaa todella suurena,mutta se on mieheni vanhemmille sama kuin monille 120e.

Ostin rahalla yhdistelmät alesta,sekä emmaljungan softyt myöhempää käyttöä varten,

Saimme toisen lapsemme 9kk sitten ja taas appivanhemmat antoivat samansumman rahaa. Edellisen vaunut yms olivat tietysti edelleen hyvässä kuosissa,mutta ostinkin nyt tuplat.

LAHJA,eivät todellakaan epäilleet ettemme tule toimeen,tietävät kyllä tulotasomme. Eivät myöskään lahjo,eivätkä vihjaile mitään.

Itse pidin lahjaa suurena,mutta tietäen heidän tyylinsä tämä oli ihan normaalia kuitenkin,enkä olisi kehdannut sanoa ei.

Toisaalta on minusta aika kylmää myös sellainen,että isovanhemmat antavat jonkun kapisen potkupuvun tai helistimen...

Vierailija
76/76 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään en noin paljoa enää vaunuihin sijoittaisi.Meillä hankittiin esikoiselle 800 euron vaunut, ja kuinka ollakkaan pian jouduttiin ostamaan uudet, koska kakkonen ilmotti tulostaan. Jotenkin huvitti, se ettei 800 euron vaunuista enää n. vuoden käytön jälkeen saanut läheskään puoliakaan takasin. Ja kaiken kukkuraksi vastaavan merkkiset kaksosten rattaat sitten maksoivatkin vähemmän. Vaikuttaa, että on pelkkä rahastuskikka tuo vaunujen hinta/laatu.

Nyt on ollu nuorimmalla ja sitä edeltävällä lapsella molemmilla jotkut merkittömät halpisvaunut, ja kolmen vuoden jokapäiväset mettäpolkureissut ovat kesetäneet paremiin, kuin kalliit kaksoten merkkirattaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi